Drammensere!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    room skrev:
    Øvre Eiker her også Saltydog, nærmere bestemt kulturhovedstaden.
    ca 8 min med bil fra "byen" i ØE. ;)
    Helt riktig, room! Vestfossen er kulturhovedstaden i Øvre Eiker. :D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hey, dette var jo artig! Jo flere vi er sammen osv. Har du fått sofa'n din Terje? Kanskje jeg skulle tatt en tur..
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ærede karer! Dette lover bra! Har savnet litt liv i denne tråden, og det er bra at likesinnede (oss som lider delvis eller helvis av audiofili) trer frem.
    Ut fra de av dere jeg har møtt så er det mange som er ganske altlyttende mtp musikkstiler og artister. Kanskje vi kan få trommet sammen litt flere mtp å dra på konserter i omegnen og eventuelle lyttekvelder fremover.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ArtDeco skrev:
    Hey, dette var jo artig! Jo flere vi er sammen osv. Har du fått sofa'n din Terje? Kanskje jeg skulle tatt en tur..
    Lyttesofaen kommer dessverre ikke før i uke 48/49, men da skal jeg også ha samlet meg til å få ryddet litt mer i furteboden. Kanskje jeg tilogmed får sendt resten av familien bort en kveld. Ellers så er det lov å komme før det også, du skal få go'stolen. (Ene sofaen er flyttet ned i furteboden, og go'stolen flyttet frem fra kroken.)

    Mtp sofa'n som kommer så blir det nok plass til en del karer av diverse dimensjoner oppi der! ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    For meg som knappest er audiofil (stereo er et redskap for musikkopplevelser), så håper jeg inderlig at vi kan få noen konsertopplevelser å dele. Har veldig lyst til å høre Hans T jeg også..
    Buddy er jo tidenes konsertbule for sånne som meg, makan til scene finner du ikke på denne siden av dammen.. Og etter hvert som det nærmer seg jul kommer Young Neils og forhåpentlig Raga til Union scene.. Mye bra fremover.

    Får se hva helgen bringer, har utferdstrang..

    AD
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Se her ja, her ble det fart på tråden... Det lover bra.
    Jeg har også sansen for Buddy. Jeg har de beste konsertopplevelsene fra små, intime lokaler.
    Gleder meg til Hans T. på torsdag! :D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm.. blander litt begreper her jeg.. det er selvsagt musikalske opplevelser som er målet! :)
    Konserter er jeg så absolutt med på, bare jeg får avtalt perm fra familiehjemmet.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Audiophile

    Audiofili er vist ikke så "ukulturelt" likevel:


    ;D
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kjempeflott illustrasjon, Terka! ;D
    De fleste HFS'ere er nok audiofile, i større og mindre grad, imo.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    OK, lider i perioder av audiofili jeg også (greiene mine låter.. tilfredsstillende).. men jeg prøver å tone det litt ned, etter 30 år i denne hobbien er jeg mindre opptatt av å høre på utstyr og mer opptatt av musikk.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hallo gutter!
    Vil bare minne om at Remme Brothers Band (fra Lier) har konsert på Union Scene i kveld kl 20:00.
    Samtidig er det plateslipp av nytt album; forhåndskjøpt billett på kr 150 inkluderer denne cd'en! ;D
    Remme Brothers er sikkert kjent stoff for dere, men uansett: Dette er i rolig (hovedsakelig) blues-land,
    med en utrolig bra vokalist! Dette skal jeg (og kona) få med oss!
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Skulle gått på konsert om anledningen bød seg..

    Fruen deltar i selskapslivet og jeg er barnevakt i dag. I og for seg hyggelig det, og de legger seg jo etterhvert. Og når de først sover kan jeg dra på litt i stua. :) Supplere med maltwhisky og en god pipe så tenker jeg det blir en grei kveld.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hehe! Barnevakt.. kjenner den følelsen ja! ;)

    Er nettopp kommet hjem etter å ha lekt snekker litt lenger oppe i dalen. Nå blir det vel å få flyttet litt ved slik at "nærlageret" er fyllt opp for første del av vinteren. Deretter frister det med en whisky og litt ommøbelering&rydding av furteboden. Blir en bra kveld det. Frister litt mer å gjøre det sånn en å lese jobb-dokumenter i kveld...
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Nå er 11-åringen på veg til sengs. Jeg skal ommøblere på filserveren, 4 TB til så begynner det å monne :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Barnevakt - ja det var en gang... :D Men enhver epoke har sin sjarm. Sjarmen med å ha voksne "barn" er muligheten til å ta ting på sparket. Så kona og jeg opplevde Remme Brothers Band på Union Scene i går, uten å måtte planlegge noe særlig på forhånd.

    Remme Brothers Band er en gjeng på 6 musikere fra Lier-traktene, som har holdt på i en årrekke. De er (som undertegnede) ikke helt unge lenger, men her manglet det ihvertfall ikke spilleglede! Musikken varierte fra tung, sløy blues, til mektige, majestetiske ballader, blandet opp med mer uptempo, kraftfull boogie.

    Alt i alt en vellykket kveld på Union! ;D
     

    Vedlegg

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Skulle gått på konsert om anledningen bød seg..

    Fruen deltar i selskapslivet og jeg er barnevakt i dag. I og for seg hyggelig det, og de legger seg jo etterhvert. Og når de først sover kan jeg dra på litt i stua. :) Supplere med maltwhisky og en god pipe så tenker jeg det blir en grei kveld.

    Nå jobber jo jeg innen rusfeltet så jeg ble litt nysgjerrig på hva du har i pipa.
    Hyggelig med aktivitet her siden jeg vel er den som er tregest. Skal prøve å gå inn litt oftere så jeg får med meg hva som skjer.
    Skal man ut på i Drammen så bor jo jeg sentralt så en øl med lyd kan jo nytes her før man går ut. Problemet er at jeg nesten aldri er hjemme i helgene men på hytta kun med lyd fra en gammel Kurer.
    Uansett så skal jeg på HT på torsdag og de av dere som ikke har sett meg så se etter ca 130kg med hestehale.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ricardo skrev:
    ArtDeco skrev:
    Skulle gått på konsert om anledningen bød seg..
    Fruen deltar i selskapslivet og jeg er barnevakt i dag. I og for seg hyggelig det, og de legger seg jo etterhvert. Og når de først sover kan jeg dra på litt i stua. :) Supplere med maltwhisky og en god pipe så tenker jeg det blir en grei kveld.
    Nå jobber jo jeg innen rusfeltet så jeg ble litt nysgjerrig på hva du har i pipa.
    Hyggelig med aktivitet her siden jeg vel er den som er tregest. Skal prøve å gå inn litt oftere så jeg får med meg hva som skjer.
    Skal man ut på i Drammen så bor jo jeg sentralt så en øl med lyd kan jo nytes her før man går ut. Problemet er at jeg nesten aldri er hjemme i helgene men på hytta kun med lyd fra en gammel Kurer.
    Uansett så skal jeg på HT på torsdag og de av dere som ikke har sett meg så se etter ca 130kg med hestehale.
    Den er god, ricardo! ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    ricardo skrev:
    Nå jobber jo jeg innen rusfeltet så jeg ble litt nysgjerrig på hva du har i pipa.
    Det er ikke morotobakk, streite produkter fra M. Sørensen dette. Har klart meg uten denslags i snart 50 år, er vel blitt for gammel til å plukke opp nye laster.
    Skal sjekke om det blir en åpning for HT.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    F#¤... bestemora mi har valgt feil dag/helg å fylle 90 år! ;D

    EDIT:
    ricardo; Kom på at jeg har en Hans T plate du skal låne (ref en kveld forran anlegget ditt for en god stund siden).
    Alternativt så har jeg noen filer av samme musiker/tilsvarende kvalitet du kan få låne.. ;D
    Hvilken tittel er det? Husker det såvidt når du nevner det, ble vel noen AASS i løpet av kvelden??
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ricardo skrev:
    Terka skrev:
    F#¤... bestemora mi har valgt feil dag/helg å fylle 90 år! ;D

    EDIT:
    ricardo; Kom på at jeg har en Hans T plate du skal låne (ref en kveld forran anlegget ditt for en god stund siden).
    Alternativt så har jeg noen filer av samme musiker/tilsvarende kvalitet du kan få låne.. ;D
    Hvilken tittel er det? Husker det såvidt når du nevner det, ble vel noen AASS i løpet av kvelden??
    Hans Theessink & Blue Groove - Live


    Mener å huske at du ikke hadde denne??
     

    Vedlegg

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Mary Gauthier, John Dee 31.10, John Hiatt, 07.11 Rockefeller og så kommer det sikkert noe mer. Young Neils på Union er et must.. Fin tid dette :)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    ricardo skrev:
    Terka skrev:
    F#¤... bestemora mi har valgt feil dag/helg å fylle 90 år! ;D

    EDIT:
    ricardo; Kom på at jeg har en Hans T plate du skal låne (ref en kveld forran anlegget ditt for en god stund siden).
    Alternativt så har jeg noen filer av samme musiker/tilsvarende kvalitet du kan få låne.. ;D
    Hvilken tittel er det? Husker det såvidt når du nevner det, ble vel noen AASS i løpet av kvelden??
    Hans Theessink & Blue Groove - Live


    Mener å huske at du ikke hadde denne??
    Det stemmer, har ikke den
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Da har undertegnede blitt oppringt av barnehagen i dag, eldstemann har fått feber. Ser ikke ut til at noen av oss reiser vestover i kveld ihvertfall.
    Dvs det kan bli en åpning for å dra på HT konsert på Buddy i kveld, om ungene roer seg greit.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gleder meg till HT på Buddy i kveld! ;D
    Ricardo beskrev seg selv på en grei måte, så ham kjenner jeg nok igjen.
    Mine kjennetegn er: Kommer med 3 damer...! ;)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hehe! Mine kjennetegn er vel.. hmm.. kort i lortefallet, kortklippet på toppen og "smultring"... Får som sagt se om det blir en åpning for å komme seg nedover.

    EDIT: Når skal folket nedover? Ser konserten er "annonsert" til kl 20:00, men de starter vel en stund etter dette?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Hmm, den var litt vrien syns jeg, er det nr 2 fra venstre som har hestehale?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Neida gutter, det var så lett så. Ut ifra ricardos egen beskrivelse gikk jeg rett bort til ham på Buddy i går: "Herr Ricardo, formoder jeg...?" ???

    Tilbake til konserten med Hans Theessink og Terry Evans på Buddy i går:
    Dette var årets absolutte højdare for meg!!! Ble helt satt ut, og klarer ennå ikke å beskrive den.

    Salty
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Høres ut som om konserten ble like bra som jeg håpet på! :)

    Det var desverre nok å ta tak i hjemme for min del.. men fikk samtidig opp NAS'en i kjelleren til å snurre på på både megabit og gigabit-nettverk samtidig (to nettverksporter i boksen) og fikset litt på SqueezeCenter som kjører på NAS'en (dvs uten behov for pc) slik at den fullintegrerte Spotify er vellfungerende igjen. Så det ble litt musikkavspilling utover kvelden (innimellom de andre øktene). :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Terka skrev:
    Ulf-B og SaltyDog!


    På vegne av alle ekte og uekte Drammensere, jeg erklærer dere herved velkommen som en av oss!


    Ps. Jeg er gressenkemann denne helgen. Har noen forberedelser til et styremøte å få unna, men det ser da ut som om det blir ledig tid til å prioritere god lyd og musikalske opplevelser om noen skulle ha lyst til å ta turen hit i morgen kveld. (Eller kunne tenke seg et besøk.)

    //Terka
    -forblåst vestlending og innflytter
    Hei Ulf-B!
    Du har vel ikke gått glipp av denne varme velkomsten...? ???
    Mvh Salty ;)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Tror ikke Ulf-B har gått glipp av den, men ut fra det jeg forstod på han sist vi hadde kontakt så er han inne i en ganske hektisk periode og da blir det naturligvis mindre tid til aktiviteter her. Ulf kommer nok sterkt tilbake! :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dere blir ikke kvitt meg SÅ lett - jeg er allerede på vei tilbake - hehe... Som dere sikkert har skjønt - i hvert fall dere som følger med i hjemme-hos-tråden min - har kona og jeg kjøpt leilighet i Oslo. Akkurat dét har gått over nå - kontrakten er skrevet og pengene står klare til å rykke ut til overtagelsesdatoen. Sånn sett ikke noe stress lenger - vi har bare ikke avklart hvordan hifien skal plasseres, men det er neppe umulig å få til noe som passer. I verste fall kan mitt fremtidige arbeidsrom på 13 kvm ominnredes til et kombinert musikkrom/arbeidsrom. Pluss at det skal bli musikk i hver av de to stuene. Salg av hus og flytting er mindre stress - det var selve flyttebeslutningen og kjøpsprosessen som slet ganske kraftig.

    M.h.t. Drammen, er jeg fortsatt å regne som Drammensvenn. Mange av dere vil sikkert si at Drammen alltid har vært en skikkelig fin by - og det synes jeg også - men de flotte arealene langs elven representerer i mine øyne en betydelig prikk over i'en.

    Drammen blir noe lenger unna - men i vår motoriserte og elektroniske hverdag, er vi i praksis like nær hverandre som før.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Oslo er da bare noen musikalske tanker lenger unna enn Asker. Utenom rushtiden så er det bare 3-4 bra låter på bilens lydannlegg som skiller i tid og avstand.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Ingenting spiller på Buddy 03.12. Noen som skal?
    Jeg har ordnet meg overnatting, klar for en aldri så liten helaften..

    Bjørn Tollef
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ca 2 måneder siden forrige innlegg, her er det liv! ;D
    Når det er skrevet.. Tiden står ikke i musikkens tegn her hjemme heller, har ikke helt fokus/overskudd/tid til det, men det kommer mer av det fremmover.

    Ser forresten at Buddy byr på mer rocka lyd fremmover, hva synes herrene Ricardo og ArtDeco om det?
    (Spør dem siden de er de eneste her inne jeg har vært på Buddy-konsert med.)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Skal på Buddy torsdag, sammen med noen venner/kolleger.
    Ellers er jeg generelt klar for å komme meg ut av heimen en kveld i blant, gjerne i lag med lidelsesfeller. Noe spes du tenkte på?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Egentlig ikke, men kjenner at det er på tide med litt annet fokus snart. Og da er litt musikalsk adspredelse absolutt positivt. :)

    Er det Stefan Sundstrøm dere skal låne bort ørene til?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn