Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Liten dobbeltpost. Jeg har fått mail fra Devialet angående deres juletilbud; kjøp to Gold eller Silver Phantom og få Apple TV samt Dialog med Airplaystøtte på kjøpet. Da er det bekreftet, det finnes to typer Dialog, der den nyeste har litt mer innabords. Den må ha vært i salg en stund da flere forummedlemmer på Devialetchat har fått Airplaystøtte ved fastvareoppgradering. At Devialet ikke har nevnt dette med et ord tidligere er jo litt spesielt. At Gold Phantom, som i begynnelsen ble solgt med Airplaystøtte som skulle aktiveres etterhvert, ikke har fått støtte for Airplay ennå er enda merkeligere. Devialet moves in mysterious ways :rolleyes:
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg har en devialet 200 og vurderer nye høyttalere. Er det noen som kan anbefale noen høyttalere de har hørt som fungerer ekstraordinært bra sammen med 200? Pris opptil ca 100k
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Preferanser på noe typer?
    Er det noen som er uaktuelle?
    Jeg selv er nyskjerrig på nye høyttalere men jeg har langt i fra så godt budsjett, men SF olympica 2 frister for min del evt epicon 6 siden jeg har epicon 2 nå og er egentlig veldig fornøyd.
    Litt off topic men vurdere om jeg skal sende min d200 til oppgradering eller nye høyttallere?
    noen som har en kommentar på det?

    spent på type forslag som kommer her?

    mvh markusen
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en devialet 200 og vurderer nye høyttalere. Er det noen som kan anbefale noen høyttalere de har hørt som fungerer ekstraordinært bra sammen med 200? Pris opptil ca 100k
    ja B&W 805d3 er vældig bra sammen med 200 eller vivid 1.5 vis vi prater om stander høytalere.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Preferanser på noe typer?
    Er det noen som er uaktuelle?
    Jeg selv er nyskjerrig på nye høyttalere men jeg har langt i fra så godt budsjett, men SF olympica 2 frister for min del evt epicon 6 siden jeg har epicon 2 nå og er egentlig veldig fornøyd.
    Litt off topic men vurdere om jeg skal sende min d200 til oppgradering eller nye høyttallere?
    noen som har en kommentar på det?

    spent på type forslag som kommer her?

    mvh markusen
    Så vidt jeg vet kan du levere D200 til Duet Audio innen årsskiftet i originalemballasje, så fikser de resten. Men, det koster. Litt avhengig av årsmodell.

    Jeg/kona besluttet å ikke oppgradere, lydkvaliteten er suveren, så ca 50k for to D200, som vi har, er ikke noen vits i. Bra nok som det er.

    Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sittet helt stille. Det er meget bra det du har.
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar, får jobbe med å slukke brannen i lommeboka og nyte anlegget som det er:cool:
    ang oppgradering så frister det litt pga nye garantier også lurer jeg hvordan blir det med nye firmvare til D200?
    For det er sant som du sier janfrt det låter bra som det er i dag.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Jeg ville vurdert oppgradering til 220 Pro. Jeg oppgraderte nylig og må helt ærlig si at dette var velbrukte kroner. Du får nye 5 års fabrikkgaranti, muligheter for nye firmware og kommende streamerboard i 2017. Du har denne muligheten frem til nyttår. Er du derimot fornøyd med din D200 og ikke er opptatt av alt det andre så kan du legge pengene i hpytalere eller kilde. Lykke til med valget



    Takk for svar, får jobbe med å slukke brannen i lommeboka og nyte anlegget som det er:cool:
    ang oppgradering så frister det litt pga nye garantier også lurer jeg hvordan blir det med nye firmvare til D200?
    For det er sant som du sier janfrt det låter bra som det er i dag.
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    hei
    Godt du er fornøyd med oppgraderingen, og litt betryggende;)
    hmm ja ser at streamerboard koster 1,800euro i etter nyttår... tilsvarer ca 1500kr?
    Skal jeg det så må jeg hoste opp litt mye nå i jule tiden...
    Jeg får tenke litt på den, men på en annen side så kan jeg slappe av med D220 i noen år uten å tenke på forsterker siden.
    takker for svar det ga meg litt å tenke på
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg kan være åpen for en del ulikt, men det må ikke være for stort. Det blir ikke godkjent i stua. Er egentlig fristet på Marten Django XL, men de ryker dessverre på størrelse.
    Når jeg sier 100k, så tenker jeg at det er nypris. Selv har jeg nok tenkt til å nøye meg med bruktmarkedet eller noen som noe rimeligere. Men det er jo en del som dukker opp jevnt og trutt på brukten, bl.a. Sonus Faber Olympica. Kan strekke meg litt ekstra hvis noen f.eks. legger ut en Wilson Sabrina til hyggelig pris.

    Epicon 6 er ikke helt uaktuelt, men har hørt de to ganger, og begge gangene syntes at de har boomy, ukontrollert bass. Men de er helt fantastiske på akustisk musikk. Olympica 2 er definitivt på lista. Har hørt Olympica 1 med D200 - det var meget bra. Begge er i og for seg innen budsjett, men Olympica 2 passer nok best i størrelse.

    Andre jeg har tenkt på, men dette er litt tilfeldige "innfall", med stort sprik mellom seg:
    Dynaudio Confidence C1 (hadde kjøpt og testet de som nettopp lå ute hvis det ikke hadde vært Rosewood)
    Noe fra den nye Dynaudio Contour-serien
    Spendor D7
    Harbeth Super HL5 PLus
    ATC SCM 19 (ATC er fantastisk på stemmer, og nå SAM-ready)
    ATC SCM 40
    Sony SS-NA2ES
    GamuT?
    Vel, litt av hvert kan friste. Sikkert en del annet også.

    Preferanser på noe typer?
    Er det noen som er uaktuelle?
    Jeg selv er nyskjerrig på nye høyttalere men jeg har langt i fra så godt budsjett, men SF olympica 2 frister for min del evt epicon 6 siden jeg har epicon 2 nå og er egentlig veldig fornøyd.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Devialet og Focal Sopra er en utrolig kombinasjon synes jeg. Sopra 3 på brukten til 115k er høyttalere som vanskelig kan overgås til prisen, gitt stort nok rom. Focal sopra no2 kan være mulig å få tak i til under taket du har satt og er en utrolig sak.

    Bass-boom er i de fleste tilfeller rom-relatert, så den biten ville jeg ikke tenkt for mye på dersom det ikke var i ditt rom det er snakk om.

    Angående oppgradering av Devialet, jeg vurderte det langt og lenge til tross for at jeg synes prisen er drøy. Og konkluderte med at ca samme sum kunne skifte ut hele anlegget til noe nytt og spennende, så jeg bestilte et par Kii Three aktive saker. Jeg fant ut at 35 000 kr er bedre investert i bedre høyttalere enn i marginale oppgraderinger av elektronikk som uansett er langt mer transparent enn høyttalerne er.
    Så får vi se om jeg var smart eller retard med et slikt leap of faith...
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Skal ikke skryte av å hatt mange høyttalere i heimen men epicon er den med best bass mellomtone.
    litt av grunen til epicon er at den spiller morsomt på rock og enormt bra på det meste annet.
    D200 er den beste machen jeg har hatt på epicon. I forhold til bladelius Thor3 og arc
    Har du muligheten så prøv epicon.
    men det er fryktelig mange andre gode alternativer på listen du har der og flere av dem kunne jeg tenkt meg å prøve selv.
    grattis med nye høyttalere coolio blir spenne å høre hva du synnes?
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Det ligger et par 20 mnd. gamle Piega 90.2 på sentralen for 69.000. Disse spiller fantastisk sammen med Devialet.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet tilbakekaller den første batchen med Dialoger, så hvis noen har kjøpt en Dialog i 2015 er sjansen stor for at den blir byttet kostnadsfritt med en ny. Ta kontakt med Devialet kundeservice og oppgi serienummeret på såpekoppen :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig. Kan kanskje være noe timing - problemer involvert? At det er litt mer delay på én av dem?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Merkelig. Kan kanskje være noe timing - problemer involvert? At det er litt mer delay på én av dem?
    Må jo nødvendigvis være noe i den duren ja. Får se hva Devialet support svarer, regner ikke med å få svar før i romjula. En tilbakestilling har ikke hjulpet, skal prøve igjen.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Leste ikke testen før nå, ser de antok det samme. Spiller du kablet eller trådløst?

    La forøvrig merke til at lyd&bilde har gjort en blemme i forklaringen av adh-forsterkeren i testen.
    Klasse D- biten tar ikke over for klasse A under noen omstendigheter, de jobber sammen til enhver tid. Klasse A står for strøm mens klasse D forsterker spenningen. Det er altså en hybridløsning som alltid jobber sammen uansett lydnivå. Samme opplegget som ligger i Devialets separate forsterkere.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har lest testen av Devialet 1000pro i Fidelity og hvordan redaksjonen likte den? Vurderer denne forsterkeren selv etterhvert.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Jeg har lest testen og den ble godt likt. Veldig godt likt!. Skulle jeg ha kjøpt en forsterker i denne prisklassen ville jeg nok hatt devialet 1000 pro i toppen av lista over forsterkere jeg måtte ha prøvd. At man kun trenger å koble til et par høyttalere for å få høre musikk i referanse klasse gjør den til litt av en alt i en boks.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lest testen og den ble godt likt. Veldig godt likt!. Skulle jeg ha kjøpt en forsterker i denne prisklassen ville jeg nok hatt devialet 1000 pro i toppen av lista over forsterkere jeg måtte ha prøvd. At man kun trenger å koble til et par høyttalere for å få høre musikk i referanse klasse gjør den til litt av en alt i en boks.
    Jeg må nok bestille bladet i PDF så jeg får lest testen. Mest aktuelt for meg er nok og begynne med en 250pro og bygge ut med en companion senere. Leste den siste testen i Positive-feedback og soundstage-ultra. 1000pro sammenlignes absolutt med de beste ampene der ute:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Tror man skal ha rimelig tungdrevne høyttalere for ha nytte av effekten i en 1000pro. .???
    Har hatt en Devialet hjemme på byttelån i noen dager nå og må si den virker ikke å stå tilbake
    for McIntosh MA6900 sine 200 watt. Spesielt ikke på normale lyttenivå. Klart man kan tømme
    en 120 for effekt. Men da skal det spilles rimelig høyt :) At man har rikelig med krefter og overskudd
    til dynamikk og slikt slår aldri feil. Men dette er mitt lille ? tegn :) Trenger man egentlig alle wattene?
    For kvaliteten på wattene i en 120 er det ikke noe å si på. Låter uanstrengt og åpent på "alle" volum her.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Tror man skal ha rimelig tungdrevne høyttalere for ha nytte av effekten i en 1000pro. .???
    Har hatt en Devialet hjemme på byttelån i noen dager nå og må si den virker ikke å stå tilbake
    for McIntosh MA6900 sine 200 watt. Spesielt ikke på normale lyttenivå. Klart man kan tømme
    en 120 for effekt. Men da skal det spilles rimelig høyt :) At man har rikelig med krefter og overskudd
    til dynamikk og slikt slår aldri feil. Men dette er mitt lille ? tegn :) Trenger man egentlig alle wattene?
    For kvaliteten på wattene i en 120 er det ikke noe å si på. Låter uanstrengt og åpent på "alle" volum her.
    Tja si det med krefter. Mine ht er oppgitt med følsomhet på 89db så de er nok ikke så veldig tungdrevet, men jeg synes det er greit og ha kreftene i min nåværende amp på 300w. Men uansett hvis jeg starter med 250pro så har man nå alltids muligheten og bygge ut. Hvordan synes du 120 er i forhold til Mcintosh da?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo jeg skjønner de som vil ha litt krefter i bakhånd. Alltid greit med litt ekstra.
    Men sånn reelt sett låter 120 forbasket godt hos meg. Savner ikke effekt må jeg si.
    Lyden er oppløst og fin. Med mye rom og 3D. Stram og definert bass. Har skrevet litt
    om det i min egen tråd. Til mine SA2K Master gjorde den underverker. Det spilte
    på grensen til spøkelsesaktig luftig og lett. Her var man inne i musikken.
    MA6900 har jeg HD20 dac til. Låter ulikt selvsagt. Her tror jeg man kan kan hente enda
    litt mer på eksperimentere med ulike dacer. Men alt i alt til SA2K som jeg har hatt mest
    grunnlag for sammenligning med så spiller Devialet sin pakkeløsning best. I mine ører.
    Lydebildet ble litt større i alle retninger. Mer 3D. Låt veldig "ekte" Nå er SA2K tydeligvis
    veldig påvirkbar utfra valgt elektronikk og svarer med ulik lydkarakteristikker ved
    bytte der. Noe som gjerne er et kvalitetstegn? Nå spiller den på et par Vienna Acoustic
    Mozart Grand SE. Ikke like luftig og lett på foten som mine SA. Men bra uansett :)
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Jo jeg skjønner de som vil ha litt krefter i bakhånd. Alltid greit med litt ekstra.
    Men sånn reelt sett låter 120 forbasket godt hos meg. Savner ikke effekt må jeg si.
    Lyden er oppløst og fin. Med mye rom og 3D. Stram og definert bass. Har skrevet litt
    om det i min egen tråd. Til mine SA2K Master gjorde den underverker. Det spilte
    på grensen til spøkelsesaktig luftig og lett. Her var man inne i musikken.
    MA6900 har jeg HD20 dac til. Låter ulikt selvsagt. Her tror jeg man kan kan hente enda
    litt mer på eksperimentere med ulike dacer. Men alt i alt til SA2K som jeg har hatt mest
    grunnlag for sammenligning med så spiller Devialet sin pakkeløsning best. I mine ører.
    Lydebildet ble litt større i alle retninger. Mer 3D. Låt veldig "ekte" Nå er SA2K tydeligvis
    veldig påvirkbar utfra valgt elektronikk og svarer med ulik lydkarakteristikker ved
    bytte der. Noe som gjerne er et kvalitetstegn? Nå spiller den på et par Vienna Acoustic
    Mozart Grand SE. Ikke like luftig og lett på foten som mine SA. Men bra uansett :)

    Personlig er det luftigheten og gjennomsiktigheten jeg liker best med Devialet. Tidligere har jeg hatt Mcintosh 501 og MC 2200 pre, Veldig ulikt Devialet ialefall:) MC er jo engasjerende og ørevennlig men kanskje ikke det siste innen oppløsning og gjennomsiktighet.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jo jeg skjønner de som vil ha litt krefter i bakhånd. Alltid greit med litt ekstra.
    Men sånn reelt sett låter 120 forbasket godt hos meg. Savner ikke effekt må jeg si.
    Lyden er oppløst og fin. Med mye rom og 3D. Stram og definert bass. Har skrevet litt
    om det i min egen tråd. Til mine SA2K Master gjorde den underverker. Det spilte
    på grensen til spøkelsesaktig luftig og lett. Her var man inne i musikken.
    MA6900 har jeg HD20 dac til. Låter ulikt selvsagt. Her tror jeg man kan kan hente enda
    litt mer på eksperimentere med ulike dacer. Men alt i alt til SA2K som jeg har hatt mest
    grunnlag for sammenligning med så spiller Devialet sin pakkeløsning best. I mine ører.
    Lydebildet ble litt større i alle retninger. Mer 3D. Låt veldig "ekte" Nå er SA2K tydeligvis
    veldig påvirkbar utfra valgt elektronikk og svarer med ulik lydkarakteristikker ved
    bytte der. Noe som gjerne er et kvalitetstegn? Nå spiller den på et par Vienna Acoustic
    Mozart Grand SE. Ikke like luftig og lett på foten som mine SA. Men bra uansett :)

    Personlig er det luftigheten og gjennomsiktigheten jeg liker best med Devialet. Tidligere har jeg hatt Mcintosh 501 og MC 2200 pre, Veldig ulikt Devialet ialefall:) MC er jo engasjerende og ørevennlig men kanskje ikke det siste innen oppløsning og gjennomsiktighet.
    Bruker du Devialet selv?

    Leser din in info: "Mark Levinson 326s,Plinius SA-REF"
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Devialet er nok ikke samme vei som McIntosh nei :) Liker lyden så langt i Devialet.
    Selv om MA6900 er en knakende god forsterker. Som nevnt liker jeg at Devialet har
    klart å lage en vellykket pakkeløsning med det meste innebygget. Det at den er
    konfigurerbar er jo et pluss også. Ulike firmware kan også brukes for å endre karakter
    på lyden har jeg forstått. Da 7... låter mer organisk enn de nyere 10... firmwarene.
    Dette vil nok bli testet ut. SAM funksjonen likeså for de høyttalerne som støttes.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Jo jeg skjønner de som vil ha litt krefter i bakhånd. Alltid greit med litt ekstra.
    Men sånn reelt sett låter 120 forbasket godt hos meg. Savner ikke effekt må jeg si.
    Lyden er oppløst og fin. Med mye rom og 3D. Stram og definert bass. Har skrevet litt
    om det i min egen tråd. Til mine SA2K Master gjorde den underverker. Det spilte
    på grensen til spøkelsesaktig luftig og lett. Her var man inne i musikken.
    MA6900 har jeg HD20 dac til. Låter ulikt selvsagt. Her tror jeg man kan kan hente enda
    litt mer på eksperimentere med ulike dacer. Men alt i alt til SA2K som jeg har hatt mest
    grunnlag for sammenligning med så spiller Devialet sin pakkeløsning best. I mine ører.
    Lydebildet ble litt større i alle retninger. Mer 3D. Låt veldig "ekte" Nå er SA2K tydeligvis
    veldig påvirkbar utfra valgt elektronikk og svarer med ulik lydkarakteristikker ved
    bytte der. Noe som gjerne er et kvalitetstegn? Nå spiller den på et par Vienna Acoustic
    Mozart Grand SE. Ikke like luftig og lett på foten som mine SA. Men bra uansett :)

    Personlig er det luftigheten og gjennomsiktigheten jeg liker best med Devialet. Tidligere har jeg hatt Mcintosh 501 og MC 2200 pre, Veldig ulikt Devialet ialefall:) MC er jo engasjerende og ørevennlig men kanskje ikke det siste innen oppløsning og gjennomsiktighet.
    Bruker du Devialet selv?

    Leser din in info: "Mark Levinson 326s,Plinius SA-REF"
    Stemmer att jeg har ML og Plinius i dag ja.
    Men vurderer Devialet 1000pro på sikt.
    Har imidlertid hørt flere modeller av Devialet også på tilsvarende ht som jeg har, men aldri hørt 800 og 1000pro bare 400.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Prøver å lese meg opp på Devialet D220 PRO. Er barnesykdommene slike som varmegang og wifi som ikke virker etc løst? Er lyden forbedret inforhold til d200 og hvordan/retning. Finnes alternativer? Eks Parasound HINT.
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du må nesten bare høre selv. Det er umulig å bli klok på hvordan 220 pro høres ut ved å lese lytteinntrykk fra brukere. Noen sier de nye låter mer klangfarget og naturlig ut, andre sier at 120/200 låter litt mer laidback og behagelig ut. Motstridende tilbakemeldinger, noe som gjerne forventes av veldig transparente forsterkere.

    Har man god kontroll på rom/akustikk og tilstrekkelig gode høyttalere så kan man kanskje rettferdiggjøre en oppgradering til pro - serien, men å starte i den enden virker å være så som så i forhold til lydkvalitet per krone.

    Hint er på ingen måte et alternativ til Devialet da Hint er en farget forsterker. Sistnevnte låter varmt, avrundet og behagelig, på grensen til bløtt/kjedelig i mine ører.
    Jeg ser at noen kan foretrekke Hint basert på smak, men rent kvalitativt og lydmessig er det ingen sammenligning mellom Hint og d120 (som jeg har erfaring med). Men verdt å merke at billigste Devialet er dobbelt så dyr i utgangspunktet og 200 tre ganger så dyr.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Vurderer å gå fra 2 til 5 kanals lyd og vurderer da Devialet Phantom Gold. Noen som har testet dette i flere kanaler?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vurderer å gå fra 2 til 5 kanals lyd og vurderer da Devialet Phantom Gold. Noen som har testet dette i flere kanaler?
    Fungerer pr nå dårlig grunnet forsinkelser av lyden. Forsinkelsene er ikke permanente, de forandrer seg. Devialet har en halvveisløsning som involverer en ny app og en Xilicaprosessor til litt for mye penger. Jeg ville ikke gått for Phantom i surround som det er i dag.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Vurderer å gå fra 2 til 5 kanals lyd og vurderer da Devialet Phantom Gold. Noen som har testet dette i flere kanaler?
    Fungerer pr nå dårlig grunnet forsinkelser av lyden. Forsinkelsene er ikke permanente, de forandrer seg. Devialet har en halvveisløsning som involverer en ny app og en Xilicaprosessor til litt for mye penger. Jeg ville ikke gått for Phantom i surround som det er i dag.
    Tenkte å bruke vanlig surroundprosessor og optisk kabling.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vurderer å gå fra 2 til 5 kanals lyd og vurderer da Devialet Phantom Gold. Noen som har testet dette i flere kanaler?
    Fungerer pr nå dårlig grunnet forsinkelser av lyden. Forsinkelsene er ikke permanente, de forandrer seg. Devialet har en halvveisløsning som involverer en ny app og en Xilicaprosessor til litt for mye penger. Jeg ville ikke gått for Phantom i surround som det er i dag.
    Tenkte å bruke vanlig surroundprosessor og optisk kabling.
    Hverken Dialog eller Phantom støtter surround via optisk kabel, kun et stereo/monosignal.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Vurderer å gå fra 2 til 5 kanals lyd og vurderer da Devialet Phantom Gold. Noen som har testet dette i flere kanaler?
    Fungerer pr nå dårlig grunnet forsinkelser av lyden. Forsinkelsene er ikke permanente, de forandrer seg. Devialet har en halvveisløsning som involverer en ny app og en Xilicaprosessor til litt for mye penger. Jeg ville ikke gått for Phantom i surround som det er i dag.
    Tenkte å bruke vanlig surroundprosessor og optisk kabling.
    Hverken Dialog eller Phantom støtter surround via optisk kabel, kun et stereo/monosignal.

    Pratet med Acoustic Tuning om dette i dag og forsto det slik at dette skulle gå greit. Man skal vel ikke bruke dialog når man kobler hver høyttaler til surroundpre?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tenkte å bruke vanlig surroundprosessor og optisk kabling.
    Hverken Dialog eller Phantom støtter surround via optisk kabel, kun et stereo/monosignal.

    Pratet med Acoustic Tuning om dette i dag og forsto det slik at dette skulle gå greit. Man skal vel ikke bruke dialog når man kobler hver høyttaler til surroundpre?
    Har du en pre som sender toslink ut til hver kanal? Hvordan har du tenkt å justere volum? Ved bruk av mer enn en Phantom vil du få problemer med volumjustering uten Dialog. Hvordan sa Acoustic Tuning at du kunne løse surround rent praktisk? Forsinkelsen i lyden er som sagt ikke konstant, så det kan hende du får synkroniseringstrøbbel mellom lyd og bilde.
    Det er skrevet en del om surround på Devialetchat.com. Skal se om jeg finner tråden(e).
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Tenkte å bruke vanlig surroundprosessor og optisk kabling.
    Hverken Dialog eller Phantom støtter surround via optisk kabel, kun et stereo/monosignal.

    Pratet med Acoustic Tuning om dette i dag og forsto det slik at dette skulle gå greit. Man skal vel ikke bruke dialog når man kobler hver høyttaler til surroundpre?
    Har du en pre som sender toslink ut til hver kanal? Hvordan har du tenkt å justere volum? Ved bruk av mer enn en Phantom vil du få problemer med volumjustering uten Dialog. Hvordan sa Acoustic Tuning at du kunne løse surround rent praktisk? Forsinkelsen i lyden er som sagt ikke konstant, så det kan hende du får synkroniseringstrøbbel mellom lyd og bilde.
    Det er skrevet en del om surround på Devialetchat.com. Skal se om jeg finner tråden(e).
    Gikk ikke mer inn på detaljer enn at jeg skulle bruke surroundpre og optisk kabling, skulle få mer info. Får håpe det lar seg løse, eller så blir det muligens at jeg prøver Gold i tokanals om dette er mulig å få til via surroundpre. Har mange kilder inn og bruker projektor, så må ha vanlig pre.
     

    fjellstorm81

    Fersking
    Ble medlem
    02.10.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei har nett kjøpt meg ein devialet 200 med siste software. Så har eg sett att det er flere som liker bedre lydsignaturen til den eldre softwaren 7.3.1 så er litt nyskjerrig på å teste den ut. Er det noen her som har den liggende?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pratet med Acoustic Tuning om dette i dag og forsto det slik at dette skulle gå greit. Man skal vel ikke bruke dialog når man kobler hver høyttaler til surroundpre?
    Har du en pre som sender toslink ut til hver kanal? Hvordan har du tenkt å justere volum? Ved bruk av mer enn en Phantom vil du få problemer med volumjustering uten Dialog. Hvordan sa Acoustic Tuning at du kunne løse surround rent praktisk? Forsinkelsen i lyden er som sagt ikke konstant, så det kan hende du får synkroniseringstrøbbel mellom lyd og bilde.
    Det er skrevet en del om surround på Devialetchat.com. Skal se om jeg finner tråden(e).
    Gikk ikke mer inn på detaljer enn at jeg skulle bruke surroundpre og optisk kabling, skulle få mer info. Får håpe det lar seg løse, eller så blir det muligens at jeg prøver Gold i tokanals om dette er mulig å få til via surroundpre. Har mange kilder inn og bruker projektor, så må ha vanlig pre.
    Hvis Acoustic Tuning kommer opp med en løsning så gjerne del den her :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn