Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der.Ah....det var faktisk interessant. Takker for link, det understøtter nok ditt poeng mere enn mitt.
Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der.Ah....det var faktisk interessant. Takker for link, det understøtter nok ditt poeng mere enn mitt.
Ja, akkurat DETTE anlegget sender strøm til Tesla ladeplasser på Rygge og i Vestby, + 2 av 8 Mer-ladeplasser i Ås.
Hadde ikke alle oss, som sitter å ser på, gjort det? Ingen av oss hadde vært sååååå lettlurte, neida.....Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der.![]()
Ja tjekkerne sitter vel fast i fordommene som nordmenn inkl meg selv gjorde tidligere. Forrige uke snakket jeg med kroatere og dem forstår heller ikke konseptet hjemmelading eller at batterier idag varer bilen ut.Ikke nå, men til sommeren kjører jeg kanskje nedover. Min sønn som bodde her har flyttet til Tokyo, så behovet for å dra hit er blitt mindre. Laderen på min parkeringsplass her nede har jeg ordnet selv, jeg ser ikke så mange andre ladere i nærheten. Dette er en AC-lader som bruker en del timer på å fylle opp bilen. Max 16A tror jeg. For 3 år siden ble jeg advart mot å ha elbil, da lademulighetene var dårlige. Hvordan det er nå vet jeg ikke - finner det sikkert ut til sommeren.
Uansett - å se 11 elbiler på en hel dag i en by med ca 3 mill innbyggere (når man tar med nærmeste omegn) er jo ikke akkurat imponerende.
Ja, det er vel bare fordommer og ikke politiske insentiver, infrastruktur og alle de greiene som har med alt annet enn den enkelte bil som er årsaken. Det tror jeg nok ikke.tjekkerne sitter vel fast i fordommene
Det, og at alle som tidligere kjørte Volvo hensynsfullt, nå har kjøpt seg Tesla.Idag opplevde jeg hensynsfull kjøring fra 2 teslaer. Tydelig at ny SW og FSD virker.
Løsningen for Volvo er å kjøre en software-update over-the-air som setter gassrespons til skilpadde. Hvordan man setter gassrespons tilbake til normal begraves i menyen på en slik måte at kun de (to personene i Norge) under 40 år vil finne frem.Spørs om Volvo blir kvitt traktor stempelet sitt på denne måten?
En halv kw mener du vel?Da vil du aldri se disse ulykkene igjen. Setter en halvliter på det veddemålet.
I mange av sakene er det nærliggjande å mistenkja noko slikt. Men denne?Løsningen for Volvo er å kjøre en software-update over-the-air som setter gassrespons til skilpadde
Anten har ho Jinette ei urimeleg fargerik framstilling, eller så er det noko rart med Volvo. Samtidig er det rart at det nesten aldri er registrert spor som kan forklara desse episodane.Tysdag parkerte ho utanfor tannlegekontoret i Lærdal, men innan ho var ute opplevde ho at bilen – ein Volvo C40 – tok saka i eigne hender, rykte til og skaut fart.
Nei, men jeg ble «litt» overrasket da jeg hadde min første forbikjøring ute på landeveien i sommer. Fra 115hk diesel til over 400el-gamper føltes som bilen «stakk av»!I mange av sakene er det nærliggjande å mistenkja noko slikt. Men denne?
Anten har ho Jinette ei urimeleg fargerik framstilling, eller så er det noko rart med Volvo. Samtidig er det rart at det nesten aldri er registrert spor som kan forklara desse episodane.
Ingen teikn til at Volvo-en din prøver å stikka av, @xerxes ?
(Det er noko rart med at desse kinesiske bilane både skal overvaka oss 24/7 og livestreama alt over nettet til Kina, og samtidig er heilt blanke når det gjeld å dokumentera seg sjølv)
Jeg syns det er påfallende at det kun skjer ved igangkjøring. Ingen tilfeller såvidt jeg vet når man først er kommet opp i fart. Dersom det er elektronikkfeil så ville jeg tenkt feilen også viste seg i fart, men ulykkene skjer alltid når fører skal enten stoppe eller sette bilen i fart.I mange av sakene er det nærliggjande å mistenkja noko slikt. Men denne?
Anten har ho Jinette ei urimeleg fargerik framstilling, eller så er det noko rart med Volvo. Samtidig er det rart at det nesten aldri er registrert spor som kan forklara desse episodane.
Ingen teikn til at Volvo-en din prøver å stikka av, @xerxes ?
(Det er noko rart med at desse kinesiske bilane både skal overvaka oss 24/7 og livestreama alt over nettet til Kina, og samtidig er heilt blanke når det gjeld å dokumentera seg sjølv)
Eg har sikkert nemnd det før, men eg har Leaf-en konstant i "eco"-modus (= skjelpadde-respons). Det passar utan tvil best til kombinasjonen av slik eg køyrer (der fossilbilar med 120 hk er utgangspunktet), bilen og dei vegane eg køyrer på.Jeg syns det er påfallende at det kun skjer ved igangkjøring. Ingen tilfeller såvidt jeg vet når man først er kommet opp i fart. Dersom det er elektronikkfeil så ville jeg tenkt feilen også viste seg i fart, men ulykkene skjer alltid når fører skal enten stoppe eller sette bilen i fart.
Det er heller ingen logg på at fører har stått på bremsepedalen, kun maks pådrag på gass.
Jeg har også i min Tesla Plaid blitt overrasket, men da fordi jeg har satt bilen i feil gir, altså skal bakover men har satt den Drive. I Plaid- og Dragstrip modus har Tesla også gjort elektronikken slik at bilen hugger til, som kan overraske særlig nye førere. I Sport og Chill modus så er bilen snill.
