DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    6.4 er ikke så verst den heller....
    Bare no drit...............neida, men kanskje litt mer grovkornet i framføringen. Føler at A1 er litt glattere
    ;) Noen års utvikling mellom dem. Skulle på en måte bare mangle at den nye er bedre.

    Fortsatt mange takk for hyggelig handel. Den og 'naboen' er praktisk talt i daglig bruk.
    Jo takk tilbake, det godt å se at den er i daglig bruk.
    Har direkte sammenlignet disse forsterkerne. Ny alltid bedre?............. nja er ikke sikker på det. Synes faktisk noe musikk var mer tiltalende på 6.4.
    Det skal ikke være for glatt heller. Har vært borti en forsterker som er i glatteste laget.....Så glatt og smooth at det ble litt kjedelig. Du vet sikkert hva jeg tenker på, men vi lar det ligge;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    6.4 er ikke så verst den heller....
    Bare no drit...............neida, men kanskje litt mer grovkornet i framføringen. Føler at A1 er litt glattere
    Nå skjedde det jo noe konstant på loddebenken til Leif Ernstsen, men ja jeg er ikke direkte uenig i din påstand 8x12TOM.
    På den annen side føles DP 6.4 å ha litt mer hårete baller en A1s, spesielt før EBW versjonen kom.
    Mitt DP 6.4 eksemplar har også strømforsyningsplattformen til A1, og jeg lever lykkelig med det.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    6.4 er ikke så verst den heller....
    Bare no drit...............neida, men kanskje litt mer grovkornet i framføringen. Føler at A1 er litt glattere
    Nå skjedde det jo noe konstant på loddebenken til Leif Ernstsen, men ja jeg er ikke direkte uenig i din påstand 8x12TOM.
    På den annen side føles DP 6.4 å ha litt mer hårete baller en A1s, spesielt før EBW versjonen kom.
    Mitt DP 6.4 eksemplar har også strømforsyningsplattformen til A1, og jeg lever lykkelig med det.
    Les hva jeg skreiv over. Enig med du:)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    6.4 er ikke så verst den heller....
    Bare no drit...............neida, men kanskje litt mer grovkornet i framføringen. Føler at A1 er litt glattere
    ;) Noen års utvikling mellom dem. Skulle på en måte bare mangle at den nye er bedre.

    Fortsatt mange takk for hyggelig handel. Den og 'naboen' er praktisk talt i daglig bruk.
    Jo takk tilbake, det godt å se at den er i daglig bruk.
    Har direkte sammenlignet disse forsterkerne. Ny alltid bedre?............. nja er ikke sikker på det. Synes faktisk noe musikk var mer tiltalende på 6.4.
    Det skal ikke være for glatt heller. Har vært borti en forsterker som er i glatteste laget.....Så glatt og smooth at det ble litt kjedelig. Du vet sikkert hva jeg tenker på, men vi lar det ligge;)
    Innleggene krysset hverandre, og jeg ser at vi er såre enig om nytt kontra gammelt DP-forsterkeri :cool:
    Dette kan selvfølgelig sies om meget annet hifi isenkram av god tidløs årgang.
    Ingen nevnt, og ingen glemt :rolleyes:
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Når jeg tenker tilbake på hifieventyret fra sist sommer, så er det to ting som slår meg.

    For det første: Steike så mye forsterker jeg fikk for så lite penger. 12 for en, 13 for den andre, og 7 for service med softstartreléer, Powercon og nyjustert bias på begge. Snittpris på 16, hva annet har markedet å by på til den prisen?

    For det andre: Steike så billig han andre fikk 6.4P'en. Heldiggris han også.
     
    Sist redigert av en moderator:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke hørt dp 6.4 men A1s ebw er i alle fall mere oppløst og potent enn min 6.3 Og mine 2 dp A1s ebw i forhold til dp 6.3 tja la oss si det sånn eg går ikke tilbake til 1 dp 6.3
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Nok et respektløst slakt til salgs på finn...
    Kjenner at jeg får mindre og mindre respekt for denne Malmin. Tømme ut XO, og helle på himkok... Hva fan er det for forretningsidè?? :/
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Er ikkje dette den same forsterkeren som du viste til i innlegg #1841?

    Innmaten ligner da voldsomt.

    Mvh Arild
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Er ikkje dette den same forsterkeren som du viste til i innlegg #1841?

    Innmaten ligner da voldsomt.

    Mvh Arild
    Du kan ha rett i det.. mulig jeg ble avledet ved at denne annonsen sto det at det var DOXA 70B basert innmat. Det var ikke nevnt i den foregående.. Men for all del, kan gjerne være den samme ja.
     

    Nas

    Medlem
    Ble medlem
    29.03.2010
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg har et spørsmål vedrørende mitt DP effekttrinn; det lager noen ganger klikke lyder i høyttalerne når jeg slår den på, andre ikke. Noen som vet hva det kan være? Forøvrig en Dynamic Precision DPA 6.12 mkII.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg har et spørsmål vedrørende mitt DP effekttrinn; det lager noen ganger klikke lyder i høyttalerne når jeg slår den på, andre ikke. Noen som vet hva det kan være? Forøvrig en Dynamic Precision DPA 6.12 mkII.
    Regner med du får et sikkert svar etterhvert, men jeg vil tro det er softstarten som kødder det til. De er slik jeg har forstått det et litt svakt ledd på dp. Ikke allverden til kostnad å bytte, men om den feiler skikkelig kan den ta med seg andre komponenter.
    Korrigere meg om dette er feil, noen med peiling :rolleyes:
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hei, jeg har et spørsmål vedrørende mitt DP effekttrinn; det lager noen ganger klikke lyder i høyttalerne når jeg slår den på, andre ikke. Noen som vet hva det kan være? Forøvrig en Dynamic Precision DPA 6.12 mkII.
    Anbefaler å ta kontakt med RJ ELEKRONIKK(kontaktinfo ligg på guiden). Det er ikke soft startn.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg har et spørsmål vedrørende mitt DP effekttrinn; det lager noen ganger klikke lyder i høyttalerne når jeg slår den på, andre ikke. Noen som vet hva det kan være? Forøvrig en Dynamic Precision DPA 6.12 mkII.
    Anbefaler å ta kontakt med RJ ELEKRONIKK(kontaktinfo ligg på guiden). Det er ikke soft startn.
    Flott det kom kjapt.
    kaap har du fått tilbake dine fra service, eska?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Våkne DP-menigheten!!

    A1S til salgs på Torget!

    Løp og kjøp! :)

    Mvh Arild
    Ser no ut som du trenger den selv :)
    Hehe, har forsterker under produksjon - kjøpt og betalt.

    Men hadde eg begynt med 'blanke ark', hadde DP stått høgt oppe på ei kort liste med norske produkt. :)

    Mvh Arild
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Disse dp med E i front er det Leif som har produsert de og ec som har byttet frontplaten?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Såvidt meg bekjent har ec ikke laga en jævla en. De med E er de fra det som var ferdigprodusert med overtagelsen, og fikk ny frontplac
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Såvidt meg bekjent har ec ikke laga en jævla en. De med E er de fra det som var ferdigprodusert med overtagelsen, og fikk ny frontplac
    Kai det var det jeg også tengte, da er det Leif som har produsert den som ligger på torget nå. Men det som står i annonsen om at ec overtok produksjonen er litt misvisende. Ja de overtok, men produserte ikke :(
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Er kanskje spurt og besvart tidligare, men prøver meg likevel:

    Kor mange DP er det blitt produsert av disse modellane:

    1. C1S
    2. C1B
    3. A1S
    4. A1B

    Fins det noke tall på dette?

    Mvh Arild :)
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    DP C1S er det produsert lite av.
    Dette står i DP guiden om DP C1S.
    DPC1s

    [FONT=‘Michroma’]PRODUKSJONSPERIODE: 2011?
    DIMENSJONER: 445 X 90 X 383 MM (BXHXD)
    VEKT: 5KG INKL PSU
    PRIS(2011): 50.000,-
    EKSTERN STRØMFORSYNING
    FJERNKONTROLL
    INNEBYGD EQ

    [/FONT]
    Det var vel i 2011 det nærmet seg slutten for DP.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Var innom DP-guiden, men der var det som du påpeiker lite å finne om antall produserte einingar.

    Men eg har vel lest eit par gonger at når det gjeld C1S, så fins det kun ein håndfull av denne.

    Men kjem vel kanskje noken meir kvalifiserte synsingar om antall for dei ulike modellane etter kvart! :D

    Mvh Arild
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Mener det er produsert 10 stk C1S .Har forøvrig fått oppgradert min C1B til C1S bortsett fra fronten :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Mener det er produsert 10 stk C1S .Har forøvrig fått oppgradert min C1B til C1S bortsett fra fronten :)
    10 er nok rett for c1s.
    Når det gjelder c1b, a1s og b, har jeg ikke hørt noe antall. Men mer enn c1s iallefall, sikkert 50-100 pr type... Tipp eg.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Er det Leif som har oppgradert din? hann må vel hvite kor mange det er produsert.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Nei det er RJ i Bodø som har oppgradert den .Mener det var 10 stk som LE sa det var produsert av C1S.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    DP C1S er en juvel som forforsterker, da er det 10 lykkelige eiere. ;D;D;D;D;D;D;D;D;D;D
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    DP C1S er en juvel som forforsterker, da er det 10 lykkelige eiere. ;D;D;D;D;D;D;D;D;D;D
    Skal man virkelig være pirkete, så er det 9 stk i "omløp"... den 10ende står hjemme hos Leif sjøl ;)

    IMG_6849.jpg

    (stacken i stua til Leif)
     
    Sist redigert:

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Forstår godt at du smiler.Var strålende fornøyd med C1B .Men forskjellen etter oppgraderingen mener jeg var større enn forventet litt merkelig egentlig .la merke til nye detaljer og en strammere og bedre definert bass på musikk som jeg kjenner godt. :)
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kan noen si noe om hvordan fjernkontrollen på disse forforsterkerne oppleves?
    De ser veldig klumpete ut. Pålitelighet og holdbarhet stoler jeg på. Lurer på hvor tunge de er, hva slags batterier, batteriforbruk, og om de har volum-display?
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.536
    Antall liker
    4.351
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    DP C1S er en juvel som forforsterker, da er det 10 lykkelige eiere. ;D;D;D;D;D;D;D;D;D;D
    Vi som har fått oppgradert våre C1B til C1S er nok like lykkelige, iallfall rent lydmessig. Fronten på C1S er finere og den får vi nok ikke oppgradert.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Kan noen si noe om hvordan fjernkontrollen på disse forforsterkerne oppleves?
    De ser veldig klumpete ut. Pålitelighet og holdbarhet stoler jeg på. Lurer på hvor tunge de er, hva slags batterier, batteriforbruk, og om de har volum-display?
    Ja den er stor og tøff og i rustfritt stål forsvinner ikke i sofaen .Den har 5 valg av innganger 3 stepp 6 db eq ca 30/45/60hz og volumdisplay og mute funksjon bruker 1stk 9V batteri.Liker den godt jeg.:)
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Kan noen si noe om hvordan fjernkontrollen på disse forforsterkerne oppleves?
    De ser veldig klumpete ut. Pålitelighet og holdbarhet stoler jeg på. Lurer på hvor tunge de er, hva slags batterier, batteriforbruk, og om de har volum-display?
    Ja den er stor og tøff og i rustfritt stål forsvinner ikke i sofaen .Den har 5 valg av innganger 3 stepp 6 db eq ca 30/45/60hz og volumdisplay og mute funksjon bruker 1stk 9V batteri.Liker den godt jeg.:)
    Robust fjernkontroll med digital visning. EQ steppene er halvert på min ombygde til C1S. Dvs. 6 Db opp ved 16 Hz, 22 Hz eller 31 Hz . Dette gir god korreksjon for store gulvstående HT som gjerne faller litt av i bunn. Med DP sluttrinn er ekstrabelastningen på effektforsterkeren uproblematisk.


    Final
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Robust fjernkontroll med digital visning. EQ steppene er halvert på min ombygde til C1S. Dvs. 6 Db opp ved 16 Hz, 22 Hz eller 31 Hz . Dette gir god korreksjon for store gulvstående HT som gjerne faller litt av i bunn. Med DP sluttrinn er ekstrabelastningen på effektforsterkeren uproblematisk.


    Final
    Tøft.. dette var jeg ikke klar over var mulig.. (og vips ble C1b enda et hakk mer intr...) 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn