Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    7.375
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ingen drømmebil, men apropos forbruk: Vis vedlegget 728642

    Min Mercedes 220d 2018 modell kjørt fra Grünerløkka via Sandvika, Hadeland og Gjøvik til Trondheim denne uken. Og nok brennstoff igjen på tanken til å fortsette til Bodø.....

    Med kone og bagasje for en måneds ferie i bilen. Har kjørt Bergen Voss på 0,36, og Bergen Trondheim over Tindeveien/Sognefjellet på 0,43. Begge med passasjer og bagasje i bilen. Noe over 1900 kg totalvekt.




    Om jeg ikke tar feil så har jeg et bilde lagret et eller annet sted fra en av Mercedesene mine hvor det viser et gjennomsnittsforbruk som er ganske nøyaktig 1,5 liter høyere enn på din....... MEN, min bil ER en drømmebil..... i allfall for de som selger bensin......ha ha.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min drømmebil inneholder et visst element av minimale utslipp. Og med 2 i bilen har vi mindre utslipp enn om vi hadde satt oss på fly. Det verste CO2 problemet er antall reiste km og lar seg ikke løse med elbiler så lenge vi drar på langhelger over hele verden med fly. Men det er et tema for en annen tråd.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Man har jo forskjellige kriterier for hva som er ens drømmebil. Jeg vil ha en bil som er behagelig, ikke bråker for mye, god å kjøre, rask nok, brukbar i det daglige (men rask og morsom når man vil det) og relativt vedlikeholdsfri. Dermed forsvinner vel de fleste sportsbiler, men en M3 ville nok fungert bra.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    7.375
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    For meg har en "Drømmebil" ingenting med en vanlig bruksbil og gjøre......... en drømmebil skal gjerne være høylytt, bruke masse fuel, kan godt være håpløst vanskelig og hanskes med, ukomfortabel og vanskelig og kjøre...... for meg er det sjarmen og det hele rundt som skaper drømmebilen for meg.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Man har jo forskjellige kriterier for hva som er ens drømmebil. Jeg vil ha en bil som er behagelig, ikke bråker for mye, god å kjøre, rask nok, brukbar i det daglige (men rask og morsom når man vil det) og relativt vedlikeholdsfri. Dermed forsvinner vel de fleste sportsbiler, men en M3 ville nok fungert bra.
    Mao - en "vanlig" familiebil ;) .
    Og, ikke noe galt i å ha en tilnærmet vanlig familiebil som drømmebil heller. Vi har alle ulike "drømmer".
    For egen del er nok mine drømmebiler mer i retning av de Rudi er inne på.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Det finnes sportslige og slappe familiebiler. Jeg har jo tidligere nevnt flere sportsbiler, men de ville stått mest på verksted og i garasjen og ville sjelden bli brukt. Da blir det bare litt for dumt. Men en M3 eller M5 eller en RS4 eller RS6 fyller jo mine kriterier. Eller Alfa Giulia. Det er familiebiler, men også sportslige biler. De er bedre å kjøre og raskere enn det som var rene sportsbiler for 15 år siden. En Miura ville ha store problemer (eller ikke muligheten i det hele tatt) med å henge på en M5.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Har lyst på den nye Giulia fra alfa. Gjerne i en rå versjon som denne. Hilsen en alfamann.
    Hadde Giulia vært stasjonsvogn, så tror jeg faktisk jeg ville ha valgt det når jeg kjøpte bil sist (det har nok gått igjennom filteret til dama også). Jeg synes det er utrolig flotte vogner.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Min drømmebil finnes desverre ikke. En som er pen å se på, rimelig forbruk, lave vedlikeholdsutgifter, rimelig forsikring, sedan, ikke elektrisk, helst diesel, veldig gode seter, lite støy, god plass i bakseter, lett å skru på selv. Altså en utopi.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    Min drømmebil finnes desverre ikke. En som er pen å se på, rimelig forbruk, lave vedlikeholdsutgifter, rimelig forsikring, sedan, ikke elektrisk, helst diesel, veldig gode seter, lite støy, god plass i bakseter, lett å skru på selv. Altså en utopi.
    Som min drømme høytaler. Full range, forsterker vennlig, og så liten at kona ikke ser den
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ I know. Han kjører vel bl.a historisk racing - hvilket også en ikke helt ukjent trommis driver med.
    Men, mister Bean var vel "litt" uheldig med sin McLaren F1 :cool:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    ^ I know. Han kjører vel bl.a historisk racing - hvilket også en ikke helt ukjent trommis driver med.
    Men, mister Bean var vel "litt" uheldig med sin McLaren F1 :cool:
    Vel, vel, Michael Schumacher var litt uheldig med et par tre Ferrarier også. Forskjellen er bare at MS kjørte firmabiler og RA smadret privatbilen.
     
    Sist redigert:

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Drømmebil, ja, vet ikke, det er hypotetisk.
    Jeg har fått en BMW e39 gratis, brukt den i fem år, nå får jeg en e38 gratis, men må se om jeg kan få den på portugisiske skilter! Ikke min bil på bildet men likner...
     

    Vedlegg

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg må være dønn kjedelig.
    kjører en Volvo V60 D2, og er bare helt fornøyd. Det kunne selvsagt vært mere motor, men det holder for meg.
    så kanskje det er min drømmebil?
    🤗
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Snakker vi Ferrari så er denne MYE mer drømmebil: 488GTB

    DA35F2EE-D102-4389-A63D-38C27868D1F4.jpeg
    • Penere
    • Har interiør og annen komfort
    • Er såpass sivilisert at jeg kan kjøre den.
    PS! Denne går også alt for fort!]
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    ^ Det eneste minuset er de forferdelig stygge frontlyktene. Lykter med en lysring i ytterkant er noe av det styggeste jeg ser på en bil.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Jeg er ikke så helt sikker. Hva er en drømmebil? skal den ikke også være brukbar til noe? Hvor nyttig er en Ferrari eller Lamborghini? Lav og bred og trenger mye stell. Stort sett ikke brukbar til det man bruker en bil til. Annet enn å drømme om kanskje.
    Nei, gi meg en Giulia GT, BMW M3 eller M5 eller en Audi RS4. Biler som ikke er så langt unna disse i ytelse, men som er driftsikre og kan brukes.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    En drømmebil er vel per definisjon ikke lenger det om en har en.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Hvorfor så praktiske? "Drømmekåken bør være så liten at jeg kan moppe over gulvene uten å gå så mye"
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En nabo har denne, er det noen her som veit hvordan man hotwire en slik en?
    Om han ikke i forkant har sagt ok, så er han er sikkert kjempeglad for at du har lagt ut bildene uten å retusjere regnr
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Om han ikke i forkant har sagt ok, så er han er sikkert kjempeglad for at du har lagt ut bildene uten å retusjere regnr
    Hvorfor skal bileieren ha noe å si i denne saken?
    Reg-nr er vel ikke akkurat personopplysning?
    Bilen står tydeligvis på gata med skiltene på til offentlig beskuelse.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Pleier ikke du å sladde dine skilter? Mye billigere i bomringen da
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvorfor skal bileieren ha noe å si i denne saken?
    Reg-nr er vel ikke akkurat personopplysning?
    Bilen står tydeligvis på gata med skiltene på til offentlig beskuelse.
    Jeg vet av erfaring at langt fra alle setter pris på det
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Drømmebil er vel helt enkelt en bil man drømmer om å få inn i sitt liv. Det jeg ofte undres litt over er de som bruker mye tid på å drømme om bil, men som aldri prøver noe som helst. Kanskje er det best slik? Men personlig tenker jeg at jeg vil drømme om en om en bil jeg faktisk vet vil gjøre meg glad :) Når det er sagt finner jeg stor glede i å vedlikeholde bil, også. Så det trenger ikke på noen måte å stadig være noe nytt!

    Men nok om det. Selv har jeg en 72`Boble, 06 G-klasse og 94`Integrale. Særdeles fornøyd, men om jeg skulle hatt inn en bil måtte det blitt Lancia Stratos bygd av Stoschek i 2010. 4,3 liters selvpustende V8, bakhjustrekk, 1240 kg og manuell girkasse. lancia-new-stratos.jpg new-stratos_100324976.jpeg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg vet av erfaring at langt fra alle setter pris på det
    Det er godt mulig, men har de krav på beskyttelse?
    Hva er grunnen til at de ikke liker at bil/skilt blir avbildet?
    En Porsche er vel en dårlig strategi hvis man ikke vil tiltrekke seg oppmerksomhet?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Det er godt mulig, men har de krav på beskyttelse?
    Hva er grunnen til at de ikke liker at bil/skilt blir avbildet?
    En Porsche er vel en dårlig strategi hvis man ikke vil tiltrekke seg oppmerksomhet?
    Jeg tror det bare er en "greie." Jeg har sett amcar-folk klikke i vinkel når noen private har tatt bilde av bilen deres, for deretter å løpe etter fotografen fra "Amcar" og trygle om å få bilen avbildet i bladet.
    Morsomt å se annonser på FINN hvor bilnummeret er møysommelig sladdet, men et par klikk på " Sjekk tid for neste EU-kontroll" så har man alle opplysninger man ønsker om bilen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Er det noen her som har erfaring med Jaguar XJS eller Mercedes SL (R107)? Jeg har fundert litt på om det kunne vært morsomt med en grand tourer. Bakgrunnen for at disse to modellene vurderes er:

    - det er veteran/like før veteran. Billig forsikring og lavt verditap om noe (vesentlig når man bruker bilen sjeldent).
    - de kan fåes åpne (som er en forutsetning for tenkt bruk, derfor er f.eks Porsche 928 utelukket.
    - det er mulig å få deler
    - cruisere mer enn sportsbiler
    - mulig å få med litt bagasje

    Dersom noen har testet eller eid disse hadde det vært interessant å høre litt om erfaringene deres.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Er det noen her som har erfaring med Jaguar XJS eller Mercedes SL (R107)? Jeg har fundert litt på om det kunne vært morsomt med en grand tourer. Bakgrunnen for at disse to modellene vurderes er:

    - det er veteran/like før veteran. Billig forsikring og lavt verditap om noe (vesentlig når man bruker bilen sjeldent).
    - de kan fåes åpne (som er en forutsetning for tenkt bruk, derfor er f.eks Porsche 928 utelukket.
    - det er mulig å få deler
    - cruisere mer enn sportsbiler
    - mulig å få med litt bagasje

    Dersom noen har testet eller eid disse hadde det vært interessant å høre litt om erfaringene deres.
    Drømmebiler etter min smak.
    Potente så det holder, men ikke idiotisk overmotorisert.
    Pent design, komfotable, og faktisk praktisk brukbar, noe som er minimumskriteriet for meg, enten det skal være bil eller drømmebil. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn