DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Må jo ha OK-GO fra mesteren selv og så har vel EC kjøpt noen rettigheter her? Men jeg ville gjerne vært med på dette om det går.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    DP er jo historie på mer enn en måte så i tilfelle noen er interessert så er her noen bilder av anlegget til LE hjemme på Kjeller sånn ca. `93-`94. Tenkte det kunne passe inn i tråden.

    Tillegg; Mener å huske at det chassiet under pre ampene er en prototype på DP DAC`en.


    IMG_0599.jpeg



    IMG_0600.jpeg



    IMG_0601.jpeg
     
    Sist redigert:

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Hva er det for en høyttaler? En slags modifisert CLS?
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    811
    Må jo ha OK-GO fra mesteren selv og så har vel EC kjøpt noen rettigheter her? Men jeg ville gjerne vært med på dette om det går.
    Eneste jeg kan tenke meg av rettigheter, ligger til bruk av navnet. Og ev sperre mot at LE skal starte opp produksjon. Ev kretsløpspatenter vil være gått ut. Kall den for A5.52HFS, jeg bestiller en isåfall.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Ser sånn ut. Et merke som har gått meg hus forbi (Gjallarhorn kom opp på søk).. Det er jo begrenset kundegruppe for slike fullfrekvens paneler, i hvert fall dem som er godt gift! ML har jo etterhvert mest hybrider, Final har vel noe.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    LE hadde Sound Lab med "dører" referanse i homogen lyd.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.104
    Bildet over viser vel "The storm speaker", den største Soundlab noensinne. 265 cm høye, ordentlige linjekilder. Går fra gulv til tak. Skulle gjerne hatt dem.
    Leif hadde A3. Fine de også.
     

    wolfer

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    1
    Heisann wolfer

    Jeg besitter en del kunnskap ang ec, men jeg ønsker ikke å bruke tid på å kaste inn en brannfakkel inn i ec sin vennetråd. Men her er vi trolig forskjellig. Men jeg tenkte jeg kunne bruke noen minutter til å iallefall kommentere noen påstander...



    I disse "Fake News" tider... hvor har du grunnlaget for denne uttalelsen? Jeg brukte 3min til å tenke over hva mine kompiser/bekjente med dp har for høyttalere.. sittprisen på disse kom på svimlende 66.000,- ... og ingen av disse har cd-spillere til de resterende 934.000 du nevner her.



    Sist jeg hørte om dette problemet var på den velkjente Horten messen.. 10+ år siden nå?... På et par Avalon med kortsluttning i mellomtonen. Utover dette tilfellet har jeg ikke hørt om at clipping problemer..

    Kunne skrevet om en del fun facts om dette temaet, men det blir kanskje en annen gang.



    ... så kvalitetskomponenter er; ??? hva? bortkasta.. spill for galleriet? .. og at det er bedre å maksimere profitt med å kjøre med komponenter som såvidt holder mål... Hva er det du ønsker å oppnå med denne uttalelsen.. ? Jeg leser kun spydighet mellom linjene dessverre, håper jeg tar feil :)



    Jeg har tydeligvis ikke god nok allmenn utdanning, for denne setningen forsto jeg rett og slett ikke.



    ... igjen, en påstand, hvor har du dette fra? Aldri hørt om.... Merkelig at dette ikke er blitt viden kjent etter så mange år med dp pakket bort i Ec sitt arkivskap.

    Heisann Bjørn M.



    Enig... Vennetrådene er der for å brukes, ikke sant :)

    mvh Kai
    EC er bra og Dp er bra. Jeg vil legge inn ett innlegg og samtig ønske Riktig godt nytt år.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Ja nettopp; helt enig.

    Hvilke hindre er i veien for å ha 30 kjøpere til 5.52 hvor enhetskostnad er 20’ og du selger dem for 60’ for å skru dem sammen? Copy-paste

    Hvem her har forøvrig butikkvittering pålydende veiledende pris for sitt DP utstyr?
    Du kan jo bli min dele-leverandør ? Du kan jo inngå avtale med RS og alle de andre til 60-80 rabbatt som du prata om. Så betaler jeg deg 20K for alle deler inludert chassi. Du finner sikket noen som lager kjøleribber og chassi :)
    Så selger jeg dem for 60K.
    Når det gjelder rettigheter, så er det null stress. Det er JEG som eier den gamle logoen. EC lot den gå ut på dato......
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    811
    Du kan jo bli min dele-leverandør ? Du kan jo inngå avtale med RS og alle de andre til 60-80 rabbatt som du prata om. Så betaler jeg deg 20K for alle deler inludert chassi. Du finner sikket noen som lager kjøleribber og chassi :)
    Så selger jeg dem for 60K.
    Når det gjelder rettigheter, så er det null stress. Det er JEG som eier den gamle logoen. EC lot den gå ut på dato......

    For å sjekke da; vet du 1) listen over leverandørene som ble brukt den gang og 2) spesifisert deleliste for 5.52? Og du vil lage 30 stk?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.547
    Sted
    Langesund
    Kan jo ikke annet enn å le litt av posten. Noen gange går det litt tregt.

    Sitter å drikker fra DP-koppen som lå i postkassen i dag. Lurer på reisen den har gjennomført - 50 dager er jo litt

    1642084654306.png
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Flekkefjord også på den listen! Var like før jeg fikk to kopper ser det ut til 😃
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Innom Vøyenenga også ser jeg - Det er jo DP A5 land. Postens veier er uransakelige.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.547
    Sted
    Langesund
    Nei, dette var oversikt for alle sendingene fra kaap. Burde ringet rundt den Langesund sendingen. Så dette er ikke steder mine kopper har vært innom - det er ukjent. Har nok muligens ligget stille et sted.
    Ikke så nøye, nå er de i hvert fall her.
     

    wolfer

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    1
    EC er bra og Dp er bra. Jeg vil legge inn ett innlegg og samtig ønske Riktig godt nytt år.
    Formidler om retten til og la EC overleve som seriøs leverandør av HIfi komponenter. Dp er kvalitet og det beviser min Bpc 7.
    EC er ikke reinspikka dritt, matching og harmoni og ikke farlig og mikse merker fra forskjellige leverandører. Velger og la ørene avgjøre kvaliteten på lyden.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Nøt lyden av DPR 2,3 RIAA nettopp med Steely Dan på spinnern. Men fikk meg en brutal overaskelse under avspilling. Den ene Effektforsterkeren A1s som driver Mellombassene og båndiskantene (MTM), begynte å slå seg av og på. Alle lysdiodene blinket i front m standby lampe, det smalt og knitret i høyttalerne så jeg måtte slå av hele anlegget for å berge elementene. Har en misstanke om at softstart releet har tatt kvelden. Regner med at det bli en forsterkertur nordover for kontroll og service! Forsterkerne har stått på siden 2005 :)
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.430
    Sted
    Under stjernene
    Nøt lyden av DPR 2,3 RIAA nettopp med Steely Dan på spinnern. Men fikk meg en brutal overaskelse under avspilling. Den ene Effektforsterkeren A1s som driver Mellombassene og båndiskantene (MTM), begynte å slå seg av og på. Alle lysdiodene blinket i front m standby lampe, det smalt og knitret i høyttalerne så jeg måtte slå av hele anlegget for å berge elementene. Har en misstanke om at softstart releet har tatt kvelden. Regner med at det bli en forsterkertur nordover for kontroll og service! Forsterkerne har stått på siden 2005 :)
    Har de stått på i 17 år uten å være slått av?
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Da har den nok godt av en skikkelig service/helsesjekk.blir ikke overrasket om det er noen slitne elektrolytter samt greit å få nye rele'er
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Da har den nok godt av en skikkelig service/helsesjekk.blir ikke overrasket om det er noen slitne elektrolytter samt greit å få nye rele'er
    Ja det tror jeg også :) Sikkert uttørket disse lyttene. A1 blir stående igjen, så den må få seg en oppgradering ut på sommeren den også. Ikke i tvil om at DP holder og har stor driftsikkerhet. Det er derfor vi er så bastant i våre meninger om disse produktene!
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Hei karer, hyggelig å se at DP-menigheten stadig vokser og er så aktiv.
    Selv er jeg litt ribbet for forsterker-fjærpynt om dagen (lang historie), men har i det minste DP 501 3-veis aktivt delefilter i daglig bruk, samt DP RIAA i Rune Juuls spesialversjon :)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Disse støyfilterne fra DP er sjelden vare, særlig i 20A utgave. Nå gikk det en på Finn idag, noen her som meldte (stor) interesse ovenfor selger? Forsto det slik at responsen var formidabel.

    Jeg eier nå et Dynamic Precision 20A Nettstøyfilter. Alltid stas med nye DP-ditter.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Hei karer, hyggelig å se at DP-menigheten stadig vokser og er så aktiv.
    Selv er jeg litt ribbet for forsterker-fjærpynt om dagen (lang historie), men har i det minste DP 501 3-veis aktivt delefilter i daglig bruk, samt DP RIAA i Rune Juuls spesialversjon :)
    Men Pedal, vi har god tid vi om du orker å fortelle om din forsterker historie :rolleyes:
    Vi er mange som ble sittende og måpe da du la ut dine to mastodonter til salgs, og som i ettertid lurer på hvorfor om jeg kan være så freidig å si det slik.
    Av de få linjer over skjønner jeg at det fremdeles spilles musikk i det pedalske hjem, sågar vinyl siden herremannen har gått til innkjøp av en RJ DPR 2.3 RIAA.
    Man er naturlig nok nysgjerrig på hva som erstatter 2 x DP A5 :unsure:
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    En kompakt klasse D med høy WAF, hvis man da ikke er bundet på både føtter og hender :) Det er enkelte som en henvist til elkjøp og mikroskopiske komponenter;)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Men Pedal, vi har god tid vi om du orker å fortelle om din forsterker historie
    Hei Powerpoint, ja lenge siden sist. Har tatt en U-sving og holder på med å bygge opp et ambisiøst hornsystem med 110dB følsomhet. Etter 35 år med DP forsterkere, var det meget vemodig å legge hjertebarna ut på FINN. Men skulle jeg prøve *noe annet* her i livet, så måtte det bli nå, mens hørsel og helse fortsatt er inntakt. Mer detaljert skildring kommer, når jeg blir varm i trøya/bedre kjent med den nye forumversjonen :)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    35 år er lenge. Det får meg til å tenke at jeg fortsatt er i startgropa. Henta hjem PA 6000H i begynnelsen av Mars ifjor minnes jeg. Så har det ballet på seg. Finnes mye eierglede i disse produktene som er ganske enkle å like.. De er store, tunge og yter fantastisk på lave laster. En drøm da jeg satt med TOA PA-utstyr og NAD på gutterommet for 20 år siden.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    RJ DPR 2.3 RIAA er forøvrig meget bra. Uten støy og glimrende lyd. Jeg er veldig fornøyd med denne:):):)
    Det er knall å høre aiso :)
    Du har ikke tilfeldigvis hatt en DPR2.2 tidligere, og kan si noe om forskjell i lydgjengivelse fra de to RIAAene?
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.430
    Sted
    Under stjernene
    Disse støyfilterne fra DP er sjelden vare, særlig i 20A utgave. Nå gikk det en på Finn idag, noen her som meldte (stor) interesse ovenfor selger? Forsto det slik at responsen var formidabel.

    Jeg eier nå et Dynamic Precision 20A Nettstøyfilter. Alltid stas med nye DP-ditter.
    Kan du berike forumet med et bilde.
    Lurer på om jeg har eid et sånt. En liten sort boks?
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Det er knall å høre aiso :)
    Du har ikke tilfeldigvis hatt en DPR2.2 tidligere, og kan si noe om forskjell i lydgjengivelse fra de to RIAAene?
    Jada, jeg har hatt DPR 2.2 tidligere. Det var for noen år siden slik at det er vanskelig å sammenligne. Men vurdert slik jeg husker fra 2.2, er 2.3 en klar forbedring rent lydmessig. Ennå mindre støy( det var ikke mye av det på 2.2), stort og bredt lydbilde. Samme lydsignatur, bare bedre enn 2.2. Et stort pluss for flott design med alle tilkoblinger bak og den fine logoen. RJ fortjener ros for denne:):):):):)
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    236
    Antall liker
    223
    Sted
    Oslo
    Finnes både i sort og grå, her er noen av mine 2A

    Vis vedlegget 783191
    God dag, hva er erfaringen deres med DP filteret? Ser de kom i 2, 10 og 20A. Hvordan er dem iforhold til "andre" merker i samme størelse/prisklasse ( ikke enheter til 100K ). Har testet noen filter, da bare mellom veggutak og strømmfordelingspadde ( supra ). Bruker de to første ufiltrerte utakene til ampene ( Hiraga 30W / DP 6.1 ).
    Testet nå et fiter fra EMF Consult ( 10KHZ-30MHZ, 16A ), jeg får mere bass, litt svakere dynamikk, litt dårligere plassering av instrumentene ( blander seg mere ), ikke så klar lyd ( symbalene blir litt dempet/farget ). Ikke lett og forklare lyd men sånn oppleves det. Bassen jeg får med filteret er fort avhengigskapende ( :
    Men føler også at mellomtonen blir litt farget. Så, allt i annlegget fikk nå filteret foran seg. Noen mener jo fy fy, ikke filter til power amp. Så hva er deres erfaring?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.104
    Årsaken til at man kjøper filtere er vel for å ikke høre noe.. Jeg har haugevis av DP-filtere og noen andre også. Kan vel uten problemer nå si at jeg aldri har hørt noen sikker effekt fra ett filter.. Gjør man mange ting riktig, så som rydding i kabelhaugen, gir anlegget jord, forsyner det med et og annet filter, har skikkelig skjermede signalkabler og kanskje strømkabler - så blir i hvert fall ikke lyden og nattesøvnen dårligere. Det er utført, og siden ikke rørt.
    Har i mange år nå kun brydd meg om å spille CD´er og plater. Livet blir for kort for disse tweakegreiene...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn