EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hej! Är det någon som har servicemanual eller kretsscheman till EC4.6 så tar jag gärna emot en kopia. Tack på förhand.
    EC har ikke servicemanualer, kun koblingsskjema. De får du heller ikke tak i. Var det noe spesielt du trengte det til?
     

    jbass

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    17
    Sted
    Stockholm
    Det finns kretsschemor på effektförstärkarna att få tag på. Jag har en del. Nu behöver jag ett schema på 4.6 för att felsöka.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Det finns kretsschemor på effektförstärkarna att få tag på. Jag har en del. Nu behöver jag ett schema på 4.6 för att felsöka.
    Ganske få, og de er gamle de som ligger ute. Du må nok feilsøke uten skjema eller sende den til EC eller Servicekompaniet
     

    jbass

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    17
    Sted
    Stockholm
    Min 4.6 är tillverkad -98, 22 år gammal, så den faller ju in under kriteriet gammal då. 😉
     

    electrocompaniet

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.03.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    305
    Torget vurderinger
    0
    Electrocompaniet ROON Ready!.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Står respekt av at EC beholder sin tradisjon i form av design på produktene - snakker selvfølgelig om Classic serien.
    Også respekt for det at de stadig forbedrer produktenes ytelser uten å skrike for høyt om det...

    En av mine desidert bedre lyd-opplevelser minnes jeg fortsatt å tilhøre to Nemo + 4.8 på to store gulvhøyttalere jeg ikke husker hvem var. I det gamle demo-lokalet til Eyefi, forgjengeren til Stereo+ og det var flere innom og lyttet husker jeg. Hvor de alle på vei ut av rommet pratet; "visste ikke EC spilte så utrolig bra!" Mange, mange år siden, dette, forresten. Skulle vært moro og hørt dette om igjen på dagens videreutviklede modeller - alt er jo videreutviklet etter den seansen på Økern.

    100 % norsk! Skulle vært moro og visst litt mer om dagens "tilstand" til EC, vi er da fortsatt nordmenn og entusiaster til norsk hi-fi (y)
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Electrocompaniet ROON Ready!.
    Fint det, men kva med oss eigarar av ECM-2? Virkar som denne er heilt gløymt, reknar med at denne ikkje er Roon-ready?Hadde trengt ein oppgradering av både SW på sjølve spelaren, men også av appen. Har sikkert re-installert appen 30 gonger for å få kontakt att med spelaren. Når den er nyinstallert så får eg kontakt kvar gong, men ofte ikkje neste gong eg prøver.
    Lyden derimot er fortreffeleg, det er grunnen til at den fortsatt står her.🙂
    Er det fleire eigarar av ECM-2 her inne så vil eg gjerne høyre korleis de opplever denne.

    mvh
    Jan Ove
     

    electrocompaniet

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.03.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    305
    Torget vurderinger
    0
    Fint det, men kva med oss eigarar av ECM-2? Virkar som denne er heilt gløymt, reknar med at denne ikkje er Roon-ready?Hadde trengt ein oppgradering av både SW på sjølve spelaren, men også av appen. Har sikkert re-installert appen 30 gonger for å få kontakt att med spelaren. Når den er nyinstallert så får eg kontakt kvar gong, men ofte ikkje neste gong eg prøver.
    Lyden derimot er fortreffeleg, det er grunnen til at den fortsatt står her.🙂
    Er det fleire eigarar av ECM-2 her inne så vil eg gjerne høyre korleis de opplever denne.

    mvh
    Jan Ove
    Vi har dessverre ingen gode nyheter.
    Vi kommer ikke til å lage flere software oppgraderinger til ECM2, og den vil ikke bli ROON Ready.
    Siste ECM2 ble levert for over 5 år siden og vi må dessverre innse at HW- plattformen som ble brukt i ECM2 ikke støttes lenger av mange forskjellige grunner.
    Det er en flott streamer og DAC, og det er viktig å bruke appe "EC Remote" til å styre denne, ikke EC play som brukes til våre produkter basert på vår nye EC Software Engine, som er ROON Ready.
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    @electrocompaniet har dere noen planer om fysisk fjernkontroll til Tana? Eller er det støtte for noen 3djepartsløsninger via IR eller bluetooth?

    Jeg hadde en drøm om Tana2 med HDMI ARC for tv lyd, men slik gikk det jo ikke.
     

    electrocompaniet

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.03.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    305
    Torget vurderinger
    0
    @electrocompaniet har dere noen planer om fysisk fjernkontroll til Tana? Eller er det støtte for noen 3djepartsløsninger via IR eller bluetooth?

    Jeg hadde en drøm om Tana2 med HDMI ARC for tv lyd, men slik gikk det jo ikke.
    Hei,
    Det er ikke støtte for dette p.t. vi er i vurderingsfasen.
    HDMI valgte vi ikke å ha med, da dette hadde gjort prisen på tana 2 veldig mye høyere.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Kan man bytte mellom internett radio kanal presets via fjernkontrollen på ECM1 MKII?
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Da ble det en 4.8 forforsterker lagt til i heimen. Må da spekulere på hvordan man nå skal sette opp anlegget...
    Har par integrerte Yamahaer som kan brukes som effekt.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Da ble det en 4.8 forforsterker lagt til i heimen. Må da spekulere på hvordan man nå skal sette opp anlegget...
    Har par integrerte Yamahaer som kan brukes som effekt.
    Beste er om disse har en HT kanal, eller at du får bypasset pre trinnet på ett vis.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Selv om man ikke akkurat lytter så mye til CD-skiver om dagen - utrolig moro som nordmann å lese kanontest av nye EMC 1 MkV i svenske Hifi & Musik - spesielt fordi denne redaksjonen (som jeg har fulgt i flere tiår) etter mitt skjønn produserer noen av klodens beste hi-fi blader.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    1.920
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte en eci 80d for å ha på hytta. Veldig fornøyd med denne, bortsett fra fjernkontrollen som virker veldig billig.

    Noen som vet om det er mulig å bruke en annen fjernkontroll som er litt mer "ekslusiv" ?
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Kjøpte en eci 80d for å ha på hytta. Veldig fornøyd med denne, bortsett fra fjernkontrollen som virker veldig billig.

    Noen som vet om det er mulig å bruke en annen fjernkontroll som er litt mer "ekslusiv" ?
    Tja, logitech harmony elite. Hvis ikke så kan du få tak i ECT 2 eller 3. De er veldig fine, men de aller aller fleste mener at de er helt ubrukelige.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    1.920
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Har både ect 2 og 3 hjemme og liker ect 2 veldig godt. Men tror denne funker dårlig med Eci 80d da denne har blant annet bluetooth knapp m.m.
    Logitech harmony har jeg også liggende, men her har jo logitech droppa all support så er vel ikke den letteste å få til.

    Den eci 80d fjernkontrollen er egentlig slående lik apple tv kontrollen, lurer nesten på om man bare kan bytte kasse for å bli kvitt plastikk følesen
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Har både ect 2 og 3 hjemme og liker ect 2 veldig godt. Men tror denne funker dårlig med Eci 80d da denne har blant annet bluetooth knapp m.m.
    Logitech harmony har jeg også liggende, men her har jo logitech droppa all support så er vel ikke den letteste å få til.

    Den eci 80d fjernkontrollen er egentlig slående lik apple tv kontrollen, lurer nesten på om man bare kan bytte kasse for å bli kvitt plastikk følesen
    Du kan programere harmony manuelt med knappene på den originale fjernkontrollen også. Synes det blir bedre enn å bruke EC som ligger i softwaren.

    Kan du legge ut bilde av den orginale fjernkontrollen, for nysgjerrighetsskyld?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Etter EC-treffet i går så kan det nevnes at Lasse fortalte om planene fremover - det ser meget spennende ut for Companiet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen som skal til Horten og hifi-messen? Håper noen tar med seg kamera... Ryktene sier at EC også skal ta seg en tur...
     

    electrocompaniet

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.03.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    305
    Torget vurderinger
    0
    Electrocompaniet viser en verdensnyhet på Høstfest hos Suundgarden i Oslo 30/10 og på Horten messa!

    Electrocompaniet viser den nye AW800 M forsterkeren, arvtager til AW600 NEMO.
    Dette er en helt nyutviklet forsterker på 800W i 8 Ohm,
    som kan brukes som monoblokk, stereo forsterker eller til Bi-amping i samme enhet.
    Vi viser også EC 4.8 MKII forforsterker
    ECM1-MKII streamer
    EMC1-MKV CD spiller
    ECi6DX-MKII Integrert forsterker
    ECI80D Integrert forsterker.
    Electrocompaniet-AW800M-inside.jpg
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Noe mer info om AW800 M forsterkeren? Lenge til den i handelen?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    1.920
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Byttet ut mine aw400 med nye nemo. En ting som jeg stusser på er at jeg må skru opp høyere på forforsterker nå enn tidligere. I teorien skulle det vel være motsatt pga mere watt. Begynner nesten å lure på om jeg har koblet noe feil, men er jo idiotsikkert dette og lyden er nydelig.
    Noen erfaringer med dette?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Byttet ut mine aw400 med nye nemo. En ting som jeg stusser på er at jeg må skru opp høyere på forforsterker nå enn tidligere. I teorien skulle det vel være motsatt pga mere watt. Begynner nesten å lure på om jeg har koblet noe feil, men er jo idiotsikkert dette og lyden er nydelig.
    Noen erfaringer med dette?
    Tyder vel på at Nemo har lavere gain enn AW 400 tenker jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn