Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei til dere her inne,

    Jeg trenger litt hjelp. Jeg er i modus mot å kjøpe en D200, men lurer litt på pris og fornuft. Siden det kommer en oppgradert versjon, hva er en ok pris for kjøper/selger i dagens marked? Den jeg ser på er ca 1 år gammel. Burde jeg vente til den nye utgaven er kommet?

    Håper på svar!
    Hvis du har litt is i magen så venter du til den oppgraderte pro er klar for salg og prøvelytting. Først da kan du vurdere om den prisforskjellen er verdt det.
    Pris på 220 pro blir mellom 80-90 tusen. Da kan du også få en D400 for samme prisen brukt. Jeg har valget om å oppgradere eller kjøpe en D200 slave. Hadde en på test for en tid tilbake, og har bestemt meg for oppgradering til pro. Jeg syntes ikke D400 låt noe bedre hos meg på mitt anlegg.
     

    norpimp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    310
    Antall liker
    4
    Hei til dere her inne,

    Jeg trenger litt hjelp. Jeg er i modus mot å kjøpe en D200, men lurer litt på pris og fornuft. Siden det kommer en oppgradert versjon, hva er en ok pris for kjøper/selger i dagens marked? Den jeg ser på er ca 1 år gammel. Burde jeg vente til den nye utgaven er kommet?

    Håper på svar!
    Hvis du har litt is i magen så venter du til den oppgraderte pro er klar for salg og prøvelytting. Først da kan du vurdere om den prisforskjellen er verdt det.
    Pris på 220 pro blir mellom 80-90 tusen. Da kan du også få en D400 for samme prisen brukt. Jeg har valget om å oppgradere eller kjøpe en D200 slave. Hadde en på test for en tid tilbake, og har bestemt meg for oppgradering til pro. Jeg syntes ikke D400 låt noe bedre hos meg på mitt anlegg.
    Budsjettet mitt er 45 til 50. Jeg spør siden jeg kan kanskje få den for ca 37k nå. Et sinnsykt tilbud mtp hva den ligger for. 80-90k vil være uaktuelt.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei til dere her inne,

    Jeg trenger litt hjelp. Jeg er i modus mot å kjøpe en D200, men lurer litt på pris og fornuft. Siden det kommer en oppgradert versjon, hva er en ok pris for kjøper/selger i dagens marked? Den jeg ser på er ca 1 år gammel. Burde jeg vente til den nye utgaven er kommet?

    Håper på svar!
    Hvis du har litt is i magen så venter du til den oppgraderte pro er klar for salg og prøvelytting. Først da kan du vurdere om den prisforskjellen er verdt det.
    Pris på 220 pro blir mellom 80-90 tusen. Da kan du også få en D400 for samme prisen brukt. Jeg har valget om å oppgradere eller kjøpe en D200 slave. Hadde en på test for en tid tilbake, og har bestemt meg for oppgradering til pro. Jeg syntes ikke D400 låt noe bedre hos meg på mitt anlegg.
    Budsjettet mitt er 45 til 50. Jeg spør siden jeg kan kanskje få den for ca 37k nå. Et sinnsykt tilbud mtp hva den ligger for. 80-90k vil være uaktuelt.
    Det var da veldig bra pris. Slå til på den. Så kan du oppgradere til pro ved en senere anledning til
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes 37 høres bra ut. Etter to år med en 200 er jeg så fornøyd at for min del blir det uaktuelt å oppgradere til 220 pro. Alt er så forbasket enkelt, lyden er super samt jeg har ingen problemer med Air. 220 er sikkert bedre, men 32 000 kr bedre? Liker det jeg har og har slått meg til ro med det. Kanskje en slave eller en brukt 200 etterhvert, bare for å teste 400....
     

    norpimp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    310
    Antall liker
    4
    Da skal jeg hente min Devialet 200 i morgen, spent som et lite barn på om denne kan matche min tidligere McIntosh MA7000!
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Fikk "spesial" tilbud eksklusivt for Expert owners i går! noe her på sentralen som også føler seg fristet til å slå til på "upgade program"?
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Noen som veit om man kan starte med en Devialet og oppgradere til 1000pro seinere slik man kunne med Devialet 800?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Lyd & Bilde har testet Expert Pro 1000 og gitt den 5 av 5 stjerner.

    Jeg er skuffet over den overfladiske testen på et produkt til nesten 300 000 kroner.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Fikk "spesial" tilbud eksklusivt for Expert owners i går! noe her på sentralen som også føler seg fristet til å slå til på "upgade program"?
    Selv om jeg dessverre ikke har fått Special price, blir det nok oppgradering likevel. Venter bare på info fra forhandler
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Lyd & Bilde har testet Expert Pro 1000 og gitt den 5 av 5 stjerner.

    Jeg er skuffet over den overfladiske testen på et produkt til nesten 300 000 kroner.
    Har du sett testen?
    Vet at de har testet 1000 PRO, men har ikke sett hva de skriver.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Lyd & Bilde har testet Expert Pro 1000 og gitt den 5 av 5 stjerner.

    Jeg er skuffet over den overfladiske testen på et produkt til nesten 300 000 kroner.
    Har du sett testen?
    Vet at de har testet 1000 PRO, men har ikke sett hva de skriver.
    skal det ikke gå an og laste ned gratis digital utgave, ikke hver dag jeg prøver og spore opp en test der men, fant ingen info:)
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Denne testen skulle jeg gjerne sett! Nå er tester ibL&B jo ikke på veldig høyt nivå, men noe kan de ha fått med seg.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, fikk bladet i posten i går. De konkluderer med at dette nok er det beste man kan få tak i.
    Mitt problem med testen er at det ikke er sammenlignet opp mot andre forsterkere, heller ikke noen av Devialets egne/eldre forsterkere annet enn at forskjellen i hurtigheten på transientene er "forbløffende stor" kontra D400.
    Halve testen handler om selskapet og dets historie, teknikk forbedret og konfigurasjonsmulighetene. Hvilket virker veldig bortkastet ettersom målgruppen definitivt godt vet hva det er snakk om her.

    "Den er altetende, ekstremt fleksibel, endeløst kraftig og leverer et lydbilde få har hørt maken til. Det er så dypt, vektløst og fullt av klangnyanser og fri for forvrengning og støy, at jeg knapt har hørt maken... Det er rett og slett vidunderlig det Expert pro 1000 gjør med musikk. Maken finnes ikke."
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    "Den er altetende, ekstremt fleksibel, endeløst kraftig og leverer et lydbilde få har hørt maken til. Det er så dypt, vektløst og fullt av klangnyanser og fri for forvrengning og støy, at jeg knapt har hørt maken... Det er rett og slett vidunderlig det Expert pro 1000 gjør med musikk. Maken finnes ikke."
    det virker jo som om de tar litt hardt i! Men på den annen side er det langt fra første gang jeg leser om " verdenes beste"... Enig med deg i at det interessante vil være noe kloke ord om hvordan den står sammenlignet med forgjengeren mm.
     

    Septimus

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har Windows 10 på pc. Det nekter å installere AIR 2.1.3 og betaverson 3. Men det heng seg fast på pc
    og er umulig å avinstallere. Må derfor resette pc . Hvordan forhindre Windows 10 å nekte insallering av AIR?
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    "Den er altetende, ekstremt fleksibel, endeløst kraftig og leverer et lydbilde få har hørt maken til. Det er så dypt, vektløst og fullt av klangnyanser og fri for forvrengning og støy, at jeg knapt har hørt maken... Det er rett og slett vidunderlig det Expert pro 1000 gjør med musikk. Maken finnes ikke."
    det virker jo som om de tar litt hardt i! Men på den annen side er det langt fra første gang jeg leser om " verdenes beste"... Enig med deg i at det interessante vil være noe kloke ord om hvordan den står sammenlignet med forgjengeren mm.
    Har også lest "testen" i Lyd&Bilde.
    Liten tvil om at de er imponert, men artikkelen sier lite om forskjellene fra utgående modeller.
    Ganske verdiløs test etter min mening. At 1000Pro er bra skulle bare mangle, men dette er veldig overfladisk.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan behandle produktet, produsenten og leserne så dårlig som det der. Jeg vil anta at man forsvarer seg med at Lyd & Bilde ikke har kundegrupper i den prisklassen som målgruppe, men da faller hele meningen med å teste produktet også fullstendig bort. I tillegg kaster man vekk verdifull spalteplass på noe som burde vært brukt til mer relevante ting- som feks gruppetest av høyttalere i prisklassen 25 - 50 000kr.

    Jeg abonnerer på Lyd&Bilde og blir litt småsur over slik helt hårreisende bruk av tid og ressurser. Riktignok er jeg svært interessert i å vite hvordan Devialets toppmodell låter, men jeg er fryktelig lite interessert i at 3 sider skal brukes på å få fortalt at et produkt er "bedre enn sikkert alt sammen som finnes".

    Et resultat kan kun være bra eller dårlig relativt til noe annet. Her er det ikke på noen måte redegjort for hva som er bra relativt til noe som gir mening, og dermed må det bli stryk på testen.
    For alt vi vet har de sammenlignet direkte både mot et og annet, men uten å utdype og redegjøre dette for leserne betyr det absolutt ingenting.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Lider ikke alle norske anmeldelser av dette syndromet?
    Det er meget mulig, har ikke lest så mye norsk hifi at jeg kan uttale meg om det :)
    Men siden jeg først ytret min frustrasjon synes jeg det kunne være greit å også fortelle hvorfor det frustrerte meg, i tilfelle noen skulle lure på det :cool:
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Lider ikke alle norske anmeldelser av dette syndromet?
    Det er meget mulig, har ikke lest så mye norsk hifi at jeg kan uttale meg om det :)
    Men siden jeg først ytret min frustrasjon synes jeg det kunne være greit å også fortelle hvorfor det frustrerte meg, i tilfelle noen skulle lure på det :cool:
    Veldig bra. Min irritasjon synes å være den samme som din.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Devialet på Horten messa? Litt info om expert pro og oppdateringer hadde vært spennende. :confused:
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det er noen tidsfrister på denne oppgraderingsprisen til Devialet? Synes det er hårreisende dyrt, men vil likevel være økonomisk gunstig i forhold til alle alternativer dersom man planlegger å oppgradere på sikt.
    Er vel ikke tilfeldigvis noen som har hørt noen av den nye Pro-serien?
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Dere som har Devialet forsterker, har dere lagt merke til om det blir bedre lyd ved sent på kvelden og natt?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Spark til Phantom er blitt oppgradert til 1.6.3, samme er Phantom og Dialog til 1.8.1.54. Støy på optisk inngang på Dialog er borte, feilen med strømmekvaliteten i Tidal er fortsatt til stede. En opptur og en nedtur til nå altså.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    220 Pro

    Da er 120 byttet ut med 220 Pro, så får tiden vise om det var et lurt valg.
    Den skal få spille noen dager i strekk før den skal få vise hva den duger til.
    Rett ut av eska er det selvsagt ganske rå lyd, men den har fått spilt noen timer nå og det lover veldig godt!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Da er 120 byttet ut med 220 Pro, så får tiden vise om det var et lurt valg.
    Den skal få spille noen dager i strekk før den skal få vise hva den duger til.
    Rett ut av eska er det selvsagt ganske rå lyd, men den har fått spilt noen timer nå og det lover veldig godt!
    Spennende. Jeg kan ikke skjønne hvordan det skal bli så mye bedre, annet enn at den økte datakraften skal kunne åpne for feks romkorreksjon / direkte streaming og annet snacks. Du har nok også fått endel ekstra kraft vil jeg tro.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    HiFi+ har testet Gold Phantom. Kortversjonen er at den er bedre enn Silver på alle områder. Ingen målinger eller A/B-testing med Silver.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Hørte på Phantom Gold i Stockholm for litt siden.
    Kan bekrefte at den er betydelig bedre enn silver, og nærmere å kunne erstatte et ganske bra anlegg.
    Savnet punchen i bassen jeg har hjemme, men det kan godt skyldes det store rommet. Dypbass ja, men ikke "plutselighet" eller hva jeg skal kalle det som jeg har hos meg. Kommer ikke på riktig ord....
    Mellomtonen mer naturlig på gold, og mer åpen og detaljert.
    Uten tvil et godt produkt.


    HiFi+ har testet Gold Phantom. Kortversjonen er at den er bedre enn Silver på alle områder. Ingen målinger eller A/B-testing med Silver.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    For å være helt ærlig gir jeg egentlig en flygende flat f.... i 1000 Pro og alle tilsvarende idiotisk prisede forsterkere. Det er utopi for meg å vurdere noe slikt i hjemmet, og det gjelder nok for de fleste andre også. :(
    Med mindre du sammenligner den med en av de billigere versjonene, så er og blir den for alltid irrelevant for meg.

    #endrant
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den er vel i så måte slett ikke alene om å få pusteproblemer ned mot 2ohm og lavere, s/hv? Vi fikk den såpass sent at testen blir fordelt på dette og neste nummer, siden det er et såpass mangesidig produkt som det er.
    Jeg kan være enig i at prisen er høy, men når man ser på hva det er, en forsterker, dac, preamp, riaa osv, og tar lydkvalitet og fleksibilitet med i bildet, vet jeg om mange, mange hifikomponenter som er myyye høyere prissatt i forhold til hva man får.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    På en mer seriøs tone vil jeg be dere om å følge litt med på om Pro-serien lider av samme glatthet i lydbildet som den gamle serien gjør. Der mangler kanskje litt liv og nerve målt opp mot de beste, noen har forsøkt å forklare det med manglende mikrodynamikk?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan være enig i at prisen er høy, men når man ser på hva det er, en forsterker, dac, preamp, riaa osv, og tar lydkvalitet og fleksibilitet med i bildet, vet jeg om mange, mange hifikomponenter som er myyye høyere prissatt i forhold til hva man får.
    Det eneste som er relevant for 1000 pro er hvor mye bedre den låter enn de billigere variantene fra Devialet. Tross alt får du alt det samme bortsett fra eventuelle klanglige kvaliteter og mindre puff for 200 000 kr mindre.

    All den tid du får de fordelene du nevner for ekstremt mye mindre penger synes jeg ikke det fungerer som argument for å forsvare prisen, selv opp mot konkurrenter. I realiteten er Devialet sin egen konkurrent i så måte.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Fortell oss om 220 pro du! ������
    Hmmm - den var kanskje til meg.....
    Ja, etter at den vel nå er antatt ferdig innspilt kan jeg forsøke å sette ord på det jeg opplever.

    Første jeg merket når jeg koplet den opp etter 120 var mye bedre kontroll i bassen. Mye av det ville jeg kanskje også fått med 200, men vet ikke - har ikke hatt 200 hjemme. Og jeg hadde egentlig ikke savnet bedre kontroll i bassen, 120 er på ingen måte dårlig på det området. Men 220 er bedre.

    Etter at den har fått noen hundre timer på telleren så er noen stikkord:
    Mindre polert/glatt lyd i forhold til 120
    Mer detaljer og mer oppløst
    Mer luft
    Mer både makro og mikrodynamikk
    Hører mer av klangen i både instrumenter og stemmer, låter mer ekte og naturlig - enda litt nærmere virkeligheten.
    Enda mer av det gode 120 hadde å by på.
    Blir mange ord som både brukes i tide og utide ser jeg, men ikke enkelt å beskrive lyd.

    Syretesten er jo om jeg hører på og koser meg med musikk, det er jo det den er der for. Ikke å analysere og vurdere.
    Svaret er JA, og jeg angrer ikke på valget med 220 Pro som hjertet i systemet hos meg.
    Nå er det å finne de rette strømkablene siden jeg har minimalisert oppsettet hos meg og solgt PS Audio P5en.
    Og deretter de rette høyttalerkablene.
    Merker at 220 krever mer omtanke og matching enn 120 siden den er mer detaljert og oppløst. Der er nok 120 mindre kritisk.

    Fornøyd? Klart JA.
    Om det er verdt prisforskjellen må hver og en vurdere selv.

    Morten
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Kan oppdatere med at 220Pro bare vokser i spilleglede:)
    Jeg opplever at den ikke har noen imponatorfakter, bare leverer musikken så utrolig bra!
    Pro er nok en enda større oppgradering enn jeg først trodde.

    Bruker enhver anledning til å spille musikk, og tester strømkabler nå for å erstatte P5en.
    Foreløpig er LessLoss den beste jeg har hatt her, venter på Synergistic R. for test - men dessverre ikke utgaven for Devaliet.

    Er det ingen andre som har testet eller kjøpt Pro serien??
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Til min store overraskelse stod det to stk Devialet Phantom Gold i demo rommet på Soundgarden i Ski.. Fikk selvfølgelig en demo og det er første gang jeg har hørt Phantom men må si jeg ble svært positiv overasket.. Selv om konkurransen i 50000kr klassen er stor var dette sykt rått og ikke minst bassen i den lille høyttaleren men også størrelsen på lydbilde samt stereoperspektiv og detaljer i lydbildet.. Utrolig fett.. Måtte bare nevne det:) Må også nevne at jeg hadde med min sønn på 5 år og han klarte ikke å ta øyne bort fra de doble pulserende bassene på sidene av HT:)
     
    Sist redigert:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    På en mer seriøs tone vil jeg be dere om å følge litt med på om Pro-serien lider av samme glatthet i lydbildet som den gamle serien gjør. Der mangler kanskje litt liv og nerve målt opp mot de beste, noen har forsøkt å forklare det med manglende mikrodynamikk?
    Det var manglende "liv og nerve" som til slutt gjorde at jeg gav opp hele Devialet, så det skjønner jeg godt at du er opptatt av.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    På devialetchat så begynner det å komme en del omtaler fra Pro serien, og slik jeg leser de så tror jeg du vil oppleve Pro serien betydelig bedre på dette området. Les der og tolk det så best du kan opp mot det du har hørt fra tidligere modeller.
    Etter å ha hatt 220Pro i hus her noen uker nå, så kan jeg si at 220 er betydelig mindre "polert" enn 120 som den erstattet. 120 er etter min mening et kupp til prisen (ikke minst brukt), men den er klart mer rund og mindre detaljert enn 220Pro.

    Når jeg leser "liv og nerve", så tenker jeg veldig fort en form for farging av lyden. Da må du lete et annet sted.
    Er det dynamikk (både i detaljer og kraftigere lyder), åpenhet og evne til å få frem alle detaljer du er på jekt etter - ja det vil jeg anbefale å prøve Pro serien hjemme hvis du får til.

    Morten


    På en mer seriøs tone vil jeg be dere om å følge litt med på om Pro-serien lider av samme glatthet i lydbildet som den gamle serien gjør. Der mangler kanskje litt liv og nerve målt opp mot de beste, noen har forsøkt å forklare det med manglende mikrodynamikk?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn