Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Noen som vet om Hagto Audio her på Sørlandet selger Devialet? Jeg lurte opprinnelig på den nye tyske forsterkeren T+A PA 2000R (en nedskalert versjon av Eisa-vinneren T+A PA3000), men "tyskeren" ble dessverre like dyr som Devialet 120. Så da går jeg heller for franskmannen.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet om Hagto Audio her på Sørlandet selger Devialet? Jeg lurte opprinnelig på den nye tyske forsterkeren T+A PA 2000R (en nedskalert versjon av Eisa-vinneren T+A PA3000), men "tyskeren" ble dessverre like dyr som Devialet 120. Så da går jeg heller for franskmannen.
    Vis ikke hagto forhandler devialet, kan du jo ta en Oslo tur op til Morten" Nat".

    Håber du blir glad i den nye forsterkeren din.

    Mvh.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Noen som vet om Hagto Audio her på Sørlandet selger Devialet? Jeg lurte opprinnelig på den nye tyske forsterkeren T+A PA 2000R (en nedskalert versjon av Eisa-vinneren T+A PA3000), men "tyskeren" ble dessverre like dyr som Devialet 120. Så da går jeg heller for franskmannen.
    Vis ikke hagto forhandler devialet, kan du jo ta en Oslo tur op til Morten" Nat".

    Håber du blir glad i den nye forsterkeren din.

    Mvh.
    Takk for tipset. Har handlet med Morten tidligere og bare gode erfaringer med NAT. Så da tar jeg kontakt med ham.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vi tar et halv side spring her. Men dette skal ikke vere begyndelse på en kabeltråd: DEN kan vi ta andre steder.

    Sam korigere tid, fase, responsen på høytalerne, så jeg har følgende spørsmål:

    a. Er der nogen her som ved hva høytaler kabler Devialet bruger når de foretager de målinger på høytalerne, m ref til sam ?
    ( er lidt nysgerig på dette da alle kabler virker som et filter m forskellige egenskaber.)

    Mvh.

    Hi-rex
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    SIDSTE NYT:

    Devialet folkene er på besøg i Oslo i eftermiddag:cool:, så kansje nogen av de deltakende aktøre i møtet idag:-X, er så venlige at delaktig gøre vennerne:-* deres indeher,- vis de mod forventning skulle høre noget nyt??? og intersant.:D
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Nytt og nytt,det man venter på er vell att man løser de "hickups" som plager mange som air og white noise

    Men ellers :

    00 speakers already SAM-Ready
    200 SPEAKERS ALREADY SAM-READY!
    YOURS ARE COMING SOON.
    Discover your speakers as you have never heard them before. The exclusive SAM® technology, invented by Devialet, allows your Devialet Expert system to perfectly adapt the audio signal to your speakers while protecting them, for an audiophile listening experience of an incomparable finesse.
    Since its launch in May 2014 at the Munich High End Show, our engineers have received in our laboratories and analysed with great precision 200 speaker models in order to make them SAM® ready.
    This year, once again, we are preparing an extraordinary surprise regarding SAM® for Munich.




    RIAA PHONO CURVE: DO YOU PREFER 1953 OR 1976 ?
    The Devialet configurator is the tool allowing the most exigent of audiophiles to calibrate their system with the highest precision.
    For example, did you know that it was possible to precisely calibrate the RIAA curve to restore the original quality of your vinyl records?







    THE PRESS IS UNANIMOUS!

    Discover Absolute Sound’s article on Devialet Expert

    "The 200 is more than a just technological wonder—its sound quality is in many ways superb." - Robert Harley

    With the launch of PHANTOM, the Devialet 120, 200, 400, 800 range now becomes Devialet Expert. Technological foundation of the brand, Devialet Expert is the absolute audiophile system for the most intransigent of music lovers.
    You are receiving this email because you are a Devialet member
    unsubscribe edit preferences
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Var ikke klar over at du vidste de kom idag, Petterone.

    Kansje vis vi er heldige, kan det jo vere at softwaren for acoustic justeringen, som der har været rygter om, er ved at være på trapperne for langsering.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Men ellers vil jeg tro at det drejer sig om promotion av Phantom,- og så kan vi jo altid håbe på en side gevinst.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei, er det noen som har erfaring med å koble Devialet til en DSPeaker Anti-Mode DualCore 2.0 for romkorreksjon og/eller kalibrering av subwoofer(e)?

    Har dere koblet DSPeakeren før eller etter Devialeten? Hvilke inn-/utganger har dere brukt? Kun digitalt?


    Jeg har en Devialet 200, en DSPeaker Anti-Mode DualCore 2.0 og to stk Ken Kreisler DXD808 subwoofere...
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, er det noen som har erfaring med å koble Devialet til en DSPeaker Anti-Mode DualCore 2.0 for romkorreksjon og/eller kalibrering av subwoofer(e)?

    Har dere koblet DSPeakeren før eller etter Devialeten? Hvilke inn-/utganger har dere brukt? Kun digitalt?


    Jeg har en Devialet 200, en DSPeaker Anti-Mode DualCore 2.0 og to stk Ken Kreisler DXD808 subwoofere...
    Beklager,- ingen pejling a, desvære.

    Håber andre kan hjelpe dig her., har du sjekket om der er omtaler av noget tilsvarrende på Devialet chat ?.

    Ved at Devialet kigger lidt på at inkorporere en eller anden form for room korrektion i soft-varen på Premier- line produkterne deres.


    Mvh.

    Hi-rex
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei, ja jeg har lest både der og på noen andre forum, men ikke funnet ut så mye. Et par brukere på devialetchat sier de kobler DSPeaker-boksen mellom Devialet og subwoofer, fra pre-out eller sub-out fra Devialet. Og det er jo greit nok når det kun gjelder bassen. Men hvordan kan de da bruke romkorreksjon på hele frekvensregisteret? Kobler de fra DSpeaker tilbake til Devialet?? Kommer man utenom å gjøre flere D-A-D-A konverteringer? Jeg vil helst unngå å bruke den interne dacen i Dspeaker, siden jeg mistenker at Devialet sin er bedre (men har ikke hørt det selv).
    Eller korrigerer de bare subwooferen?

    For romkorreksjon i hele frekvensregisteret kunne man jo koble DSpeaker inn FØR Devialet, men jeg spiller mest fra kablet nettverk inn i Devialet. Da måtte jeg i så fall brukt spdif ut av pcens lydkort (tror den var av ok kvalitet, men den er sikkert 5-6 år gammel), eller en hvilken som helst USB-utgang, og så koblet direkte inn i DSpeaker, men jeg er usikker på om dette vil være en lydkvalitetsmessig god løsning?

    PC-en er koblet via wifi så jeg har ingen elektrisk kontakt mellom pc og Devialet og det gir meg ro i sjelen, av en eller annen grunn.

    Omvend meg gjerne, den som vil.

    Kaptein Ufattelig
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Har problemer med generering/nedlasting av konfigurasjonsfiler til min Devialet 200. Kjøpte forsterkeren i november 2014, og fikk med nød og neppe etter flere forsøk lastet ned en custom fil som jeg bruker nå. Hadde planlagt å ha flere SD kort slik at jeg kunne switche mellom ulike konfigurasjoner, og har derfor forsøkt å generere en ny konfigurasjonsfil.

    Dessverre er det nå fullstendig umulig for meg å få generering/nedlasting til å virke. Har forsøkt både på PC og Mac. På PC får jeg følgende beskjed ved hvert forsøk: "there was an error generating your configuration file. Please go back and try again" På Mac får jeg: Your configuation file is ready for downloading. Please right-click and select SD card" Men ved høyreklikk skjer ingenting. Er jeg den eneste som sliter med dette. I så fall - hva gjør jeg feil.

    Kan for øvrig tilføye at forsterkeren - Devialet 200 er fantastisk etter mine ører. Devialet hjemmeside virker etter min mening betydelig dårligere enn tidligere. Men dette kan det jo være flere meninger om. Hovedsaken er om noen kan gi meg gode tips for å avhjelpe de nevnte konfigurasjonsproblemer?
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Ser ut som problemet løste seg ved å skifte nettleser til Google Chrome. Så da er det OK.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    815
    Torget vurderinger
    8
    Devialet og Martin Logan.
    Noen her på forumet som har hørt eller bruker Devialet sammen med Martin Logan..? Får veldig motstridene tilbakemeldinger når jeg googler rundt dette, helt fra at dette låter elkstremt bra og at også hi-fi butikker bruker Martin Logan på demo oppsett av devialet., til "glem" ML sammen med devialet, låter ikke optimalt.
    Jeg er veldig nysgjertig på dette flotte produktet og har veldig lyst å teste eks. en devialet 200, men har ikke så lyst å bytte høyttalere..
    atletico
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Jeg har kjørt SAM på electromotion et års tid. Synes det fungerte overraskende bra i mitt rom. Justerte SAM til 80%, fin bass både til musikk og film.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei, er det noen som har erfaring med å koble Devialet til en DSPeaker Anti-Mode DualCore 2.0 for romkorreksjon og/eller kalibrering av subwoofer(e)?

    Har dere koblet DSPeakeren før eller etter Devialeten? Hvilke inn-/utganger har dere brukt? Kun digitalt?


    Jeg har en Devialet 200, en DSPeaker Anti-Mode DualCore 2.0 og to stk Ken Kreisler DXD808 subwoofere...
    Anyone?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Endelig er D 200 bestilt og straks klar for levering hos NAT i Oslo. Gleder meg enormt til å få denne.
    Jeg lånte en slik en ukes tid før jul, og den imponerte stort. Nå er det største spenningsmomentet hvordan det låter på vinyl:confused:
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer! Fantastisk sak. Det korte svaret er at vinyl fungerer meget meget bra. Og når digitaliseringen gjøres slik det gjøres her er tapet av evt informasjon neglisjerbart. Vinyl gjennom devialeten er i hvert fall bedre enn gjennom Graham Slee reflex M + Elevator, som ikke er en sinke det heller, selv om det finnes langt bedre der ute. Det finnes jo de med en Manley Steelhead som forteller at den er bedre f.eks. Noe den sikkert er.

    Når det er sagt skjønner jeg godt idéen om et hel-analogt vinyloppsett, da det er visse kvaliteter man kanskje går glipp av når all forvrengning er borte.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Endelig er D 200 bestilt og straks klar for levering hos NAT i Oslo. Gleder meg enormt til å få denne.
    Jeg lånte en slik en ukes tid før jul, og den imponerte stort. Nå er det største spenningsmomentet hvordan det låter på vinyl:confused:
    Ja, gratulerer så mye. Som jeg har skrevet et sted tidligere, så kjørte jeg signalene både gjennom Steelhead, rør-preamp og brukte "pass-thru" for å få til den "riktige" lyden. Men det er slett ikke nødvendig, og sikkert en vanesak. Bypasfunksjonen er imidlertid litt skummel å bruke fordi det plutselig kan bli veeeldig høy lyd hvis man ikke gjør det riktig.

    Jeg har nå solgt min fordi hovedanlegget brøt sammen og jeg trengte pengene, men jeg hadde kontakt med den lykkelige kjøper senest i dag, og han er meget fornøyd.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg er generelt litt skeptisk til digitalisering av lyden fra vinyl, men jeg var en tur i Oslo i helga og hørte litt på Bergmann Magne platespilleren på Devialet hos NAT, og det låt veldig bra. NAT oppfordret meg til å bruke ørene mere enn å tenke prinsipper, og det er jo et greit råd. Hadde også en diskusjon med en representant for merket Bel Canto hos Oslo Hifi- Center, og de bedriver visstnok også digitalisering av analogt inn på sin pre.

    Ja, jeg tipper dette til slutt koker mest ned til en vanesak som grammofon antyder.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ja, Morten har et poeng der. Det er lyden som teller.
    Skal man imidlertid sammenlikne, må man nesten gjøre det hjemme, med kjent utstyr, kjente innspillinger og i ro og mak. I forhold til min primære vinylrigg til 750k ble Devialet fullstendig most, men det er en litt urettferdig sammenlikning. Sammenlikner man Devialet med utstyr til om lag samme pris, klarer den seg bra.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Ja, Morten har et poeng der. Det er lyden som teller.
    Skal man imidlertid sammenlikne, må man nesten gjøre det hjemme, med kjent utstyr, kjente innspillinger og i ro og mak. I forhold til min primære vinylrigg til 750k ble Devialet fullstendig most, men det er en litt urettferdig sammenlikning. Sammenlikner man Devialet med utstyr til om lag samme pris, klarer den seg bra.
    Ja, betyr det at NAT kan låne ut Devialet før man kjøper? Her på Sørlandet er det helt håpløst da ingen fører dette merket. Det er også lite fruktbart å reise til Oslo for min del for å høre på en forsterker som er plassert sammen med andre komponenter og i andre lokaler enn det jeg er vant til. Jeg skulle gjerne ha hørt på en Devialet 120 i egne lokaler før jeg bruker så mye penger.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    1. Spiller vinyl så det griner efter, men med Manley Steelhead som RIAA. Stor lyd. Til tider skremmende bra, men HT må stilles inn. Bruker SAM på 100%.

    2. Han her selger også Devialet post@duet.no. Det var ham jeg kjøpte av. Topp service. Stereofil selger også, såvidt jeg vet. Mye parallelimport.

    Og, som det skrives: Bruk ørene; ikke les deg ihjel på tekniske data. De folkene hos Devialet visste jævlig godt at kritikken og spørsmålene ville hagle når de konverterte analogt til digitalt og så "tilbake". Derfor er det litt underlig at vi fortsatt ikke har fått et konkret svar på tanken/idéen bak dette.

    Jeg hadde Devialeten på hjemlån en weekend, men trengte ikke så lang tid, forstod raskt at dette måtte jeg ha. Og jeg har drevet med musikk og HiFi siden sent 60-tall.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    1. Spiller vinyl så det griner efter, men med Manley Steelhead som RIAA. Stor lyd. Til tider skremmende bra, men HT må stilles inn. Bruker SAM på 100%.

    2. Han her selger også Devialet post@duet.no. Det var ham jeg kjøpte av. Topp service. Stereofil selger også, såvidt jeg vet. Mye parallelimport.

    Og, som det skrives: Bruk ørene; ikke les deg ihjel på tekniske data. De folkene hos Devialet visste jævlig godt at kritikken og spørsmålene ville hagle når de konverterte analogt til digitalt og så "tilbake". Derfor er det litt underlig at vi fortsatt ikke har fått et konkret svar på tanken/idéen bak dette.

    Jeg hadde Devialeten på hjemlån en weekend, men trengte ikke så lang tid, forstod raskt at dette måtte jeg ha. Og jeg har drevet med musikk og HiFi siden sent 60-tall.
    Takker! Har selv holdt på med disse "hifi-greiene" siden slutten av 1980-tallet, så jeg finner som regel ganske raskt ut om dette er noe for meg eller ikke.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Analoge innganger konverteres vel til digitalt, og så tilbake til analogt,pga samme grunn som surroundreceivere gjør det: fordi dette er rimeligste måte å gjøre det på. Spesielt når man i tillegg skal utføre riaa-korrigering. Dette utføres digitalt hos Devialet. I tillegg er hele forsterkeren bygget opp rundt og kalibrert iht til den innebygde dacen, skulle bare mangle at man ikke utnytter dette istedet for å bygge inn en high-end analog preamp i tillegg. Det teoretiske svinnet er sikkert noenlunde det samme, men en adc er mye billigere og riaa-korreksjon digitalt er "gratis".
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    1. Spiller vinyl så det griner efter, men med Manley Steelhead som RIAA. Stor lyd. Til tider skremmende bra, men HT må stilles inn. Bruker SAM på 100%.

    2. Han her selger også Devialet post@duet.no. Det var ham jeg kjøpte av. Topp service. Stereofil selger også, såvidt jeg vet. Mye parallelimport.

    Og, som det skrives: Bruk ørene; ikke les deg ihjel på tekniske data. De folkene hos Devialet visste jævlig godt at kritikken og spørsmålene ville hagle når de konverterte analogt til digitalt og så "tilbake". Derfor er det litt underlig at vi fortsatt ikke har fått et konkret svar på tanken/idéen bak dette.

    Jeg hadde Devialeten på hjemlån en weekend, men trengte ikke så lang tid, forstod raskt at dette måtte jeg ha. Og jeg har drevet med musikk og HiFi siden sent 60-tall.
    Takker! Har selv holdt på med disse "hifi-greiene" siden slutten av 1980-tallet, så jeg finner som regel ganske raskt ut om dette er noe for meg eller ikke.
    Morten i NAT er veldig grei til å låne ut. Hvordan han gjør det i forhold til folk som bor et stykke unna, vet jeg ikke, men rent tidsmessig har i alle fall jeg fått låne langt ut over en week-end.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Analoge innganger konverteres vel til digitalt, og så tilbake til analogt,pga samme grunn som surroundreceivere gjør det: fordi dette er rimeligste måte å gjøre det på. Spesielt når man i tillegg skal utføre riaa-korrigering. Dette utføres digitalt hos Devialet. I tillegg er hele forsterkeren bygget opp rundt og kalibrert iht til den innebygde dacen, skulle bare mangle at man ikke utnytter dette istedet for å bygge inn en high-end analog preamp i tillegg. Det teoretiske svinnet er sikkert noenlunde det samme, men en adc er mye billigere og riaa-korreksjon digitalt er "gratis".
    Hmm. Fornuftig og forståelig svar. Devialet gir jo ekstremt mye for pengene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    DSC_0043.jpg


    Da var min D200 på plass. Nå begynner jeg å bli fornøyd med lyden i stua. Rett ut av esken syntes jeg det låter fantastisk. Noen som har erfaring med innspillingstid på denne badevekta?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    788
    Antall liker
    340
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Alt fra ett døgn til 500 timer sier Internettryktet...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.267
    Antall liker
    3.286
    Torget vurderinger
    49
    Har du lyden på tv gjennom Devialet 200?
    Hvordan fungerer det isåfall på lavt volum?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Har du lyden på tv gjennom Devialet 200?
    Hvordan fungerer det isåfall på lavt volum?
    Hei. Vet ikke hva du sikter til, men altibox er koblet toslink til Devialet. Fungerer som forventet
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Gratulerer, Fugazi.

    Når det gjelder innspillingstid, så merker ikke jeg noen forskjell fra da den var kliss ny i oktober i fjor og i dag. Dessuten anskaffet jeg en tilnærmet kliss ny 200 til i slutten av februar. Da har den første blitt brukt i ca. 4 mndr. (noe som tilsvarer ca. 500 timer spilling = ca. 4 timer pr. dag), mens den sist ankomne er fersk. Tror ikke dette er så mye å bry seg om, bl.a. p.g.a. alle innstillinger og konfigureringer som ble foretatt hos meg den første tiden. Det endrer lydbildet.

    Det jeg lurer på, er hvor lang tid det går før du må utvide til 400? :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Har du lyden på tv gjennom Devialet 200?
    Hvordan fungerer det isåfall på lavt volum
    Der er den som før Erik :) den har litt og gå på ved tv lyd på lavt volum (hvertfall 250)men siden din tid har du nå muligheten til og biffe opp med SAM
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.267
    Antall liker
    3.286
    Torget vurderinger
    49
    Har du lyden på tv gjennom Devialet 200?
    Hvordan fungerer det isåfall på lavt volum
    Der er den som før Erik :) den har litt og gå på ved tv lyd på lavt volum (hvertfall 250)men siden din tid har du nå muligheten til og biffe opp med SAM
    Sam fikk jeg aldri testet :(

    Er 200 bedre enn 250 på lavt volum?

    Har lest at noen løser problemet med innesluttet lyd på lavt volum med og stille watt lavere i confiq, noen som har testet dette?

    Bare for og presisere, på musikk på moderat høyt til ekstremt høyt spiller det forykende, men på tv lyd er det greit og ikke ha det høyt hele tiden :)
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Har du lyden på tv gjennom Devialet 200?
    Hvordan fungerer det isåfall på lavt volum
    Der er den som før Erik :) den har litt og gå på ved tv lyd på lavt volum (hvertfall 250)men siden din tid har du nå muligheten til og biffe opp med SAM
    Sam fikk jeg aldri testet :(

    Er 200 bedre enn 250 på lavt volum?

    Har lest at noen løser problemet med innesluttet lyd på lavt volum med og stille watt lavere i confiq, noen som har testet dette?

    Bare for og presisere, på musikk på moderat høyt til ekstremt høyt spiller det forykende, men på tv lyd er det greit og ikke ha det høyt hele tiden :)
    Jeg syntes den låter glimrende på alle innganger og også på lavt volum. Den innebygde dacen gjør jo samme jobben med alle inngangene, så det vil vel være rart om tv lyd skulle bli dårligere enn noe annet? Kan det være forskjell på Tv/ nettleverandører?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer, Fugazi.

    Når det gjelder innspillingstid, så merker ikke jeg noen forskjell fra da den var kliss ny i oktober i fjor og i dag. Dessuten anskaffet jeg en tilnærmet kliss ny 200 til i slutten av februar. Da har den første blitt brukt i ca. 4 mndr. (noe som tilsvarer ca. 500 timer spilling = ca. 4 timer pr. dag), mens den sist ankomne er fersk. Tror ikke dette er så mye å bry seg om, bl.a. p.g.a. alle innstillinger og konfigureringer som ble foretatt hos meg den første tiden. Det endrer lydbildet.

    Det jeg lurer på, er hvor lang tid det går før du må utvide til 400? :)
    Hei. Jeg holdt nesten på og bestille slave i samme slengen, men ved grundig vurdering valgte jeg å starte med D200. Men hvis en slave kan gjøre så stor forskjell som mange sier, går det ikke mange månedene før jeg har D 400.
     

    Septimus

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Hei, det første du gjør med et SD kort er å tømme det. Formater. Så laster du ned 7.1.1 software, så går du på konfiguratoren og laster den etter at du har gjort dine valg
    7.1.1 er zipfil, pakk den ut før du kopierer den til SD kort. Gi meg svar på om dette virker.
    mvh Paul
    har 400 og har tatt alle innganger i bruk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn