Høyttalere Elac Debut B6 70% dyrere i Norge ?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
HCS: Det er-som vanlig- fakta, ingen misjon. Og du ser ikke likheten? Poenget er at Tyskland og Kina faktisk følger noe i nærheten av samme modell for å få innpass i et marked der lokal ekspertise allerede holder verdensklasse.: Storbritannia. En ting til: Andrew Jones er brite. Så noe gjør de riktig. Tilogmed Japan har benyttet seg av den mannens designekspertise.
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har et sett HT designet av Jones stående i ei hylle i kjellerboden. Det er ikke noe kvalitetsstempel isolert sett.
Men du verden - han har designet endel og sikkert mye bra.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Bambadoo: Som sagt: Noe gjør de riktig. Jones veit hva han gjør, han.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Har et sett HT designet av Jones stående i ei hylle i kjellerboden. Det er ikke noe kvalitetsstempel isolert sett.
Men du verden - han har designet endel og sikkert mye bra.
Pioneer stativhøyttalere? Lå et par på bruken til 400 før jeg reiste sydover for to uker siden. Vurderte sterkt å kjøpe dem for å sette dem på hylla foreløpig...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husker ikke helt. Tror det var pioneer. Skrytt opp i skyene av Watt, Lyd og Bilde bl.a. Låt aldri bra. Var tenkt å bruke i en overgangsfase i en liten leilighet mens vi lette etter hus her på østlandet.
Var ganske rimelig mener jeg. Ca 3000?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
De er morsomme de, Baluba..men match er og blir en nøkkelfaktor.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
HCS: Det er-som vanlig- fakta, ingen misjon. Og du ser ikke likheten? Poenget er at Tyskland og Kina faktisk følger noe i nærheten av samme modell for å få innpass i et marked der lokal ekspertise allerede holder verdensklasse.: Storbritannia. En ting til: Andrew Jones er brite. Så noe gjør de riktig. Tilogmed Japan har benyttet seg av den mannens designekspertise.
Både Kina og Tyskland et vel større markeder enn UK? At det holdes verdensklasse på enkelte ting er jeg enig i, men ikke nødvendigvis verdens beste. At designere går etter pengene er ikke noe nytt. Ikke dermed sagt at ting blir dårlige av den grunn. Eller gode.
 
A

ANM

Gjest
HCS: Det er-som vanlig- fakta, ingen misjon. Og du ser ikke likheten? Poenget er at Tyskland og Kina faktisk følger noe i nærheten av samme modell for å få innpass i et marked der lokal ekspertise allerede holder verdensklasse.: Storbritannia. En ting til: Andrew Jones er brite. Så noe gjør de riktig. Tilogmed Japan har benyttet seg av den mannens designekspertise.
Artig logikk!:p

BMW og Peugot har vel brukt Per Ivar Selvaag som designer, han er norsk. Vi vet alle hvor ledende Norge er i bilindustrien.

Alt engelsk er ikke bra og alt tysk er ikke dårlig...

 

flyer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.05.2015
Innlegg
132
Antall liker
186
Torget vurderinger
3
Vel lyden av osv er musikk i mine ører:cool:
 

flyer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.05.2015
Innlegg
132
Antall liker
186
Torget vurderinger
3
Var på Kongens nei sist fredag---------Oskars borg kanoner smalt !Noen syntes at det var som musikk-------------------
I dag skal jeg på Havanna Moon "Stones";D
 
Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HCS: Det er-som vanlig- fakta, ingen misjon. Og du ser ikke likheten? Poenget er at Tyskland og Kina faktisk følger noe i nærheten av samme modell for å få innpass i et marked der lokal ekspertise allerede holder verdensklasse.: Storbritannia. En ting til: Andrew Jones er brite. Så noe gjør de riktig. Tilogmed Japan har benyttet seg av den mannens designekspertise.
Artig logikk!:p

BMW og Peugot har vel brukt Per Ivar Selvaag som designer, han er norsk. Vi vet alle hvor ledende Norge er i bilindustrien.

Alt engelsk er ikke bra og alt tysk er ikke dårlig...

Det er da heller ikke det han skriver. Det han skriver er at markeder som det britiske er veldig etnosentriske mht hva som er bra og ikke. Selv vi har det, "EC er best i verden", men ikke i samme grad siden vår audioindustri er mindre. Og tyske høyttalere har vært utsatt for mistenksomhet for å være skarpe i UK. Kina er Kina, bare se på HFS der ord som kinamikk blir spyttet ut med forakt av mange. Så han er faktisk inne på noe.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Takk, Baluba! Du har som vanlig skjønt det. Dog en liten presisering: Ser du på de britiske produsentene er det ikke et eneste land i verden som har flere verdensprodusenter, med et såpass bredt spekter av musikkfremmende kvalitetsprodukter i alle prisklasser heller. UK er kjent for "punching well above it´s weight" i Hi-Fi og lyd.. Det gjør Norden og. Det er ikke akkurat det man forbinder med Frankrike og Tyskland- ikke i Hi-Fi , iallefall. Der er gjennomgangsmelodien mer " hidden gems"-du finner det du søker hvis du veit hva du søker og hvor du skal finne det. Det skal dog sies at ting stiller seg mer likt landene imellom i studio- og profflyddelen. Nevner i fleng Sennheiser, AKG, Beyer, Adam, Focal, Genelec, Brüel & Kjær, Dynaudio, Schoeps fra Nederland ++ Enig? Apropos egenpatriotisme: Hegelister og Electro-kompiser , for ikke å snakke om Doxister er da verre enn briter- og svensker- på akkurat det. Men vi kapper ikke hodene av dem for det..???

Apropos bilindustri: Du behøver ikke å produsere biler selv for å være ledende innen bilindustri. Norge produserer masse kritiske deler for flere av de største merkene. Inklusive både Bentley og RR..
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Når en leser her inne er vi alle fan boys av det eller de merkene vi har brukt penger på.. Det være seg Sonus Faber, Luxmann, Rotel, Ncore, Bladelius , Sony osv... Så at noen er "verre" enn andre kjøper jeg ikke.. At noen skriver det tydeligere og samtidelig ønsker å fremheve sin smak på andre er like tydelig.."Gode råd" heter det visst.. Men greit at folk gir råd ifra egne erfaringer, på tross av smak og forsvar av egne investeringer.. At det engelske markedet er noe verre enn andre tror jeg ikke noe på, samtidelig som jeg ikke tror store produsenter ønsker å tekkes seg britene spesielt..
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Når en leser her inne er vi alle fan boys av det eller de merkene vi har brukt penger på.. Det være seg Sonus Faber, Luxmann, Rotel, Ncore, Bladelius , Sony osv... Så at noen er "verre" enn andre kjøper jeg ikke.. At noen skriver det tydeligere og samtidelig ønsker å fremheve sin smak på andre er like tydelig.."Gode råd" heter det visst.. Men greit at folk gir råd ifra egne erfaringer, på tross av smak og forsvar av egne investeringer.. At det engelske markedet er noe verre enn andre tror jeg ikke noe på, samtidelig som jeg ikke tror store produsenter ønsker å tekkes seg britene spesielt..
Det britiske markedet var i alle fall mer sjåvinistisk i min ungdom. Leste du ikke britiske hifiblader på åttitallet? Ellers helt enig i det du skriver, vi skal alle være forsiktige med å heve fanboypekefingeren overfor andre. De fleste er litt fanboys, ikke bare Auditor og meg.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Helt klart lest mange blader i gamle dager. Og liker endel fra UK. Slik jeg liker andre obskure merker as well. Å gi råd til en person en aldri har møtt, i et rom en aldri har vært i og med andre komponenter enn en kjenner er en av hovedfeilene som gjøres her inne. Men det er lett å gjøre det..
 
A

ANM

Gjest
Takk, Baluba! Du har som vanlig skjønt det. Dog en liten presisering: Ser du på de britiske produsentene er det ikke et eneste land i verden som har flere verdensprodusenter, med et såpass bredt spekter av musikkfremmende kvalitetsprodukter i alle prisklasser heller. UK er kjent for "punching well above it´s weight" i Hi-Fi og lyd.. Det gjør Norden og. Det er ikke akkurat det man forbinder med Frankrike og Tyskland- ikke i Hi-Fi , iallefall. Der er gjennomgangsmelodien mer " hidden gems"-du finner det du søker hvis du veit hva du søker og hvor du skal finne det. Det skal dog sies at ting stiller seg mer likt landene imellom i studio- og profflyddelen. Nevner i fleng Sennheiser, AKG, Beyer, Adam, Focal, Genelec, Brüel & Kjær, Dynaudio, Schoeps fra Nederland ++ Enig? Apropos egenpatriotisme: Hegelister og Electro-kompiser , for ikke å snakke om Doxister er da verre enn briter- og svensker- på akkurat det. Men vi kapper ikke hodene av dem for det..???

Apropos bilindustri: Du behøver ikke å produsere biler selv for å være ledende innen bilindustri. Norge produserer masse kritiske deler for flere av de største merkene. Inklusive både Bentley og RR..
England er kjent for sin mikroindustri, med få ansatte og lav produksjon. Ser du på lista er den fylt randen av lavkvalitets produkter WB, Sugden, Cambridge, Onix osv. Mulig mange av disse merkene er spiselige for hiendere, men for et marked som ikke aksepterer store produksjonsavvik er de helt ubetydelige.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Vi er da ikke fanboys, Baluba?:rolleyes: Men jeg skal innrømme at de finnes her inne, ja- og noen er langt mer prinsippfaste enn andre...
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Splinten i øyet osv... For å sitere ei
viss bok. Selvinnsikten er heller ikke den største blant enkelte.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hvorfor bryr ingen seg om at den høyttaleren i fra Elac som diskuteres er en annen modell enn europavarianten?

Forskjellig utførelse, forskjellig pris.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvorfor bryr ingen seg om at den høyttaleren i fra Elac som diskuteres er en annen modell enn europavarianten?

Forskjellig utførelse, forskjellig pris.
I min tid på skolen lærte vi at Sverige er et europeisk land, men ting kan jo ha forandret siden den tid for jeg er som kjent 138 år og kraftig dement. ;)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ja, fanboys er morsomme kreaturer. Noen klarer jo ikke engang å tørke seg i ræva med den ene handa med mindre de holder et eple-produkt i den andre. Men en ting er å være trofast til et spesifikt merke/produsent, langt særere blir det når man kun må ha varer fra et spesifikt land. Kunnskap, kompetanse, ekspertise og resurser er jo spredt vidt rundt nå om dagen, at det blir for dumt å tviholde på sine fordommer. Slik sett har audiofile med åpne sinn et hav å velge fra, det være seg produkter fra Serbia, Korea, Ungarn, Polen, Kina - eller Norge. Og ser mann på innmaten, så er det jammen mye som kommer fra stort sett de samme kildene også. Og ørene som henger på homo sapiens har samme oppbygning, uansett hvor på kloden de bor. Altså ingen grunn til å tro at en engelskmann eller en japaner hører bedre enn en serber eller en kineser.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Kjære vene, vi vet jo alle at Auditor litt feilaktig mener at svensker lager de beste forsterkerne. Og i en annen tråd anbefaler han en serbisk forsterker. Personlig har jeg drukket kaffe og røkt slimline sigaretter med min venn SC i Beograd, og håper at neste gang vi møtes kan føre til at jeg bruker serbisk istedenfor kinesisk forsterker.

Og det er nettopp det, min fordomsfrihet mot opprinnelsesland har ført til britiske, japanske og norske kilder, kinesiske og japanske forsterkere, og til slutt engelske og norske høyttalere. I daglig bruk. Håper å utvide med mange flere opprinnelsesland til slutt slik at casa baluba blir et audiofilt FN-bygg.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hehehe, skjønner, baluba. Selv har jeg nok ikke noe mål om et "audiofilt FN-bygg" (skjønner at det er spøkefullt ment av deg;)). Tok min tid, men klarte å "frigjøre" meg såpass at jeg nå konsekvent lar ørene (og lommeboka) bestemme hvilke produkter som skal handles inn - uavhengig av opprinnelsesland. Det må bare låte slik jeg foretrekke det og ikke er priset etter merke/opprinnelsesland. Betaler ikke trippel pris bare fordi det står "Made by yankees" på noe. Og "kinamikk" styrer man seff unna. Låter det bra og er godt bygd, så er det topp. Enda bedre om det er rimelig priset. Er temmelig lei av all snobberiet i denne hobbyen. ikke det at jeg har vært spes bedre enn andre, altså:p! (Setter ting litt vel på spissen nå:rolleyes:)

Mye OT nå, i påvente av svar fra importøren på den elleville(?) prissettingen.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Vinagunner: Som sagt, jeg er ingen fanboy. Men setter stor pris på en velbygd komponent. uansett hvor den er fra. Anbefalinger kommer herfra via egne erfaringer, og bestandig med angjeldende problemstilling i bakhodet. Hva som anbefales varierer- som hos de fleste andre her- utfra preferanser/ønskede resultater hos trådstarter, budsjett, bruksområde, applikasjon og rom- Det har jeg bestandig gjort. Har god spredning på "FN-bygget "her også- tro meg. Og jeg er langt mindre "låst" i driftsprinsipper og merker enn enkelte her inne. Faktisk ikke i det hele tatt. Men det du får her er bånn ærlige svar, basert på bla lang tids interesse og utdannelse. Kryssmatch er helt OK, match er selve nøkkelen- det bør flere her tenke mer på.

Det at Elac har henta inn en britisk konstruktør som vet hva han gjør er imo svært smart, det betyr ikke at merket er mindre tysk for det. Kun at Tyskland har en fair sjans til å "slå Storbritannia i eget spill". Tyske produsenter er nemlig ikke kjent for sitt volumsalg av Hi-Fi- eller- med noen unntak- outright VFM. Noe UK er svært gode på. Det er fullt mulig å finne en god tysk/fransk komponent- i ALLE klasser. Se innlegga over--markedskunnskap er nemlig en annen nøkkel..Du skal vite hva du vil ha og hvordan du oppnår det-mao også hvilke produsenter og produkter som gjør hva for anlegget ditt. Deretter kan du skille LoFi -klinten fra den brukbare Hi-Fi/High-End-hveten. Og hjelpe andre med det samme- som jeg har gjort siden jeg var sju år gammel.
Er vi ferdige nå? Elac´en ER et alternativ, den- et svært bra et. Selv til den prisen NCMS har satt på den. Stemmer utstyret ellers vil den vise deg det:rolleyes:- Se forøvrig Marsons "Mitt alt sammen"- tråd hvis du fortsatt tviler,
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Hvorfor bryr ingen seg om at den høyttaleren i fra Elac som diskuteres er en annen modell enn europavarianten?

Forskjellig utførelse, forskjellig pris.
Elac B5 og B6 er betydelig dyrere i Norge enn resten av Europa, dette kunne importøren gitt et svar på.
I England koster de 250Pund og 299Pund inkl 20% Vat, tar vi kursen og plusser på 5% får vi 2600NOK og 3600NOK.
I Sverige koster B5 og B6 henholdsvis 2990SEK og 3990SEK, tilsvarende 2800NOK og 3800NOK.
I Norge er prisen for B5 3990NOK alså dyrere enn B6 i Sverige, og B6 koster 4990NOK.
UB 5 koster 6990SEK i Sverige, og vi er spennt på hva den kommer til og koste i Norge.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Fair points, Auditor. Jeg skrev om fanboy-syndromet og litt om det tiltagende snobberiet (som i seg selv er godt grunnlag for hetsing, jfr en annen tråd;)). Begge tema som en følge av at førstnevnte ble nevnt. Altså uten at jeg hadde spesifikt deg i tankene:).

Ellers er det bare å si at det masse godt å velge mellom der ute. La være å handle der det er overpriset, dårlig service, elendig kvalitet osv - straff selgerne på pungen, det eneste språket de forstår.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
EIA: Hva med å prøve å leve med prisen som den er? Importøren har sin grunn til at den er satt slik. Som konsument skal ikke du lure så altfor mye på hvorfor.Det finnes alternativer for den som ikke egentlig vil finne ut hva den tyske juvelen klarer. Vil du det, tenk match opp mot Elac, og godta prisen. Eller hent i Sverige hvis det blir for vanskelig.

Enkelt , sant?
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
EIA: Hva med å prøve å leve med prisen som den er? Importøren har sin grunn til at den er satt slik. Som konsument skal ikke du lure så altfor mye på hvorfor.Det finnes alternativer for den som ikke egentlig vil finne ut hva den tyske juvelen klarer. Vil du det, tenk match opp mot Elac, og godta prisen. Eller hent i Sverige hvis det blir for vanskelig.

Enkelt , sant?
Har ingen problemer med og leve med prisen, jeg bare lar vær og kjøpe :)

Jeg jaktet litt på en rimelig og bra høyttaler, og kom over disse nye Elac modellene.
Etter og ha lest en del på nett sjekket jeg opp hvem som hadde disse i Norge, og skuffelsen var stor da jeg fant ut hva de kostet i Norge.
Kommer ikke til og kjøpe til den prisen, og som du sikkert har sett står det et ? bak tråd tittelen.
Prisen er det den er, hadde bare vært interessant og vite hva importøren legger til grunn for denne prisingen i Norge, og hvorfor de mener de bør koste såpass mye mer enn alle andre land i Europa som selger den eksakt samme modellen.
Som forbruker synes jeg det er riktig og stille spørsmålstegn ved ubegrunnet høy pris, og ikke bare godta dette blindt.
Selv om grunnen er høy avanse, javel, så får vi godta det, og som en annen nevnte tidligere i tråden, det er ingen som sier vi kjøpe:)
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Og prisen er heller ikke ubegrunnet høy, EIA..Får du dem ikke til å "gå opp", velg et annet merke..Det er flere engelske nyheter ute nå- som tilogmed hadde funka gull på Brystonpakka di. Mye vil du ha for mini-ProAc´en din?
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Og prisen er heller ikke ubegrunnet høy, EIA..Får du dem ikke til å "gå opp", velg et annet merke..Det er flere engelske nyheter ute nå- som tilogmetd hadde funka gull på Brystonpakka di. Mye vil du ha for mini-ProAc´en din?
Forklar, jeg har ikke fått det med meg.

ProAc DB1 er ikke til salgs:)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Og prisen er heller ikke ubegrunnet høy, EIA..
Akkurat det er jo helt sikkert. Men hvilken begrunnelse er det jeg er interessert i å vite. Jeg kan ikke se noen annen begrunnelse enn at mange vil ha mer og fanden vil ha flere. Det er jo mulig jeg tar feil, for eksempel at Elac straffer det norske markedet for å ikke ha gitt nok kroner i kassen? Men akkurat det er vel lite sannsynlig. En årsak er at Elac distribueres bredt, noe enkelte andre merker som f.eks. Pylon ikke gjør. Men det er også andre merker som distribueres bredt, for eksempel Kef. Og de koster ikke så mye i forholdt i utlandet. De er ikke billigst i Europa som enkelte merker som kun selges direkte fra importør, men heller ikke spesielt dyre.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Hvis du vil vite det, Baluba, må du ta det med importøren..Men en ting er sikkert: Kontra KEF, Bowers og Dali er Elac LITE i Norge. Og små merker koster mer.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
LFL: Da behøver du ikke tenke mer på den saken..
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis du vil vite det, Baluba, må du ta det med importøren..Men en ting er sikkert: Kontra KEF, Bowers og Dali er Elac LITE i Norge. Og små merker koster mer.
Personlig bryr jeg meg ikke, for meg vil de ikke være det neste steget uansett. Men andre bryr seg, så forespørsel er sendt av dem. Elac er forresten ikke så lite merke i Norge. Det var blitt solgt mye Elac av Musikkmagazinet i Bergen de siste årene før importørbytte.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er modeller jeg gjerne ønsker å anbefale venner som spør om råd, men jeg ønsker da også at de vil gjøre en like god deal som svenske hifikjøpere gjør. Og det er min motivasjon for å få en litt mer edruelig prising av produktene. Ikke for det, jeg vil nok fortsatt i endel tilfeller kunne anbefale disse, utvalget av passive stativhøyttalere som yter så godt til under 5000 kroner er ikke stort. Og til den litt større treveisvarianten har jeg faktisk en spesifikk person i tankene når den blir tilgjengelig. Og hvis den ikke prises helt ut i viddene, for i den prisklassen er det mye gøyalt i bruktklassen.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
LFL_ Du leser vel skattelistene i kommunen også? Personlig syns jeg det er noe av den største uting som legges ut på nett. Hvis du lurer på hvorfor prisen er som den er på Elac, er nok ikke Elac ditt merke. Om så var, ville øra dine fortalt deg det, og du ville sluppet å ta opp saken..
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
LFL_ Du leser vel skattelistene i kommunen også? Personlig syns jeg det er noe av den største uting som legges ut på nett. Hvis du lurer på hvorfor prisen er som den er på Elac, er nok ikke Elac ditt merke. Om så var, ville øra dine fortalt deg det, og du ville sluppet å ta opp saken..
Du kommer med mye svada her Auditor, har du i det hele tatt satt deg inn i hva det gjelder?
 
Topp Bunn