Dynaudio's venner

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har du skrudd fast Heritage i stativene, @M.B.S ?
    Gjerne noen ord om du opplever forskjell etter sandfyllingen 👍
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke fÄtt sjansen til det enda. Det har gÄtt i ett hele uka og frem til nÄ. Skal gi en tilbakemelding nÄr jeg har fÄtt gjort det.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Etter Ă„ ha hatt Heritage special ei lita stund nĂ„ sĂ„ er er kvalitetene til mine JBL enda klarere. Heritage er jo ei perle uten tvil. Har en analogi som kanskje passer bra. Heritage er som et breiflabb mĂ„ltid pĂ„ en finere restaurant. Det er en smaksopplevelse og bare lekkert. L100Classic blir mere som en saftig hamburger pĂ„ kiosken nedi gata. Av og til vil jeg ha breiflabben, og av Ă„ til mĂ„ jeg bare ha hamburgeren😅
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Godt beskrevet, og for en luksus Ä kunne veksle pÄ de to! (y)
     

    OleLyttĂžye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Gratulerer @OleLyttĂžye :)
    Jeg hadde nesten det motsatte problemet, men tror i ettertid det hadde med forsterkeren min Ă„ gjĂžre.
    Audionet SAM G2 (2x110w i 8Ohm og 2x200w i 4Ohm, men var nok litt slank.)

    Jeg endte opp med 115-120cm fra veggen til fronten pÄ hÞyttalerne og litt tettere enn normalt. 180cm mellom eller deromkring.
    Fikk aldri masse bass, men synes jeg klarte Ä nÊrme meg litt fylde med den plasseringen. Opplevde 340ene som Êrlige og - pÄ en positiv mÄte - som en svÊr stativhÞyttaler. Kunne spille forskjellig basert pÄ hvordan innspillingene var. Hadde jeg hatt samme utfordringen med for mye bass sÄ hadde de kanskje vÊrt her fortsatt. Midt ute pÄ gulvet. :D:D

    Vis vedlegget 763915

    mvh
    Ja min meter ute pÄ golvet, uten labber i subporten, var fra bakside til vegg. Ca 130+ fra fronten da. NÄ stÄr de etter en stund med flytting pÄ ca 97 mÄlt fra font til vegg. MED julegaver i baken. Driver og roter rundt 2 meter mellom dem, mÄlt senter-senter. De er nok for svÊre, men det har jeg ikke tenkt Ä innrÞmme ennÄ.
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    God helg, Dynaudio venner. Flytter straks til nytt sted. Blir stue her pÄ om lag 16m2. Hva tror dere om Heritage Special i et sÄnt rom. Klarer 40 cm ish til bakvegg, 2,5m mellom hÞyttalere og 3m til lytteposisjon. Amp: Supernait2.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    God helg, Dynaudio venner. Flytter straks til nytt sted. Blir stue her pÄ om lag 16m2. Hva tror dere om Heritage Special i et sÄnt rom. Klarer 40 cm ish til bakvegg, 2,5m mellom hÞyttalere og 3m til lytteposisjon. Amp: Supernait2.
    Det hĂžres jo supernais ut.
     

    OleLyttĂžye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Dessverre mÄ jeg investere mer i studioet. Hvis noen tenker skumle tanker om Focus 340 kan jeg kontaktes pÄ pm. Er dette lov Ä skrive her forresten?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen som bruker Isoacoustics Gaia III pÄ sine Dynaudio Stand 20?

    Uvanlig stille her forresten. Har folk mistet interessen for Dynaudio, eller bare tatt en liten pause?
     
    Sist redigert:

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Noen som bruker Isoacoustics Gaia III pÄ sine Dynaudio Stand 20?

    Uvanlig stille her forresten. Har folk mistet interessen for Dynaudio, eller bare tatt en liten pause?
    Hei K.H. Har lyst Ä teste Gaia pÄ hÞytalerne mine men det har uteblitt desverre. Men hÞrer andre si at man fÄr litt mere klarhet og at lyden blir ryddigere. Interessen for Dynaudio er der den for min del i allefall. Spennende desse nye fokus som er aktive. Spesielt nysgjerrig er jeg pÄ den Fokus 10. det gÄr fremover pÄ teknologien pÄ digital forsterkning og jeg regner med dette lÄter mektig bra. Jeg hadde kanskje hÄpet at Dynaudio skulle avduke noe heftig pÄ passive hÞytalere ogsÄ men det uteble forelÞpig. Skulle likt Ä sett en fet stativhÞytaler som Heritage Special men med litt mere funfaktor i bassen. Ikke for Ä si noe negativt om Heritage S altsÄ, det dreier seg mye om matching.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Har plĂžyd nettet for info om disse Gaia og det virker som det er blandede erfaringer med dem. Noen er for og andre avviser dem som lite egnet. Jeg har vel derfor skrinlagt disse, i alle fall inntil videre.

    NÄr det gjelder Heritage Special har jeg valgt Ä gi dem en ny sjanse, noe som virker Ä vÊre vellykket. Denne gangen er det snakk om hÞyttalere innspilt i fire mndr. Jeg har vel aldri helt trodd pÄ dette med betydningen av innspilling, men mistenker Ä ha tatt feil.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Har plĂžyd nettet for info om disse Gaia og det virker som det er blandede erfaringer med dem. Noen er for og andre avviser dem som lite egnet. Jeg har vel derfor skrinlagt disse, i alle fall inntil videre.

    NÄr det gjelder Heritage Special har jeg valgt Ä gi dem en ny sjanse, noe som virker Ä vÊre vellykket. Denne gangen er det snakk om hÞyttalere innspilt i fire mndr. Jeg har vel aldri helt trodd pÄ dette med betydningen av innspilling, men mistenker Ä ha tatt feil.
    Ok ja man mÄ teste ut for Ä se om det passer til lyden man liker med forandringene det gir. Ja det er ikke dumt det. Heritage special mÄ nok ha plenty med innspilling, og vi snakker hundrevis med timer fÞr ting lÄter som det skal.
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har sett pÄ Gaia jeg ogsÄ, @K.H.
    Men forstÄr ikke hvordan man skal fÄ det til Ä se pent ut?
    Gjenger som stikker ut er ikke like pent som den originale lĂžsningen, er jeg redd.

    mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har sett pÄ Gaia jeg ogsÄ, @K.H.
    Men forstÄr ikke hvordan man skal fÄ det til Ä se pent ut?
    Gjenger som stikker ut er ikke like pent som den originale lĂžsningen, er jeg redd.

    mvh
    Mener jeg sÄ et bilde et sted av disse Gaia III montert pÄ noen stativ (tror jeg) der det var en stor skrue pÄ oversiden av bunnplata, a la det som er pÄ Stand 20, men kan ikke helt se for meg hvordan dette skal virke, hvis det da ikke er gjenger i selve Gaia III som bolten ovenfra skrus ned i.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke tilfeldigvis noen her inne som har vĂŠrt pĂ„ messen i MĂŒnchen og hĂžrt pĂ„ den nye aktive fokus serien til Dynaudio da? Spesielt interessant er jo den fokus 50.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Forventet at aktiviteten kom til Ä gÄ ned en del her inne, nÄr det har blitt langt fÊrre butikker som fÞrer merket, enn fÞr.

    For min egen del, har jeg slÄtt meg godt til ro med mine Contour 30, selvom jeg nok vet at jeg skal ha Confidence 30 eller 50 nÄr tiden er inne. Mange ting pÄ gang og man vet aldri nÄr sjansen byr seg :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Har bestilt et par med Heritage Special, ventes ila neste uke. De var kostbare, men ser for meg at det er hÞyttalere som er sÄ bra at de kan gÄ i arv:cool:
    Har ikke hatt Dynaudio i stua siden jeg testet Fokus 160 for veldig mange Ă„r siden, blir spennende.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har bestilt et par med Heritage Special, ventes ila neste uke. De var kostbare, men ser for meg at det er hÞyttalere som er sÄ bra at de kan gÄ i arv:cool:
    Har ikke hatt Dynaudio i stua siden jeg testet Fokus 160 for veldig mange Ă„r siden, blir spennende.
    Det var artig. HÄper jeg ikke har bidratt til Ä forlede deg til noe som blir en skuffelse. Men kanskje ikke sÄ farlig uansett, siden du har tenkt dem som arvegods. SpÞk til side; jeg tror nok du vil like dem. Jeg synes i alle fall det er stas Ä eie noe som virkelig oser av gammel Dynaudio og som samtidig er bestykket med topp elementer og delefiltre. TidlÞst mÄ man vel kunne kalle det. For meg midt i blinken, med et nydelig mÞnster og fargetone i nÞttetrefinere, selv om mange ikke liker det firkantede designet.

    Det er overraskende at disse HS fortsatt er Ä fÄ kjÞpt. Trodde det siste paret gikk ut for flere mÄneder siden i Norge. Hvis dine er helt nye tror jeg det er lurt Ä pÄregne litt innspilling, selv om de spiller greit nok ut av esken. Er spent pÄ Ä hÞre hva du synes.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Lenge siden «vil ha» fÞlelsen har vÊrt sÄ sterk som fÞrste gang jeg sÄ disse. Var litt treg og siste par ble vel solgt desember i fjor. SÄ tilfeldigvis pÄ fredag at de var pÄ lager igjen, Duet hadde visst overtatt 3 par fra en butikk som ikke hadde fÄtt det til. Nydelige tidlÞse hÞyttalere som blir spennende og fÄ i hus.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Dynaudio SP25 som er kjÞpt av en herremann her pÄ forumet, spiller nydelig med EC oppsettet. Men sub er helt nÞdvendig for Ä fÄ nok dybde.
    9DDF202B-C0DC-4769-89A0-DAAD9C601085.jpeg
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Har bestilt et par med Heritage Special, ventes ila neste uke. De var kostbare, men ser for meg at det er hÞyttalere som er sÄ bra at de kan gÄ i arv:cool:
    Har ikke hatt Dynaudio i stua siden jeg testet Fokus 160 for veldig mange Ă„r siden, blir spennende.
    Lenge siden «vil ha» fÞlelsen har vÊrt sÄ sterk som fÞrste gang jeg sÄ disse. Var litt treg og siste par ble vel solgt desember i fjor. SÄ tilfeldigvis pÄ fredag at de var pÄ lager igjen, Duet hadde visst overtatt 3 par fra en butikk som ikke hadde fÄtt det til. Nydelige tidlÞse hÞyttalere som blir spennende og fÄ i hus.
    Gratulererâ˜șđŸŽ¶ Fine saker dette.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Fikk du ogsÄ tak i adapterplatene beregnet for HS?
    Tror ja, men ser den stÄr i rest bestilling hos Duet sÄ ble litt usikker.
    FÄr se nÄr det dukker opp, har bestillt den iallefall.
    Har dere andre skrudd fast hĂžyttalerne? Er det gjenger under?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Tror ja, men ser den stÄr i rest bestilling hos Duet sÄ ble litt usikker.
    FÄr se nÄr det dukker opp, har bestillt den iallefall.
    Har dere andre skrudd fast hĂžyttalerne? Er det gjenger under?
    HS har gjenger under som passer til platene jeg nevnte. Derfor veldig praktisk med disse adapterplatene i stedet for de originale topplatene pÄ Stand 20.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Noen av de nyere har..som ogsĂ„ endel Sonus Fabere. Det er en sikrere mĂ„te Ă„ feste pĂ„ enn Ă„ bare plassere pĂ„ myk avkobling, ihvertfall. Og det fordrer at stativet har en ekstra dose tilpasning fra produsenten. Men sĂ„ skal ikke hverken SF eller Dynaudio beskyldes for Ă„ lansere noe uferdig heller..Det overlater de til mer Ăžstlig beliggende deler av verden. De er for den som kjenner seg selv, samt er villig til Ă„ gi dem akkurat det de krever. Letteste mĂ„te for en novise av idag Ă„ lĂŠre Dynaudio pĂ„? Begynn med et aktivt par. Og avanser til passive nĂ„r vedkommende har lĂŠrt sammenhengen mellom hĂžyttalerdrift, strĂžm, vreng, stabilitet, frekvens, impedans og fĂžlsomhet. Knapt noe merke lĂŠrer deg det like brutalt tydelig som folket i Skanderborg😊 Og Dynaudio er en hovedgrunn til flere av mine tanker og teser rundt forsterkeri, og dets ideelle egenskaper i det perfekte systemet. Det de aller fleste kaller fullstendig Overkill, er i mange tilfeller akkurat passe for en passiv Dyn..De forteller deg hvorfor det er sĂ„nn ogsĂ„. Det elsker jeg dem for. Den ĂŠrligheten er det imo kanskje maks ti hĂžyttalermerker i verden som fremviser like bra. Men hvert pĂ„ sitt vis.
     
    Sist redigert:

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Fikk du montert de pÄ stativene?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med flotte hÞyttalere og elegante stativer. Disse tror jeg du blir glad i. Rapporter gjerne etter hvert som du fÄr spilt pÄ dem. Jeg er litt spent pÄ Ä hÞre hva andre synes ogsÄ. Og du har jo etter hvert skaffet deg litt lytteerfaring, ikke minst med stativere.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Gratulerer med flotte hÞyttalere og elegante stativer. Disse tror jeg du blir glad i. Rapporter gjerne etter hvert som du fÄr spilt pÄ dem. Jeg er litt spent pÄ Ä hÞre hva andre synes ogsÄ. Og du har jo etter hvert skaffet deg litt lytteerfaring, ikke minst med stativere.
    Koblet de kjapt opp fþr vi stakk ut. Blir nok noen lytte inntrykk etterhvert😊
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn