Drammensere!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Flott, blir vi fire så er vel det ganske bra. :)

    Bjørn Tollef
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Da er det vel 19.30 på Dolly Dimples i kveld som er gjeldende!
    Siden dette er første gang for min del så kan det jo bli litt morro å gå rundt og spørre "er det dere som er interresert i lyd/musikk?"! ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Jeg kjenner heller ingen av deltagerene, men dere kjenner meg igjen på hjelmen. ::)
    Eller den røde jakka
     

    fattigmann

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    23
    Må nok melde avbud idag ( Hadde jo ikke meldt meg på heller :))
    Er noe familigreier.
    MEN Er sikkert klar neste gang, skal følge med i tråden. Kos dere..
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Vi har jo hatt ett hyggelig treff.
    På tide med et nytt.
    Hva med Fredag 11/4 kl 19.30 på Dolly Dimples igjen.

    Jeg er absolutt boende i Drammen og har ikke fått med meg dette før nå men skal prøve å ta en tur i kveld på Dolly. Richard.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    heisan, dette var jo veldig hyggelig. Takk til Terka og Ricardo for en trivelig kveld, jeg håper dette kan være starten på mer kontakt oss lidelsesfeller i mellom. nå sitter jeg og humper på bussen hjem, det blir vel Allison Krauss som følger meg til køys i kveld tenker jeg.

    Bjørn Tollef
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Jeg kunne desverre ikke komme.....
    Men hvordan gikk treffet ?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Tja, det var jo bare et kort bli-litt-kjent-treff. Vi snakket litt om anlegg og musikk, var vel stort sett enige om det meste. Tok et par pils og en pizza. Skulle veldig gjerne ha gått mer i dybden, men jeg var så trøtt at jeg nesten stupte.
    Etterhvert håper jeg vi kan møtes i et lytterom eller en stue, så vi får litt mer håndfast å snakke om.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Støtter ArtDeco i at det var hyggelig.
    Litt synd at det bare ble 3 personer som møttet opp, men de 2 andre var ihvertfall trivelige! ;D

    Det var veldig bra å få luftet litt av denne interessen med andre av samme "lidelse".
    Og etter det jeg fikk med meg så "knuste de meg grundig" med sin kunnskap om musikk.. dvs lærerikt!

    Dolly' er kanskje ikke det mest trivelige stedet å samles? Mye lyd men av feil kaliber.. barnerop osv. (får nok barneskik hjemme.) Kanskje et annet sted neste gang? Eller hjemme hos noen som tør å vise frem annlegget sitt?

    Jeg møter opp flere ganger om muligheten byr seg.
    Mvh,
    Terka (Terje K.)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hei igjen.
    Pussig det med å føle seg "knust", det er alltid noen som vet mer om musikk eller platespillere eller forsterkere, "you name it", men sannheten er vel at ingen er eksperter på alt. Jeg føler meg ofte gruset hva HiFi kunnskap angår, og også musikk, men jeg er uansett en jævel på å nyte min musikk og mitt anlegg. Selv om jeg ikke har alt det stæsjet man må ha. Mitt beste tweak er uansett en flaske rødvin og godt selskap.
     
    M

    MasterBlaster

    Gjest
    Hei

    Vel er det interesse for det så stiller jeg meg selv åpen for besøk.
    Har ikke så god plass, men det er plass til tre stk. i sofaen.
    Lyd derimot har jeg nok av. Er det noen som vil, så send PM.

    mvh

    MasterBlaster
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    er ny her på hfs, men er interressert i både god musikk og god lyd. Bor i grei avstand fra Drammen. 20 min med bil.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    room skrev:
    er ny her på hfs, men er interressert i både god musikk og god lyd. Bor i grei avstand fra Drammen. 20 min med bil.
    Velkommen! :)

    Jeg har fått med meg et hyggelig treff med likesinnede og det blir nok flere når jeg får somlet meg til det!
    Er for tiden opptatt med en 6 uker gammel gutt og bryllupsplaner for sensommeren.
    Dvs det blir litt til og fra med tilgjengelig tid sosialisering med lydglede som fokus i løpet av sommeren.(Junior lager mye lyd, gleder en del det også ;))
    Men om mulighetene byr seg og skjemaet passer så er jeg klar for et nytt treff.

    Blir nok litt mer "trøkk" på denne "Drammenstråden" etterhvert. Jo flere vi er, jo flere er det til å ta initiativet! :)
    (monosapiens; Ikke meningen å "stjele" tråden her, øsnker bare å ønske velkommen til room og samtidig holde litt liv i oss drammensere.)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Takk for oppmerksomheten Terka

    Noen Drammensere som følger med på "fra avalon til respons". kom hjem for ca 1 time siden pc`n opp
    fra dvale og rett på hfs. Glemte helt og sette på litt godlyd selv om fjernkontrollen nærmest lå i hånden
    Dette må da kalles god underholdning god opplysning, men kanskje ikke godt håndtverk. Stå på!!!
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Heisann!
    Blir gressenkemann neste uke! ;D
    Om det er interesse for det så er kan jeg stille hjemmet til disposisjon til en samling Drammensere og likesinnede en av kveldene i begynnelsen av neste uke. (Torsdagen bærer det til Stryn og sesongåpning i sommerskiannlegget og forhåpentligvis pudderpumping og melkesyre i lårene.)

    Har ikke verdens beste annlegg men kan bli morro med en sammling om det er interesse for det. Ta gjerne med egen musikk slik at jeg får muligheten til å få nye impulser. Bor forresten oppe på Åssiden.
    Hvilken dag som passer best finner vi ut av, gitt at noen er interresert da.. ;)
    Mvh,
    Terka
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Da har samboeren utsatt avreise til førstkommende torsdag.. dvs det må bli uken etter om det blir noen interesse. (Vil gjerne at samboer og junior på 8 uker er ute av huset slik at vi kan skru opp volumet om det ønskes.. ;))

    mvh,
    Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Bra initiativ Terka. Du har noen interessante saker mener jeg å huske.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    Da har samboeren utsatt avreise til førstkommende torsdag.. dvs det må bli uken etter om det blir noen interesse. (Vil gjerne at samboer og junior på 8 uker er ute av huset slik at vi kan skru opp volumet om det ønskes.. ;))

    mvh,
    Terka
    Jeg er også gjerne med på noe en kveld, var hyggelig sist og er enig i at Dolly nok ikke er stedet å møtes, Buddy er nok et mye bedre alternativ ute.

    Ricardo.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Etter at late feriedager er over har jeg igjen behov for å lytte til musikk. Og igjen blir jeg jæ"#¤ irritert over brummingen i anlegget. Så jeg lurer på, er det noen i området som har strømfilter/renser/regenerator som kan hjelpe mot sånt? Som attpåtil kunne tenke seg å la meg teste apparaturen i anlegget mitt? Jeg er villig til å anskaffe nesten hva som helst som hjelper, men skulle altså gjerne ha sjekket ut at brummingen virkelig opphører.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Da er det en uke igjen før jeg vender nesen hjemmover for noen uker (Etter pappaperm-bryllup-ferie.. ;D). Skal bli godt å hente fram annlegget. Høre litt god musikk og se litt filmer utover høsten. Muligens treffe likesinnede om interessen er der?

    Har vært litt forandringer før sommerferien som skal benyttes utover høsten..
    -I stereo'en er alle Doxa'ene byttet ut (5 stk innom hjemmet i år..) med en Lyngdorf TDA2175, med formål om å få et litt mer barnesikkert oppsett. I tillegg er det kommet inn en Squeezebox med mål om å flytte ut CD spiller og platespiller for en stund. Blir litt jobb å få lagt inn alle CD'ene på disk utover høsten! :)
    -I hjemmekinoen er nå alle høytalerene fra Dali + en sub fra XTZ. (Litt mer trøkk/rocka oppsett her en i stereoen).


    ArtDeco skrev:
    Etter at late feriedager er over har jeg igjen behov for å lytte til musikk. Og igjen blir jeg jæ"#¤ irritert over brummingen i anlegget. Så jeg lurer på, er det noen i området som har strømfilter/renser/regenerator som kan hjelpe mot sånt? Som attpåtil kunne tenke seg å la meg teste apparaturen i anlegget mitt? Jeg er villig til å anskaffe nesten hva som helst som hjelper, men skulle altså gjerne ha sjekket ut at brummingen virkelig opphører.
    ArtDeco, har du testet å kun ha på forsterkern uten noen andre komponenter tilkoblet? Deretter koble til høytalerene, og videre en og en komponent? Da får du sjekket at det ikke ligger en kabelrute/signalbaner evt forskjeller i jordingsnivå som fanger opp og sender ut signaler. Kan være verdt å måle spenningsnivå på strømmuttaket i veggen også... Om dette gir noen forskjeller så har du iallefall en indikator på hva som gir brummingen i annlegget..

    Satser på flere treff og muligheten til å oppleve andres anlegg utover høsten!

    Mvh,
    Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hei

    Ja, jeg har prøvd det, men jeg måtte prøve igjen før jeg svarte :) Det hjelper ikke noe som helst. Har prøvd den på ulike kurser også, og hos en kompis, så det er mulig jeg bare må avfinne meg med det. Jeg har muligheten til å sette forsterkerene i kjelleren rett under stuegulvet, men tanken gjør meg litt lei, jeg vil jo gjerne ha dem stående fremme. En annen ting er at brummen kanskje også påvirker lyden ut, sånn at det er mer å hente lydmessig om jeg ble kvitt den.

    Ser du planlegger å droppe CD, jeg har i løpet av noen uker rippet 1300 CD'er til .flac. Er kjempefornøyd med det, lyden er minst like bra som CD, og den er litt lettere tilgjengelig. Velger gjerne noen album og setter spilleren på random, om ikke det er noe jeg bare må høre. Buker PC som kilde, veldig praktisk. Kan også fjernstyre den fra diverse laptop`er så alt i alt er det ganske brukervennlig.

    Ellers, gratulerer med bryllupet!

    vi får få til et treff snart.

    AD
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Godt at ferien var fin men synd med brum, må bare passe på å spille høyt hele tiden ;D.

    Er gjerne med på et treff med litt fast og flytende for kroppen. Jeg bor jo så og si midt i byen så ørene kunne jo varmes litt først også.

    Richard
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Det er bare å si fra Ricardo.. Er klar for et treff/bytur.
    Har planer for å kvitte meg med brummen, må bare ta tingene i rekkefølge. Ny strømkurs og skilletrafo vil bli prioritert utover høsten. Og kanskje en Power Plant Premiere.

    AD
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ricardo, AD, andre.. jeg er gjerne med på et nytt treff! Skal ta sykkelen denne gangen! ;D
    Har hatt 5 uker på fjellet med noe godt i glasset hver dag, så ett par glass til skal jeg klare.. da gjerne samtidig med god musikk.. (Fortsatt 2,5 uker med ferie som må nytes! ;D)

    Litt OT... har i dag pakka ned et defekt surroundanlegg (Eltek.. mitt første annlegg nr 2.), en Technics platespiller og 2 stk defekte laptopper, allt skal kastes. (Er det flere som fyller boden med gammel elektronikk??! ::))
    Fruen lurte også på om vi ikke skulle selge B&W 801 høytalerene siden vi ikke fikk utnyttet dem (dratt på litt volum) nå når junior er så liten...
    hun ble fort enig om at vi kunne vente litt og se det ann! ;D

    Jeg kan bli med på et nytt treff hver dag/kveld frem til siste fredag i august, etter det må det bli litt ut i september.

    ArtDeco; Om jeg leser riktig så er brum'en i selve forsterkeren og ikke i høytalerene (brum i høytalere kan være impedans/last som ikke passer effektrinnet). Har du sjekket kvaliteten på spenningen i huset? Tenker da både på Volt, og eventuell faseforskyving mellom de to fasene strømmen består av. Om dette er for dårlig kan det påvirke forsterkeren. Er det "urimeligt" dårlig, så kan du kreve av nettleverandøren at de retter det opp. Skulle allt være i orden mtp spenning/strøm i huset så ville jeg snakket med produsenten av forsterkeren, med en slik forsterker så burde man forvente at det ikke var brumming...


    //Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Nå er ikke jeg særlig kyndig mhp elektro. Aner ikke hvordan jeg skal dokumentere om strømmen er dårlig.
    Med mitt lille multimeter måler jeg 133V mellom en leder og jord, mellom den andre og jord faller avlesningen fort. Jeg vet jeg har en overledning i huset også, mellom komfyr og vask. Heldigvis er det kun unntaksvis at jeg tar på begge deler samtidig..
    Hehe, jeg fortjener vel både brum og karameller..
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Dere er sikkert klar over det men Elvefestivalen pågår nå i Drammen. (http://www.elvefestivalen.no/)
    Korrigering: http://www.drammen-elvefestival.no/
    Glimrende mulighet til å få med seg litt konsertlyd! :)

    Takk ArtDeco:
    Ble jo helt feil det her... :-\ Visste ikke at de også brukte navnet elvefestival. Er jo Drammen som kalles elvebyen!
    (Og så må jeg innrømme at jeg ikke leste innholdet på linken selv, har bare sett programmet for elvefestivalen (i drammen!)

    //Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    I anledning jobben er jeg nede på strandpromenaden daglig. Akkurat nå settes det opp depoter for båtracet. Masse liv og mange spreke båter å se på.
    Det er også kommet mange lekre lystbåter til byen, de ligger ganske tett oppover begge sider av elva.
    Byen er rett og slett lekker sett oppover elva.

    Oppe rundt torget og i gågatene er det boder og musikk, ganske mye mennesker, i kveld blir det stor stemning regner jeg med. Har veldig lyst til å ta en tur, men kona skal på noe treningsgreier, spørs om jeg får anledning.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Kan ikke noen andre skrive litt her a'? Jeg bor jo ikke i Drammen engang.

    Har billetter til Operaaften i Drammens teater 12.09, det ser ut til at det blir et litt "pedagogisk" opplegg, hvilket passer meg utmerket. Har bare såvidt begynt å utforske den klassiske musikken. Kunne kanskje tatt et treff da?

    Mark Olson og Gary Louris spiller på John Dee Lørdag 6. desember. Kjøpte billetter i dag. Fruen og jeg legger oss inn på hotell og gjør en helaften av det. Flere som skal innover?
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hva består programmet av Artdeco, er en novise innen klassisk selv men en tur i teateret er alltid en god opplevelse.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Fra siden: "...operaarier og duetter fra kjente operaer av blant andre Verdi, Mozart og Britten."
    Antar programmet er ganske lett og med mye svisker. Tar det ikke så nøye, går for å justere ørene, lære noe nytt og ha en generelt god opplevelse.. Kan sikkert skaffe fler detaljer om programmet, jobber midt i Drammen og kan stikke bortom teateret til uken.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm... rekker ikke operaaften 12.09 da jeg må oppover til bartebyen denne helgen. John Dee 6.september bør kanskje gå an å få til.

    Enig i at det er få som skriver her. Hvor ble det av de som skrev her i starten?

    SPM: Har gått til inkjøp av sub nr 2 i hjemmekinoen. Planen er å plassere dem sammen med hovedhøytalerene i frontrekken (Få plasseringsalternativer pga lite rom (ca 15 kvm)). Er det noen som har erfaringer på dette og kan komme med tips på hva jeg bør prøve ut mtp plassering innstillinger?

    //Terka
     

    galedali

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Som musikkfrelst "liung" så kan jeg jo komme meg over kommunegrensa når det skal være ett nytt møte i denne lille gruppen. Noen nye planer for ett møte snart?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    På tide å skrive litt her!

    Har sendt fruen og junior oppover til Trondheim frem til jul. Har selv hektiske dager med mye jobbing men kan kanskje få skvist inn en kveld til treff med likesinnede, enten ta en pils ute og høre på musikk (er det konserter i Drammen de kommende dagene?) eller "hjemme hos" kveld.

    Siden jeg har huset for meg selv fremmover og det blir det ingen jobbing i morgenkveld og lørdag, kan jeg stille med lokaler for et lite treff. Pils og musikk eller filmer er også velkommen! :D

    Per nå står følgende B&W 801 Matrix (gode og gamle), Lyngdorf, Transporter, og ESound ++ i stua og Denon + 5x Dali og 2 x XTZ i tv-rommet. (4 x 8" bass & 2x12 sub gir bra trøkk på ca 10 kvm! ;D) Kabler er av den gode gamle typen, og ingen akustiske tiltak er gjordt med rommene.. ::)

    Dersom interesse så kan jeg sende PM med telefonnr og adresse. Kom gjerne med forslag til tidspunkt til treff ute eller her.

    //Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Bra tiltak. Jeg må sjekke med sjefen, men satser på å bli med.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ArtDeco skrev:
    Bra tiltak. Jeg må sjekke med sjefen, men satser på å bli med.
    Her er sjefen borte så da står jeg fritt til å "danse" på bordet! (ref Musevisa i disse juletider.) ;D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Oppdatering:

    Da blir det en (mini)samling torsdag kveld hjemme hos meg torsdag 18.12.08 fra ca kl 19. Jeg og ArtDeco er med.
    Andre er hjertelig velkomne. Send meg en PM så sender jeg adresse og telefonr pr PM (eller sms om ønskelig dersom dere er sjelden innom her på dagtid.)

    Har ikke verdens beste annlegg, men har både "HeadFi", "Hifi" og "Hjemmekino" for de som har lyst til å prøve det ut.
    En av aktivitetene blir å prøve ut Logitec Transporter. Kan jo kombinere musikk med juleølsmaking også... ::)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært morro og endelig fått til mere treff men er selfølgelig på julebord akkurat da men et flott tiltak uansett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn