Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Forøvrig så starter serienummeret på de tre K2’ene som står i racket nå med A13 og den som jeg satte vekk har A12 + et eller annet. A13 er de siste serienummerene etter hva jeg har fått med meg. Jeg vet ikke helt når, men de endret bla. på "Sleep Mode" funksjonen en eller annen gang. På de første K2’ene så gikk de i "Sleep Mode" etter noen få sekunder uten signal, mens det ble økt til ca. 40 sek. på de nyere. Funksjonen går an å koble ut, men da må man frem med loddebolten og så blir K2 mye varmere når den står på uten signal inn.

    3A58E399-C3E2-4239-873F-C0ABE3EA687B.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I går kveld var den siste K2’en død igjen og sånn var det i kveld også. Heldigvis så ser det ut til at det er feil på en XLR kabel. Selvsagt veldig irriterende til man finner ut av det, men nå er det allerede glemt :)

    Selv om jeg fikk litt "pepper" for mitt EQ kjøp, så har den virkelig gitt valuta for pengene. Jeg har manglet bass under 40Hz, men det er nå på plass. Jeg er ganske fornøyd med lyden nå selv om det antageligvis er en del å hente med DSP.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis det i virkeligheten stod mellom en pizza og Sofie Elise en fredagskveld, så er det nok ikke mange som tok pizzaen. Det er greit å sitte her å være eplekjekk, men når nøden er stor kan visstnok fanden t.o.m. spise fluer :LOL:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvis det i virkeligheten stod mellom en pizza og Sofie Elise en fredagskveld, så er det nok ikke mange som tok pizzaen. Det er greit å sitte her å være eplekjekk, men når nøden er stor kan visstnok fanden t.o.m. spise fluer :LOL:
    Et sted går gensern. Jeg hadde heller tatt pizzaen. Ferdig snakka!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter at ny XLR kabel var montert så fikk jeg omsider satt på noen skikkelige plugger på kablene til ShyHorna. Så ble det ommøblert (igjen) litt i racket. En K2 havnet i boden, EQ’en ble flyttet litt ned, mens plate- og cd spiller kom på plass igjen.

    D0EC5BF2-12E0-46B7-B764-79819A55E4B0.jpeg
    25DBB460-DD88-41E1-BF2F-E4747BB74BFE.jpeg
    B1AA38DA-5359-46D3-907E-0CA09F0BCBD6.jpeg
    E94D16A5-2489-47FE-8801-E755A480726D.jpeg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hvis det i virkeligheten stod mellom en pizza og Sofie Elise en fredagskveld, så er det nok ikke mange som tok pizzaen. Det er greit å sitte her å være eplekjekk, men når nøden er stor kan visstnok fanden t.o.m. spise fluer :LOL:
    Hadde vel ikke lagt meg på magen å nekta med pizza i kjeften 🤔🤪
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Hvis det kan være en liten trøst for deg så fikk jeg inn en Yamaha eq her for ett par uker siden.
    Har en minidsp liggende å vente....
    Men den kan vente litt til.
    Som relativt fersk yrkesfaglærer så har jeg ørten dysyemer/programmer som skal læres så merker at tålmodigheten til å sette opp hifi duppeditter er litt kortere. Kan nevne autodesk inventor, fluidsim, prusaslicer, visma in school, its learning, teams, zoom og noen til.
    Da er det deilig å ha en enkel eq å justere på. qr8x0xucad2mctohusnr.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Høyttalerne er vinklet direkte mot lytteposisjon. Jeg har vekslet litt mellom at høyttalerne peker mot skuldrene og direkte mot lytteposisjon, men akkurat nå står de rett imot. Jeg sitter i en tilnærmet likesidet trekant med ca. 2,6m mellom høyttalerne og det samme fra h.t. til ørene.
    Siden husken ikke er så god som den en gang var, så fant jeg ut at dette måtte sjekkes. Det dro etter meg og det er 2,4m som er det riktige. Jeg endret forøvrig litt på plasseringen for noen dager siden, så nå peker høyttalerne mot skuldrene.

    Så var det jaggu meg dødt i den ene basskanalen igjen. Etter litt banning og skifting av flere kabler så slo jeg av begge SMS-1’ene og da kom bassen tilbake. Så får vi håpe at dette løste problemet bare se om det virker i morgen…;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Denne uken så har jeg fått spilt en del på anlegget og da uten øl/Tuborg. Nå har fruen nattevaktshelg, så da blir det spilling med Heineken denne helgen. Jeg kommer til å bruke 1 stk. K2 på subbene inntil videre, så da ble det en liten ommøblering i racket. Jeg har fjernet en hylle med 15cm avstandsstykker og det ble visuelt bedre som jeg ser det. I utgangspunktet skal en MINIDSP SHD en eller annen gang erstatte EQ’en og de to Velodyne SMS-1’ene, men når det blir vet ingen…:unsure:

    Denne EQ’en har forøvrig virkelig gitt valuta for penga. En av de rimeligste boksene som er her har gitt et skikkelig løft i lyden. Jeg har vondt for å løsrive meg fra stereoen og jeg føler at lyden bare "sitter" med de enkle justeringer som er gjort. Jeg går ut ifra et en "DSP boks" gjør det samme og forhåpentligvis en del mer, mer for oss som ikke er glad i PC og det som hører med så er dette en utrolig billig og god investering. Nå vet man jo ikke hva man ikke har så lenge man aldri har hørt det og her er garantert mye å gå på, men jeg storkoser meg for øyeblikket 😊 (y)

    98699308-393F-40BD-830C-D0F550E6FB50.jpeg
    E2B2CCEA-0726-464F-8023-3FBBC69BCB81.jpeg
    DE6AC7D2-5903-4BCA-8D24-F13D1A70B480.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    For 2-3 uker siden så hadde vi nesten ikke snø, men nå rekker det for en stund. Jeg var sikker på at jeg hadde godt over meteren på plenen nå, men det var heldigvis rett i underkant. Vi har hatt både regn og mildvær, så snøen er ganske kompakt. Det hadde fylt seg opp litt på taket på baksiden, så det var like greit å få skrelt av litt i dag. I går kveld så var det skikkelig drittvær med snø og vind, men i dag var det tålig greit. Nå er uansett fredagspilsen åpnet og musikken er på 🍻 (y)

    Jeg hadde jo tenkt å trappe ned på Hi-Fi kjøpene i år, men det ser ut til jeg heller får satse på det til neste år...🤪
    Etter omkoblingen av sub-forsterkere her tidligere, så har jeg forøvrig fått litt overskudd av Crown K2 i reservehyllen. Normale folk hadde sikkert solgt et par, mens jeg funderer på hva de kan brukes til…🙈

    FE2BCCBA-C2C6-4C25-B1DA-91008A0394D9.jpeg
    21742E31-9355-4FE4-891A-3753701502A9.jpeg
    6C6F867C-CEEC-48E1-85F3-40FD45625B20.jpeg
    D45DC910-4A87-4049-8EE6-AB90C98F9CA0.jpeg
    12202F37-6F0F-482D-BBE1-ACECAFBBF650.jpeg
    DBAE8C7F-8E00-457F-AFAA-AC1E2EEC2E12.jpeg
    2521979B-69E9-4000-B795-AB2F05B5B272.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I barneskolen så var Kiss det store, mens bla. AC/DC fint måtte finne seg i å spille andrefiolin. Kiss har sunket ned på listen ila årene, men jeg liker dem fremdeles og spesielt platene de ga ut fra 1973/74 til 1977. Som gammel Kiss fan så har jeg selvfølgelig en egen spilleliste, men nå var det en stund siden jeg hadde spilt noe av dem (y)

    70A2FCE1-CB44-4BE8-81CB-A23692F82830.jpeg
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Drikke øl og høre på bra musikk er noe av det bedre man kan finne på 🍻

    Ikke pling plong musikk, ikke lene seg frem for konsentrert lytting. Rock-'n'-roll, høyt, ofte påfyll.

    Hender det du går ned en hardere gate eller ligger grensa omtrent på Volbeat? 😊

    West of hell med låta Father of Lies gir meg så sinnsykt fot og jeg må nesten gå å hente meg en øl bare fordi jeg kom på den nå. Sannsynligvis totalt skivebom for det er nok kanskje et stykke forbi grensa, men verdt et forsøk 🍻
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Drikke øl og høre på bra musikk er noe av det bedre man kan finne på 🍻

    Ikke pling plong musikk, ikke lene seg frem for konsentrert lytting. Rock-'n'-roll, høyt, ofte påfyll.

    Hender det du går ned en hardere gate eller ligger grensa omtrent på Volbeat? 😊

    West of hell med låta Father of Lies gir meg så sinnsykt fot og jeg må nesten gå å hente meg en øl bare fordi jeg kom på den nå. Sannsynligvis totalt skivebom for det er nok kanskje et stykke forbi grensa, men verdt et forsøk 🍻
    Min grense er vel på Motôrhead. Har alltid spilt dem. Min første LP var "No Sleep To Hammersmith"...

    Spiller ikke pling plong musikk og har feks. aldri spilt Kar Bremnes. Har ingen ting imot de som spiller henne, men det er ikke min musikksmak…
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg stod opp kl. 06.30, satte på kaffi og luftet begge hundene med en flott måne i bakgrunnen. Så var det på med TV’en og skulle se 5-mil, men den er jo utsatt 1 time og kortet ned i tillegg. Er uansett klar for en 28km nå snart (y)


    B8D57809-1C09-4FA0-8D9B-C92B9830FD87.jpeg
    C4671137-FDAD-4540-8B24-A1BE8415F97C.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden jeg opphevet min egen nedtrapping med kjøp av Hi-Fi utstyr, så kjøres det på! På torsdag gikk jeg på en smell og har en pakke på vei.
    I går kveld så gikk jeg på en enda større smell, men angrer heldigvis ikke i dag selv om jeg så litt lysere på ting i går kveld 🍻 :ROFLMAO:

    Jeg får ta en runde med meg selv å se om der er noe jeg kan legge ut på Finn. Kjelleren er snart full, så der burde være muligheter hvis man legger godviljen til…:unsure: :giggle:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Pakken jeg venter på var i Oslo på fredag og skulle med normal fremdrift vært her i dag. Vel den ligger fremdeles i Oslo i følge sporingsappen, så nå må en eller annen "gjøk" snart få sendt den videre. Får håpe at den dukker opp før helgen i det minste...:rolleyes:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Pakken jeg venter på var i Oslo på fredag og skulle med normal fremdrift vært her i dag. Vel den ligger fremdeles i Oslo i følge sporingsappen, så nå må en eller annen "gjøk" snart få sendt den videre. Får håpe at den dukker opp før helgen i det minste...:rolleyes:
    Normal fremdrift og Posten hører ikke sammen , alltid ett avvik som kan brukes. ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Normal fremdrift og Posten hører ikke sammen , alltid ett avvik som kan brukes. ;)
    Jeg ser at det er en del som klager på dette, men jeg har stort sett bare gode erfaringer med Posten :)

    Jeg fikk forøvrig en gang en platespiller som var vrak da jeg pakket den opp. Den var demobrukt kjøpt av forhandler og sendt i original emballasje. Jeg fikk en helt ny spiller av forhandleren. Hvordan saken løste seg mellom Posten og forhandler vet jeg ikke.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ca. kl. 11 så kom det jommen en hentemelding på telefonen! Kombinert med lunsj så ble "burken" avkledd hjemme og den gedigne esken ble satt sammen med resten av eskene som står på jobben. Vel jeg har jo flere esker, men de står på loftet…

    4A8CD538-A5EA-4331-9F3A-F3CB4AB70205.jpeg
    58058534-ECD6-46FE-957D-C1ECE6841533.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette blir antageligvis en litt sånn sideveis forflytning. Jeg hadde tidligere en McIntosh MX121 prosessor som jeg kjøpte ny. Det ble etter hvert litt tungvint at den ikke støttet 4K siden alle kabler gikk via den og så en kabel opp til projektoren. Hvis jeg husker riktig så kostet MX122 ca. 80K og det var jeg ikke villig til å betale, så da ble det en Onkyo PR-RZ5100 i stedet. Nå dukket det opp en MX122 på Finn til en ok pris og da klarte jeg ikke å la være... :rolleyes: 🥴

    Da blir det forhåpentligvis oppkobling i kveld og så er det bare å håpe at alt virker som det skal 😬 :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Heldig du! Må vente vinter og vår på det jeg har bestilt...håper ikke sommer også.:confused:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn