Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.023
    Musk er gal. Han kvitter seg tydeligvis med selskapets viktigste konkurransefortrinn til fordel for fantasifostre som Cybertruck. Jaja.
    Ett år siden gikk man bananas her over oppsigselser hos Tesla superladerorganisasjon. Den 150. åpnet nettopp i Norge. Så feil kan man ta.

IMG_2169.jpeg

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.654
    Sted
    Bergen
    Generelt, og uten å vite for mye om hvordan batteribilene blir testet, en test viser bare tilstedeværelse eller fravær av den feilen det blir testet for/på.
    testen sier altså ingenting om alt det andre..
    gitt at det er tildels unge mennesker hos jobber/utvikler s/w tesla så er det vel ikke så underlig at de ikke har tenkt på alle mulige scenarioer som alle mulige mennesker kan finne på å gjøre i en batteribil med alle dets sensorer.. altså tipper jeg det eksisterer mange mulige kombinasjoner som kan gi merkelige utslag

eller er tesla en av de organisasjonene der intet feil skjer eller kan skje

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.462
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ett år siden gikk man bananas her over oppsigselser hos Tesla superladerorganisasjon. Den 150. åpnet nettopp i Norge. Så feil kan man ta.
    Han måtte krype til korset og gjenansette dem allerede etter en ukes tid, fordi konsekvensene viste seg å være eksakt hva vi sa at de ville bli. Noen tok feil, men det var muskebassen, ikke meg.
    Om noe slikt skjedde med meg og mitt team ville jeg krevd doblede lønninger rund baut for å komme tilbake. Risikopremie.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.091
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    21
    Mer om Sandvika ulykken og Volvo;

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.023
    Han måtte krype til korset og gjenansette dem allerede etter en ukes tid, fordi konsekvensene viste seg å være eksakt hva vi sa at de ville bli. Noen tok feil, men det var muskebassen, ikke meg.
    Ja beklager, ser nå han tok noen tilbake ja. Tidligere leder forsvant for godt ser jeg, ikke godt å vite hva som skjedde her internt. Har snakka med en som tidligere jobbet for SpaceX, han sa Musk har ekstremt høye forventninger til arbeidsinnsats.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.489
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Et sammendrag av the Tesla Files fra the Guardian. Smart med et autopilotsystem som slår seg av et mikrosekund før krasj, slik at Tesla kan benekte at selvkjøringsystemer var virksomme når skaden inntraff.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.296
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Viser vel og at det er viktig å sikre tyngre last med stropper i lastkroker i bagasjerommet - det tror jeg ikke det er mange som gjør dog...

Var det ikke også Tesla som dropper disse krokene på noen modeller ?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.163
    Sted
    Holmestrand
    Viser vel og at det er viktig å sikre tyngre last med stropper i lastkroker i bagasjerommet - det tror jeg ikke det er mange som gjør dog...

Var det ikke også Tesla som dropper disse krokene på noen modeller ?
    Kona er litt oppgitt over meg og lastsikring.
    Jeg har alltid stropper, strikker og nett som jeg faktisk bruker.
    Var innblandet i en kjedekollisjon på E6 i påska.
    Lastsikringa ble kommentert av en litt overrasket bergingsbilsjåfør.
    :cool:
    Løse objekter i bil er råskumle.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.023
    Nok en blunder av Tesla mht konstruksjon. Det hjelper lite at seterygglåsen holder når hele innfestingen ryker.
    Fake news som noen vil kalle det. Blunder av regulator, ikke Tesla. Alle biler er lagd iht samme regelverk.

Forøvrig:
    IMG_2181.jpeg

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.023
    Et sammendrag av the Tesla Files fra the Guardian. Smart med et autopilotsystem som slår seg av et mikrosekund før krasj, slik at Tesla kan benekte at selvkjøringsystemer var virksomme når skaden inntraff.
    Artikkelen er tendensiøs. Viser til Mark Robers test som førte til at CEO ble sparket, og Fred Lambert er mer biased som meg bare med motsatt fortegn.

Imens:
    IMG_2175.jpeg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.061
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fake news som noen vil kalle det. Blunder av regulator, ikke Tesla. Alle biler er lagd iht samme regelverk:
    Fake news? Nå får du gi deg.
    Greit at det er et regelverk, men det er ulike måter å det på.
    Tesla har en av de dårligste - med all tydelighet.

Selv en ultra fanboy bør ha evne til å bikke litt på skylappene enkelte ganger.

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.023
    Fake news? Nå får du gi deg.
    Greit at det er et regelverk, men det er ulike måter å det på.
    Tesla har en av de dårligste - med all tydelighet.

Selv en ultra fanboy bør ha evne til å bikke litt på skylappene enkelte ganger.
    Nei, du farer med fake news når du skriver «blunder av Tesla». Du har sett deg fullstendig blind på person og lar deg fare opp av medier som vinkler saken mot Tesla.

Her er nøytral artikkel fra 2011 hvor problemet belyses. Dette var før Tesla i hele tatt ble produsert. Som du ser har dette vært et problem i lang tid. Tesla følger regelverket som alle andre og det er intet bevis for at Tesla er bedre eller dårligere enn andre. Blunderet her er sendrektigheten til det regulative organ.

I den spesifikke ulykken du nevner så var dette tilfellet, men i dine øyne er vel det Teslas blunder det også:

Alle personene i bilen, som var en Tesla Model S, hadde på seg setebelte. Men de i baksetet hadde plassert det feil på kroppen, ifølge SHK.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.538
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    ganske mange sedaner har (hadde i allefall) stål også bak baksete. Men nå kjører vel alle suver og sport sedaner som skal være så praktiske...
    noen som husker ski luka?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.023
    Skulle håpe dere kjørte rundt i Tesla og ikke med to håndgranater som disse bilene har.

En sak kjent i over 10 år hvor er det egentlig foreligger stoppordre på kjøretøyet. Produsent og importør tar ikke ansvar.

IMG_2193.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn