dynaBel's venner

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Hei Sigurd :) Har vel ikkje testa rør og Exact fullrange men trur det ville funke bra,de e lette å drive bortsett fra følsomheta da ;) Driver de med 100w pushpull KT88 så de holder vel.Ang delefiltermoddinga endte æ opp med å endre spoleverdi til slutt,kjøpte foliespoler og Duelund motstander(før diskantene) fra partsconnexion,det firmaet kan varmt anbefales,superservice :D Delefiltermodifikasjonen kan anbefales på det sterkeste,ingen anntydning til komprimering eller hardhet,det merkes spes ved pådrag ;D Og de Duelundene e verd hver krone,det spilte faktisk ganske mye bedre enn metalloksydene som skal være bra,renere er vel rette ordet :eek: Utruli ka?

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Reinare er eit ord som appellerar. Spennande dette! Er så lenge sidan eg hadde oppe filteret at eg ikkje kunne hugse korleis det var. Trudde det var folie på diskanten også, men ser no at det berre er luftspole. Spørst om eg ikkje må sende bestilling og ta det trinn for trinn. Duelund, kvar er det å få kjøpt?

mvh
Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Her http://www.partsconnexion.com/resistors_duelund.html Hmm,ser det er kommet noen nye varianter ::) Spoler http://www.partsconnexion.com/inductor_acore14.html Men ser at de med 0,68mh verdi ikke er der lengre ::) Må vel maile og spørre da evt,de e flinke å svare på mail :D Men du kan evt teste med kun å klippe av kondisen først.Valgte å gå for trinn 2 her så den ble koblet tilbake.Trinn 1 e jo gratis da  ;D Duelundene er dyre men er verd det spør du mæ.Endrer litt karakter underveis etter noen timer,må spilles inn.Trenger ikkje dumme kommentarer på dette av dem som ikkje høre forskjell på ditt og datt 8)
EDIT: og det tar fra 3 til 5 dager fra Canada...slå den!
mvh Filip
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Hei,syns det va noe kjent med dæ Sigurd,kjøpte en Clearaudio-PU av dæ i januar 2008,den passet ikkje så bra hos mæ men en kompis av mæ e kjempefornøyd med den :D

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Sjå der ja! Det var Harstad det, var det ikkje? Har gode minner frå Harstad 84-90. Fint at virtuoso wood hamna ein plass han kan gjere nytte for seg.
Den foliespolen, er det stor forskjell på den du nemner og den eltek har? Dei kan vikle ned dersom det trengst. Prøver å gå inn på brosjyra på dynabel si side, men det låser seg berre.

mvh
Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Stemme det,Harstad ;) Ja,passa heilt knall hos han og han har ikkje planer om å bytte heller :D Foliespolen e minst på høyde med eltek sine.Og dem kjøre ikkje noe ekstra fakturering på hver handel som de fleste andre gjør :p Knallbra firma å handle fra,beste æ har vært borti :D Fikk "ny" høyttaler etter dette 8)

mvh Filip
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Trur du må prøve Duelundene og klipping av de kondisene først.Greit at det e svindyrt å svi ca 80dollars på 4 sigarillos(ser sånn ut de motstandene ;D) men resultatet er verd MYE mer 8) de motstandene låter kun RENT og uten kompresjon,sjukt men sant :eek: Så du har gamle Eltek Exact som æ? Har du dem med diskant nederst?

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Ja, diskant nede. Kanskje ein god idé å ta eitt steg i gangen med filtermodding slik du foreslår.
Er eigentleg ganske tilfreds med lyden. Blir stadig imponert over det rommet dei kan spenne opp med eit mylder av detaljar og pust og liv i mitt oppsett. Likar og måten dei inviterer til å lytte inn i rommet som blir spent opp bak høgtalarane. Trivst betre med det enn å få det som skjer projesert mot meg. Men det er jo eit spørsmål om smak.

mvh
Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Har dem faktisk øverst :eek: og det funke best :eek: Spurte Øyvind om det og fikk tel svar at cluet va at mellomtonen traff i ørehøyde ;) Spurte om æ va heilt tonedøv siden æ fant ut at det va best,svaret e at æ e 193cm høy hehe ;D

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Meiner også å hugse at denne konstruksjonen var tuna for å ha mellomtone i øyrehøgde. Eg har tatt utgangspunkt i det, med mellomtonen øvst og med med relativt høge DIY stands. Må til med mine 197. (Slår deg der).
No er Duelund bestilt. Trur eg startar der.

mvh
Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
;D lykke tel :D Spent å høre ka du syns etter noen timer innspilling 8)

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Takk! Har tru på dette. Dersom det blir så bra som du seier, så er det jo ein tanke å oppgradere kritiske kondensatorar også. Det er vel generelt høg kvalitet på komponentane, men kondensatorane er jo ganske viktige då og kan det bli betre for ein edruleg sum pengar, er det jo fristande.

mvh
Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
OG: Fjern internkablingen vess den e Supra PLY som orginal va der.Den e ikkje noe bra,tendenser til hardhet og komprimering der og.Bruker selv Kimber 4TC men du kunne f.eks bruke litt av Goertz som du har.Hvis du har for lange kabler da ::) Du kan jo kanskje sjekke det med Partsconnexion ;) Ser dem har litt av hvert http://www.partsconnexion.com/wire_speaker_all.html

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Bytta tidleg til Goertz både i ht og mellom ht og det utvendige filteret. Den korte stumpen mellom amp og filter er ein lettare provisorisk bunt av noko audioquest eg hadde, bi-wr rett nok. Er vel på tide å prøve noko anna der. Har ein litt grovare variant av Goertz liggande som eg ikkje har fått kappa og prøvd.
Har forresten nyleg bytta plassering av anlegg og ht. Spelar no på tvers av rommet. Syntest først det blei veldig tamt og tenkte: no må eg komme i gang med å få bygd bassmodul eller evt prøve ht som spelar høgare. Men etter kvart er intrykket at det har blitt betre enn då ht spelte i lengderetninga av rommet. Det er litt større dynamisk kontrast og generelt større og meir veldefinert gjengiving av rom. Det er i grunnen naturstridig at slike relativt små ht kan spenne opp ein så stor romillusjon. Men sjølvsagt er det ut frå vanlege vurderingar ein håplaus kombinasjon med 50w til disposisjon og exact i eit såpass stort rom som mitt. Sjølv om det er snakk om potente watt og solid straumforsyning i zapsolute, så bør det nok ordnast med meir bass. Men det går altså utruleg bra til mitt bruk enn så lenge.

mvh
Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Stemmer exact ;D med mine erfaringer,har spilt bra med alt æ har fora dem med,70w Doxa,45w CJ og nu 100w ASL. De spille heilt naturstridig stort :D

mvh Filip
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Då er 1. steg tatt med 2x22R "sigarillos" frå Duelund på plass. Høyrest umiddelbart reinare og meir oppløyst ut. Det sarte er litt meir sart, det sprøe litt meir sprøtt. Meir frigjort er det i det heile tatt. Lettare å oppfatte overtonestrukturar og perkusjon er klart meir oppløyst. Absolutt positivt så langt.

Sigurd
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Hyggelig at du fikk samme forbedring som mæ,syns de va verd sine dollars :D

mvh Filip
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Legg gjerne ut littn mer info om modifiseringen her.

Har selv endel erfaring med Exact så jeg ble nysgjerrig.

McLaren
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
McLaren skrev:
Legg gjerne ut littn mer info om modifiseringen her.

Har selv endel erfaring med Exact så jeg ble nysgjerrig.

McLaren
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39470.new;topicseen#new

mvh filip
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Hei.

Noen som har noen erfaring meg å modde Dynabel 2,5s?
Hva som evt kunne lønne seg?

Mvh J.O
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg var inne på tanken og pratet med Frode Steen om dette.

Tenkte og legge 30k på bordet, men han anbefalte heller og modde en euforia/exact da man fikk mye mer igjen for modifikasjonene på disse.

McLaren
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Tenkte i litt mindre skala jeg da, feks bedre terminaler og slikt...
;)

Mvh J.O
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
Todani skrev:
Ja, her er det et eksempel på hvordan det antagelig burde gjøres. 56 kjører samme diskantelement som befinner seg i 2,5 og 2s, opp på high-end nivå. Å anvende dette systemet med DCS-rigg og DP A1-effekttrinn høres kanskje merkelig ut for de som har blitt flasket opp med troen på at man kun kommer noen vei med kommersielle høyttalere til sekssifrede beløp til disse komponentene. Til dem kan man si: Slutt å tro på alt hi-fi pusherne forteller deg! Ta heller en titt på hva disse snobbeproduktene er bygd opp av, og du finner ut at dynaBel fint holder følge. Spesielt ved å modde opp dynaBel-kitene med sølv i oljekondensatorer til serie med diskant, bytte ut den vanlige Kimber installasjonskablen med 4TC og montere Mundorf-terminaler. Det har 56 gjort, og til deg med båndene, jeg tror du er mye bedre tjent med å spandere omlag 2500 kroner ekstra på slike mods til dine 2,5. Med dem og originale kabinetter har man høyttalere i high-end land.
Selv i standardversjoner er disse høyttalerne mye bedre enn folk er klar over. Selv mange av de som burde vite bedre. Det er skuffende å se at Fidelitys Sam Ross skriver at en masseprodusert, halvdyr kasse som PSB er bedre enn 2C. Ikke noe galt om PSB, men bedre enn vanlig kommersiell midfi blir ikke dette merket. Hadde Ross koblet opp med noe bedre enn vanlig midfielektronikk og lyttet grundig, hadde han fått sjokk av sine egne påstander!
Ja, da har jeg lett etter Dynabell's venner tråd - og fant den til slutt - "nedstøvet" på et sidetall nærme 10. :D.
Lenge siden jeg var her gitt (jeg også) og hva skuer mitt øye annet enn et innlegg av ToDaNi som jeg ikke hadde lest.
Han henviser her til mine moddede Dynabel S33 som jeg liker å kalle SE ;) De er jo det eneste i sitt slag.. :) Dynabels daverende og meeeeget dyktige høyttalerkokk Frode Steen fekk fritt spillerom på moddingen. Grunna at kvaliteten på høytalerelemntene på S33 er av høy kvalitet, mente han at det var mye å hente med ennå bedre komponenter i delefilterene.... S33'ene var slik i DE BESTE HENDER..
Da ToDaNi "bare" har nevnt deler av moddingen av mine S33, velger jeg å legge ut det som er gjordt..
Det ble foretatt en Kraftig oppgradering av delefiltrene til mellomtoner og diskanter, kraftig oppgradering av innvendig kabling og MYYYYYYYYE bedre
HT-terminaler.. Og tro meg på at komponentkvaliteten på delefiltrene i originalen var/er allerede på et svært høyt kvalitetsnivå - bedre enn de fleste unasett pris..

Frode Steen sin modding:
Til diskantfilteret er alle Mundorf Supreme byttet til Mundorf Supreme Silver/oil..
Til mellomtonefilteret er alle Solen MKP byttet med Mundorf RFX. RFX er er svært like Mundorf Supreme i lydkvalitet og tar noe mindre plass enn desse - og det var viktigt. Kvalitetskomponenter er STORE.. ;) :) Dette er kvalitetskomponenter som KUN finns i dritdyre HT-systemer....
Om en har valget/må velge: Det er bedre at høytalersystemet har en "polert" innside enn ytterside. En kan jo tenke seg hvilke innvirkning komponetkvaliteten i diskantfiltrene har å si for kvaliteten på lydsignalet som skal passere mest mulig "uhindret" og ukomprimert igjennom. desse på sin veg til Ht-elementene..

Internkablingen er utført med Kimber 4TC til diskant- og mellomtoneseksjonen og Kimber 8TC til basseksjonen.
Dette kabelvalget/komboen er/var i flg Frode en perfekt match og balanse..

Terminalene ble byttet fra de ordinere og billige til:
Mundorf 8mm OFC-typen i rent massivt kopper montert i/på Mundorf akryl bi-wiring terminalplate...

All lodding er utført med Mundorf Silver/gold loddetinn..
Selvsagt er alle komponenter hardwiret seg i mellom og med kablene før lodding.

Bare deleprisen på denne moddingen kostet omkring halvparten av hva originalsystemet av S33'ene kostet ferdig sammenskrudde fra Dynabell; altså en prisøkning på omkring 50% i forhold til std utgaven av S33 hos Dynabel..

Frode ville ikke gjøre noe med delefilteret til bassen; Det var mere enn bra nok med bla en stor trafospole og elles et høyt nivå på komponentkvaliteten.

Diskantene i mine S33SE er den DANSKE(PODUSERTE?) VIFA Ringradiatoren XT25TG30-04.. Denne ringradiatoren er også brukt på Krell LAT-1 til den nette sum av kr 460K

Var så moddingen verdt prisen...??
JEPP!!. Etter de obligatoriske 24 timer med tilspilling hos Dynabell var Frode sin kommentar at Diskantgjengivelsen allerede var på høyde med det beste fra en "svensk produsent" han kjenner godt..
Mellomtonen ble glattere og og renere med betre oppløsning - og litttil.
Bassen fekk mere punch og opplevdes strammere
Dette i direkte sammenligning med meget godt innspilt std S33 system under kontrollerte forhold i Dynabels lytterom..

Det blir sagt at; En gyllen regel når en skal velge elektronikk til Dynabelhøyttalere er å multiplisere ht-prisen med 3+ for å finne ut hvilket kvalitets-/prisnivå en skal legge seg på ved kjøp av elektronikk.

Jeg tror jeg kan si at at med kvalitetskomponenter i drivlinjen som feks mine Dp A1 og dCS, kjennetegnes S33SE bla av - som ToDaNi beskriver det - renhet og oppløsning, renhet og oppløsning og renhet og oppløsning! De har heller ikke noe i mot at DP A1 kjøres på nesten full spiker (så høyt som ørene tåler og litt til.. ;D) - dvs full spiker er omtrent 500W på 4 Ohm -uten at de protesterer... De stortrivs - uten fnidder og fnadder el artifakter av noe slag... ;D

Det skulle vere unødvendig å si at jeg er meget fornøyd med mine S33SE og sammen med DP A1 og dCS,en og selvsagt Oblivion Energetic kablene, er dette en tilnærmet 100% match.. OG - Jeg har ikke noe særlig besøk av oppgraderingsspøkelser... :) ;D

I all vennskapelighet
FreddB :)
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Artig at du har vekket denne tråden til live igjen. Det er alt for stille rundt dynaBels høyttalere. Det finnes noen, "offisielle", dynaBel-modifiserte utgaver omkring. Jeg har kanskje den eneste offisielt oppgraderte SuperExacten omkring. Noe av det senere Frode gjorde før han ble konduktør. Har sølv i olje i hele diskant- mellomtoneseksjonen, Mundorf terminaler og Kimber 4TC. Høres ikke mye ut, men ble gørrdyrt. Frode og jeg testet ut denne versjonen mot standard SuperExact under kontrollerte forhold, og forskjellen var faktisk ganske stor. Metalldomen kan gjengi både avslappet, varmt, rent og med stor dybde i lydbildet.
Ellers har vel både Scan Speak metalldome og ringradiatorer gått litt av moten. Kanskje dette forklarer stillheten. Altså moter.
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Har mer på hjertet. Både 56s høyttalere og 2-serien har ringradiator, fra Tympany (tidligere Vifa). Jeg mener dette elementet kan gi eksepsjonelle ytelser når konstruktøren tar de rette grepene. Dynabels Vidar snakket noe om høyere forvrengning enn hans nåværende favoritter sist jeg var nedom. Han har nok rett i det. Ringradiatoren kan ikke deles for lavt eller ha for slakke filtre. Jeg er meget fornøyd med Scan Speak-ringradiatorene som sitter i Respons-høyttalerne mine. Tøffe elementer dog, ikke noe for pyser siden de ikke ruller av i toppen eller bløter opp lyden på noen som helst måte.
Går stadig og lurer på å bygge 2C for å ta dem med til ferieboligen min i utlandet. Disse høyttalerne burde gå ned i en koffert.
Tenker selvfølgelig på noen oppgraderinger. Mundorfterminaler (selvfølgelig), Kimber 4TC i stedet for Kimber installasjonskabel og erstatte 6,2 uF SCR polypropylen i diskanten med noe enda bedre, som f.eks. tre Jantzen (2 x 2,2 og 1,8). Ikke plass til særlig flere krumspring, men alle de trådviklede motstanderne kan erstattes med doble av samme sort (tar ikke mye plass når de ligger oppå hverandre). Det bør vel være plass til å erstatte 2 uF polyester´en i bassen med polypropylen, uten at det vil få så mye å si, kanskje.
Setter pris på om andre har kommentarer eller erfaringer med dette emnet. Hør fra Eder, dynaBel-venner!
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Det er snadder, og det til en billig penge.
Virkelig høyt nivå over disse selv på standardnivå, men lurer på hvor langt disse kan løftes ved visse oppgraderinger. Sånn som enda bedre internkabel. Hva med den nye InAkustik sølvbelagte med "luftisolasjon"? Og Mundorf terminaler? Kan hentes litt til på kondensatorsiden også. Trolig skikkelig high-end nivå.
Kjenn eders besøkstid, dynaBel-venner!
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Hei, er en god venn av dynabel!!
Har bygget Exact kit for noen år siden og i dag kjøpte jeg jommen 2.5s på supertilbud på nett... :eek: venter i spenning

Er det noen som har noen bilder av delefilter komponenter eller av montering av desse. Tenkte å oppgradere bittelitt må jo vere litt å hente selv om det er Dynabel ;D

Skal drives med Naksa 70W (AKSA) i første omgang, mulig Naksa 70 blir avløst av Naksa 100 en gang i fremtiden ::) ;D

Har høye forventninger..

Mvh
Kjell
 

donkemaen

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
6
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Håper noen fortsatt leser denne tråden. Jeg har ett Dynabel S2 kit som snart er ferdig, men asfaltplaten som følgte med er ikke nevnt i bygge beskrivelsen?!

Takker for svar!

- Erik
 

donkemaen

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
6
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Håper noen fortsatt leser denne tråden. Jeg har ett Dynabel S2 kit som snart er ferdig, men asfaltplaten som følgte med er ikke nevnt i bygge beskrivelsen?!

Takker for svar!

- Erik
Fikk telefon i fra dynabel i går. De visste heller ikke hvor platene skulle, og trodde kanskje det var noe som hang igjen fra en annen deleliste.


Jeg var tydeligvis første personen som hadde stilt dette spørsmålet.


Så da var det bare å smelle sammen høytalerne :)
 

JoakimSkovlund

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.08.2010
Innlegg
54
Antall liker
14
Sted
Revetal, Vestfold
Håper noen fortsatt leser denne tråden. Jeg har ett Dynabel S2 kit som snart er ferdig, men asfaltplaten som følgte med er ikke nevnt i bygge beskrivelsen?!

Takker for svar!

- Erik
Fikk telefon i fra dynabel i går. De visste heller ikke hvor platene skulle, og trodde kanskje det var noe som hang igjen fra en annen deleliste.


Jeg var tydeligvis første personen som hadde stilt dette spørsmålet.


Så da var det bare å smelle sammen høytalerne :)
Det skal en asfaltplate på baksiden av delefilteret... Den du mener?
 

donkemaen

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
6
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Håper noen fortsatt leser denne tråden. Jeg har ett Dynabel S2 kit som snart er ferdig, men asfaltplaten som følgte med er ikke nevnt i bygge beskrivelsen?!

Takker for svar!

- Erik
Fikk telefon i fra dynabel i går. De visste heller ikke hvor platene skulle, og trodde kanskje det var noe som hang igjen fra en annen deleliste.


Jeg var tydeligvis første personen som hadde stilt dette spørsmålet.


Så da var det bare å smelle sammen høytalerne :)
Det skal en asfaltplate på baksiden av delefilteret... Den du mener?
Dynabel nevnte at dette var tilfellet på S2.5 men ikke S2? Siden filterne skrus fast?

Hva har dette å si i praksis? Er det for å redusere vibrasjoner i filteret?

- Erik
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Det må være det. Skal være på baksiden av begge delefilterne, som nevnt for å undertrykke alle tendenser til hørbare resonanser. Kjøp like godt en hel pakke med tykke bitumenplater fra dynaBel eller Biltema. Kleb fast et lag på innsiden av alle finerte flater, det blir syv biter per høyttaler. Ingen vits i å ha på innsiden av frontplate eller bakplate siden disse er så tykke og stive at slik resonansdempning ikke gir noen effekt.
Jeg har nettopp bygget en helt en annen type høyttaler hvor disse kabinettene inngår. Vil ikke gå i detalj om dette prosjektet siden jeg muligens kommer til å skrive om dem i Fidelity. Knalle saker er det uansett om man holder seg til Frode Steens originale 2S eller mitt nye prosjekt.
 

donkemaen

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
6
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Det må være det. Skal være på baksiden av begge delefilterne, som nevnt for å undertrykke alle tendenser til hørbare resonanser. Kjøp like godt en hel pakke med tykke bitumenplater fra dynaBel eller Biltema. Kleb fast et lag på innsiden av alle finerte flater, det blir syv biter per høyttaler. Ingen vits i å ha på innsiden av frontplate eller bakplate siden disse er så tykke og stive at slik resonansdempning ikke gir noen effekt.
Jeg har nettopp bygget en helt en annen type høyttaler hvor disse kabinettene inngår. Vil ikke gå i detalj om dette prosjektet siden jeg muligens kommer til å skrive om dem i Fidelity. Knalle saker er det uansett om man holder seg til Frode Steens originale 2S eller mitt nye prosjekt.
Takker for tips! Gleder meg til å se om det kommer noe i Fidelity :) lykke til!
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Må vel kunne kalle meg en Dynabel venn, har handlet en del utstyr, kabler, kondiser og til og med bygd ett sett med 2.5S kit for en kompis.
Senest de siste ukene har jeg byttet om alt av kabler til inakustik reference, rubbel og bit, både digital kabler, signal kabler og høyttaler kabler. Begynte med at LS-502 greide å matche Cardas høyttalerkablene mine og til og med overgå dem på enkelte punkter. NF-202 signalkabler fulgte med enda større bedring og da var det like greit å bare bytte alt. Når man kjøper disse kablene i metervare og terminerer dem selv så er det ett og slett latterlig billig med tanke på kvaliteten.

Har hatt sykt lyst til å bygge Seas kit A26 da jeg er 99% sikker på at dette er en høyttaler jeg skulle greie å få skikkelig liv i med riktig matchet forsterker og DAC. Men jeg har allerede 2 sett høyttalere og verken plass eller utstyr til å kappe/frese MDF plater, så man får vel eventuelt ha det i bakhodet til en annen gang.
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Vet ikke om dette er feil sted å spørre.
Uansett, er det noen som har bygget Seas Thor eller lignende her inne? Eventuelt vet om noen som har bygget denne, og hørt den?

Mvh
 
Topp Bunn