
– Fukt er fiende nummer én
Steinar Berg fra Trondheim opplevde at bilen bare fortsatte bakover selv om han trykket inn bremsen. – Jeg frykter at fukt kan være årsak til elektronisk svikt i bilen, forteller den pensjonerte sivilingeniøren.
|
Egentlig burde det finnes en fet Emergency Stop bryter lett tilgjengelig på alle el-biler, så hadde dette problemet vært unngått.Throtlepedalen avgir varierende spenning ettersom hvor langt ned den trykkes. Tok en diagnose på ioniqen, og jeg vil tro alle biler har samme løsning, og "Throtle Voltage" varierte sømløst mellom 0V og opp til 5V, tror jeg det var, ved helt nedrykket pedal. Selv ved spontan, fullstendig nedtrykking av pedalen så steg avlest spenning hurtig opp til max volt, men ikke direkte fra 0 til max.
Jeg bruker dynke en klut med kaldavfetting og poleringkrem på gjenstridige flekker.Nå er dette sikkert ikke et el-bil-spesifikt problem:
Kom hjem fra etter sommerens Møre-tur på mandag. Etter en vask uten børster, og en med så er fortsatt bilens front tæla med daue «fluer»=diverse insekter.
Noen som har lure triks for å bli kvitt disse?
Resultatet i dette tilfellet hadde vært likt uansett hvor bilen er produsert. Det var ca. 3000 mennesker i Norge som trodde de lurte naboen til å tro at de hadde kjøpt en Rolls Royce, men så visste alle at det var en dårlig kopi.Også nytt om kinabiler, eller kanskje ikke så mye nytt..
på lik linje med alle andre lure greier myndighetene holder på med når det gjelder biltransport så har de, og de de rådgir seg med, ikke mye peil på bilteknologi og marked.![]()
Bilimportør taper på Kina-biler: – Har et 40 års perspektiv
Salg av de kinesiske bilmodellene fra Hongqi ga importøren i fjor et underskudd på over 100 millioner kroner. Verdien på varelageret ble skrevet ned grunnet lavere etterspørsel.www.dn.no
grønt skifte, bærekraft, spare miljø la la la Det meste blir lalling for influenserne …
Helt enig, på tross av at jeg har snakket med 5 Honqi-eiere i sommer som alle mente det er den beste bilen i verden. Med god margin.Resultatet i dette tilfellet hadde vært likt uansett hvor bilen er produsert. Det var ca. 3000 mennesker i Norge som trodde de lurte naboen til å tro at de hadde kjøpt en Rolls Royce, men så visste alle at det var en dårlig kopi.