Det kan være rustfritt eller syrefast. Det er nesten umulig å borre i. Må i hvertfall ha gode bor og kjøle skikkelig.
Bygde den samme med el 34 se for mange år siden. Fikk aldri dreisen på den, kanskje dårlig forståelse av teknikken fra min side på den tida. Kjøpte drosler, utgangstrafoen og trafoer for høy spenning og glød fra Demostenes. Ulempen var at trafoen var laget for 220v og jeg hadde 240v i stikkontakten. Måtte lage meg en svær droppmotstand på primærsiden på trafoen, for å få ned spenningen. Fikk nærmere sju volt på glødingen før jeg gjorde dette. Som sagt så likte jeg ikke lyden av forsterkeren, men det er sikkert min feil.
Hardt stål i hvertfall
Min har fungert kjempefint etter jeg hadde bygget den,gløde spenning og slikt ligger ca der det skal,men el 34 rørene bruker ca1,5a per stk på glødingen så er max for trafoen,for ecc83 er det 4a å gå på .
I kina versjon så var den ok i lyden men manglet litt av rør magien,men må påstå at den var verdt alle ca 1400kr den kostet.
Fant et skjema på denne siden
https://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/el34_4.htm
Men fant ikke info om noen andre som hadde bygget den,men måtte prøve siden jeg hadde det meste av delene.
Må bytte likeretter rør for å få rail spenningen litt opp,så blir til å bytte til et rimelig gz34 eller lignende rør med lavere spenningsfall.
Hadde ikke store forventningene egentlig med tanke på de mini china utgangs trafoene,men fått prøvd litt og er veldig mye bedre/farget lyd en tidligere,fastere i bassen/penere/mellomtone/fin oppløst diskant.
Er også så stille at jeg ikke trodde den virket første gangen jeg koblet den opp
Det som ikke er likt på skjema er at opt er 3.5k istede for 2.5k og første kondiser etter likeretter rør er 44uf(2x22uf) og 720uf etter spole som kanskje er litt drøyt,men ble slik pga klarte rotet bort den kondisen som skulle være der.
Så tviler på 6w som skjema lover,men tipper på med litt høyere spenning så kanskje 3w til 4w.
Har brukt mest nos ero/ phillips/styroflex og 2stk fake solen kondiser.
Noen som tror den vil bli mye bedre med andre utgangstrafoer?