- Ble medlem
- 07.11.2008
- Antall liker
- 1.142
Kjempemessig! Takk for en meget interessant link! 
Er det håndholdt båndsliper du tenker på?Hva slags verktøy gjør slipingen til en lek? Vurderer å kjøpe båndsliper, tror ikke slipemusa er kraftig nok til denne oppgaven.
Kanskje litt dumt av meg å svare om det går galt, men trelim er normalt veldig sterkt uansett produsent. Det trelim liker er litt fuktighet i selve treet. Jeg ville derfor for å være 100% sikker plassert platene på et fuktig sted kanskje over natta eller noe i den dur. Noen stor sak er det ikke uansett. Tretvinger burde holde om du har minst 4. Jeg ville ikke brukt skruer, da skruer ikke drar sammen noe om du da ikke skrur hele greia fast i en benkBør jeg supplere tvingene med noen treskruer når jeg limer sammen platene? Og kan jeg stole på at Biltemas trelim er bra nok? Kjedelig om platene løsner når slipingen starter.
Sist jeg brukte vinkelsliper m/flapdisk til "finarbeide" var når jeg lagde ny setestopping på MC´n min. Materialet som er brukt der er noe tilsvarende det som brukes som liggeunderlag (cellegummi). Mer eksakt - matter som brukes som isolering av vannrør. I motsetning til materialet i liggeunderlag, så går dette ut igjen til opprinnelig form, selv etter lang tids punktkomprimering.Flapdisk så brutalt ut, sikker på at jeg ikke gjør mere skade med noe slikt?
Ja, blir Rega-killer detteDet går framover, ja...
Du kan alternativt bruke maling/lakk. Dette vil trenge inn og "mette" porene i treverket, fremfor sparkel, som kun blir liggende utenpå.Skal sparkle, mulig jeg bruker sånn spakkel på boks og pusser fint ned. Må jo være 100% dersom lakkeringen skal bli nogenlunde pen.
Klokt valgMen ikke lakk fra Biltema...
Viktige momenter, men for sluttfinish gjelder rubbing og poleringMed litt våtsliping mellom lagene og klarlakk skal det nok være mulig å få litt glans...