Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.923
    Sted
    Trondheim

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Ein knaus
    Eg er framleis litt i stuss om korleis dette har gått til:

1. At fukt i datamaskina skulle gje reknefeil, med så konsistent resultat, høyrest rart ut. Det burde gjeve tonnevis av sjekksum-feil og trigga ei kontrollert automatisk nedstenging.

2. Fukt/feil i sensor, kanskje. Men at det ikkje ligg sanity-check i rutinane som les sensorane (slik @PeriodeLytter og @RC30 skildrar) høyrest også rart ut. Det å ikkje ta input for god fisk burde vera 101 for ingeniørar (noko eg hugsar frå informatikk var at det var dritkjedeleg å skriva kode for å handtera alle moglege feil)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: MML

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.553
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Noen med mer kunnskap en meg får fylle inn, men can bus nettverksprotokollen brukes også på el biler og har ganske mye logikk muligheter.
    Kan det være at software/driver avdelingen hos de enkelte bil produsentene har hatt hastverk og droppet endel koding..
    Forsåvidt alltid vært såkalte gremlins i biler, og noen biler er bare hjemsøkt, men med en konvensjonell bil så har man jo alltid mulighet til å skru den av

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.600
    Torget vurderinger
    1
    Throtlepedalen avgir varierende spenning ettersom hvor langt ned den trykkes. Tok en diagnose på ioniqen, og jeg vil tro alle biler har samme løsning, og "Throtle Voltage" varierte sømløst mellom 0V og opp til 5V, tror jeg det var, ved helt nedrykket pedal. Selv ved spontan, fullstendig nedtrykking av pedalen så steg avlest spenning hurtig opp til max volt, men ikke direkte fra 0 til max.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn