Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.688
    Torget vurderinger
    1
    Ah....det var faktisk interessant. Takker for link, det understøtter nok ditt poeng mere enn mitt.
    Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der. 😃😜

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.922
    Sted
    Liten by
    Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der. 😃😜
    Hadde ikke alle oss, som sitter å ser på, gjort det? Ingen av oss hadde vært sååååå lettlurte, neida..... :)
    Når jeg ser på Kompani Lauritzen, Rampenissen og annet slikt, så tar jeg meg selv i å tenke at, dette hadde ikke jeg gjort, men jeg skal vedde på at jeg hadde gjort eksakt det samme som de som driter seg ut! 🙃

• Liker
    Reaksjoner: AOC

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.184
    Ikke nå, men til sommeren kjører jeg kanskje nedover. Min sønn som bodde her har flyttet til Tokyo, så behovet for å dra hit er blitt mindre. Laderen på min parkeringsplass her nede har jeg ordnet selv, jeg ser ikke så mange andre ladere i nærheten. Dette er en AC-lader som bruker en del timer på å fylle opp bilen. Max 16A tror jeg. For 3 år siden ble jeg advart mot å ha elbil, da lademulighetene var dårlige. Hvordan det er nå vet jeg ikke - finner det sikkert ut til sommeren.
    Uansett - å se 11 elbiler på en hel dag i en by med ca 3 mill innbyggere (når man tar med nærmeste omegn) er jo ikke akkurat imponerende.
    Ja tjekkerne sitter vel fast i fordommene som nordmenn inkl meg selv gjorde tidligere. Forrige uke snakket jeg med kroatere og dem forstår heller ikke konseptet hjemmelading eller at batterier idag varer bilen ut.

I Kina hvor man bor tettere enn i Praha er elbil eneste farbar vei.

Det er bare et tidsspørsmål før fossilbiler er utradert:
    IMG_3809.jpeg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.762
    Sted
    Trondheim
    Nei, det er jo ingen tvil om det, men enn så lenge må man produsere og vedlikeholde ICE-biler for å tjene penger.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.932
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    tjekkerne sitter vel fast i fordommene
    Ja, det er vel bare fordommer og ikke politiske insentiver, infrastruktur og alle de greiene som har med alt annet enn den enkelte bil som er årsaken. Det tror jeg nok ikke.

Jeg synes dette er en så fascinerende idé om politikk. Ifølge denne ideen er Tesla kun produktet. Politikken er totalt irrelevant. At de fikk sikra seg massevis av utviklingsstøtte fra den amerikanske staten har ingenting å si. At Norge hadde en helt ekstremt gunstig elbilpolitikk da Tesla var omtrent eneste aktør, hadde ingenting å si. At Musk har knytta egen person opp mot Tesla, og at den personen lefler med autoritær og høyreekstrem politikk, og at han faktisk viser at han mener det gjennom faktisk deltakelse i politikken, har ingenting å si.

Det er en så selektiv virkelighetsoppfatning at jeg blir, ja, fascinert.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nok en gamlis som ikke skjønner den nye bil teknologien
    Har sikkert ikke kontroll og mangler styring på egne bevegelser kommer all verdens havarikommisjoner til å finne

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.782
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    begynner å bli mange sånne saker nå, men gjengangeren er vel at fører er litt oppi åra? Men igjen, det finnes jo hundretusenvis andre litt oppi åra som kjører andre el biler som ikke har det problemet.
    betrakter i allefall alle volvo elbiler som ladede pistoler og unngår derfor å komme i skuddlinjen

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.762
    Sted
    Trondheim
    De har nå kjørt en iX3 fra Debrecen til München uten å lade på veeien. Avstand: 1008 km på en lading. Ikke på motorvei selvsagt, og de tok det nok med ro for å optimalisere kjørelengden, men 1008 km på en lading er uansett bra.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.184
    Spørs om Volvo blir kvitt traktor stempelet sitt på denne måten?
    Løsningen for Volvo er å kjøre en software-update over-the-air som setter gassrespons til skilpadde. Hvordan man setter gassrespons tilbake til normal begraves i menyen på en slik måte at kun de (to personene i Norge) under 40 år vil finne frem.

Da vil du aldri se disse ulykkene igjen. Setter en halvliter på det veddemålet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn