Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.384
    Antall liker
    83.876
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du "banker" meg selv på eq siden! 😱😉👍
    Ha en flott lørdag!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du "banker" meg selv på eq siden! 😱😉👍
    Ha en flott lørdag!
    Nei det gjør jeg ikke. Din går ned til 16Hz… :( ;)

    Det er forøvrig hovedsakelig du som har fått meg på disse "urene" tankene med stadig flotte bilder fra Tesalongen...(y) :giggle:
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det vil tiden vise. Jeg dro på litt kjapt i går kveld og K2’en blunket bare dovent på de de to første grønne prikkene…
    Om du leser spesifikasjoner vil du forstått at om Mc hadde spesifisert som Crown hadde Mc1201 egentlig hett Mc2001
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Om du leser spesifikasjoner vil du forstått at om Mc hadde spesifisert som Crown hadde Mc1201 egentlig hett Mc2001
    Ja jeg har forstått såpass, men det kan vel skje at 1 stk. K2 er mer enn nok til å dra disse subbene?

    Det er likevel rart i mitt hode at jeg spiller på 1 stk. K2 i stedet for 3 stk. på de samme høyttalerene tilsynelatende uten problemer.
    Nå har jeg ikke dratt på skikkelig, men var oppe på 50% med C52. På 60% begynner det virkelig å bli høyt… :eek: 🔊🔊🔊
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen nevner inn i mellom at jeg kanskje kunne ha slanket meg litt. Det er kun for mitt eget beste sier hun. Vel siden hun var sent oppe så ble det frokost på egen hånd for et par timer siden. Når fruen er borte danser grisen på bordet eller hva det nå heter… :unsure: :ROFLMAO:

    A80D3DF5-7CC3-4DD6-85AE-44E025284191.jpeg
    20E7A7EA-520B-4E60-AD7B-84332871CF31.jpeg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Fruen driver å maser om at jeg har blitt tung å prate med her også. Men øl, chips og annet digg er en stor del av hobbyen så det blir nok ikke i år heller at jeg skal bytte ut det med grøntfor å rabarbra saft.. 🤷‍♂️🎶
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen driver å maser om at jeg har blitt tung å prate med her også. Men øl, chips og annet digg er en stor del av hobbyen så det blir nok ikke i år heller at jeg skal bytte ut det med grøntfor å rabarbra saft.. 🤷‍♂️🎶
    Jeg spiser ikke mye godterier, men er glad i god (og dessverre fet) mat og mye øl. Fruen spurte for en stund siden om vi skulle spare strøm i disse "strømtider". Nei sa jeg, det er to ting jeg ikke vil spare inn på og det er strøm og øl… :ROFLMAO:
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jeg spiser ikke mye godterier, men er glad i god (og dessverre fet) mat og mye øl. Fruen spurte for en stund siden om vi skulle spare strøm i disse "strømtider". Nei sa jeg, det er to ting jeg ikke vil spare inn på og det er strøm og øl… :ROFLMAO:
    Støttes!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da fikk jeg koblet opp "ASP’n" og tatt en kjapp sjekk. Jeg har i utgangspunktet en topp på 50-60Hz som dominerer lydbildet veldig og så faller frekvenskurven kraftig under 40Hz. Vel, sånn er det ikke lenger. Nå har jeg "slammet" jeg har savnet nederst på enkelte sanger. Dette er som sagt bare kjapt satt opp og testet, så jeg får komme mer tilbake til dette etterhvert. Dette er uansett et lettvint verktøy for oss som ikke liker PC og man får resultater umiddelbart uten å laste ned filer, oppdater driver, etc, etc… :) (y)

    9A205204-44C7-4744-9EC7-D8E24FB9AE2A.jpeg
    87F1987F-20A9-41A8-8A42-736B369B8E9F.jpeg
    98255553-29C9-4FFF-912F-B5502DD9FD2C.jpeg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg koblet opp "ASP’n" og tatt en kjapp sjekk. Jeg har i utgangspunktet en topp på 50-60Hz som dominerer lydbildet veldig og så faller frekvenskurven kraftig under 40Hz. Vel, sånn er det ikke lenger. Nå har jeg "slammet" jeg har savnet nederst på enkelte sanger. Dette er som sagt bare kjapt satt opp og testet, så jeg får komme mer tilbake til dette etterhvert. Dette er uansett et lettvint verktøy for oss som ikke liker PC og man får resultater umiddelbart uten å laste ned filer, oppdater driver, etc, etc… :) (y)

    Vis vedlegget 784391 Vis vedlegget 784392 Vis vedlegget 784393
    Merker du forskjell på effekt bruken når du pusher så hardt i bunn?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Ja ja, litt kjedelig med litt lite hjelp av rommet der nede, og i tillegg valgt subber som er tunet mot nøytralt. Burde valgt noe annet du ;)
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja ja, litt kjedelig med litt lite hjelp av rommet der nede, og i tillegg valgt subber som er tunet mot nøytralt. Burde valgt noe annet du ;)
    Jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd etterhvert! Hvis ikke så får du bygge meg noe "bedre" ;) 🤪
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.064
    Du burde fått en hjelpende hånd til å ratte dette på plass :) ( I beste mening). Du har stappet rommet fult av galpskap og har liggende utstyr til å ratte det i land,
    Grafisk EQ er gøy det, men DU fortjener noe bedre.

    Hadde den EQ`en din vært ei dame, så hadde den sett slik ut :


    9imgur-1.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du burde fått en hjelpende hånd til å ratte dette på plass :) ( I beste mening). Du har stappet rommet fult av galpskap og har liggende utstyr til å ratte det i land,
    Grafisk EQ er gøy det, men DU fortjener noe bedre.
    Jeg har liggende en MINIDSP SHD som jeg håper å få litt hjelp med etterhvert. Denne EQ’en ble kjøpt på sparket med tanke på å enkelt finne ut hvordan det ble med mer skyv nederst. Det tok meg 15 minutter inkl. oppkobling før jeg hadde et positivt resultat...:)
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.064
    Jaggu sier jeg gode intensjoner. Et bilde sier mer enn...osv 😂 😂 😂
    Ja, det er i beste mening. Men denne mannen trenger å få justert disse heftige greiene inn!
    Jeg tenker alltid på 80 tallet når jeg se slike EQ`er. I nøden spiser fanden fluer.


    Jeg har liggende en MINIDSP SHD som jeg håper å få litt hjelp med etterhvert. Denne EQ’en ble kjøpt på sparket med tanke på å enkelt finne ut hvordan det ble med mer skyv nederst. Det tok meg 15 minutter inkl. oppkobling før jeg hadde et positivt resultat...:)
    Jepp, jeg ser den og :) Og jeg synes disse heftige sakene fortjener det beste :)
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med karmann her. Du har så sykt mye bra utstyr stående, å ikke få til lyden fra for eks Khorna dine, sammen med de svære basshorna, er bare tragisk. Er helt sikker på at karmann kan ta turen opp til deg og ratte dette greit inn. Jeg har jo noen gamle Khorn selv, og de låter helt fantastisk! Så jeg slenger meg gjerne med, for dette kunne jeg ha tenkt meg å høre. En pc, målemic og REW noen få minutter (eller to tre timer... :LOL: ) er alt karmann trenger. Han har hjulpet masse folk med vanskelige rom (meg inkludert), og jeg er helt sikker på at du vil få dette til å låte kanon!
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg føler at MC bare tar ett rundt tall å putter på produktet som de er bombe sikre på at den kan levere, leste en test av min gamle MA8000 å den leverte svimlende 420w i 8Ohm.. ikke oppgitte 300w 💪🏻😁
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg føler at MC bare tar ett rundt tall å putter på produktet som de er bombe sikre på at den kan levere, leste en test av min gamle MA8000 å den leverte svimlende 420w i 8Ohm.. ikke oppgitte 300w 💪🏻😁
    Du må se på "dynamic headroom" for å sammenligne med andre amper. MA8000 har DH på 1,8dB som gir deg 454W
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Du må se på "dynamic headroom" for å sammenligne med andre amper. MA8000 har DH på 1,8dB som gir deg 454W
    Okei, det kan nok stemme med testen jeg leste, finner den ikke igjen men kan hende de bare tok det regnestykket du gjorde :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Enda så kult dette hadde blitt, så blir det ikke innkjøp riktig enda. Hadde prisen vært for et par så skal jeg innrømme at det hadde blitt sterkt vurdert, men 72K blir å strekke det alt for langt for min del... 💸 💸💸 :(

     
    • Haha
    Reaksjoner: T-1

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte en Crown K2 på eBay for et par uker siden og den kom rett før helgen. Jeg fikk koblet den om til 230V i dag, men da den skulle testes virker selvfølgelig bare en kanal. Jeg får sende en mail til selger i morgen å høre hva han sier. "Tested And Working" står det i annonsen. Dette er K2 nr. 4 her hjemme og den var tenkt som back up, men kjedelig er det uansett :(

    Jeg tester jo subbene for øyeblikket med 1 stk. K2 i stedet for 3 stk. I går så hadde jeg besøk av en kamerat som ville at jeg skulle dra på litt. Jeg var oppe på 65% på C52 og så høyt har jeg aldri vært før. K2’ begynte å blinke både gult og litt rødt for første gang. Kameraten min hadde slim i lungene og han ba ganske kjapt om å dempe volumet litt for slimet begynte visstnok å krabbe oppover av seg selv…:ROFLMAO:

    64D657D8-C1D8-4208-85A0-6C874FB294F8.png
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Enda så kult dette hadde blitt, så blir det ikke innkjøp riktig enda. Hadde prisen vært for et par så skal jeg innrømme at det hadde blitt sterkt vurdert, men 72K blir å strekke det alt for langt for min del... 💸 💸💸 :(

    Eh, øh... ingen kommentar 😳
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Altså, for den prisen for et par plater bør en av tjenerne til hertugen følge med for å holde de fine.. 🤪
    Ja det hadde hjulpet :giggle:

    Jeg skjønner helt ærlig ikke den ekstreme prissettingen. Jeg er en sånn "sucker" som kan finne på å betale en del for sånt, men her mister man, i alle fall jeg, både munn og mæle…🤪
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skulle sende en mail i dag til selger av K2 ref. innlegg litt over her. Jeg tenkte at jeg fikk dobbelsjekke kabling og sånt først, men jeg gikk ut ifra at det var i orden siden jeg kun hadde tatt en K2 ut av racket og erstattet den med en annen. Problemet er tilsynelatende borte for nå spiller den på begge kanaler. Jeg sjekket kjapt koblingene og slå den av/på 2-3 ganger i går kveld, men uten respons. Nå virker den i alle så bare det holder seg skal jeg være glad (y)

    Jeg sitter fremdeles i tenkeboksen på om jeg skal bruke 1 stk. K2 eller 3 stk. Det blinket jo gult og rødt på lørdag, men da var volumet sinnsykt høyt. Jeg kobler nok inn igjen de to andre når jeg har spilt en stund på en for å sjekke om der kan være noen forskjeller. Den største fordelen med å kun bruke en er hovedsakelig å spare plass i racket, men det blir forsvinner også en del kabelsalat bak der. Racket ble bare høyere og høyere en stund, og kunne godt vært noe lavere.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.384
    Antall liker
    83.876
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Flott at den funker som den skal. Utrolig irriterende å kjøpe et produkt og det ikke fungerer som forventet.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er veldig irriterende. Feil kan jo selvfølgelig oppstå under transport, men man blir fort litt "mistenksom". Nå får jeg bare håpe at den holder seg i orden og at det ikke blir "funkar-funker inte". Det er det aller værste…;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn