Dissappointement......

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Fjerne OT for å få mere seriøse/rene tråder på HiFi generlt. Hallo, ta en kjeks.

Blir vel omtrent som å operere bort testiklene fordi man har tannverk.

mistenker at det da vil det bli enda mer thread-crapping i HiFi generelt.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Innlegg 37 (Hagto)
og innlegg 115 (up)
Får mine to "innertiere" fordi de ga meg mye, som jeg kan si meg enig i og tror og mener kan være til hjelp for et bedre HFS.
Det betyr IKKE at ikke også andre innlegg er gode ;)
Mvh.KW

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.996
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
el_mariachi skrev:
OMF skrev:
Også...respect for the elderly...

Mvh
OMF
Respekt ja, bør vi ha respekt for deg fordi du, er gammel, eier noe, innehar en posisjon ELLER fordi du gjennom handling eller tale gjør deg fortjent til det. I mine øyne er respekt noe man gjør seg fortjent til gjennom tale eller handling. Den tar lang tid å opparbeide seg men er svært lett å miste.
Hvorfor trekker du til stadighet inn dette med å eie noe?
Utrykket var generellt ment som å ha respekt for sine medmennesker - og i forlengelsen av det - respekt for de som har flere år på baken enn seg selv. Dette er ganske utbredt ellers i verden - og er en grei regel å ta med seg også på sentralen.

Hvordan man kan opparbeide seg respekt og eventuellt miste den, er en annen diskusjon vi ikke tar i denne tråden.

Mvh
OMF

O

om.s

Gjest
el_mariachi skrev:
Dog skrev:
En quickfix kunne jo være å fjerne off-topic helt, det hadde vært deilig :)

O.
Ser ikke helt poenget med dette, er det ikke bra at OT foregår i OT-avdelingen da? Man MÅ jo ikke lese noe der.

OMF skrev:
Også...respect for the elderly...

Mvh
OMF
Respekt ja, bør vi ha respekt for deg fordi du, er gammel, eier noe, innehar en posisjon ELLER fordi du gjennom handling eller tale gjør deg fortjent til det. I mine øyne er respekt noe man gjør seg fortjent til gjennom tale eller handling. Den tar lang tid å opparbeide seg men er svært lett å miste.

Selv har jeg dyrket denne hobbyen siden det som er vintage nå var nyheter, har vært aktiv musiker det meste av mitt liv men det er ikke noe å snakke om på steder som dette for det som oppleves som riktig lyd av et utøver er ikke forenelig med hva som er riktig lyd for en rør/hornentusiast.

Men en av de tingene som gjør at brukerne ikke forteller om sine opplevelser tror jeg i hovedsak kommer av at de blir sablet ned og påhoppet av de som sitter på sin høye hest med utstyr i sirkusklassen eller ører i samme klasse og har fasiten på alt. For de henger seg helt opp i hva du har skrevet i signaturen din og dømmer deg etter det.

Det var mine fem cent's. Ha en hyggelig dag.
Ang påhopp, interessant at du opplever det slik, jeg opplever det til tider noe anderledes, ofte da fra de med "rimeligere" greier og fasiten på alt (finnes tydeligvis fler fasiter ;) ) og dette med signaturen og dømming tror jeg ikke har noe med det å gjøre som du siterer som sirkusklassen, eller ørene deres for den del.
For meg får folk gjerne fylle apparatene sine med hjemmelagd sjokolade(diy) og gammel gummistrikk (vintage) med lakrissnører fra clas (billig er best) om det er hva som skal til for at deres behov tillfredstilles, men dessverre synes ikke alltid gjensidigheten tilstede for at noen ikke finner sin opplevelse der, og da dukker dessverre slike uttrykk som du gjør deg til eksponent for med sirkusklasse/ører osv, ikke tror jeg du vinner den respekten forventer/fortjener med å omtale andres valg og prioriteringer slik, men hva vet vel jeg om slikt!? noen ganger kan det vel være greit å ha litt orden i egne rekker før man påpeker at andre ikke er på ledd....

I beste mening....

mvh

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.754
Torget vurderinger
1
OMF skrev:
...
Utrykket var generellt ment som å ha respekt for sine medmennesker - og i forlengelsen av det - respekt for de som har flere år på baken enn seg selv. Dette er ganske utbredt ellers i verden - og er en grei regel å ta med seg også på sentralen.
...
Litt av utfordringen er at de fleste her inne, mer eller mindre skjult bak sine velvalgte «nic», for de fleste andre forummedlemmer kun framstår igjennom de innlegg vi skriver her på HFS. Den identiteten «vi» opparbeider oss her på HFS er i hovedsak en funksjon av det vi skriver (og leser), og i den sammenhengen i stor grad dominert av «siste» innlegg ... Llitt for «ofte» leser jeg tilsvar på innlegg hvor kranglefanten «åpenbart» ikke har gjort det minste forsøk på å lese eller forstå innlegget som han svarer på, av og til er det sannsynligvis med overlegg, av og til ser det ut som en ryggamrgsrefleks at kranglefanten svarer, og av og til (litt for ofte) er det kun snakk om posisjonsmarkering, «teritorielt hevd» eller kjepphester. Alt for skjeldent leser jeg replikkvekslinger hvor kranglefantene faktisk gir inntrykk av at de ønsker å forstå hverandre litt bedre, selv om det ofte er åpanebart at den gjensidige forstålesen ofte er mangelfull. Selv der jeg ikke av dem som er overdrevent nevrotisk ift. hvordan jeg framstår og oppfattes, men det kan virke som mange av oss med fordel kan bli litt mer bevist ift. denne dimensjonen når vi skriver innlegg ...

Respekt her på HFS er forøvrig ikke noe man pr automatikk har krav på, men noe men kan gjøre sg fortjent til, men det er ikke dermed sagt at det er fritt vilt for personanagrep og usakligheter.

Til slutt ... det viktigste er å ha det morro ... ;)

mvh
KJ

K

knutinh

Gjest
KJ skrev:
Respekt her på HFS er forøvrig ikke noe man pr automatikk har krav på, men noe men kan gjøre sg fortjent til, men det er ikke dermed sagt at det er fritt vilt for personanagrep og usakligheter.
Det kan sikkert filosoferes i det uendelige om meningen og fortolkninger av ordet "respekt". Jeg ser ikke helt hensikten.

Betydningen jeg la i valget av ordet "respekt" er den grunnleggende respekten som jeg mener at man skal vise for alle mennesker, uavhengig av handlinger og ord.

Betydningen du tydeligvis legger i ordet er den respekten man "gjør seg fortjent til", på samme måte som skillet mellom "autoritet" og "autoritær" er at førstnevnte må man gjøre seg fortjent til.

Uansett blir det en diskusjon om ord, når alle forhåpentligvis er enig om innhold: behandle alle pent og fornuftig. Velg selv ut hvem du ønsker å sette "stor lit til" ut fra hva de sier og gjør.

-k

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noruego skrev:
Har lest gjennom kvalitet vs kvantitet-tråden. Typisk HFS-tråd hvor sentrale aktører legger ned en bråte innsats for å holde vedlike og spisse hva jeg anser å være først og fremst skinnuenigheter. Hårsårhet og selvofferliggjøring fortoner seg også som mer typiske retoriske grep enn egentlige personangrep vil nå jeg mene. Blir ofte en litt sånn tuppen&lillemorsk versjon av "exit, voice, loyalty"...

bedre kan det ikke sies.

hele shiten startet vel da en kar skrev at han syntes synd (jøye meg) på en annen fordi denne hørte musikk på feil måte, og han andre tenkte "faen, skal han være så arrogant, så skal jeg jaggu svare med samme medisin". deretter begynte haraballet med hårsårhet og syting fra førstemann og hans disipler.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.754
Torget vurderinger
1
knutinh skrev:
...
Uansett blir det en diskusjon om ord, når alle forhåpentligvis er enig om innhold: behandle alle pent og fornuftig. Velg selv ut hvem du ønsker å sette "stor lit til" ut fra hva de sier og gjør.
...
Du har rett ... denne biten er «kun» semantikk ... hvilket ikke er helt unaturlig for et sted som i all hovedsak er verbalt.

mvh
KJ

N

nb

Gjest
OMF skrev:
Hvorfor trekker du til stadighet inn dette med å eie noe?

Mvh
OMF
Fordi det ofte ser ut til å være et viktig kriterium å ha hørt/kjenne godt til (implisitt eie/ha eid) noe får å uttale seg om diverse i ymse diskusjoner på dette forum. For the record så tenker jeg ikke på deg i denne sammenheng.

Man kan jo angripe saken fra den andre siden også - hvor mye lytteerfaring,testing av fjong HiFi og år på baken trengs for å utvikle en tilnærmet forakt for basal naturvitenskap og sunn fornuft? (Hint: Leder i Fidelity)

O

om.s

Gjest
joaquin skrev:
noruego skrev:
Har lest gjennom kvalitet vs kvantitet-tråden. Typisk HFS-tråd hvor sentrale aktører legger ned en bråte innsats for å holde vedlike og spisse hva jeg anser å være først og fremst skinnuenigheter. Hårsårhet og selvofferliggjøring fortoner seg også som mer typiske retoriske grep enn egentlige personangrep vil nå jeg mene. Blir ofte en litt sånn tuppen&lillemorsk versjon av "exit, voice, loyalty"...

bedre kan det ikke sies.

hele shiten startet vel da en kar skrev at han syntes synd (jøye meg) på en annen fordi denne hørte musikk på feil måte, og han andre tenkte "faen, skal han være så arrogant, så skal jeg jaggu svare med samme medisin". deretter begynte haraballet med hårsårhet og syting fra førstemann og hans disipler.
.....men bedre enn dette kan det forståes, denne forklaringen din belyser verken poenget eller personen hensiktsmessig i den tråden, og det har "faen meg ikke noe med disipler, syting og hårsårhet" å gjöre, for å bruke ditt diplomatiske og forsonende språk.....

mvh

K

kbwh

Gjest
Skal også denne tråden utarte til en diskusjon om hvilke nettryner man liker eller ikke?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Valentino skrev:
Skal også denne tråden utarte til en diskusjon om hvilke nettryner man liker eller ikke?
for all del - nei.

jeg har sagt mitt.

O

om.s

Gjest
Valentino skrev:
Håper ikke det, men når poengei tidligere nevnte tråd tas så til de grader ut av sammenheng, og i ett slikt språk så kan det kanskje väre ok å nevne det?

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
joaquin skrev:
hele shiten startet vel da en kar skrev at han syntes synd (jøye meg) på en annen fordi denne hørte musikk på feil måte..
Jeg synes fremdeles at det er synd for en hvilken som helst person dersom hans/hennes krav til lydkvalitet er så faste at han/hun ikke er i stand til å nyte god musikk, bare fordi innspillings- eller avspillingsteknikken ikke har de rette perspektiviske eller holografiske egenskaper. Så intet nytt under solen der altså.

Så får hver enkelt reflektere over hvorvidt deres lyttevaner og krav til lydkvalitet er hensiktsmessig for sin musikkhobby. Jeg har aldri kritisert noen for å "lytte på feil måte" eller liknende. Kritikk av andres meninger kan jeg visst trygt overlate til bl.a deg, ser det ut som. Jeg har simpelthen satt søkelys på lyttevaner, og bedt hver enkelt reflektere over om de er fornøyd med tingenes tilstand, eller føler behov for å reflektere mer over sine vaner innen hobbyen.

Mvh Vidar P

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.224
om.s skrev:
Valentino skrev:
Håper ikke det, men når poengei tidligere nevnte tråd tas så til de grader ut av sammenheng, og i ett slikt språk så kan det kanskje väre ok å nevne det?

mvh
Poenget er vel også at man trenger verken være rakett- eller språkforsker for å forstå hvorfor det ofte blir slik røre her på HFS. The medium is the message.

Topp Bunn