DTQWT MK II, en byggetråd fra A til Å

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    jonstran skrev:
    Da har jeg fått "trylla" litt med de bildene som jeg var så "uheldig" og få tatt i RAW-format.
    Har lasta ned en prøveverson av Photoshop Elements 9 og der var det mulighet for konvertering til jepg-formatet på en veldig enkel måte. så derfor - vips, her kommer noen solskinsbilder av "barna" mine:


















    MVH
    Jon Øystein
    Dette er helt sykt Jon Øystein. Føler en umiddelbar trang til en prøvelytt!!

    Vidar
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Low-Q skrev:
    jonstran skrev:
    Da har jeg fått "trylla" litt med de bildene som jeg var så "uheldig" og få tatt i RAW-format.
    Har lasta ned en prøveverson av Photoshop Elements 9 og der var det mulighet for konvertering til jepg-formatet på en veldig enkel måte. så derfor - vips, her kommer noen solskinsbilder av "barna" mine:


















    MVH
    Jon Øystein
    Dette er helt sykt Jon Øystein. Føler en umiddelbar trang til en prøvelytt!!

    Vidar
    Takker og bukker 8)

    Prøvelytt!

    Det skulle vel la seg gjøre det. Lydbildet forandrer seg hele tiden her og selvfølgelig til det bedre 8)

    CD-spiller er for tiden "på reise" til Tau for rep av fjernkontroll som ikke virker og "up-gradering" i samme slengen. Vinylsnurreren er heller ikke "helt frisk" da farta øker og minker akurat når det passer "den".

    For å få fult utbytte av en lytt kan det være lurt å vente litt i hvertfall til en av signalkildene er på stell. Midten av neste uke eller noe deromkring burde vinylen være i gang igjen vil jeg tro. Jeg kan sende deg en PM når det er klart?


    MVH
    Jon Øystein
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Det er nok lurt å ha noe å spille med. Send meg PM når du har alt på stell.

    Det er vel ikke forbudt å ta med seg måleutstyr? Vært artig å se hvordan det låter også :)

    Vidar
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    Low-Q skrev:
    Det er nok lurt å ha noe å spille med. Send meg PM når du har alt på stell.

    Det er vel ikke forbudt å ta med seg måleutstyr? Vært artig å se hvordan det låter også :)

    Vidar
    Sendte deg pm i går. Har du ikke fått den? Ta gjerne med måleutstyr. Hadde vært veldig artig å se hvordan dette måler i min stue.

    Jon Øystein
     

    tols1

    Medlem
    Ble medlem
    20.09.2006
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    Hvordan går det her med innspilling og lytting? Noen forandringer siden sist?
     

    jonstran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2002
    Innlegg
    141
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    1
    tols1 skrev:
    Hvordan går det her med innspilling og lytting? Noen forandringer siden sist?
    Det har vært "lite til" og "mye fra". Har vært en del andre ting jeg har vært opptatt med den siste tiden så det har ikke blit så my lytting, finlyttig altså.

    CD-spilleren har vært på reise til Tau og Stavanger for rep og up-gradering. Snakket med dem på Audiaktøren og dem mente at det bare var å sende den med en lapp inni med beskrivelse på hva som skal gjøres. Men CD-spilleren kom i retur fra posten etter ca 3 uker. Ringte med El.companiet på formidagen, og samme dag den kom tilbake, og lurte på hvordan det gikk. Det hadde riktig nok vært ferie der. Han jeg snakket med viste tydligvis ingen ting men noterte navnet og tlf og skulle ringe meg til bake. Dette var tidlig på dagen før posten kom. Jeg ble litt forbannet og ringte like godt til Abahmsen. Der er det virkelig sevice. Leverte den nå på mandag og Thomas mente den burde være ferdig innen fredag. Torsdag fikk jeg melding om at den var ferdig for henting. Har ikke hørt fra El.companiet enda, jeg og det har vel gått 14 dager :eek:. Service , hva er det!!! ??? ??? ???

    Det har også blitt ny pik-up siden sist. Har startet eget innlegg som dere kan lese om på linken under. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,60550.0.html
    Her blir det en mere spesifik omtale av pik-up'en etter hvert, så bare følg med på denn også.

    Bare ha litt tålmodighet ;)

    Det kommer lytteintrykk etterhvert. Har hatt besøk av LOW_Q med måleutstyr, men han ville komme tilbake for en lytt når CD-spilleren var på plass igjen etter uppgradering. Han lagret målingene og tok en del bilder som han fik godkjenning av meg til å publisere for de av dere som er interessert i det :). KIT-1 fikk jeg montert tidligere i sommer. Kan vel si det har skjedd store ting lydmessig her i gården dette året 8).

    Først er det litt messe i Horten så vi får adrenalinet ned på akseptabelt nivå før jeg går igang med å anmelde mine DTQWT ;D 8)

    PÅ GJENHØR ??? ;D


    mvh
    Jon Øystein
     
    A

    audiosan

    Gjest
    *legges til i favoritter* :)
    jeg skal også i gang med disse om ikke for lang tid. men er litt ubestemt om jeg skal gå for DTQWT eller TQWT+sub.
    eller om en skal dundre til med DTQWT+sub:) ender vel der regner jeg med :D
    BTW. NÅ må vel CD drivverk og målinger være på plass vel? :D
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Eg lurer fælt på om du er nøgd med lyden? Er i utgangspunktet skeptisk til ein 8" såpass langt oppover i frekvens, men no nemner Truls at det er litt av baktanken med å ha ein waveguide, slik at dei har bortimot samme spredning i overgangen.

    Og så har eg nesten ikkje hørt horndiskant som eg liker, og med waveguide er vi jo slik sett i hornland.

    Men så har eg lyst til å prøve også......
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Etter en greit gjennomført handel overtok jeg disse DTQWT'ene. Det blir spennende å finne ut av hvordan de vil yte her hos meg.
    To be continiued...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn