Drammensere!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Rikardo, blir du med om det er mulig å skyve det til fredag? Hvis ikke har du værsgo' å stille anlegget til disp snarest ;D

    AD
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Kan selvsagt flytte det til fredag om det passer bedre, da blir det juleavslutning for min del.. (Slipper å stå opp og kjøre bil tidlig dagen etter... ;D)

    ArtDeco, du følger opp og legger litt "press" på Rikardo? Kjører vi torsdag om han ikke kan fredag heller?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Skal prøve, om jeg ser ham i morgen. Hvis ikke tar vi det torsdag.
    Har nettop flyttet flac'er over på en 16GB usbpinne,(full) men du skal slippe å høre alt :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Da har ArtDeco vært på besøk. Dette var jo ikke så skummelt likevel, det å la noen andre med samme interesse få lytte på anlegget mitt altså! ;D

    Det var veldig trivelig med besøk, ArtDeco hadde med musikk som var ny for meg (inspirerende!) og jeg fikk vist han litt musikk som var ny musikk også. Kan anbefales!

    Får ønske alle her inne god jul og godt nyttår!
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Tiltredes!
    Veldig interessant å lytte til Terkas anlegg. Litt surt dog at bassen hjemme ble betydelig dårligere etter besøket. B&W 801 vs AP Virgo III er rått parti:)
    På den annen side oppdaget jeg at jeg likte fransk hiphop, noe jeg ville sverget på at jeg ikke gjorde før gårsdagen.
    Jeg håper vi kan få et mer aktivt miljø her på Drammensere, dette fristet til gjentagelse!
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bor jo midt i Drammen men har en veldig uryddig arbeidstid men kan prøve å få satt en dato eller to som vi kan prøve på.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Da skal jeg prøve å bli med i alle fall. Regner med at det går greit om jeg har noen dagers varsel.

    AD
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Stiller gjerne på et nytt treff jeg også! Er litt variabelt med om/når jeg kan stille fremmover pga jobb og hjemmesituasjon (Fruen er ikke helt i form om dagen (vil varier de neste 6 mnd også.. ;)) og noen må da passe junior.. men slenger meg gjerne med om muligheten byr seg!
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ricardo skrev:
    Jeg bor jo midt i Drammen men har en veldig uryddig arbeidstid men kan prøve å få satt en dato eller to som vi kan prøve på.


    Har brått fått huset får meg selv i dag lørdag og i morgen.Konen er på hytta mens jeg er syk hjemme men er nok ikke smittefarlig lenger, har hatt en uke med mye snørr!!
    Er vel ikke akkurat langt varsel men hvis det passer for noen så ta kontakt på 90885601, Jeg holder meg uansett i heimen
    Har også akkurat fått en Bladelius FrejaII i hus som jeg nesten ikke har fått varmet opp.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Synd det Ricardo, har vært i Danmark i helgen, så ikke invitasjonen før nå. Men det blir vel forhåpentligvis flere muligheter.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Skulle gjerne stillt i helgen men har blitt syk og til dels sengeliggende (hjelper på lange dager å lese litt her..).

    ArtDeco: Det ser ut til at du ble "første og siste" som fikk lyttet til stereo-oppsettet slik det var. Anlegget i stuen er nå på en laang reise mot hjemmekino. Pt er det et bare et 2.2 oppsett men etterhvert skal det inn senterkanal og bakhøyttalere også.

    Effektrinnnene og Transporteren som stod der skal brukes i et lite anlegg på et av de små rommene som blir mitt "furterom". Tar gjerne i mot tips til monitorer/stativhøyttalere som bør testes ut.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Det var nesten litt synd at du rigger ned hovedanlegget, det var riktig bra.
    Hjemmekino er greit det, etterhvert vil vel musikk også oppleves i 5.1(+). Det tror i alle fall gutta hos Linberg Lyd, som produserer Blueray musikkalbum i superkvalitet. Skal du ha gøy hjemmekino er vel Klipsch en kandidat, skal du bygge om for senere å spille Hifi ville jeg vurdert Dynaudio, Proac eller B&W.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ArtDeco skrev:
    Det var nesten litt synd at du rigger ned hovedanlegget, det var riktig bra.
    Hjemmekino er greit det, etterhvert vil vel musikk også oppleves i 5.1(+). Det tror i alle fall gutta hos Linberg Lyd, som produserer Blueray musikkalbum i superkvalitet. Skal du ha gøy hjemmekino er vel Klipsch en kandidat, skal du bygge om for senere å spille Hifi ville jeg vurdert Dynaudio, Proac eller B&W.
    Jobber litt med den saken.. det blir nok B&W som høyttalere. Skal gjøre et teste litt med stereo-forforsterkeren der ogs, der kan brukes i passtrough-modus når det vises film, mens den da blir kontrollsenter når det spilles musikk. Er også på vei inn en 2x500 W klasse D forsterker som skal testes ut på frontene. Foreløbig er dog hovedkilden redusert fra Transporter til SB Classic, men den langsiktige tanken her er å få inn en god DAC. Utfordringen er planlegging av en ny stereobenk som har plass til komponentene samtidig som den er pen i stua (effekttrinnet skal skjules.)

    "Restene" skal da brukes i et lite anlegg, "pappas furterom". Her er jo kilde og effektforsterkere klar, mangler bare nye høyttalere og tilpassing av rommet.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ricardo skrev:
    ricardo skrev:
    Jeg bor jo midt i Drammen men har en veldig uryddig arbeidstid men kan prøve å få satt en dato eller to som vi kan prøve på.


    Har brått fått huset får meg selv i dag lørdag og i morgen.Konen er på hytta mens jeg er syk hjemme men er nok ikke smittefarlig lenger, har hatt en uke med mye snørr!!
    Er vel ikke akkurat langt varsel men hvis det passer for noen så ta kontakt på 90885601, Jeg holder meg uansett i heimen
    Har også akkurat fått en Bladelius FrejaII i hus som jeg nesten ikke har fått varmet opp.
    Lørdag førstkommende skal jeg drikke øl og spille musikk så hvis noen vil så er det bare å komme. Tenkte å knekke til fra ca kl 1600. Gi beskjed i så fall.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hei Ricardo

    Som du veit har jeg ikke lett for det, betyr dette at du skal drikke øl nå igjen?
    I så fall har jeg lyst til å svinge innom et par timer. Skal i bursdag senere på lørdagen, men jeg er spent på å høre anlegget ditt.

    AD
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Hei Ricardo

    Som du veit har jeg ikke lett for det, betyr dette at du skal drikke øl nå igjen?
    I så fall har jeg lyst til å svinge innom et par timer. Skal i bursdag senere på lørdagen, men jeg er spent på å høre anlegget ditt.

    AD
    Skal kanskje ha noe sterkere også hvis jeg tør da. Min adresse er Peder Buchsgt 2. Bittelite rødt hus med grønne karmer.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Da regner jeg med å stikke innom i firetiden om ikke du eller kona protesterer..

    AD
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Rickardo, skulle gjerne tatt turen men må se litt an hvor "ønsket" jeg er hjemme. Har jobbet lange dager hele uken og ikke sett småen før jeg stod opp med han i dag morges. Kan jeg ta kontakt dersom det åpner seg en mulighet?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Terje: Du kan alltids ringe meg om du ikke får kontakt. Jeg er der fra ca 1600. Kjempehyggelig om du kan ta en tur, det behøver jo ikke vare hele kvelden.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Fornuften seiert. Det ble 4,5 timer med snømåking i stedet... nettopp avsluttet! :(
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hehe, fornuften min har leid en mann med traktor til å brøyte for meg :)
    Vi hadde det meget bra, kommer tilbake med en minirapport i morgen senere, når jeg ikke er fullt så nedsyltet i forkjølelse.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en flott kveld med mye god musikk, øl og noen sikringer som røyk. Har også vært flink og slitt med litt snø i dag men har for det meste hvilt hodet siden det ble sent i seng siden jeg dro på konsert senere på kvelden med The Lovell Sisters på Buddy. En bra og artig opplevelse.

    Ps det ligger igjen ett sort plastikklokk her.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ricardo skrev:
    Det ble en flott kveld med mye god musikk, øl og noen sikringer som røyk. Har også vært flink og slitt med litt snø i dag men har for det meste hvilt hodet siden det ble sent i seng siden jeg dro på konsert senere på kvelden med The Lovell Sisters på Buddy. En bra og artig opplevelse.

    Ps det ligger igjen ett sort plastikklokk her.

    Var en liten tur i Oslo på fredag og tror jaggu at Bladelius Embla ble med meg hjem enda jeg akkurat har kjøpt Freja II, merkelige greier dette her men er nok for syk til at helbredelse kan regnes med;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Oh shit!!

    Da regner jeg med at du inviterer til ny lytteseanse snart Ricardo! Jeg har siklet på Embla i et par måneder nå..(lover å ikkke sikle på din:)

    Men, jeg må nesten spørre, hva håper du å oppnå? Så lenge du insisterer på å spille de små blanke er det vel umulig å presse mye mer ut av dem? Synes du hadde veldig bra lyd, tett opp mot hva som er mulig i rommet. Skikkelig spennende er det uansett. Gratulerer!

    Det sorte plastlokket er vel linsedekslet mitt, henter det ved anledning?
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Oh shit!!

    Da regner jeg med at du inviterer til ny lytteseanse snart Ricardo! Jeg har siklet på Embla i et par måneder nå..(lover å ikkke sikle på din:)

    Men, jeg må nesten spørre, hva håper du å oppnå? Så lenge du insisterer på å spille de små blanke er det vel umulig å presse mye mer ut av dem? Synes du hadde veldig bra lyd, tett opp mot hva som er mulig i rommet. Skikkelig spennende er det uansett. Gratulerer!

    Det sorte plastlokket er vel linsedekslet mitt, henter det ved anledning?

    Innser vel at det kan være praktisk å bruke noen av de mulighetene som dataalderen gir oss samt det å prøve om det faktisk er sant at kopien er bedre enn originalen.
    Skal komme med bilde og inntrykk når jeg har fått prøvd den litt
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Riktig så lekkert. Kan du lese displayet fra sitteposisjon? (Ser du spiller Lizz Wright, som jeg bare måtte kjøpe etter sist.)
    Har du fått noe inntrykk av lydmessige forskjeller ift Freja II?
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Riktig så lekkert. Kan du lese displayet fra sitteposisjon? (Ser du spiller Lizz Wright, som jeg bare måtte kjøpe etter sist.)
    Har du fått noe inntrykk av lydmessige forskjeller ift Freja II?

    Med normalt syn så kan du nok lese fra der jeg sitter men jeg plundrer litt, men så ser jeg heller ikke godt og skal ha full service på øya snart.
    Inntrykk så langt er totalt mørke og en fantastisk gjennomsiktighet med trøkk. Mere av det jeg likte med Freja. Vanskelig å forklare så kom heller og hør så skal jeg ha noen sikringer på lager.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Det er jeg klar for!
    Denne helgen står i skiflyvningens tegn, kona skal passe på sponsorene fra Findus, og jeg skal være barnevakt, tar med meg ungene i bakken lørdag og søndag hvis de oppfører seg.

    Tar det gjerne en helg, så jeg kan ta meg en øl jeg også.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Dæven steike! Nå må jeg ihvertfall ikke gå på samme tabben som sist gang ricardo inviterte til lytterunde... Den gang ble det snømåking på meg i stedet! :-\
    Kan du sørge for at det ikke laver ned snø den uken du evt inviterer på ny lytterunde?! ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Terka skrev:
    Kan du sørge for at det ikke laver ned snø den uken du evt inviterer på ny lytterunde?! ;D
    August skulle være rimelig trygg... ;D
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Terka skrev:
    Kan du sørge for at det ikke laver ned snø den uken du evt inviterer på ny lytterunde?! ;D
    August skulle være rimelig trygg... ;D

    Skal si i fra i så god tid som mulig og en helg passer jo best. Man blir så mye bedre til å lytte med noen aass innabords samt litt gammelt brennevin. Men tror nok det burde by seg en mulighet før august :)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Har nå fått noen flere timer med Embla og bare gliser, er nesten like bra som en blanding av aass bock og bayer i 50 50 og en temp på 8 små celsiuser i den ene hånden og for helsens skyld en underberger i den andre ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Silence is golden heter det jo.. men dette er latterlig. Kan vi ikke få til et treff snart?
    I verste fall kan jeg åpne heimen selv, inviterer på grill, HiFi og maltwhisky.. Jeg bor ute på landet, les Modum, men om de besøkende ikke er for kravstore kan jeg tilby overnatting, det går ellers buss til Drammen..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn