Hadde vel et ørlite håp om at jeg kunne påvirke noen få sjeler her på sentralen til litt bevisstgjøring rundt sin egen rolle/skrivemåte her på forumet.
Tråden er altså helst skrevet i et håp om et eller annet positivt. Ønsker ikke å framtre som bedreviter, oppdrager osv, og håper ikke dette bare blir kliss.
Skulle bare ønske at flere kunne vise littegrann mer respekt for hverandres meninger.
Det er så mye positivt på endel av underforumene, hvorfor går det så mye bedre der?
Vet at hifi kan sette følelser i sving. Vi bruker ofte både mye tid og penger på denne lidenskapen. Derfor vil også selvsagt en del tråder føre til sterke meningsutvekslinger.
Det jeg synes blir feil er når noen legger ned en del arbeid og forsøker å få til en god meningsutveksling, så skal andre sitte og vri og vrenge på hver eneste setning for å finne noe å henge seg opp i. Føles av og til som man må leie inn hjelp for å korrigere innleggene sine før man tør legge dem ut.
Det samme med verdensmesterene som hele tiden skal frelse alle oss andre. Det er ikke bare en vei til god lyd. Det er ikke bare en sannhet. Det er heldigvis uendelig mange, og det gjør dette så spennende.
Har selv hørt fantastisk god lyd på cd, på vinyl, på hardiskbasert kilde, på transistor, på rør, på horn, på små stativhøyttalere, på elektrostater osv
Jeg synes sentralen er spennende. Jeg leser det meste, og vet at det gjør mange andre også.
Jeg synes det er spennende med alle de kunnskapsrike på musikksidene, jeg synes det er spennende med Karma sitt nye system, jeg synes det er spennende med Valentino, theStig og pks sin tilnærming med nærfelt og digital tilnærming, jeg synes det er spennende med OMF sitt nye system, jeg synes det er spennende med LMC sitt fantastiske røroppsett og lysende trioder, jeg synes det er spennende med VidarP sitt innsyn i Naim sin spennende verden, jeg synes det er spennende med KindOfBlue sitt B&O oppsett, jeg synes det er spennende med Jane, Erland, Lmc, Audiomix, Sleiven, Isbjørn, sclalars og alle de andre på selvbyggtråder og hjelpe hverandretråder under diy, Jeg synes det er spennende med Parelius sine filosofiske betraktninger, jeg synes det er spennende med Oms sine tweaketråder, jeg synes det er spennende med Rhesus sine målinger, jeg synes det er spennende med KnutinH sine lange utledninger om så mye, jeg synes det er spennende med alle de flotte anleggstrådene, jeg synes det er spennende med alle besøkstrådene, jeg synes det er spennende å følge den gode tonen i foreninger og klubbtrådene fra jæren, Grenland, Østfold osv, jeg synes det er spennende med vennetrådene om Naim, Audionote, Klipsch, gallo osv, Jeg elsker den gode tonen på vinylforumet, jeg synes det er spennende på datahjørnet med f.eks diskusjoner omkring Vista kontra Mac og Xp, jeg synes det er spennende med akustikktrådene osv, osv, osv, osv.
Det er så mye spennende og bra. Hvorfor ikke la dette gjennomsyre generelltavdelingen
også. Kan det ikke være mulig å respektere hverandres syn. Karma og Rolfozzy respekterer hverandre sine helt forskjellige hifiverdener. Valentino og Impulse respekterer sine forskjellige verdener. Snakk litt pent og respektfullt til hverandre, ikke riv og slit i stykker hverandres innlegg, og please ikke vær verdensmestere og tror dere sitter på den eneste sannheten.
Elsk musikken, elsk alle de spennende lydene, elsk alle de spennende kabinettene, elsk alle de spennende spolene og kondensatorene, elsk alle de spennede digitale nyutviklingende, elsk din bestefars grammofon, men vis hverandre og hverandres meninger litt respekt da.
Jeg samler erfaringer hele tiden og lærer nytt hver dag. Jeg føler selv at jeg kan mindre om det meste enn for 20 år siden, selv om jeg vet at jeg kan mer.
Jeg har erfart at du kan få god lyd med all slags merkelig utstyr, i alle slag merkelige rom, men jeg har også lært at dyrt utstyr krever oftest mer både av eier og rom.
Jeg har erfart at rommet og akustikken er det viktigste. Jeg har erfart at kabler kan gjøre forskjeller hos noen, hos andre ikke. Jeg har erfart at naturlover ikke er evige. Jeg har erfart at Wikipediea ikke alltid er å stole på. Jeg har erfart at hifi kan være meget sosialt. Jeg har erfart at det er utrolig mange spennende, kunnskapsrike og koselige mennesker på dette forumet. Jeg har lært at jorda ikke er rund.
Respect the elder, and the younger