DTQWT MK II, en byggetråd fra A til Å

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg i gang med mitt nye prosjekt. Dette er en høyttaler som er hentet fra Troels Gravesen sin hjemmeside og kittet er handlet inn fra Jantzen Audio i Danmark. Eminence Deltalite II 2510 har jeg kjøpt fra Evenstad Musikk.

    Jeg skal prøve å være flink til å ta masse bilder. Det gikk imidlertid litt fort i starten men det håper jeg dere bærer over med. Får egentlig ikke tatt nok bilder har jeg forstått. Kameraten jeg har med meg på laget for den jobben ser sånn ut:



    Høyttaleren har en følsomhet på 95db og dette tror jeg er en god match til min BAT VK55. Stua der anlegget står er ikke ideelt for denne hobbyen, men man tager hva man haver. Arealet er på ca. 55 m2 så da gjør det seg med 2 x 10" pr side.

    Da er det vel på tide å få åpnet noen esker å se hva som er nedi!





    MVH
    Jon Øystein
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Denne skal jeg følge med på. PS hvis du gidder så kan du få RoDa og mteinum kvalitet på bildene dine dersom du tar dem med stativ, en snekker-arbeidslampe og tar bildene i raw.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Detta blir artig å følge med på. Har kikka på den konstruksjonen til Troels Gravesen mange ganger så det skal bli gøy å se den komme til liv her inne fra A til Å.
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Denne skal jeg følge med på. PS hvis du gidder så kan du få RoDa og mteinum kvalitet på bildene dine dersom du tar dem med stativ, en snekker-arbeidslampe og tar bildene i raw.
    Jeg har et stativ av billig kvalitet men det er et stativ og arbeidslamper har jeg også. Bruker jeg selvutløseren burde vel det gå bra. I RAW- format er det vel ikke noe vits å bruke så lenge jeg ikke har photoshop eller noe lignende bildebehandling, men takker for tipset. Fikser litt på bildene i det programmet som fulgte med kameraet og det syntes jeg fungerer bra.

    Er det noen som har Forslag og/eller råd så taes det imot med takk underveis i byggeprosessen.
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har startet med delefilteret. Dette er "kjøkkenbords" arbeid som er det mest behagelige. Her glemte jeg selvfølgelig å ta bilder underveis men noen bilder skal dere få alikevell. Her trenger jeg også hjelp av en kar som er varm i den ene enden og han ser sånn ut:





    Loddematerialet er silver/gold fra Mundorf fra Dynabel. Det er viktig med kvalitet i alle ledd. Når det kommer til lodding er jeg selvlært. Selv syntes jeg det ikke ser så veldig ille ut. Er utdannet sveiser og dette ligger jo litt i samme gata selv om det er snakk om helt andre tykkelser.

    Legger ved noen nærbilder av komponentene:
     

    Vedlegg

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    jonstran skrev:
    Da er jeg i gang med mitt nye prosjekt. Dette er en høyttaler som er hentet fra Troels Gravesen sin hjemmeside og kittet er handlet inn fra Jantzen Audio i Danmark. Eminence Deltalite II 2510 har jeg kjøpt fra Evenstad Musikk
    Jaaa!!! :D Dette blir spennende.

    Mvh
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Gøy å se at det er noen som vil følge med på denne tråden.

    Delefilteret er ferdig loddet så da legger jeg ut noen bilder. Dette har jeg monter på 6 mm perforert huntonit som jeg hadde liggende. For å få det stivere har deg limt dem sammen to og to, altså 12 mm totalt. Dette er tunge saker i hverfall lavpass delen. Hvis det er noen som ser noen feil (fin 5 feil) ??? får dere si i fra.




    Discanten skal også påmonteres waveguide. Det er 4 skruehull og en må være forsiktig så en ikke borer gjennom, da harn liksom lagt egget. Jeg har 3 x 16 mm skruer som jeg kappet av med en avbiter til ca 10 mm. Boret 2,5 mm hull. Har vel behov for å demontere når jeg skal frese spor for JA 8008.
    Kan det være lurt å ha lim i skrue hullene når jeg monterer endelig?
    Når jeg ser etter tror jeg jammen det går med 16 mm.
     

    Vedlegg

    Thror

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    Hadde rotert den ene spolen i lavpassfilteret hvis jeg var deg, bruk denne som en referanse:
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Flott tråd, denne skal jeg også følge. Veldig spennende høytaler som ikke ser ut til å koste arv og gård (10-15k?)?

    - slarssen
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Thror skrev:
    Hadde rotert den ene spolen i lavpassfilteret hvis jeg var deg, bruk denne som en referanse:
    Dette var jeg klar over men jeg kopierte bare Mr. Gravesens skisser over delefilteret. I og med at han gjorde det på den måten tenkte jeg det ikke hadde noe særlig påvirkning. Jeg skal rette opp feilen i morgen og takk for påminnelsen.
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Da er det dags for en oppdatering av det jeg har fått utrettet siden sist.

    Som dere kan se under har jeg nå rotert den minste spolen i delefilteret sånn at den har minst mulig påvirkning fra den andre spolen. Satte på en strips slik at den ikke skal falle av i og med at den blir gengende etter montering.


    Er også i gang med å kappe MDF.


    Av forskjellige årsaker har jeg valgt å lime sammen 10mm + 12mm på sidene og 3 x 10mm på front og bakside. Innvendige braketter og stivere blir det 2 x 10mm. Målene på platene er 1220 mm x 2440 mm og jeg har da kjøpt 2 stk. 10 mm og 1 stk 12 mm som sees under,


    Kapping av sideplater


    Videre vil jeg felle ned topplata og bakplata på den måte at den ytterste plata blir litt større enn den indte. Topp- og bakplate vil da ligge ann på den innerste plata. Når sideplatene er limt sammen blir det seende ut som her:


    Jon Øysein
     

    Vedlegg

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Det ble vist noe kluss i rekkefølgen på bildene :eek:
     

    JanErik.H

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jonstran skrev:
    Gøy å se at det er noen som vil følge med på denne tråden.

    Delefilteret er ferdig loddet så da legger jeg ut noen bilder. Dette har jeg monter på 6 mm perforert huntonit som jeg hadde liggende. For å få det stivere har deg limt dem sammen to og to, altså 12 mm totalt. Dette er tunge saker i hverfall lavpass delen. Hvis det er noen som ser noen feil (fin 5 feil) ??? får dere si i fra.
    Ser ut som du har koblet 3 motstander i paralell til diskanten? Hvis du har gjort det så er det feil.Disse tre motstandene på 1.8 ohm ,2,2 ohm og 2.7 ohm skal ikke kobles sammen i begge ender.(Kun en av gangen)De er der for justering av nivået på diskanten.Du velger den du synes lyder best i ditt oppsett.

    Mvh
    Jan Erik
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    JanErik.H skrev:
    jonstran skrev:
    Gøy å se at det er noen som vil følge med på denne tråden.

    Delefilteret er ferdig loddet så da legger jeg ut noen bilder. Dette har jeg monter på 6 mm perforert huntonit som jeg hadde liggende. For å få det stivere har deg limt dem sammen to og to, altså 12 mm totalt. Dette er tunge saker i hverfall lavpass delen. Hvis det er noen som ser noen feil (fin 5 feil) ??? får dere si i fra.
    Ser ut som du har koblet 3 motstander i paralell til diskanten? Hvis du har gjort det så er det feil.Disse tre motstandene på 1.8 ohm ,2,2 ohm og 2.7 ohm skal ikke kobles sammen i begge ender.(Kun en av gangen)De er der for justering av nivået på diskanten.Du velger den du synes lyder best i ditt oppsett.

    Mvh
    Jan Erik


    Det har du jammen rett i. Dette er fort gjort å rette på, heldig vis.

    Nå er det bare 3 feil igjen ;)!
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Det har vel sannsynligvis ingenting å si av betydning men går ikke den 1ohms motstanden som skal være etter spolen på 0,18mH til jordingspunktet (altså spolen og motstanden bytter plass)? Samme for kondensatoren på 1uF til 15 ohms motstanden.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    God ide og felle ned topp og bakplate bør bli en stabil og fin løsning det :)
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    J.Finvaag skrev:
    Det har vel sannsynligvis ingenting å si av betydning men går ikke den 1ohms motstanden som skal være etter spolen på 0,18mH til jordingspunktet (altså spolen og motstanden bytter plass)? Samme for kondensatoren på 1uF til 15 ohms motstanden.
    En kan bli lettere forvirra. Jeg har sett på utskrift fra dataprogrammet, skisse over plasering av komponenter og foto. Her er det tydeligvis feil et sted. Det har vært my frem og tilbake og derfor er det fint å legge det ut her for observasjon av flere øyne. Ser at den 1 uF til 15 ohm skal bytte plass etter å ha sjekket atter en gang (igjen :-[ ) Jeg regner med at dataprogramutskriften er helt riktig ang. plassering og bruke skissen for å kontrolere med + og -til terminaler og elementer. En skal ha litt erfaring for å se dette med en gang. Tror ikke det er helt det samme hvordan en plasserer disse komponentene, eller?
     

    Vedlegg

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    God ide og felle ned topp og bakplate bør bli en stabil og fin løsning det :)
    Takk for hyggelig tilbakemelding. Fint og lese at det er flere som mener det samme. Har tenkt å finere sider og topp til slutt. Når det gjelder front og bakplate er jeg litt usikker på hva jeg finner på.
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Solen skinner og det er fint å være ute å jobbe med høyttalerbygging 8)

    Først leger jeg ut et oppgradert bilde av delefilteret og håper nå at jeg har klart å få alt på stell. Nå gidder jeg ikke mere forandringer..... ;D


    "Musikk te arbe" er veldig viktig. Da er det fint med et anlegg nr 3. Det jeg så fint kaller "garasjeanlegget" og det ser sånn ut:

    Plastic fantastic ;D Musikk kommer det ut av dette og jeg storkoser meg 8)

    Da får vi over til det dette egentlig dreier seg om, nemlig høyttalerbygging.
    Har begynt å lime sammen sideplatene som settes sammen av en 10 mm og en 12 mm. Rubber over med et 60 grov sandpappir så limet fester seg skikkelig.


    Tar lim på begge flater som skal limes sammen og drar dette utover med en sparkel.


    Deretter må dette stå i press 20 - 30 min og da får en bruke det en har ;D


    Det er viktig å huske på at det skal være en høyre og en venstre. Ser ut som jeg har klart det også! :eek:
    Rakk også å kappe og lime sammen skilleplater til fron og bak til den ene høyttaleren.


    MVH
    Jon Øystein
     

    Vedlegg

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Ser veldig bra ut det der. Kreativt limpresse bord du har ;D Man tager hva man haver prinsippet funker fint det :)
    Noen nærbilder under montering nå. Så har vi en veldig fin byggetråd som kan være til stor hjelp for andre som vil prøve.
    Flott arbeid jonstran. Gleder meg til fortsettelsen :)
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Ser veldig bra ut det der. Kreativt limpresse bord du har ;D Man tager hva man haver prinsippet funker fint det :)
    Noen nærbilder under montering nå. Så har vi en veldig fin byggetråd som kan være til stor hjelp for andre som vil prøve.
    Flott arbeid jonstran. Gleder meg til fortsettelsen :)
    Takk for det!
    Nær bilder skal bli, skal gjøre så godt jeg kan.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spennende. Jeg så nylig på det kittet selv, så her skal jeg følge godt med!
     

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Flott prosjekt!! Har gått å siklet etter å bygge desse jeg og. Skal bli artig å se forsettelsen :)
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Dette er delefiltere med hardwiret snaske komponenter.
    Akkurat slik det skal være 8)

    Har jantzen audio noen netshop?
    Er ute etter noen 12mH trafo eller c-coil spoler til bass.
    (Synes frakten ble alt for dyr fra partsexpress.
    Frakten ble dyrere en begge spolene tilsammen)
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    FAB skrev:
    Dette er delefiltere med hardwiret snaske komponenter.
    Akkurat slik det skal være 8)

    Har jantzen audio noen netshop?
    Er ute etter noen 12mH c-coil spoler til bass.
    (Synes frakten ble alt for dyr fra partsexpress.
    Frakten ble dyrere en begge spolene tilsammen)
    Ta en titt på denne linken
    http://jantzen-audio.com/

    Dynabel har vell også begynt å føre en del komponenter fra Jantzen. Du går ta en titt på hjemmesiden deres.
    http://dynabel.no/
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Det har gått noen dager siden sist og jeg har brukt tiden til å kappe til og lime sammen innvendige braketter og stivere. Dette er nøyaktighetsarbeid som er tidkrevende. Skal det bli bra til slutt må en være så nøyaktig som mulig. Legger ved noen bilder av prosessen. Bilder forteller ofte mer enn tusen ord.








    Etter mye støving er det fint å ha "ho Martha" til hjelp ;D
     

    Vedlegg

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg kommet så langt at jeg har begynt å montere. Starta med den lille 50 mm i bunnen av det bakre kammeret. Jeg bruker vanlig trelim, polyuretan og noe tex7 til å fylle i sprekker for å få det så tett som mulig.

    Har lag ei leppe her også akkurat som jeg gjorde på sideplatene sånn at den bakre kammerskilleren kan hvile på den. Samtidig som det blir nøyaktig.


    Først er det viktig å merke opp for å se hvor ting skal plaseres. Kjøpte et borresett for treplugger på Biltema for noen år siden og dette er veldig enkelt og greit å bruke. På kammerskillerene har jeg valgt og bruke 3 treplugger for å være sikker på at den holder seg på plass. Limte først pluggene fast i kammerskilleren og når det hadde tørket, trøkte jeg det på plass på sideplata.


    Fresa over kantene så musikken møter minst mulig motstand. ::)

    Her er den fremre kammerskilleren på plass. Ser nå at jeg har glemt å frese kantene, er'e mulig! :eek: Skal vel få ordna det på et vis.


    Da har jeg satt liminga under tunge press så da er det bare å vente.

    MVH
    Jon Øystein
     

    Vedlegg

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Ser veldig bra ut.Solid håndtverk med plugger å greier morro å se på :)
    Veldig sansen for man tager hva man haver tvingene dine ;D Jeg er sikker på at dette blir flott når det blir ferdig :)
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Veldig flotte bilder, og supert håndarbeide! Imponerende resultat av skråkutting med håndsaga. En flott byggetråd dette her :)

    - slarssen
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Slarssen skrev:
    Veldig flotte bilder, og supert håndarbeide! Imponerende resultat av skråkutting med håndsaga. En flott byggetråd dette her :)

    - slarssen
    Her i huset er det jeg som er "sagfører" skjønner du ;D Har god trening 8)

    Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Lurer jo på innimellom om det er bra nok det jeg gjør. Har høye krav til meg selv 8) Ser at det er mange innom å titter så det må jo være noe bra i det jeg legger inn. Nå er det påske og jeg skal være hjemme, så det kommer sikkert mer de nærmeste dagene.


    MVH
    Jon Øystein
     

    Sonny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    654
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    @jonstran
    Et veldig spennende prosjekt som jeg kommer til følge med på som en flue på veggen. :)
    Jeg har også tenkt å kjøpe det samme HT settet som deg uten delefilter. Har du noen muligheter til oppgi pris på settet? Jeg finner ikke prisene på Janzen.

    Lykke til med påske diy'en! :)

    Sonny
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Sonny skrev:
    @jonstran
    Et veldig spennende prosjekt som jeg kommer til følge med på som en flue på veggen. :)
    Jeg har også tenkt å kjøpe det samme HT settet som deg uten delefilter. Har du noen muligheter til oppgi pris på settet? Jeg finner ikke prisene på Janzen.

    Lykke til med påske diy'en! :)

    Sonny
    Settet komplett med frakt betalte jeg ca. 7k for og så kommer Eminence elementene i tillegg ca. 4k. jeg ønsker deg lykke til. Er selv veldig spent på hvordan dette låter. Jeg har 55 BAT watt så dette tror jeg kommer til å bli greier 8) Etter som jeg har forstått på Troels går det fint å bruke transistor også.

    MVH
    Jon Øystein
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Påsken er her og det er dags for min første påsketur i år. Løypa er lenge planlagt og den følger merka løype HELT ut i garasjen. Regel nr. 1 Meld altid fra hvor du går og hvor lenge du blir borte ;D. Veldig viktig i tifelle skader. Lytt til musikk, bruk solbriller 8) og smør deg inn med solkrem hvis du MÅ blir lenge borte. ;D ;)

    Da var det montering av topplata. Viktig å få skrudd den fast i riktig vinkel pga. reflektorene.



    En må bare improvisere for å få stiva av i alle retninger. Prøve med reflektorene for å se om det blir tett langs kantene.


    Da var refletorene på plass.

    Her har jeg borret hull i stiverene neders i kassa og putta i merkespissene for å merke hvor hullene i sideplatene kommer. På forhånd har jeg slått opp en centerstrek og merket hvor jeg vil plassere stiveren. Da er det bare å sett spissene på center og trykke ned eller gi den et lite kakk med en gummiklubbe/hammer.

    Etter en har borret blir kantene rundt hullet ofte stående litt opp. For å få trykt materialene så godt samme som mulig, freser jeg 45 grader i hulla.


    Påskehilsen
    Jon Øystein
     

    Vedlegg

    Sonny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    654
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    @jonstran
    Med den jobben du legger ned så kan jo ikke dette bli annet en veldig bra. :)

    Hvor har du fått tak i det du kaller for merkespisser? Jeg har også pluggsett, men det var ikke med no' så fancy og egentlig veldig nødvendig.

    Fortsett med bilder hele veien - det er veldig gøy å følge med.

    Sonny
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Med den jobben du legger ned så kan jo ikke dette bli annet en veldig bra.
    Takker for det. Tror dette kommer til å bli veldig bra selv. Dette er ikke di første høyttalerne jeg bygger.

    Hvor har du fått tak i det du kaller for merkespisser?
    Ser i Biltemakatalogen at det settet heter Møbelrenoveringssett. På side 259 i den nye katalogen. Er det noe mere du lurer på så bare si i fra :eek:.

    MVH
    Jon Øystein
     

    Sonny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    654
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk Jonstran. Jeg skal google settet nå. :)

    Sonny
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Veldig bra arbeid jonstran gjennomtenkt og solid utført alltid morro å følge med på slike tråder :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Skikkelig bra arbeid og kjempemange fine tips og triks å plukke opp for en som går og ruger på selvbygg :)
    Borresett for treplugger og treplugger var jo kjempesmart, bare å gjøre skikkelig grunnarbeid med tenking og markering og lage seg en egen flatpakke, tusen takk for tipset :)
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Veldig bra arbeid jonstran gjennomtenkt og solid utført alltid morro å følge med på slike tråder :)
    Skikkelig bra arbeid og kjempemange fine tips og triks å plukke opp for en som går og ruger på selvbygg
    Borresett for treplugger og treplugger var jo kjempesmart, bare å gjøre skikkelig grunnarbeid med tenking og markering og lage seg en egen flatpakke, tusen takk for tipset
    Må bare takke alle for kjempefine tilbakemeldinger 8) 8) 8). Føler meg som en proff jeg nå.
    Jeg har vært ute i garasje i dag, igjen! Dette regner jeg med å legge ut i morgen formidag, så følg med, følg med!!! :) :) :)

    PS:Legger ved et par bilde av mitt forige prosjekt. Denne høyttaleren kjøpte jeg i 1999 fra dengang ELTEK og ble utarbeidet ab Øyvind. Elementene som er benyttet er Vifa P17 og diskant er D 25AG. Dette har jeg lydmessig vært veldig fornøyd med. Jeg har imidlertid lagd ny kasse 3 ganger og den site gangen ble det veldig, veldig bra. Av den grunn har jeg fått veldig god erfaring. Hadde tenkt å legg ut en byggetråd den gangen, men mista desverre en del bilder fra bygginga.
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Duverden. Sonus Faber-form. Lagde du alle sporene i platen med fres selv eller kjøpte du platene slik?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn