- Ble medlem
- 19.05.2012
- Antall liker
- 1.710
Må si jeg har en skikkelig soft-spot for denne MOSFET-ampen. Akkurat kommet hjem fra service og klar for nye 35år?
Rått, gratulerer så myeA5 MK2 #7 / A5 #026 er satt strøm på for første gang i eget anlegg etter totaloverhaling. Artig at nettspenningen dipper såpass når mykstarter-reléene legger inn at det blir mørkt i downlightsene i huset et øyeblikk
Hva skal man si? Den er stor på alle måter.
Jeg er helt rørtTakk til de som har bidratt til at jeg fikk A5-drømmen oppfylt! Dere vet hvem dere er!
Vis vedlegget 1211386
PS! TVen løftes 7cm på veggen i morgen. Musikk er prioritert i kveld.
Gjett om vi gjørTåler vi bilder av ENDA en A5mk2 ?
LE fikk tak i dem et sted uten at jeg vil hevde det var akkurat volumproduksjon han drev med?Volumet vil jo være altfor lite til å få laget disse kabinettene ser jeg for meg, med mindre man er villig til å betale en masse.
Hvem i Norge kan produsere slikt?
Helt enig på det der med skrotinga og donor, kontra å lage helt nye.LE fikk tak i dem et sted uten at jeg vil hevde det var akkurat volumproduksjon han drev med?
Jeg har sagt det før; istedetfor for å ødelegge/skrote en 5.52HP for å bygge en A5, burde man beholdt 5.52HP og heller laget en ny A5.
Har du spurt Joco om kabinettene?Helt enig på det der med skrotinga og donor, kontra å lage helt nye.
Når det gjelder chassiet til A1 så aner jeg ikke hvem som var produsenten. Muligens i Sverige en plass ?
Jeg rakk ikke spørre før Alzheimer tok Leif.
Til og med kollega`en til Leif vet ikke hvem som laga chassiet til A1. Jeg har spurt flere ganger.
De gamle chassiene, 5.52, 6.4, osv var det Johansen og co på Ski. Bortsett fra kjøleribber, det trur jeg var Fischer i Tyskland.
Det var ikke storproduksjon han drev med, stemmer det, men før 30 år siden var det betraktelig enklere å få kjøpt 2 stk. custom kjøleribber en nu,
Hydro Alu kunne produsere kjøleribber for meg, ikke noe problem, minimum bestilling 3 tonn pluss presse verktøyet og oppstarts gebyr på noen titalls tusen.
Tru meg, jeg har hatt mine "runder" med den mekaniske industrien.
Vet du om noen som lager 1 stk. 5.52 chassi til en fornuftig pris så vil jeg gjerne vite om det.
Jeg har også lyst å få laga nye uten å slakte gamle......