Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Ingen lyd i høyre høyttaler med SAM.
     

    geirsan

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Har lastet ned 8.0, men finner ikke igjen på displayet der hvor man justerer SAM fra 0 til 100% Noen her som har opplevd det samme og vet hva man gjør?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Har lastet ned 8.0, men finner ikke igjen på displayet der hvor man justerer SAM fra 0 til 100% Noen her som har opplevd det samme og vet hva man gjør?
    Hei

    Hold inne tone, eller mute, avhengig av innstilling på fjernkontrollen tror jeg. Da får du frem balance/bass/treble/SAM. Juster SAM til ønsket effekt.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    SAM funker 100 % her nå også. Lyd i begge kanaler. Mindre buldrete enn tidligere kanskje? Som er bra da det var den største innvendingen jeg hadde mot SAM.

    Ellers låter det like fortreffelig som før.
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Har også installert 8. Har 400 og kopierte alle filene over både på master og slave kortet, tok ut strømkabelen,satte den inn igjen og fikk alt oppgradert. Bruker SAM av/på mute knappen og SAM % på tonekontroll knappen. Her må man bruke av/på knappen (øverste knapp på fjernkontrollen) for å komme tilbake til vanlig avspilling etter at man har justert på SAM %.
    Dette går så det suser. Mye strammere nedover enn tidligere. Dette skyldes også at det var en bug i gammel SW som gjorde at SAM % ikke fungerte på slave. Har Audiovector SR6AA og kjører på 85% SAM nå.
    hele riggen virker mer oppløst i hele registeret og stram nedover.
    Men vi er vår egen verste fiende på lytting. Dersom vi tror det skal bli bedre eller dårligere, blir det ofte sånn.
    pe
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Har 400 og oppgradert til 8.0. Bare sus og støy helt til jeg dro ut strømkablene noen sekunder (svenskemetoden) og da fungerte alt. Sløve greier.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    SAM er oppe og går. Virker som om høyttalerne faktisk går dypere. Tidligere var SAM litt rumlete og overdøvende. Ikke nå lengre. Hmm. Kanskje jeg endelig kan gjøre alvor av å selge suben. Får se, det spiller framifrå med den også.

    Ingen negative opplevelser hittil med 8.0 i hvert fall.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Det jeg ønsker meg aller mest er en real-time konfigurator for nettbrett.

    Sitte og justere alt fra godstolen. Delefrekvens, utgangsspenning, SAM Osv.

    DET hadde vært noe det.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    SAM er oppe og går. Virker som om høyttalerne faktisk går dypere. Tidligere var SAM litt rumlete og overdøvende. Ikke nå lengre. Hmm. Kanskje jeg endelig kan gjøre alvor av å selge suben. Får se, det spiller framifrå med den også.

    Ingen negative opplevelser hittil med 8.0 i hvert fall.
    Jeg opplever også at bassen går dypere. Dessuten har jeg gjort noe mange ikke vil like: koblet ut Manley´en og bruker nå RIAAn´en i Devialeten. Super lyd. Har drukket noen glass vin, så det er kanskje bare hallusinasjoner? :)
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Tycker också att RIAA är väsentligt bättre. Låter nu nästan lika bra som i min gamla Mark Levinson!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Riia er strålende. Har faktisk svært lite å utsette. Og jeg kan banne på at SAM går minst 10hz dypere. Det fine med oppdateringer er at man kan lure seg selv hver gang.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Enten det eller så er det bare fryktelig mye bedre på lavt volum.
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Det jeg ønsker meg aller mest er en real-time konfigurator for nettbrett.

    Sitte og justere alt fra godstolen. Delefrekvens, utgangsspenning, SAM Osv.

    DET hadde vært noe det.
    Håller med! Varför bygger de inte in en Webserver så man kan fixa allt remote i realtid? Sen skulle jag vilja ha en inbyggd nätverkspelare med remote app så man slapp dator och JRiver. Se på Naim!!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Er det slik at når man spiller vinyl så er starten av låtene litt høyere enn resten? Bare første anslaget. Deretter er alt fryd og gammen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    NAT får inn Phantom i midten av juni og prisen på Silver er ikke avskrekkende. Blir spennende med demo om en måneds tid :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    SAM er oppe og går. Virker som om høyttalerne faktisk går dypere. Tidligere var SAM litt rumlete og overdøvende. Ikke nå lengre. Hmm. Kanskje jeg endelig kan gjøre alvor av å selge suben. Får se, det spiller framifrå med den også.

    Ingen negative opplevelser hittil med 8.0 i hvert fall.
    Jeg opplever også at bassen går dypere. Dessuten har jeg gjort noe mange ikke vil like: koblet ut Manley´en og bruker nå RIAAn´en i Devialeten. Super lyd. Har drukket noen glass vin, så det er kanskje bare hallusinasjoner? :)
    Her vil jeg gjerne ha tilbake den gamle "dislikes"-knappen. :)
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Noen andre som opplever at høyre og venstre kanal er byttet om på phono inngangene etter 8.0 oppgradering?
    Det kan godt hende det gjelder de andre inngangene også, men har ikke testet.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    SAM er oppe og går. Virker som om høyttalerne faktisk går dypere. Tidligere var SAM litt rumlete og overdøvende. Ikke nå lengre. Hmm. Kanskje jeg endelig kan gjøre alvor av å selge suben. Får se, det spiller framifrå med den også.

    Ingen negative opplevelser hittil med 8.0 i hvert fall.
    Jeg opplever også at bassen går dypere. Dessuten har jeg gjort noe mange ikke vil like: koblet ut Manley´en og bruker nå RIAAn´en i Devialeten. Super lyd. Har drukket noen glass vin, så det er kanskje bare hallusinasjoner? :)
    Vil det si at du opplever at riaa'en er blitt bedre med FW 8.0? (Må vel snart prøve å få lånt en for test.)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    SAM er oppe og går. Virker som om høyttalerne faktisk går dypere. Tidligere var SAM litt rumlete og overdøvende. Ikke nå lengre. Hmm. Kanskje jeg endelig kan gjøre alvor av å selge suben. Får se, det spiller framifrå med den også.

    Ingen negative opplevelser hittil med 8.0 i hvert fall.
    Jeg opplever også at bassen går dypere. Dessuten har jeg gjort noe mange ikke vil like: koblet ut Manley´en og bruker nå RIAAn´en i Devialeten. Super lyd. Har drukket noen glass vin, så det er kanskje bare hallusinasjoner? :)
    Vil det si at du opplever at riaa'en er blitt bedre med FW 8.0? (Må vel snart prøve å få lånt en for test.)
    Ja.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har et problem med lyden på Devialeten. Etter mye prøving og feiling har jeg kommet frem til dette:

    Lyden er helt fin når jeg starter opp og spiller musikk gjennom den optiske utgangen. Så trykker jeg på "source" slik at jeg går gjennom de forskjellige kildene og kommer tilbake til den opprinnelige, da er lyden bare grums. Stygg lyd i høyre HT. og nesten ingen lyd i venstre.

    Dette finner jeg ikke ut av. Noen som opplever/har opplevet det samme?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du kan koble Manleyen til det gamle anlegget, så får du i alle fall ett anlegg som låter bra. :)














    PS: oct liker dette innlegget.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har et problem med lyden på Devialeten. Etter mye prøving og feiling har jeg kommet frem til dette:

    Lyden er helt fin når jeg starter opp og spiller musikk gjennom den optiske utgangen. Så trykker jeg på "source" slik at jeg går gjennom de forskjellige kildene og kommer tilbake til den opprinnelige, da er lyden bare grums. Stygg lyd i høyre HT. og nesten ingen lyd i venstre.

    Dette finner jeg ikke ut av. Noen som opplever/har opplevet det samme?
    Siterer meg selv.

    Koblet opp Devialet Air og det funker som et skudd. Vinyl også. Tror den hælvetes optiske kabelen er kaputt. Skaffer ny i morgen.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har et problem med lyden på Devialeten. Etter mye prøving og feiling har jeg kommet frem til dette:

    Lyden er helt fin når jeg starter opp og spiller musikk gjennom den optiske utgangen. Så trykker jeg på "source" slik at jeg går gjennom de forskjellige kildene og kommer tilbake til den opprinnelige, da er lyden bare grums. Stygg lyd i høyre HT. og nesten ingen lyd i venstre.

    Dette finner jeg ikke ut av. Noen som opplever/har opplevet det samme?
    Siterer meg selv.

    Koblet opp Devialet Air og det funker som et skudd. Vinyl også. Tror den hælvetes optiske kabelen er kaputt. Skaffer ny i morgen.
    Ingenting som minner om det her. Det spiller forrykende. Krysser fingrene for at det er kabelen.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det er nok kabalen som ikke går opp, ja. ;)

    Ifølge enkelte anmeldere skal det være bedre med tråd enn uten en tråd, så du må nok til pers i morgen, Janfrt. Hils kona!
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hvordan får dere spilt av SACD over Devialet? Jeg har ikke fått det til selv.
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    245
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan får dere spilt av SACD over Devialet? Jeg har ikke fått det til selv.
    Jeg har forstått det slik at hvis en bruker program som Audirvana+ kan en spille dsd filer der fra, direkte til Devialeten.

    Når det er sagt, må jeg si at jeg har null og niks dsd.filer eller SACDer. Tok et sveip på nettet i går og fant egentlig få album som fristet. Fant Beck - Sea Change, men den kunne jeg ikke kjøpe, befant meg i feil land.

    Noen som har noen gode tips til album jeg kan laste ned?
    Var også innom en russisk side som distribuerer SACDer, tror ikke den er helt lovlig..

    For det meste streamer jeg Wimp HIFI fra en Ipad til Apple Air, og Itunes biblioteket brukes sjeldnere og sjeldnere.

    Noen som har testet forskjellen mellom lossless-filer lagret på Ipad spilt av med Devialet Air kontra lossless-filer fra macmini og USB?


    Jeg har ennå ikke lastet ned siste oppdatering pga et ekstremt tidspress for tida, men gleder meg til å teste ut når tida tillater det. Mange positive tilbakemeldinger herfra og fra devialetchat.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har det kommet ny hardware på Devialet siden det står New på enkelte punkter?

    dev200new.PNG
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan får dere spilt av SACD over Devialet? Jeg har ikke fått det til selv.
    Jeg har forstått det slik at hvis en bruker program som Audirvana+ kan en spille dsd filer der fra, direkte til Devialeten.

    Når det er sagt, må jeg si at jeg har null og niks dsd.filer eller SACDer. Tok et sveip på nettet i går og fant egentlig få album som fristet. Fant Beck - Sea Change, men den kunne jeg ikke kjøpe, befant meg i feil land.

    Noen som har noen gode tips til album jeg kan laste ned?
    Var også innom en russisk side som distribuerer SACDer, tror ikke den er helt lovlig..

    For det meste streamer jeg Wimp HIFI fra en Ipad til Apple Air, og Itunes biblioteket brukes sjeldnere og sjeldnere.

    Noen som har testet forskjellen mellom lossless-filer lagret på Ipad spilt av med Devialet Air kontra lossless-filer fra macmini og USB?


    Jeg har ennå ikke lastet ned siste oppdatering pga et ekstremt tidspress for tida, men gleder meg til å teste ut når tida tillater det. Mange positive tilbakemeldinger herfra og fra devialetchat.
    Prøv https://www.nativedsd.com/ eller 2L - the Nordic Sound for gratis testfiler.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    49
    Devialet støtter ikke DSD, men programmer som Audirvana gjør det om til 176/24 on the fly, og sender det til Devialet over USB.
    Hvis du bruker optisk fra Mac til Devialet blir det sendt som 88/24 pga Mac's begrensning på 96/24 på toslink utgangen.

    Når jeg hadde Devialet brukte jeg max 24/96 da det er dette som er den "native" oppløsning på Dac en i Devialet, så slipper den og opp/nedkonvertere.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Devialet støtter ikke DSD, men programmer som Audirvana gjør det om til 176/24 on the fly, og sender det til Devialet over USB.
    Hvis du bruker optisk fra Mac til Devialet blir det sendt som 88/24 pga Mac's begrensning på 96/24 på toslink utgangen.

    Når jeg hadde Devialet brukte jeg max 24/96 da det er dette som er den "native" oppløsning på Dac en i Devialet, så slipper den og opp/nedkonvertere.
    Jeg får ikke det du skriver helt til å stemme med det Devialet mener om avspilling av DSD.
    http://en.devialet.com/docs/whitepaperfirmwarev8.pdf
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    49
    Devialet støtter ikke DSD, men programmer som Audirvana gjør det om til 176/24 on the fly, og sender det til Devialet over USB.
    Hvis du bruker optisk fra Mac til Devialet blir det sendt som 88/24 pga Mac's begrensning på 96/24 på toslink utgangen.

    Når jeg hadde Devialet brukte jeg max 24/96 da det er dette som er den "native" oppløsning på Dac en i Devialet, så slipper den og opp/nedkonvertere.
    Jeg får ikke det du skriver helt til å stemme med det Devialet mener om avspilling av DSD.
    http://en.devialet.com/docs/whitepaperfirmwarev8.pdf
    Det med 96/24 gjelder med analoge signal inn, er en stund siden jeg hadde Devialet så mulig dette også er forandret.

    "It does indeed convert all analogue inputs to PCM, even the phone stage. And the default is 96kHz only! You can choose to have it convert to 192kHz but at add more "noise". I am quoting this from their web site."

    Ser på whitepaper du linker til at det har skjedd en forbedring i forhold til DSD, det er alikevel ikke støtte for native DSD, men en konvertering til PCM. Fortår jeg det riktig foregår nå konverteringen innvendig i Devialeten ?
     
    Sist redigert:

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Devialet støtter ikke DSD, men programmer som Audirvana gjør det om til 176/24 on the fly, og sender det til Devialet over USB.
    Hvis du bruker optisk fra Mac til Devialet blir det sendt som 88/24 pga Mac's begrensning på 96/24 på toslink utgangen.

    Når jeg hadde Devialet brukte jeg max 24/96 da det er dette som er den "native" oppløsning på Dac en i Devialet, så slipper den og opp/nedkonvertere.

    Jeg får ikke det du skriver helt til å stemme med det Devialet mener om avspilling av DSD.
    http://en.devialet.com/docs/whitepaperfirmwarev8.pdf
    Det med 96/24 gjelder med analoge signal inn, er en stund siden jeg hadde Devialet så mulig dette også er forandret.

    "It does indeed convert all analogue inputs to PCM, even the phone stage. And the default is 96kHz only! You can choose to have it convert to 192kHz but at add more "noise". I am quoting this from their web site."

    Ser på whitepaper du linker til at det har skjedd en forbedring i forhold til DSD, det er alikevel ikke støtte for native DSD, men en konvertering til PCM. Fortår jeg det riktig foregår nå konverteringen innvendig i Devialeten ?
    Ja, jeg forstår det slik at native DSD sendes over DoP til Devialt (ved bruk av Audionirvana Plus 2.0 ifølge info under USB i konfiguratoren) og så skjer det en "highrez"-konvertering der.
    Men det er kanskje andre som har mer peiling på DSD som kan forklare det bedre?
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takk for alle svar, dessverre er jeg ikke så mye klokere. Må jeg koble cd-spilleren til en pc, eller en annen omformer, og så koble den til devialet? Det må vel til dersom Audirvana skal benyttes? Nå er spilleren koblet sammen opp med AES/EBU slik det er anbefalt. Funkerer fint med vanlig CD, men jeg får ikke lyd med SACD. Det er litt surt tatt i betraktning at dette skal være et fleksibelt produkt. Mulig det er noe med innstillingene jeg har gått glipp av.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Takk for alle svar, dessverre er jeg ikke så mye klokere. Må jeg koble cd-spilleren til en pc, eller en annen omformer, og så koble den til devialet? Det må vel til dersom Audirvana skal benyttes? Nå er spilleren koblet sammen opp med AES/EBU slik det er anbefalt. Funkerer fint med vanlig CD, men jeg får ikke lyd med SACD. Det er litt surt tatt i betraktning at dette skal være et fleksibelt produkt. Mulig det er noe med innstillingene jeg har gått glipp av.[/QUOTeller

    Leser på Devialet forumet at noen Bruker analog RCA for avspilling av sacd. Prøv og se om det funker
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    [h=2]Kryptering og kopibeskyttelse[/h]SACD-avspillere får ikke sende ut en ukryptert digital DSD-strøm. Enten må den konverteres til et analogt signal, krypteres over firewire/HDMI, eller den kan sendes som et digitalt signal med lavere oppløsning.
     

    osandnes

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2005
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Corton vedr å få spilt av SACD over Devialet,

    Jeg bruker Kanexpro Audio De-Embeder, dvs OPPO BDP93 - HDMI -> Kanex -SPDIF -> Devialet. Dette virker some en drøm.

    Linker;
    Audio De-Embedder with 3D Support
    KanexPro Audio De-Embedder with HDMI Video Output HAECOAX B&H
    Everything Audio Network: Audiophile Review!HDMI De-Embedder OffersHigh-Res Conduit For Universal Players
    HDMI de-embedder and OPPO BDP-105D | Steve Hoffman Music Forums
    Test fra Audiophilereview;
    The most compact of the HDMI audio de-embedders in my roundup, the KanexPro is effectively simple: an HDMI input, TOSLink and SPDIF RCA digital outputs, an HDMI pass-through, a 5.1./2.0 switch, and a DC 5V power jack for the wall wart. The designed-in-USA/assembled-in-China, KanexPro HAECOAX is sturdily built, and it became my favorite HDMI box for audiophile use because of its compact size (2.5 inches by 2.5 inches) and simple I/O layout. It basically fits in line and could hang with all the other cables without needing shelf space.
    Like the others, lab measurements showed that the KanexPro passed 24-bit stereo audio perfectly. All my high-res audio samples from the 2L Blu-ray, the Hotel California DVD-A, as well as HD Tracks downloads (and my home studio recording of acoustic and jazz guitar) sounded brilliant as they passed transparently from the Oppo through the de-embedder to the Benchmark DAC2 HGC. The KanexPro HAECOAX locked on quickly to the digital signals and worked without a hitch. On the bench, measurements showed its transparency in transmitting the full-resolution PCM.
    For my audiophile stereo HDMI audio tasks, I really liked the KanexPro HAECOAX. It is a simple HDMI-in, with TOSLInk and RCA coaxial outputs — with a pass-through HDMI jack. Minimalist and effective, it is $65 on the street through various accessories dealers, such as B and H and Markertek.
    In my small sampling of the HDMI de-embedders for hi-res audio use, they were all pretty good, converting the Oppo’s HDMI PCM signals to SPDIF output — without degrading the signal. Since I was really focused on the stereo SPDIF output and not the de-embedder’s onboard analog outputs or extra HDMI inputs, I was more drawn to the KanexPro HAECOAX for its audiophile simplicity. It is compact, robustly built, contains both TOSLink and RCA SPDIF outputs — as well as the single-HDMI input and pass-through.
    And most importantly, it converts, transparently, two-channel 24-bit, up-to 192 kHz audio from any player that passes it through the HDMI, including the mighty Oppo. To be fair, the other de-embedders passed audio transparently, but I preferred the KanexPro HAECOAX because of its non-obtrusive, compact size and sturdy feel. Plus, it synchronized a touch quicker than the others and always stayed locked in the presence of the HDMI signal. The $65 street price tag was welcome as well. Of the four HDMI de-embedders, the KanexPro HAECOAX also gets my nod for the Stellar Sound Award.
    It should be noted that there are a number of the HDMI de-embedders on the market, so if you can’t find one of these, other options are available. Just make sure they pass the 192 kHz sampling rate. I found one that was limited to 48 kHz in its specifications.
     
    Sist redigert:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Er det verdt å kjøpe en brukt Devialet 120 for 30 000 fra Danmark? Jeg ser at Acoustic Tuning her i Norge har en brukt 120 til 39K, men 9K i forskjell er jo heller ikke småpenger.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn