EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    572
    Sted
    Stockholm
    Savna EC lyden så enormt så har kjøpt en eldre ECI-5. CD dioden slutter periodisk å lyse for så å komme tilbake etter en stund. Noen med lignende erfaringer?

Var dette forresten første pulje med EC etter de fikk ny eier? Noen som vet?

Evo III

Nobody’s Perfect.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    70.029
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    88
    Vet sjansen er svært lav, men noem som har ett par original esker til AW180 som de ikke bruker å vil selge?

Vet at EC selger disse også. Men ganske stiv pris

Uansett hvordan man vrir og vender på det er oppgraderte AW180 ofte en del år gamle. Noen som har opplevd ødelagt høyttaler på grunn av at effektforsterkeren har vært på og den har "konka"?
    Mine "konka" mens de spilte, men høyttalerene tok ingen skade av det. Sendte de til TAU og fikk de igjen i orginale esker, alt kom på 11000kr mener jeg og huske. Gode amper når de er i orden🤩.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    17.765
    Sted
    Sølvbyen
    La ut bilde av et gammelt forsterkersett tidligere i tråden som jeg har overtatt fra faren min, og fikk endelig koblet det opp og testet det i ettermiddag. Prøvde det med platespiller siden jeg ikke har ekstern DAC eller andre kilder med analoge utganger, og det viste seg at det bare spiller i den ene kanalen, og at det spraker i volumpotmeteret. Fikk feilsøkt litt ved å bytte om på kabler o.l. og tror jeg har klart å lokalisere feilen til at det ikke kommer lyd fra venstre utgang på forforsterkeren. Begge kanaler på effektforsterkeren virker. Jeg tenkte ikke langt nok til at jeg bytte om på signalkablene fra platespilleren, så jeg har ikke utelukket at feilen kan ligge på inngangen eller i RIAA.

Har skjønt det som at volumpotmeter er en gjenganger for feil på eldre EC utstyr, og lurer på om det er sannsynlig at det er en feil med potmeteret som kan få den ene kanalen til å ikke virke? Og er det bare å skifte det ut når det er sånn, eller fungerer det å rense med elektronikkrens?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn