Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg fått noen klare hint om at det kanskje er på tide å roe ned. I går kveld så kom det en sms fra banken om at det hadde vært uvanlig høy aktivitet på kontoen min. Jeg mistenkte en eller annen form for scam, men det så veldig ekte ut. Det stod oppgitt ett telefonnr. som jeg måtte ringe, men det har jeg ikke gjort. Nå ringte altså en fyr fra dette nummeret og skulle sjekke om de siste transaksjonene var ok. Det kunne jeg bekrefte og fyren beklaget forstyrrelsen og takket for samtalen. Det er første gang at jeg blir kontaktet av banken i denne sammenheng, men jeg har ofte tenkt at alle disse beløpene som går inn og ut (vel mest ut da... 💸💸💸🙈 ) kanskje ser noe mistenkelige ut hvis en eller annen skulle finne på å gå meg i sømmene. Hvis det plutselig blir stille her så sitter jeg nok i fengsel på "alt for mye hai-fai kjøp" avdelingen. Jeg har hørt at man blir sperret inne på lukket avdeling og må høre på Pink Noise hele døgnet der...📢📢📢📢 :eek: :ROFLMAO:
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.895
    Antall liker
    4.039
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å puste med magen :giggle: Du kan bare fortsette å handle så mye Toskebokser du vil slik at vi andre kan se på med stor misunnelse. Men vi har også evnen til å fryde oss over din reise i denne forunderlige hi-fi verden hvor det ikke finnes medisin som kan kurere denne sykdommen.:love:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er vel noe sånn hvitvaskings frykt fra banken.. 😂

    Spennede da at DE sier ifra at du ikke må bruke pengene dine. Gjør du det mye så har de jo ikke noe å låne ut til andre kunder... Så de tenker nok bare på seg selv de også... 😂
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.688
    Antall liker
    28.275
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror at banken også skal sjekke ut at du ikke blir svindlet. Ofte ligger det en automatisk sperre på kontoen din at det kreves ekstra godkjennelse fra kontoinnehaver for transaksjoner som ligger over et visst beløp, gjerne rundt 30-100 KKr.
    Mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror at banken også skal sjekke ut at du ikke blir svindlet. Ofte ligger det en automatisk sperre på kontoen din at det kreves ekstra godkjennelse fra kontoinnehaver for transaksjoner som ligger over et visst beløp, gjerne rundt 30-100 KKr.
    Mvh
    Ja det var dette de ville sjekke (y). Jeg satt for øvrig å lurte på om jeg ble forsøkt svindlet når jeg ble oppringt. "Vennligst oppgi din BankID sånn at vi får sjekket at du ikke har blitt svindlet" eller noe i den dur...:eek: :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette vil/skal banken din aldri spørre om... Mulig jeg misforstod en spøk her, men måtte kommentere.... :)
    Jeg er klar over det, derav spøken. Jeg visste ikke om telefonsamtalen var et forsøk på svindel og ventet bare på det nevnte spørsmålet eller noe lignende, men det kom heldigvis ikke :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er for øvrig tøffe tak å drive med tung hai-fai. Jeg er lemster i både armer, skuldre og rygg etter å ha båret på disse massive klumpene. Jeg hadde så vidt blitt kvitt etterdønningene etter å ha slept ut 1201 blokkene forrige torsdag og så var det på an igjen. Hvis man hadde drevet med vektløfting så hadde dette bare vært som en liten oppvarming før man virkelig satte i gang, men for en utrent stuttjukk fyr som meg så er dette helt i grenseland for hva man bør/kan styre med på egen hånd. Nå hadde jeg jo hatt 1201 blokkene i 11 år så da er det bare å håpe på at 1.2KW'ene blir stående like lenge 😬 😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er for øvrig tøffe tak å drive med tung hai-fai. Jeg er lemster i både armer, skuldre og rygg etter å ha båret på disse massive klumpene. Jeg hadde så vidt blitt kvitt etterdønningene etter å ha slept ut 1201 blokkene forrige torsdag og så var det på an igjen. Hvis man hadde drevet med vektløfting så hadde dette bare vært som en liten oppvarming før man virkelig satte i gang, men for en utrent stuttjukk fyr som meg så er dette helt i grenseland for hva man bør/kan styre med på egen hånd. Nå hadde jeg jo hatt 1201 blokkene i 11 år så da er det bare å håpe på at 1.2KW'ene blir stående like lenge 😬 😅
    Er tøffe tak med tung hifi, definitivt
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.708
    Antall liker
    14.815
    Sted
    Langesund
    Derfor jeg har begynt med lett hifi. Nye høyttalere veier 11.5 kg.

    Måtte jo ha de gamle ned fra scenen og ut i gangen da, og de veier over 130kg. Men når en har vært tømrer hele livet og har begynt å bli lat, lærer man seg noe triks
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Derfor jeg har begynt med lett hifi. Nye høyttalere veier 11.5 kg.

    Måtte jo ha de gamle ned fra scenen og ut i gangen da, og de veier over 130kg. Men når en har vært tømrer hele livet og har begynt å bli lat, lærer man seg noe triks
    Jeg hadde GARANTERT hanket inn bærehjelp for å flytte på 130Kg...😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Helga er i anmarsj, men vi får vente noen timer til før vi treffes 😎

    Dansken som kjøpte 1201 blokkene mine har for øvrig fått fikset støyen som var på den ene. Det var brudd i en lodding på jordingen til XLR inngangen. Han har loddet på nytt og alt skal være i orden. Det var en lettelse må jeg si. Jeg har hatt dem i 11 år uten problemer og da er det utrolig kjedelig å få melding om at den ene lagde støy umiddelbart etter tilkobling. Vi har hatt en god tone hele veien og han har heldigvis trodd på meg om at alt var i orden når jeg pakket dem ned, men dette var uansett veldig kjedelig. Nå er i alle fall alt i orden og det falt umiddelbart noen kilo av skuldrene mine :giggle:

    Så får jeg se om jeg gidder å styre med å koble opp MiniDSP'en i hjemmekinoen og fikle med EDB-maskinen eller om jeg skal prioritere Tuborg og musikkspilling. Vanskelig dette her gitt, men Tuborg blir det åkke som...:unsure: 😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du får skaffe deg en slik en el en som ligner... 😁
    IMG_20230421_084831.jpg

    Da slipper du vertfall EDB

    FB_IMG_1681802673775.jpg


    Spill musikk, la foten gå 🤘🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har to utganger på dac og riaa. Den ene går rett i forsterker og den andre går via eq. Dvs må få kobla den til igjen. Noe musikk trenger litt mer nedover synes jeg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hadde jo denne equalizeren inne i stereorommet før jeg fikk inn en MiniDSP SHD. Jeg har bare brukt testspor med bassfrekvenser på Spotify og ørene til innstilling, men fikk et mye bedre resultat enn uten korrigering. I stereorommet så traff det ganske greit på frekvensene til equalizeren, men det treffer ikke like godt i kinorommet. På SHD'en så kan man jo velge hvilken frekvens man vil justere så jeg regner med at jeg får et bedre resultat med den enn med equalizeren. Siden jeg kun justerer dette manuelt så snakker vi selvfølgelig om kalibrering av enkleste sort, men forskjellen er uansett ganske stor inne på stereorommet :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg hadde jo denne equalizeren inne i stereorommet før jeg fikk inn en MiniDSP SHD. Jeg har bare brukt testspor med bassfrekvenser på Spotify og ørene til innstilling, men fikk et mye bedre resultat enn uten korrigering. I stereorommet så traff det ganske greit på frekvensene til equalizeren, men det treffer ikke like godt i kinorommet. På SHD'en så kan man jo velge hvilken frekvens man vil justere så jeg regner med at jeg får et bedre resultat med den enn med equalizeren. Siden jeg kun justerer dette manuelt så snakker vi selvfølgelig om kalibrering av enkleste sort, men forskjellen er uansett ganske stor inne på stereorommet :)
    Men da må du frem med EDB...
    De kan ikke sammenlignes eq peq og en dsp. Håper du får det greit til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja EDB'en må frem, men enkel manuell kalibrering får jeg til...(y) 😅
    Kjenner ikke SHD Men om den er lik som 2x4hd og du har målemik fra Umik så er det svært greit å ta en måling, glatte den litt i rew. Generere filter, lagre det og laste det opp til SHD.

    Så kan du tweeke med low shelf filter feks.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sluttet litt tidlig i dag, luftet hunden, tok en "utepils" før jeg dro meg inn i den mørke mancaven. Normale folk sitter vel kanskje ute i finværet, men ikke her i gården… Så fikk jeg koblet opp MiniDSP SHD i kinorommet og dro frem denne fæle EDB-maskinen. Det blir som regel noe knot når EDB-maskinen skal i bruk og sånn ble det nå også. Flere oppdateringer og en haug med spørsmål om "ditt og datt" selv om den var på nett forrige helg. Ikke fikk jeg lyd i subbene heller, men det ordnet seg etter noen Tuborg… 😬 🍺🍺🍺 :ROFLMAO:

    A3344353-A038-48F2-B68E-9C913219C33D.jpeg
    1873872A-F381-4820-B122-8907B2A47D52.jpeg
    868865A6-7D9F-4C60-8BF2-94A21D1554F2.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    EDB maskinen har blitt pakket vekk og det er sikkert det beste ref. siste innlegg. MC1.2KW har blitt testet og Dolbytor ga seg ikke før Power Guard blinket gult. Da er det uansett ganske høyt og ikke til å anbefale for sarte "Mozart ører"...😬

    Jeg spiller kun så høyt i korte intervaller, men jeg må ha den muligheten. Når MC1.2KW/1201 blinker gult på P39 så er det jo veldig høyt, men likevel så er det bare "deilig høyt" etter min smak. Om andre ikke er enige er helt greit 🍺🔊🔊 😅

    B88BA635-6455-4FD7-81A3-340A1A8B8439.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.895
    Antall liker
    4.039
    Torget vurderinger
    1
    Men du har du fått med deg det siste fra forskere ? Nå skal all alkohol forbyes og det vil bli side stilt med røykeloven. Det første er at ute pils ikke lenger er lov. Så Tuborgen henger i en tynn tråd 😭 . Har en hørt slik tøv ha.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Men du har du fått med deg det siste fra forskere ? Nå skal all alkohol forbyes og det vil bli side stilt med røykeloven. Det første er at ute pils ikke lenger er lov. Så Tuborgen henger i en tynn tråd 😭 . Har en hørt slik tøv ha.
    Tuborgen blir her uansett hva de anbefaler. Å gjøre det vanskeligere å røyke var helt greit, men et sted går grensen :eek: :mad: 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.353
    Antall liker
    23.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ellers så har jeg planer om å lufte HD’en i dag for første gang i år. Det har vært fint vær hele uka, men kaldt på kveldene og nettene. Det er tørt og fint på veiene så da tipper jeg at det blir en liten tur sydover til Valle litt utpå dagen. Skrekken er jo at det i verste fall kan ligge litt is i en eller annen sving, men jeg tror at veien er fin 😬 :giggle:

    Så blir det London tur fra onsdag til fredag. Det er vår elektro grossist som har invitert noen stykker på fotballtur. Det er vel 5-6 stykker som skal på West Ham - Liverpool på onsdag og så er vi vel 9 stykker som skal på Tottenham - United på torsdag. Med den dårlige borteformen United har så er det vel bare å innstille seg på det verste, men det finnes visstnok øl i England også…:unsure: 🍺 🤪
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Øl finner du i England æ, selv om pubene legges ned i rekordfart. Fotballtur er gøy, regner med du gleder deg til West Ham - Liverpool...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn