– Fukt er fiende nummer én
Steinar Berg fra Trondheim opplevde at bilen bare fortsatte bakover selv om han trykket inn bremsen. – Jeg frykter at fukt kan være årsak til elektronisk svikt i bilen, forteller den pensjonerte sivilingeniøren.
Egentlig burde det finnes en fet Emergency Stop bryter lett tilgjengelig på alle el-biler, så hadde dette problemet vært unngått.Throtlepedalen avgir varierende spenning ettersom hvor langt ned den trykkes. Tok en diagnose på ioniqen, og jeg vil tro alle biler har samme løsning, og "Throtle Voltage" varierte sømløst mellom 0V og opp til 5V, tror jeg det var, ved helt nedrykket pedal. Selv ved spontan, fullstendig nedtrykking av pedalen så steg avlest spenning hurtig opp til max volt, men ikke direkte fra 0 til max.
Jeg bruker dynke en klut med kaldavfetting og poleringkrem på gjenstridige flekker.Nå er dette sikkert ikke et el-bil-spesifikt problem:
Kom hjem fra etter sommerens Møre-tur på mandag. Etter en vask uten børster, og en med så er fortsatt bilens front tæla med daue «fluer»=diverse insekter.
Noen som har lure triks for å bli kvitt disse?
Resultatet i dette tilfellet hadde vært likt uansett hvor bilen er produsert. Det var ca. 3000 mennesker i Norge som trodde de lurte naboen til å tro at de hadde kjøpt en Rolls Royce, men så visste alle at det var en dårlig kopi.Også nytt om kinabiler, eller kanskje ikke så mye nytt..
på lik linje med alle andre lure greier myndighetene holder på med når det gjelder biltransport så har de, og de de rådgir seg med, ikke mye peil på bilteknologi og marked.![]()
Bilimportør taper på Kina-biler: – Har et 40 års perspektiv
Salg av de kinesiske bilmodellene fra Hongqi ga importøren i fjor et underskudd på over 100 millioner kroner. Verdien på varelageret ble skrevet ned grunnet lavere etterspørsel.www.dn.no
grønt skifte, bærekraft, spare miljø la la la Det meste blir lalling for influenserne …
Helt enig, på tross av at jeg har snakket med 5 Honqi-eiere i sommer som alle mente det er den beste bilen i verden. Med god margin.Resultatet i dette tilfellet hadde vært likt uansett hvor bilen er produsert. Det var ca. 3000 mennesker i Norge som trodde de lurte naboen til å tro at de hadde kjøpt en Rolls Royce, men så visste alle at det var en dårlig kopi.
Skjønte det, måtte bare kommentere for de honqi-eierne jeg snakket med virket som de hadde fått den upperste premiumbilen ever!Min post var ikke direkte ment på akkurat denne bilen.
jeg tror det importøren opplever vil forsterke seg og bli verre etter hvert som konkursene, aka fusjoner, rammer kinesisk (el)bil industri. Som også de kinesiske myndighetene er bekymret over
da får man en situasjon der elbiler levert fra bygone produsenter kjører rundt uten et skikkelig støttesystem
dvs at mest sannsynlig vil ganske greie biler bli vraket grunnet relative småfeil fordi man ikke har kunnskap om eller deler til reparasjon
bærekraft kalles det visst
helt likt slik man ser på utviklingen av mobiltelefoner
der man etter ca 20 år skjønner at 2års levetid ikke er særlig lurt
så blir det kanskje slik for elbiler også etter hvert…
Det er vel ikkje det, ein gong, men ein svær el-SUV med styling som delvis minner om RR.Det var ca. 3000 mennesker i Norge som trodde de lurte naboen til å tro at de hadde kjøpt en Rolls Royce, men så visste alle at det var en dårlig kopi.
Hångchi kapret designeren himself fra RR.Det er vel ikkje det, ein gong, men ein svær el-SUV med styling som delvis minner om RR.
Eg er eigentleg overraska over kor vanskeleg det ser ut til å vera å tjuvkopiera ikonisk bildesign.
Elles: Eg liker eigentleg forma på klassiske, store RR og Bentley, men det er jo eigentleg først og fremst ikkje-design, litt slik ein britisk dress er ikkje-design samanlikna med ein italiensk.
Og, det å bruka ein ekte slik bil til heilt daglege gjeremål, som å levera i barnehagen og handla på Kiwi ville på sett og vis vera litt off (som å kle seg i smoking for ein betre middag på Burger King). Difor ser det også rart ut med ein bil med slik styling i slike situasjonar.
Litt usikker på om de har endret på produktet de siste årene. Hadde alltid en sånn med på langturer (på mc) tidligere. Var effektiv som fy. Både på visiret og fronten av sykkelen.På mc hjelm pleier jeg bare legge et vått håndkle over en periode for så å tørke av i etterkant. Er vel proteiner i insektene som henger godt? Det finnes også egnede dedikerte remedier til dette.