DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.887
    Godt gjort det. Leif stoppa før han kom til 8-tallet. Skrudde på seg senebetennelse, sa han.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.692
    A5 MK2 #7 / A5 #026 er satt strøm på for første gang i eget anlegg etter totaloverhaling. Artig at nettspenningen dipper såpass når mykstarter-reléene legger inn at det blir mørkt i downlightsene i huset et øyeblikko_O

Hva skal man si? Den er stor på alle måter.
    Jeg er helt rørt :love: Takk til de som har bidratt til at jeg fikk A5-drømmen oppfylt! Dere vet hvem dere er!
    IMG_7473.jpeg

PS! TVen løftes 7cm på veggen i morgen. Musikk er prioritert i kveld.

Ru-arnt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    5
    A5 MK2 #7 / A5 #026 er satt strøm på for første gang i eget anlegg etter totaloverhaling. Artig at nettspenningen dipper såpass når mykstarter-reléene legger inn at det blir mørkt i downlightsene i huset et øyeblikko_O

Hva skal man si? Den er stor på alle måter.
    Jeg er helt rørt :love: Takk til de som har bidratt til at jeg fikk A5-drømmen oppfylt! Dere vet hvem dere er!
    Vis vedlegget 1211386
    PS! TVen løftes 7cm på veggen i morgen. Musikk er prioritert i kveld.
    Rått, gratulerer så mye 👍🏻

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.692
    Det er interessant hvordan A5 klarer å grave frem det «lille» ekstra. Gir et større rom, dybde og mer «snert». Det hadde jeg ikke trodd.

A5 er en helt utrolig forsterker.
    A1s er og en utrolig forsterker. Bare så det er sagt, og så er den bærbar.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.692
    Lekkert!

Beholdes de originale terminalene, eller blir det montert Mundorf M-Connect? Nettledningen erstattes med Powercon?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.412
    Noen som vet hvem som produserte/leverte de sølv kabinettene til A1/A5 og hvorfor dem ikke brukes ved ombygging?

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.692
    Volumet vil jo være altfor lite til å få laget disse kabinettene ser jeg for meg, med mindre man er villig til å betale en masse.
    Hvem i Norge kan produsere slikt?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.412
    Volumet vil jo være altfor lite til å få laget disse kabinettene ser jeg for meg, med mindre man er villig til å betale en masse.
    Hvem i Norge kan produsere slikt?
    LE fikk tak i dem et sted uten at jeg vil hevde det var akkurat volumproduksjon han drev med?

Jeg har sagt det før; istedetfor for å ødelegge/skrote en 5.52HP for å bygge en A5, burde man beholdt 5.52HP og heller laget en ny A5.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.692
    Så kostet ampen mye som en ny 5.52 også. Kostprisen var nok ikke liten.

Å bygge om til eller overhale en A5 er ikke lite jobb. Så skal du få kabinett-kost, trafoer, lytter, skinnepakke til lyttene og ikke minst kjøleribber oppå det hele. Dette er spesialdesign. Forundrer meg ikke om man enkelt runder 200 store i deler.

Kvaliteten på DP kabinettene er temmelig imponerende synes jeg. De kan ikke ha vært rimelige. Og 5000/5.52/A5 kabinettene er digre, og det er ikke mye luft inni der.. Det er velfylt.. Jeg fikk hakeslepp da jeg fikk se min A5 for første gang. Bagasjerommet i bilen ble fort lite.

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.412
    Det tror jeg ikke, men spørsmålet var egentlig om noen vet hvem som leverte kabinettene til LE?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn