Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tilbakemeldinger, Morten.

    Har lest på devialetchat.com på de forskjellige lytteinntrykkene, virker som folk synes lyden har tatt et steg i riktig retning i forhold til dette med tilstedeværelse og liv i musikken. Jeg har planer om å back-to-back teste 120 mot 220 Pro når denne blir tilgjengelig for meg, så får vi se.
    Vil selvsagt gi tilbakemeldinger her når det blir aktuelt.
    Foreløpig må jeg si at tilbakemeldingene indikerer det jeg mistenkte sterkt; at hoppet i lydkvalitet ikke står i stil til kostnaden ved å oppgradere, så det blir spennende å se. Det er sunt at en skeptiker som meg går inn i en slik test med lave forventninger.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Foreløpig må jeg si at tilbakemeldingene indikerer det jeg mistenkte sterkt; at hoppet i lydkvalitet ikke står i stil til kostnaden ved å oppgradere, så det blir spennende å se. Det er sunt at en skeptiker som meg går inn i en slik test med lave forventninger.
    :) Det er nok det beste utgangspunktet for å sammenligne ja. Når jeg har tatt sjansen å investert så ønsker jeg jo selvsagt at det skal låte bra, i motsetning til en som kanskje helst vil slippe å bruke de pengene - eller bruke de på noe annet.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet har av en eller annen grunn blokkert nettradio i Spark de siste dagene. De skriver på nettsidene sine at nettradio midlertidig er utilgjengelig uten annen informasjon. Det finnes heldigvis en omvei. Søk opp radiokanalen du ønsker å høre på på quick search og vips var den tilgjengelig. Merkelige greier, men godt det finnes en omvei til NRK P2 :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ser at den nye EXPERT 130 Pro har fått MC riaa, er det bare flere watt som er forskjellen opp til 220 pro?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Spaceworld Soundgarden har tatt inn Phantom.
    Tror kanskje ikke de får selge Expert?
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Er det noen her som har fått utført oppgradering av Devialet til Devialet Pro? Kan slik oppgradering utføres via forhandler i Norge?

    Jeg har fått tilbud om oppgradering direkte fra Devialet, der den enkelte kunde kan bestille/betale oppgradering, og selv sende sin Devialet til Paris med UPS. Hadde foretrukket at dette ble organisert via forhandler. Ser en del frustrasjoner på Devialet Chat, der mange - etter at oppgraderingen er bestilt/betalt - venter flere dager før de mottar «packing slip», som er nødvendig for å kunne sende med UPS, der det også er satt en limit for forsendelse, noe som medfører ekstra stress.

    Må oppgraderingen utføres innen et spesielt tidsrom? Har noen steder lest om oppgraderingsvindu som blir avsluttet ila. november 2016.

    Jeg hadde håpet å kunne arrangere oppgradering via forhandler, men det synes å være usikkerhet om når eller om dette i det hele tatt vil bli mulig? Noen som har informasjon i den forbindelse?
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Min D250 er i Frankrike nå.
    Jeg bestilte og betalte på nett.
    Fikk nødvendige papirer (som jeg selv printet ut) på mail etter 3 dager.
    Fikk et vindu på 4 dager for opphenting. Dette skyldes antakelig at de trenger å ha litt forutsigbarhet på hvor mange enheter som kommer til oppgradering hver dag slik at det ikke blir unødig venting.
    Nå skal det sies at jeg hadde all emballasje intakt og ikke trengte å få tilsendt noe. Har inntrykk av at det er på dette området de som skriver på devialetchat får problemer med forsinkelse.
    All info om som skulle til for å organisere opphenting fra UPS, inkludert telefonnummer til UPS i Norge, kom i samme mail.
    UPS hentet i henhold til avtale gjort med UPS i Norge pr telefon.

    Det er flere grunner til at jeg oppgraderer:
    -Et lite knepp på lydkvalitet(?)
    -Streamer board
    -Nytt OS
    -Nye 5 års garanti.

    Kort fortalt så er det m.a.o. et lite berettiget håp om en økning i lydkvalitet og en forsterker som er rigget for det som kommer i fremtiden.
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Takk for informativ respons.
    Går vel mot oppgradering for min del også.
    Hadde likevel håpet å kunne utføre dette via forhandler.

    By the way: Måtte du ha sk. "dealer code" for å gjennomføre bestillingen?
     
    Sist redigert:

    Loooogical

    Fersking
    Ble medlem
    06.01.2010
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei

    Jeg har akkurat koblet opp to Phantom Silver i stereo med Dialog. Jeg har en ny Samsung TV 7-serien. Jeg har koblet optisk fra den extension-boksen til Samsung TV-en og til Dialog. Det jeg synes er litt rart, er at lydnivået er helt forskjellig på TV og når jeg f.eks. bruker Spotify. Det er mye lavere på TV. Virker også som lyden vandrer litt fra venstre til høyre innimellom. Blir plutselig lavere på den ene høyttaleren, osv. Skjer bare med Netflix så langt.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Jeg lurer på hvorfor det ikke er noen info fra importør eller forhandlere vedrørende oppgraderingen til expert pro. Er det slik at dette er noe kundene skal ta direkte med devialet? Hadde satt pris på om dette kunne bli organisert via forhandler. Er prisen lavere for de som har kjøpt devialet i 2016?
    Jeg kjøpte min devialet 200 i vår og vil ha betalt over 100Kkr for expert pro 220 om jeg må betale den prisen som er satt.

    Har tatt kontakt med forhandler men ikke fått svar. Jeg lurer på pris, på om det kan gjøres via forhandler og på når oppgraderingen senest må gjøres.

    Hvis jeg ikke går for oppgraderingen, hva skjer videre med min devialet 200 ifht fremtidige oppdateringer?

    Det er vel noen forhandlere som leser vennetråden til devialet vil jeg tro. Hvorfor så lite info?

    Mvh John
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Jeg tror rett og slett at forhandlerne mangler informasjon om dette.
    Ser ut som Devialet vil ta oppgraderingen direkte med kundene, i hvert fall i første omgang....

    Om det senere vil bli mulig å oppgradere via forhandler, hva det vil koste, og om det foreligger et oppgraderingsvindu ser det ikke ut som noen kan svare på.
    Importørens hjemmeside er også helt blank når det gjelder dette.
    Synes som Devialet holder kortene tett til brystet...
    Manglende informasjon preger hele denne saken....
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    127
    Sted
    Sogn & Fjordane
    250

    Jeg tror rett og slett at forhandlerne mangler informasjon om dette.
    Ser ut som Devialet vil ta oppgraderingen direkte med kundene, i hvert fall i første omgang....

    Om det senere vil bli mulig å oppgradere via forhandler, hva det vil koste, og om det foreligger et oppgraderingsvindu ser det ikke ut som noen kan svare på.
    Importørens hjemmeside er også helt blank når det gjelder dette.
    Synes som Devialet holder kortene tett til brystet...
    Manglende informasjon preger hele denne saken....
    Oppgraderte min Dev til 250 sist , og fikk da beskjed om at dette skal foregå mellom Devialet og kunde direkte , da med forsendelse /papirer som beskrevet i tidligere innlegg. Fungerte smertefritt.

    Men å betale 25-35" hver 20 mnd for oppgradering er så der....:(.men det er en annen historie...bruker ikke Dev i dag:cool:
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror rett og slett at forhandlerne mangler informasjon om dette.
    Ser ut som Devialet vil ta oppgraderingen direkte med kundene, i hvert fall i første omgang....

    Om det senere vil bli mulig å oppgradere via forhandler, hva det vil koste, og om det foreligger et oppgraderingsvindu ser det ikke ut som noen kan svare på.
    Importørens hjemmeside er også helt blank når det gjelder dette.
    Synes som Devialet holder kortene tett til brystet...
    Manglende informasjon preger hele denne saken....
    Oppgraderte min Dev til 250 sist , og fikk da beskjed om at dette skal foregå mellom Devialet og kunde direkte , da med forsendelse /papirer som beskrevet i tidligere innlegg. Fungerte smertefritt.

    Men å betale 25-35" hver 20 mnd for oppgradering er så der....:(.men det er en annen historie...bruker ikke Dev i dag:cool:
    Likevel i de aller fleste tilfeller billigere enn å selge brukt å kjøpte nytt eller kjøpe med innbytte som man må med så godt som alle andre merker. Devialet vile nok trolig selg tjent mer om de gikk for den modellen. Slike jeg har forstått det byttes hele innmaten.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei, har blitt fortalt fra forhandler at oppgraderingsprisen er 2500 euro om produktet du oppgraderer er kjøpt nytt i 2016.
    Mot 3500 ellers.

    Jeg lurer på hvorfor det ikke er noen info fra importør eller forhandlere vedrørende oppgraderingen til expert pro. Er det slik at dette er noe kundene skal ta direkte med devialet? Hadde satt pris på om dette kunne bli organisert via forhandler. Er prisen lavere for de som har kjøpt devialet i 2016?
    Jeg kjøpte min devialet 200 i vår og vil ha betalt over 100Kkr for expert pro 220 om jeg må betale den prisen som er satt.

    Har tatt kontakt med forhandler men ikke fått svar. Jeg lurer på pris, på om det kan gjøres via forhandler og på når oppgraderingen senest må gjøres.

    Hvis jeg ikke går for oppgraderingen, hva skjer videre med min devialet 200 ifht fremtidige oppdateringer?

    Det er vel noen forhandlere som leser vennetråden til devialet vil jeg tro. Hvorfor så lite info?

    Mvh John
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    127
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Hei, har blitt fortalt fra forhandler at oppgraderingsprisen er 2500 euro om produktet du oppgraderer er kjøpt nytt i 2016.
    Mot 3500 ellers.

    Jeg lurer på hvorfor det ikke er noen info fra importør eller forhandlere vedrørende oppgraderingen til expert pro. Er det slik at dette er noe kundene skal ta direkte med devialet? Hadde satt pris på om dette kunne bli organisert via forhandler. Er prisen lavere for de som har kjøpt devialet i 2016?
    Jeg kjøpte min devialet 200 i vår og vil ha betalt over 100Kkr for expert pro 220 om jeg må betale den prisen som er satt.

    Har tatt kontakt med forhandler men ikke fått svar. Jeg lurer på pris, på om det kan gjøres via forhandler og på når oppgraderingen senest må gjøres.

    Hvis jeg ikke går for oppgraderingen, hva skjer videre med min devialet 200 ifht fremtidige oppdateringer?

    Det er vel noen forhandlere som leser vennetråden til devialet vil jeg tro. Hvorfor så lite info?

    Mvh John
    Iom at jeg var "Devialetpioner" med kjøpt Premiermod i 2011 , skulle jeg og få dette for 2500 . Hyggelig at det finnes "rabattordninger" for både gamle og nykjøpte :cool:
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Ved sist oppgradering gikk betaling gjennom Skandinavisk importør, Audionord AB. Det er klart at jo flere ledd som er involvert jo dyrere blir det. Devialet, Audionord og lokale forhandlere driver business og alle som blir involvert i en handel, enten det er salg eller oppgradering, skal ha sin del av kaka.
    Jeg tenker derfor at ved å kunne gå utenom importør og forhandler så blir det kanskje billigere. Om det faktisk blir billigere vet jeg selvsagt ikke, men det er ikke utenkelig at skulle alle ledd være involvert så hadde det blitt dyrere.
    Jeg har derfor ikke noe imot å handle direkte med Devialet. Denne oppgraderingen blir blir for min del rimeligere enn den forrige.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei

    Jeg har akkurat koblet opp to Phantom Silver i stereo med Dialog. Jeg har en ny Samsung TV 7-serien. Jeg har koblet optisk fra den extension-boksen til Samsung TV-en og til Dialog. Det jeg synes er litt rart, er at lydnivået er helt forskjellig på TV og når jeg f.eks. bruker Spotify. Det er mye lavere på TV. Virker også som lyden vandrer litt fra venstre til høyre innimellom. Blir plutselig lavere på den ene høyttaleren, osv. Skjer bare med Netflix så langt.
    Gratulerer med finfine høyttalere! :)
    Har ikke opplevd drifting av lyden fra TVen, men volumet er, som hos deg, mye lavere enn ved bruk av toslink fra andre kilder. Regner med at det er TVen som har lav gain ut.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hei, jeg har en 400 som jeg skulle lage ny konfigurasjonsfil for. Slettet alle de gamle filene, og finner nå ikke configuratoren for 400, men bare for 440 Pro.

    Regner med at jeg ikke kan bruke 440Pro configuratoren, eller?


    JEG ER BLIND!!! :) den ligger jo selvfølgelig der.

    Hilsen
    Plinius
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt stativ til Phantom er på beddingen. Treepod heter det og skal være i salg fra slutten av november, altså nå. Pris ca 2000 kr stk. Ser jo veldig snasent ut når Phantom er uten strømledning, blir sannsynligvis litt mer rotete med strøm, ethernet og optisk kabel koblet til.
    4-copy.jpg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ingen tvil om at SAM-funksjonen har noe å si for bassen på Devialet. Lilla er uten, blå er med. Never mind romresponsen, er mine første målinger med REW og jeg holder på med å teste ut Dirac.


    sam vs no sam.jpg
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Husker jeg foretok en måling med Sam av og en med Sam på 0 %. Sam hevet allikevel den dypeste bassen med ca 5db.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Idag kom min 220 Pro fra Paris etter en drøy uke. Dette gikk overaskende raskt og profesjonelt. Fikk sporingsnummer fra UPS, samt bekreftelse ved mottak og utlevering fra Devialet. Den ble sendt fra Paris igår og levert på døra hjemme i Bærum idag. Det blir noen spennede dager fremover 😉
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Blir sannsynligvis litt mer kråkereir med strøm, ethernet og optisk kabel koblet til.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Blir sannsynligvis litt mer kråkereir med strøm, ethernet og optisk kabel koblet til.
    Du har et poeng der. Bør nok satse trådløst og med solcellepanel på toppen. :)
    Tripoden ser jo himmelsk ut for alle med fotointeresser.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Trådløst hele veien, inkludert strøm. Induksjon med naturlig grillfunksjon av nysgjerrige pølsefingre ;)
    Tripoden er hele 34,5 cm høy, ikke akkurat riktig høyde for hverken høyttalere eller fotoapparat, men tar seg godt ut foran et slikt apparatur :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Trådløst hele veien, inkludert strøm. Induksjon med naturlig grillfunksjon av nysgjerrige pølsefingre ;)
    Tripoden er hele 34,5 cm høy, ikke akkurat riktig høyde for hverken høyttalere eller fotoapparat, men tar seg godt ut foran et slikt apparatur :)
    Fikk hørt Phantom under litt mer ryddige forhold. Jeg syns lyden bar litt preg av "boomblaster" eller Sub -lyd. Mulig det er bare meg, men dem er ganske langt unna mine Imagic med subber. Viker ikke helt integrert. Diskanten kan virke litt "sukker" -kornet. og mellomtonen litt "hard". PÅ høyt volum endret dem karakter til det mer harde. Men var helt ok som stuelyd. Ikke helt high-end. 60K jaja...

    Mulig dette blir litt feil fokus i en vennetråd!
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Trådløst hele veien, inkludert strøm. Induksjon med naturlig grillfunksjon av nysgjerrige pølsefingre ;)
    Tripoden er hele 34,5 cm høy, ikke akkurat riktig høyde for hverken høyttalere eller fotoapparat, men tar seg godt ut foran et slikt apparatur :)
    Fikk hørt Phantom under litt mer ryddige forhold. Jeg syns lyden bar litt preg av "boomblaster" eller Sub -lyd. Mulig det er bare meg, men dem er ganske langt unna mine Imagic med subber. Viker ikke helt integrert. Diskanten kan virke litt "sukker" -kornet. og mellomtonen litt "hard". PÅ høyt volum endret dem karakter til det mer harde. Men var helt ok som stuelyd. Ikke helt high-end. 60K jaja...
    Har ingen problemer med å forstå at Phantom ikke kan hamle opp med iMagic. Å si, som Devialet påstår, at Phantom er bedre enn alt annet er tull og regelrett løgn, og har i mine øyne ikke gjort noe godt for Phantoms renommé. Fallhøyden er svært stor og folk har god grunn til å være skeptisk hvis noen kommer med slike påstander. Jeg kjenner meg ikke igjen i boomboxanalogien men har selv hørt Phantom låte alt annet enn bra, for eksempel i det minimale lytterommet hos SteReoFil der White Phantom står/sto utstilt. Phantom jukser også en del når volumet økes, dypbassen kuttes og alt blir dermed mer topptungt. Selv er jeg fortsatt strålende fornøyd med den pakken Phantom leverer, men gleder meg stort til den dagen SF Extrema kan pakkes opp og kobles til en passende Devialetforsterker i et dedikert lytterom :) Hvilken modell var det du lyttet til?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Trådløst hele veien, inkludert strøm. Induksjon med naturlig grillfunksjon av nysgjerrige pølsefingre ;)
    Tripoden er hele 34,5 cm høy, ikke akkurat riktig høyde for hverken høyttalere eller fotoapparat, men tar seg godt ut foran et slikt apparatur :)
    Fikk hørt Phantom under litt mer ryddige forhold. Jeg syns lyden bar litt preg av "boomblaster" eller Sub -lyd. Mulig det er bare meg, men dem er ganske langt unna mine Imagic med subber. Viker ikke helt integrert. Diskanten kan virke litt "sukker" -kornet. og mellomtonen litt "hard". PÅ høyt volum endret dem karakter til det mer harde. Men var helt ok som stuelyd. Ikke helt high-end. 60K jaja...
    Har ingen problemer med å forstå at Phantom ikke kan hamle opp med iMagic. Å si, som Devialet påstår, at Phantom er bedre enn alt annet er tull og regelrett løgn, og har i mine øyne ikke gjort noe godt for Phantoms renommé. Fallhøyden er svært stor og folk har god grunn til å være skeptisk hvis noen kommer med slike påstander. Jeg kjenner meg ikke igjen i boomboxanalogien men har selv hørt Phantom låte alt annet enn bra, for eksempel i det minimale lytterommet hos SteReoFil der White Phantom står/sto utstilt. Phantom jukser også en del når volumet økes, dypbassen kuttes og alt blir dermed mer topptungt. Selv er jeg fortsatt strålende fornøyd med den pakken Phantom leverer, men gleder meg stort til den dagen SF Extrema kan pakkes opp og kobles til en passende Devialetforsterker i et dedikert lytterom :) Hvilken modell var det du lyttet til?
    GOLD. Jeg hadde tekt å gå for disse med stativer og dialog, men det blir det ikke noe av på grunn av hva jeg erfarte.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gold Phantom er i hus og oppgraderingen fra Silver synes å være verdt pengene, dog litt mye bling.
    IMG_20161201_085014.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan opplever du toppen? Er den utstrakt nok! Syns dette butter på samme måte som bassen. Holografien er det ikke noe å utsette på. Mulig jeg forventet for mye!

    Gold Phantom er i hus og oppgraderingen fra Silver synes å være verdt pengene, dog litt mye bling.
    Vis vedlegget 413091
    Toppen er mer detaljert og bedre definert enn Silvers. Om den er like oppløst som en god bånddiskant tviler jeg på, men jeg har ingen å sammenligne direkte med. Diskanten skal spille til 27 kHz, rundt 9 kHz høyere enn det jeg hører på en god dag, så utstrekningen er god nok. I bunnen gjør den ting bedre på høyt volum enn Silver. Den jukser senere noe som gir et fyldigere lydbilde. Har kun hatt høyttalerne i hus i litt over et døgn, så det har blitt begrenset med lyttetid. Om høyttalerne krever innspilling vet jeg ikke, jeg lar dem putre og gå på lavt volum på nettene for OCDen sin skyld. Skader ikke hverken høyttalerne eller meg ;)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Fantastiske høyttalere til formålet. Får gratulere deg med valget. :)

    Hvordan opplever du toppen? Er den utstrakt nok! Syns dette butter på samme måte som bassen. Holografien er det ikke noe å utsette på. Mulig jeg forventet for mye!

    Gold Phantom er i hus og oppgraderingen fra Silver synes å være verdt pengene, dog litt mye bling.
    Vis vedlegget 413091
    Toppen er mer detaljert og bedre definert enn Silvers. Om den er like oppløst som en god bånddiskant tviler jeg på, men jeg har ingen å sammenligne direkte med. Diskanten skal spille til 27 kHz, rundt 9 kHz høyere enn det jeg hører på en god dag, så utstrekningen er god nok. I bunnen gjør den ting bedre på høyt volum enn Silver. Den jukser senere noe som gir et fyldigere lydbilde. Har kun hatt høyttalerne i hus i litt over et døgn, så det har blitt begrenset med lyttetid. Om høyttalerne krever innspilling vet jeg ikke, jeg lar dem putre og gå på lavt volum på nettene for OCDen sin skyld. Skader ikke hverken høyttalerne eller meg ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for det.
    Hadde jeg hatt råd og muligheter til å ha iMagic 2.0 i stua tror jeg ikke jeg ville gått for Phantom.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da er ny versjon av Spark sluppet, sammen med ny fastvare til Dialog og Phantom. Nytt av dagen er at Tidal sin strømmekvalitet ikke endrer seg etter eget forgodtbefinnende og at Airplay er støttet for den nye generasjonen av Dialog, som forøvrig ikke er nevnt med et ord andre steder enn i endringsloggen. Hvorfor Airplaystøtten til Gold ikke er aktivert ennå vites ei, høyttalerne ble i begynnelsen presentert med Airplaystøtte. Det forsvant som dugg for solen etter en måneds tid.
    Her er loggen for dem som vil lese
    Release Notes
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Her er en som tydeligvis liker Gold. Kan ikke si at jeg synes forskjellen fra Silver er så himmelvid som beskrevet her, men en oppgradering er det.
    HiFi: The Devialet Phantom GOLD Speakers. Full Stereo Pair Review. – STEVE HUFF PHOTOS
    Det er alltid morsomt å lese anmeldelser fra Steve Huff. Men særlig seriøs er han nok ikke. I alle fall har han en smak som avviker en god del fra min egen. Det han skriver om at vinyl aldri har hatt en bedre lyd hos ham, er først og fremst beskrivende for hans forhold til vinyl.

    Uansett, gratulerer Ragwo. Skriv gjerne litt mer når du har fått hørt på noen uker. Det låter sikkert flott. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn