Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    53.930
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    De er nok for svake. Mine blinker rødt når jeg drar på for fullt, men det blir heldigvis sjeldnere og sjeldnere :giggle:
    Hunter S Thompson ville vært stolt av deg:

"Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a ride!'"

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så var ikke alt bare sorgen i går, jeg fikk også en god nyhet. Jeg hadde en gåen nox-sensor og en lekkasje på adblue systemet på Amaroken i vinter til en rep.kostnad på 32K. Etter å ha holdt det gående med forsikringsselskapet siden februar, så fikk jeg en etterlengtet mail i går om at 24K vil bli utbetalt så snart de fikk kontonr. mitt. Til info så er det jeg som ikke har fulgt standard prosedyre i saken, men det ordnet seg heldigvis til slutt og det skal bli godt å få den saken ut av verden (y)

Så har selvfølgelig også nox-sensor nr. 2 røket, men jeg er i tvil om jeg orker en ny runde med forsikringsselskapet…:unsure: 😬

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da ble det en ny seier selv om de holdt på å kuke det til på slutten. Jeg friskmelder på ingen måte laget, men nå har de i alle fall vunnet 3 kamper på rad og det husker jeg ikke sist de gjorde. Litt bonus har det også blitt… GGMU (y)(y)(y) :giggle:

IMG_4974.jpeg
    IMG_4897.png
    IMG_4970.png

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.434
    Sted
    Holmestrand
    Ja den stengte dessverre 05.10. og er allerede et stort savn. Det er trist å kjøre forbi og se lukkede dører… ☹

Da er det slutt på lokale hamburgere og man får trøste seg med det man finner på den lokale Coop’en…(y)

Vis vedlegget 1154414 Vis vedlegget 1154415
    Lungemos er digg.
    Har aldri tenkt på majones i den sammenheng, hvilket er rart siden jeg har et forholdsvis nært forhold til majones ....
    😂

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Lilli Bendriss og meg! Jeg sa jo det snudde!
    Ja dette var en fantastisk fotballhelg. Ikke nok med at vi omsider klarte å vinne 3 kamper på rad, men når scouserne i tillegg tapte sin 4. kamp på rad så kan det nesten ikke bli bedre :love:

Så har jeg ikke glemt alle de dårlige kampene våres og vi kan fort komme ned på jorda igjen, men man må uansett kunne glede seg mens man kan. Komboen Cunha og Mbeumo har jeg klokketro på og spesielt Mbeumo har imponert fra første spark på ballen og utviklet et farlig samarbeid med Amad på høyresiden. Hele laget har for øvrig løftet seg betraktelig og ikke minst så ser det ut til at den nye keeperen sprer trygghet i de bakre rekker og det trengte vi. Som sagt så tør jeg ikke å friskmelde laget enda, men det ser lovende ut (y) :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så går jeg ut ifra at Yamahaen havner på Finn. Den gjør som sagt noe rart i "sub-området" som jeg ikke skjønner noe av og grunnen til at jeg kjøpte den var nettopp muligheten til å kunne få en bedre justering av subbene med "front & rear" innstillingen.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.175
    Torget vurderinger
    2
    Så går jeg ut ifra at Yamahaen havner på Finn. Den gjør som sagt noe rart i "sub-området" som jeg ikke skjønner noe av og grunnen til at jeg kjøpte den var nettopp muligheten til å kunne få en bedre justering av subbene med "front & rear" innstillingen.
    Front og rear funker dårlig husker jeg fra min tid med Yamaha. Bakutgangen gir da kun signal når den tror bak ht trenger sub hjelp.
    Best å bruke monoral x 2 el hva det heter . Så må man teste ut å vende fase og endre avstand. Får du ikkje signal på alle super da , så må ene utgangen være defekt 🤔

Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    4.467
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    2
    Synd at du ikke får til Yamahaen. Det er en veldig bra prepro! Jeg har Yamaha 5200 modellen, som overtok for Mararantz 8801, som jeg også var godt fornøyd med.
    Det at du ikke får til bassen med så mye subber som du har er ikke rart. Det krever en del kunnskap å få sånne systemer opp å gå. Jeg bruker ikke det innebygde systemet i Yamaha til kalibrering i det hele tatt. Det brukes kun for å sette avstand til subbene. Så brukes REW og Umic til kalibrering, sammen med DSP som ligger i ampene. Jeg får ikke dette til alt dette selv, og må hente inn eksperthjelp fra @karmann for å få bra resultat. Og det funker fantastisk her etter litt jobbing!

Slike innebygde systemer som disse preproene bruker, for eks YPAO, og Audyssey, spesielt tidligere versjoner, er ikke bra nok. Man kan få veldig rare resultater, ofte med merkelige fasefeil. Kan ikke anbefale det til store anlegg i det hele tatt, det er min erfaring.
    Store sub-opplegg må kalibreres manuelt med ordentlig utstyr!
    Nyere preoproer har bedre innstallert opplegg, for eks seinere versjoner av Dirac. Men også dette blir fort avansert for den vanlige bruker...

Min anbefaling er at du bruker noen få tusenlapper på å hente inn profesjonell hjelp. Spesielt siden du ikke gidder/orker å sette deg inn i det selv. Først da vil du få full glede av det ekstremt bra opplegget du har stående hos deg! ;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Front og rear funker dårlig husker jeg fra min tid med Yamaha. Bakutgangen gir da kun signal når den tror bak ht trenger sub hjelp.
    Best å bruke monoral x 2 el hva det heter . Så må man teste ut å vende fase og endre avstand. Får du ikkje signal på alle super da , så må ene utgangen være defekt 🤔
    Det som er virkelig rart er at det fungerer noenlunde greit med kun Yamahaen i bruk, men når jeg kobler inn miniDSP SHD i kjeden så forsvinner så og si subbene bak. I tillegg så er det et par andre ting i sub-området som jeg ikke skjønner noe av når SHD er innkoblet. Når jeg kobler opp igjen Onkyoen er alt "normalt". Jeg er som sagt en latkuk og gidder ikke å styre med dette i månedsvis så lenge Onkyoen fungerer fint. Fjernkontrollen til Yamahaen er også mye mer følsom og jeg må peke rett på burken for at den skal virke og det er litt tungvindt/irriterende når den står på den ene siden. Med Onkyoen så virker fjernkontrollen selv om jeg peker rett på lerretet (y) :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Synd at du ikke får til Yamahaen. Det er en veldig bra prepro! Jeg har Yamaha 5200 modellen, som overtok for Mararantz 8801, som jeg også var godt fornøyd med.
    Det at du ikke får til bassen med så mye subber som du har er ikke rart. Det krever en del kunnskap å få sånne systemer opp å gå. Jeg bruker ikke det innebygde systemet i Yamaha til kalibrering i det hele tatt. Det brukes kun for å sette avstand til subbene. Så brukes REW og Umic til kalibrering, sammen med DSP som ligger i ampene. Jeg får ikke dette til alt dette selv, og må hente inn eksperthjelp fra @karmann for å få bra resultat. Og det funker fantastisk her etter litt jobbing!

Slike innebygde systemer som disse preproene bruker, for eks YPAO, og Audyssey, spesielt tidligere versjoner, er ikke bra nok. Man kan få veldig rare resultater, ofte med merkelige fasefeil. Kan ikke anbefale det til store anlegg i det hele tatt, det er min erfaring.
    Store sub-opplegg må kalibreres manuelt med ordentlig utstyr!
    Nyere preoproer har bedre innstallert opplegg, for eks seinere versjoner av Dirac. Men også dette blir fort avansert for den vanlige bruker...

Min anbefaling er at du bruker noen få tusenlapper på å hente inn profesjonell hjelp. Spesielt siden du ikke gidder/orker å sette deg inn i det selv. Først da vil du få full glede av det ekstremt bra opplegget du har stående hos deg! ;)
    Jeg kjøpte Yamahaen bare for å se om det var noe å hente på sub-kalibreringen, men jeg er veldig klar over at dette ikke er i nærheten av å være godt nok hvis man skal få fullt utbytte av et "multi-sub" opplegg (y) :giggle:

Så leier jeg gjerne inn noen til justering. Jeg hadde @karmann på gli for et par (?) år siden, men noe stoppet opp…😉

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så må jeg bare få sagt at hovedproblemet mitt vedr. kalibrering er pc. Jeg er dårlig på pc og det stopper veldig fort opp hvis jeg ikke har noen til å hjelpe meg. På fredag så ser det ut til at jeg klarte å slette innstillingene for stereorommet i miniDSP’en. Jeg fikk opp en melding om at noe holdt på å bli slettet og så trykket jeg på "restore" og det endte med at innstillingene til stereorommet er borte vekk. Sånt gjør meg veldig frustrert og irriterer meg noe grenseløst…🤯 😬 🤬

Så står en Trinnov Nova høyt på lista til stereorommet. Etter hva jeg skjønner på menigheten så gir denne et veldig godt resultat med automatisk kalibrering. Hvis det stemmer så er dette en perfekt boks for meg (y) 😅

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn