Drammensere!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hadde tenkt meg på konsert selv men skjærer seg pga sykdom på jobben, må steppe inn selv når andre ikke møter opp. Er noe dritt å være den som har ansvaret noen ganger.
    Men noe positivt skjer jo, hentet fullversjonen av Embla i går og er spent på hvordan den innebygde forforsterkeren låter sammenlignet med Idun som nå er til salgs sammen med gamle Emblaen, spennende spennende.

    Ha gode opplevelser ute på ski og inne på konsert.

    Hilsen R, en av de stille.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Jobb krever ofte en del ja. Selv har jeg startet på nytt prosjekt denne uken og har en QA rolle inn mot gjennomføringsprosesser og leveranser. Denne inbefatter å sitte på telefonmøter med ressurser i India og også reise ned dit og følge opp. Det medfører en del nye erfaringer, gjerne innenfor det kulturelle.

    Ricardo; håper jeg en gang får muligheten (og muligheten på hjemmefronten til å benytte muligheten..) til å få lyttet på det nye oppsettet ditt. Jeg "forventer" at dette må låte svært så bra! :D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Henger meg på ønsket om å få høre nytt oppsett. De er bare så bra de høyttalerene til Ricard.
    Og i tillegg har jeg kommet hjem med impulser til ny musikk de gangene jeg har vært der, og det er nok det beste av alt.

    AD
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Litt øl mat og lyd burde være mulig å få til. Hva med fredag 19?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Tror nok det lar seg gjøre for min del. Reiser til DK på Lørdag, har ingen andre planer om ikke kona har noen.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Pga langtkommet demens husket ikke jeg at jeg skal på fest denne dagen men det gjorde fruen så beklager så mye men sånn er det. Jeg skal komme tilbake med ett nytt forslag snarest.

    R
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Siden det nå er over en måned siden forrige innlegg i tråden så tar jeg meg den ære det er å legg inn første post i mars måned! ;)

    Jeg skulle egentlig vært utenlands nå og har i den forbindelse sendt fruen og småttisene på langhelg til svigers. Dvs jeg har (et noe bombet) hus/hjem alene frem til tirsdag kveld og er fri til å disponere min egen tid innenfor samme tidsperiode. (Minus jobbtid..) Om noen har lyst til å ta en tur innom rothuset for å lytte på musikk, drikke kaffe, og diskutere anlegg og musikk så er de hjertelig velkommen denne helgen. Skulle nok kanskje klare å ta en tur utenforbi husets vegger selv også om det er mer en aktuell agenda. :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    The roaring silence?

    Svinger gjerne innom lørdag ettermiddag om det passer.

    AD
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ArtDeco skrev:
    The roaring silence?

    Svinger gjerne innom lørdag ettermiddag om det passer.

    AD
    Desverre litt sent ute, nå på lørdag blir det barnebursdag/2årsfeiring, som du sikkert ikke har så lyst til å delta på ;D
    Jeg hadde huset alene fra fredag 12. til i morgen, og mitt forrige innlegg/invit ble lagt ut på litt kort varsel ja.. (Kjapp omprioritering av helgen ble gjort på fredagen fra fjelltur til oppussing/hjemme alene helg.)

    Tar gjerne i mot besøk senere en gang. Nå begynner det forresten å se litt bedre ut i rommet nede (furteboden) der ProAc'ene står og spiller, hadde jeg dem sist du var innom?

    EDIT: Hadde forresten besøk av Ulf-B på søndagen. Alltid hyggelig med besøk av "artsfrender" som har interesse for musikk og musikkformidling.

    /Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    C'est la vie.. Du hadde ikke Proac da jeg var innom, men jeg har hatt Proac som drømmehøyttalere.. Har hørt mye på dem i yngre år.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Terka skrev:
    ArtDeco skrev:
    The roaring silence?

    Svinger gjerne innom lørdag ettermiddag om det passer.

    AD
    Desverre litt sent ute, nå på lørdag blir det barnebursdag/2årsfeiring, som du sikkert ikke har så lyst til å delta på ;D
    Jeg hadde huset alene fra fredag 12. til i morgen, og mitt forrige innlegg/invit ble lagt ut på litt kort varsel ja.. (Kjapp omprioritering av helgen ble gjort på fredagen fra fjelltur til oppussing/hjemme alene helg.)

    Tar gjerne i mot besøk senere en gang. Nå begynner det forresten å se litt bedre ut i rommet nede (furteboden) der ProAc'ene står og spiller, hadde jeg dem sist du var innom?

    EDIT: Hadde forresten besøk av Ulf-B på søndagen. Alltid hyggelig med besøk av "artsfrender" som har interesse for musikk og musikkformidling.

    /Terka
    Nesten Drammenser, jeg - bor jo bare et langt steinkast og en kort biltur unna - i Asker. Takk for hyggelig seanse! Du har virkelig fått bra lyd hjemme hos deg nå. Vel - lyden var vel egentlig bra sist jeg var innom også for et par måneder siden - bare små justeringer nå, i retning av mer strømlinjeformede og mindre barnesensitive oppsett. Det må nok til - du har noen tøffe år foran deg sånn sett, med småtassene dine. Det var spesielt artig å høre hvor mye god lyd som strømmet ut fra det lille anlegget du har utstyrt din lille toåring med: En ganske fullblods Cambridge integrert forsterker i samspill med et par små Dali Lector høyttalere - man kan faktisk leve lenge på slik lyd. Og hvis jeg forsto deg rett, får lille Johannes muligens en sub inn på rommet sitt også? Ja, hva gjør man ikke for at idretten ikke skal komme og ta dem? - hehe.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ulf-B som har vært flere turer i Drammen må vel kunne beregnes som nesten-Drammenser, flere besøk av han ønskes både hjemme og her i tråden. (Så får vi kanskje opp litt aktivitet igjen også.) :)
    Mye go'lyd og triveligt er det hjemme hos han også.

    ... og til slutt er det vel på sin plass å ønske alle en god påske.

    //Terka
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Hva med å prøve å få til et treff i slutten av mai ?
    Møtes på Lizzi`s så tar vi det derifra, eller noen andre forslag ?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Skal se hva jeg får ryddet unna/holdt av i slutten av mai. Hadde vært morro å treffe flere med interesse for haifai / musikk. :)
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Heisann.

    Ny på forumet og bor i Hokksund.

    Hvis det er greit for dere andre her kunne jeg kanskje tenkt meg å være med i deres lille klubb:)
    Er 36 år, gift og har to små unger der eldste er 2 år. Har fast jobb og driver butikk ved siden av, så mye tid til hifi/hjemmekino blir det alt for lite av :(

    Har pr. idag stuekino med tv og projektor og 5.1 system.

    Er veldig nære å bestille meg et diy høyttaler kit. Regner med det enten blir SEAS Mimir eller Zaph|Audio SR71

    Utstyr som står i stua idag er:
    Panasonic BD35
    Pioneer VSX-AX4AS-i
    Rotel RB985
    Energy RC30(front)
    Energy RC-LCR(center)
    Mirage OM14(bak)
    Magnat MonitorSub 300

    Vi skal gjøre om litt hjemme og flytte litt på et soverom slik at vi får flytte kinoen ut av stua og inn på et eget rom. Dette blir en liten "familiekino" med en 3,5seters sofa som kan gjøres om til seng slik at det er mulig å sove godt der inne også:)


    Georg
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Tar på meg den store oppgaven det er og ønsker deg velkommen g.org! :)
    Som du sikkert vil merke, OG kan være med og endre på.., så er det ikke så store aktiviteten her inne (enda).

    Ellers så er jeg ganske så i samme situasjon som deg (Gift, 2 små hvorav eldste nettopp rundet 2 år, og egentlig litt for lite tid til denne hobbyen.). En sjelden gang innimellom blir gode opplevelser med lyd og bilde, og da er det kjekt å ha et anlegg som etter ens egne premisser låter ok. Ellers blir det å dele lyd og bilde opplevelsene med de små, noe som kan være ganske morsomt det også.

    Selv sitter jeg og lytter på nettradio/iPod om dagen da jeg jobber i India for en periode.
    Skal bli godt å komme hjem til litt bedre lyd en dette etterhvert! :)

    //Terka
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Kan jo også nevne at jeg har en BenQ W5000 m/92" lerret til film og Phillips 47" Fullhd lcd til tv bruk.

    Har nå gått igang med bestilling av deler til mitt første DIY prosjekt.

    Det blir SEAS sitt IDUNN byggesett. Kjøper alt i deler og setter sammen selv. Plater til kasser kjøper jeg gjennom bror og skal til med kapping og tilpassning.

    Gleder meg til og komme igang ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hei g.org
    Syns det er beundringsverdig at du bygger selv. Det kommer kanskje en arbeidslogg?
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Er absolutt int i et treff i mai. Bor jo i sentrum så det kunne kombineres med en tur til meg. Fint at det kommer nye til så velkommen velkommen. Skulle alle hatt mitt aktivitetsnivå så hadde man vel råtnet på rot så jo flere jo bedre.
    Byggetråd med masse bilder er morro så feel free.
    Mvh Richard.
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Kommer nok en byggelogg med bilder når jeg får begynt.

    Har hittil bare fått hjem plater og basselementene.

    Platene er ferdig finert med valnøtt finer.

    Blir også laget med slavebass istedet for bassrør. Ene og alene fordi det ser dritkult ut ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Nå skjer det i Drammen!

    Dan Baird spiller på Buddy 02.07. Han har bakgrunn fra et av tidenes beste partyband, Georgia Sattelites. Ekstremt høy guitarboogiefaktor kan forventes. Ingrid og jeg har billetter, om flere fra HFS vil delta er det helt supert..
    Kjenn deres besøkelsestid folkens!
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Er det noen her som skal på elvefestivalen? Jeg og fruen har fått barnepass på lørdagen og skal da ut og spise samt få med oss kveldens artister. Kanskje ikke de beste artistene, men kvelden skal nok nytes likevel! :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Jeg skal, men det blir nok kun på dagtid, her i huset prioriteres sukkerspinn og sjørøvere.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ArtDeco skrev:
    Jeg skal, men det blir nok kun på dagtid, her i huset prioriteres sukkerspinn og sjørøvere.
    Hehe! Har forståelse for det! Her blir det første kveld ut sammen, uten barn, siden tidlig 2008. :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Da håper og tror jeg dere får en riktig hyggelig kveld bare dere to. Kjekt med unger, men av og til er det jammen godt å kjæreste litt også.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    får melde meg på her selv om jeg strengt tatt ikke bor innenfor bygrensen:)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Velkommen skal du være! Dette er en stille gruppe, vi får håpe at aktiviteten tar seg opp når høstkveldene kommer..

    AD
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    I kveld spiller Elg på Buddy og neste torsdag er det Hans Thessink, er det noen som skal dit?
    Skulle så absolutt vært der neste torsdag, men ut og reise den dagen. (Vurderer å dra på konsert med samme karen i Oslo onsdagen i stedet.)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    I kveld spiller Elg på Buddy og neste torsdag er det Hans Thessink, er det noen som skal dit?
    Skulle så absolutt vært der neste torsdag, men ut og reise den dagen. (Vurderer å dra på konsert med samme karen i Oslo onsdagen i stedet.)
    Jeg skal på Hans T
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    F#¤... bestemora mi har valgt feil dag/helg å fylle 90 år! ;D

    EDIT:
    ricardo; Kom på at jeg har en Hans T plate du skal låne (ref en kveld forran anlegget ditt for en god stund siden).
    Alternativt så har jeg noen filer av samme musiker/tilsvarende kvalitet du kan få låne.. ;D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Her er jeg! ;D
    Er jo ikke Drammenser, men har bodd i Hokksund de to siste åra. Synes det er helt ok å møte andre "hifi-tullinger"... Jeg har levd et langt liv med interesse for hifi og musikk, uten å bli ekspert på noen av delene. Men kan så absolutt nyte musikk, både live (f.eks Hans Theessink neste torsdag), og fra et greit anlegg. Jeg ser at ArtDeco bor på Modum, så det er kanskje plass til en fra Øvre Eiker også...? ;)
    Salty
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Terka skrev:
    F#¤... bestemora mi har valgt feil dag/helg å fylle 90 år! ;D

    EDIT:
    ricardo; Kom på at jeg har en Hans T plate du skal låne (ref en kveld forran anlegget ditt for en god stund siden).
    Alternativt så har jeg noen filer av samme musiker/tilsvarende kvalitet du kan få låne.. ;D
    Hehe - det burde bestemoren din ha tenkt på for 90 år siden.

    Jeg kunne godt ha tenkt meg å være med her - Asker er åpenbart ikke noe stort sted for hifi - men jeg går i andre tanker om dagen. Bl.a. ev. kjøp av leilighet og flytting...... junior som skal selge leilighet (med min velvillige hjelp) - og flytting... Datteren min har flytteplaner.... Jeg merker at jeg ikke tåler like mye som før av denslags stress....,
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ulf-B skrev:
    Jeg kunne godt ha tenkt meg å være med her - Asker er åpenbart ikke noe stort sted for hifi - men jeg går i andre tanker om dagen. Bl.a. ev. kjøp av leilighet og flytting...... junior som skal selge leilighet (med min velvillige hjelp) - og flytting... Datteren min har flytteplaner.... Jeg merker at jeg ikke tåler like mye som før av denslags stress....,
    Hei Ulf-B!
    Hvis vi passerer "opptaksprøven", så blir vi to 60-åringer i klubben...! ;D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ulf-B og SaltyDog!


    På vegne av alle ekte og uekte Drammensere, jeg erklærer dere herved velkommen som en av oss!


    Ps. Jeg er gressenkemann denne helgen. Har noen forberedelser til et styremøte å få unna, men det ser da ut som om det blir ledig tid til å prioritere god lyd og musikalske opplevelser om noen skulle ha lyst til å ta turen hit i morgen kveld. (Eller kunne tenke seg et besøk.)

    //Terka
    -forblåst vestlending og innflytter
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Terka skrev:
    Ulf-B og SaltyDog!

    På vegne av alle ekte og uekte Drammensere, jeg erklærer dere herved velkommen som en av oss!

    Ps. Jeg er gressenkemann denne helgen. Har noen forberedelser til et styremøte å få unna, men det ser da ut som om det blir ledig tid til å prioritere god lyd og musikalske opplevelser om noen skulle ha lyst til å ta turen hit i morgen kveld. (Eller kunne tenke seg et besøk.)
    //Terka
    -forblåst vestlending og innflytter
    Min gode Terka, mange takk for den varme velkomsten!! Jeg føler meg beæret.
    //Salty
    - også forblåst (nord)vestlending og innflytter
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Øvre Eiker her også Saltydog, nærmere bestemt kulturhovedstaden.
    ca 8 min med bil fra "byen" i ØE. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn