Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen har for lengst lagt seg og jeg nærmer meg K-time (Kanakas-time…). Det var en GUDS lykke at jeg ikke klarte å være oppe til 02.45…😂

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.987
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Jeg sitter stiv av skrekk pga blåsten og fårke lagt meg. Sikkert værre borte hos deg skal jeg gjette.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så får vi se hva denne "suppegjengen" klarer å prestere i dag. Dette er en kamp som under normale omstendigheter skal gi United seier, men her er ingen ting normalt så de kan fint tape med både 2 og 3 mål… 😬 🙈 😤

C261B9CA-383A-467F-9A85-FB8AE2194C55.jpeg

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.507
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Tragisk, jeg har gitt opp🫣. Har holdt med de siden 1975. Hadde en hard oppvekst for å si det slik, men hevnen var stor og søt - lenge. Humøret blir til det bedre med å ikke følge med…

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tragisk, jeg har gitt opp🫣. Har holdt med de siden 1975. Hadde en hard oppvekst for å si det slik, men hevnen var stor og søt - lenge. Humøret blir til det bedre med å ikke følge med…
    Jeg har også holdt med dem siden 1976/77 og kjenner godt til alle de magre årene før Ferguson. Selv om det er bekmørkt så ser jeg så og si alle kampene, men humøret blir sjeldent bedre…☹

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vil ikke jinxe det, men er det i dag det snur?
    Jeg vet ikke om det snudde, men det ble i alle seier. God 1. omg. og fullt fortjent ledelse til pause, men laber innsats i 2. omg. Jeg skulle gjerne sett at de holdt trøkket oppe og dro i land en 3-4 måls seier, men som det er nå så får vi vel være fornøyde med 2-0 og 3P 😅

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.445
    Sted
    Bartistan
    Takk til Tor for sitt rør-rør 🥳
    Kom på at jeg ikke hadde sjekka bias på monoblokkene mine siden nye KT120ble stappa inn for flere år siden.
    Kun mindre justeringer trengtes, så nå kan jeg trygt fortsette å ignorere det i årevis før neste runde

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Alex Stepney var en habil keeper i sin tid. Jeg traff han for øvrig på en pub i Manchester en gang på begynnelsen av 2000-tallet. Jeg måtte bort å hilse på, men hadde sikkert ikke noe vettugt å si. Det var sikkert noe ala dette: Hello i‘m from Norway and i love Manchester United… 🙈 🤪

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.045
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det var også slik, at jeg hadde en større helt enn Stengamle Stepney (som vi etterhvert kalte ham).

En midtstopper.

Man U midtstopper.jpg

På ungdomsskolen hadde vi gym-timer sammen med en Varteig-klasse ( hjemtraktene til @Musikkmannen ), jentene sammen og guttene sammen.
    Hvor klokt det var, - tja, det ble bl.a. mye stygg fotball ut av det. Varteigklasse mot Opsundklasse.

Jeg var nok ikke blant de beste i angrep, så jeg spilte oftest midtstopper - og jeg må innrømme at jeg tok oppgaven ganske bokstavelig.
    Såpass bokstavelig at jeg ennå har problemer med stortåneglene...

Meeen, jeg vil påstå at jeg var ganske "effektiv" i forsvar. 😁

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I går var en trist dag. Den lokale bensinstasjonen stengte og den kommer antageligvis aldri til å åpne igjen. Gleden var stor når den åpnet i 1990 og den ble umiddelbart bygdas samlingspunkt. Det blir vanskeligere å vanskeligere å drive bensinstasjoner på små steder og dette var vel den sjette stasjonen som legger ned på relativt kort tid på strekingen Hovden-Kristiansand (RV9). Vel det er ikke så mye å gjøre med det, men sånt er veldig merkbart på små steder. Det ble en siste ventepølse og en hamburger der i går ettermiddag (y)

Noen hadde fått det tidligere, men i dag så fikk jeg omsider Spotify Lossless sammen med mange andre. Den umiddelbare følelsen er at forskjellen er minimal mot før, men jeg hadde heller ikke forventet den store forskjellen. Jeg husker ikke helt når jeg fikk Spotify, men jeg har ikke hatt andre strømmetjenester på musikk enn Spotify opp i gjennom årene. Det var derfor godt at de omsider lanserte det som konkurrentene har hatt en stund. Jeg får ta en mer nøye vurdering en kveld når Tuborg‘ene går ned på høykant…😅

IMG_4680.jpeg
    IMG_4688.png
    IMG_4692.png
    IMG_4694.png

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.045
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ikke koselig når slikt skjer, her i kroken utvider man 400 meter fylkesvei, og nå er området langs veien rensket.
    I den prosessen forsvant Rich Bar, institusjon i byen siden 1948, Thin Than Thai restaurant, Sushi-baren, Shell stasjon med grillbar og Esso stasjon med Deli de Luca. Takk skal du ha liksom...

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    710
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Nedtur når sånne ting skjer. Det starter med å gå utover arbeidsplasser, en fin samlingsplass der en kan ta en cola og litt å bite i...

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja når man har en bensinstasjon, en butikk og ett hotell i bygda så blir det meget merkbart om en av disse forsvinner. Det er trist å kjøre forbi nå med en mørklagt bensinstasjon som så mange hadde glede av.

Vel man får trøste seg med andre ting og så blir det vel snart en tur i kjelleren for å teste ut mer av den nye verden med Lossless 😅

IMG_4708.jpeg
    IMG_4711.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.603
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja her koser jeg meg med Torskerogn og tapsfri lyd! Nå har jeg selvfølgelig ikke giddet å hørt gjennom alt jeg har, men mesteparten av musikken min ligger der som 16-bit og det henger nok sammen med at jeg for det meste spiller gammel musikk. Jeg fant for øvrig ut at jeg like godt kunne lage en ny 24-bit spilleliste så jeg slapp å huske hvem/hva/hvor, men denne listen på 6 sanger kunne jeg nesten klart å huske…:unsure: 😅

Så er det viktig å presisere at jeg ikke spiller Kari Bremnes og at dette er den eneste sangen jeg har listene mine…😬

I kinorommet så dukker ikke Onkyoen opp lenger på Spotify Connect, men det kan like fort være oppdateringen til iOS 26 som har ført til dette enn overgangen til Lossless. Nå streamer jeg via Apple TV og Airplay. I stereorommet så var det bare å restarte WiiM’en så lå alt inne som Lossless. Apple vil tydeligvis ikke gjøre det like enkelt, så her virker det som at alt må lastes på nytt for å få Lossless. Jeg lastet ned et par nye sanger nå og de spilles av som Lossless…🙃 🙂

4F78D33C-6FAF-49AC-BE06-F2BD8236AEB2.jpeg
    0149BA9E-B67E-4137-AB71-815D42AB3160.jpeg
    F2783168-55AC-4074-9079-F85177E0E726.jpeg
    827688D8-2E66-4037-B527-BA171739A9CE.jpeg
    0FBC9EC9-3297-4158-A76B-D2B03EC38266.jpeg
    BDA81E0F-BBD6-47EC-8CFF-8DAA5FDDABF1.jpeg

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Gilja
    Ja her koser jeg meg med Torskerogn og tapsfri lyd! Nå har jeg selvfølgelig ikke giddet å hørt gjennom alt jeg har, men mesteparten av musikken min ligger der som 16-bit og det henger nok sammen med at jeg for det meste spiller gammel musikk. Jeg fant for øvrig ut at jeg like godt kunne lage en ny 24-bit spilleliste så jeg slapp å huske hvem/hva/hvor, men denne listen på 6 sanger kunne jeg nesten klart å huske…:unsure: 😅

Så er det viktig å presisere at jeg ikke spiller Kari Bremnes og at dette er den eneste sangen jeg har listene mine…😬

I kinorommet så dukker ikke Onkyoen opp lenger på Spotify Connect, men det kan like fort være oppdateringen til iOS 26 som har ført til dette enn overgangen til Lossless. Nå streamer jeg via Apple TV og Airplay. I stereorommet så var det bare å restarte WiiM’en så lå alt inne som Lossless. Apple vil tydeligvis ikke gjøre det like enkelt, så her virker det som at alt må lastes på nytt for å få Lossless. Jeg lastet ned et par nye sanger nå og de spilles av som Lossless…🙃 🙂

Vis vedlegget 1151161 Vis vedlegget 1151163 Vis vedlegget 1151164 Vis vedlegget 1151165 Vis vedlegget 1151166 Vis vedlegget 1151168
    Og jeg som har tatt deg for en av landets største Bremnes fan....så har du bare en sang??? Nei nå ble jeg helt satt ut🤪🤪

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.805
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Torskerogn er godt det. Husker jeg hadde det på grahambrød i matpakken på ungdomskolen (uten majones). 😊👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn