Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    8.1 er ute. Spennende !
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Skal jeg tørre det? Jeg feiger ut og venter til noen med 400 har lastet ned.:)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Bug fixes on the 8.1.0 Firmware version:
    •Fix of potential issue with certain SAM V2 profiles at high level
    •Fix of potential phono EQ issue of companion units in some ‘dual-mono’ configurations
    •Fix of potential preamplified output issue in variable volume mode configurations
    •Fix of potential DPM issue in some configurations
    •Tone control now fully compatible with SAM V2
    •ICM mode can now be independently turned on/off on each inpu
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Det som er litt kult er at man kan tilpasse hver inngang, hvis man ønsker.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Lasta inn på mine 2x200 og fungerer som bare d...
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    I forbindelse med at jeg skal gå over til Devialet, har jeg bestem meg for å beholde min EmmLabs SACD se. Jeg har tenkt benytte AES/EUB digital kabel fordi CD spilleren har en slik utgang. Er det noen som har erfaring med hvordan dette fungerer?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Sacd er 1bit teknologi vis jeg husker ret, ta en telefon tilforhandleren og spør, alternativ. spør devialet på mail. Vanlig CD er ikke et problem. men spør så er du sikker.

    mvh
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    I forbindelse med at jeg skal gå over til Devialet, har jeg bestem meg for å beholde min EmmLabs SACD se. Jeg har tenkt benytte AES/EUB digital kabel fordi CD spilleren har en slik utgang. Er det noen som har erfaring med hvordan dette fungerer?
    Du kan använda digital ingång när du spelar CD.
    SACD kan/får inte avspelas via digitalutgång och då måste du använda analog ut/ingång.
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Takk for informative svar. Jeg skal ta kontakt med forhandler.
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Fra Devialet Chat: One EXCEPTIONALLY interesting point made to us by Devialet (and one that I was fairly taken aback by) is that there is apparently no difference in how 8.1.0 and 8.0.0 process audio. The only difference in the two FW versions is in the human interface.

    Da har det vel lite for seg å forsøke 8.1.
    Mitt forsøk med 8.0 via USB var ikke vellykket med tanke på lydkvalitet.
    Da blir det vel fortsatt 7.1.3 som i mine ører spiller fantastisk, men dessverre er ikke den nye configurator back-kompatibel.

    Noen som har sammenliknet 7.1.3 og 8.1 (som nå skal være uten bugs)?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Fra Devialet Chat: One EXCEPTIONALLY interesting point made to us by Devialet (and one that I was fairly taken aback by) is that there is apparently no difference in how 8.1.0 and 8.0.0 process audio. The only difference in the two FW versions is in the human interface.

    Da har det vel lite for seg å forsøke 8.1.
    Mitt forsøk med 8.0 via USB var ikke vellykket med tanke på lydkvalitet.
    Da blir det vel fortsatt 7.1.3 som i mine ører spiller fantastisk, men dessverre er ikke den nye configurator back-kompatibel.

    Noen som har sammenliknet 7.1.3 og 8.1 (som nå skal være uten bugs)?

    Min 200 fungerer nå optimalt med FW 8.1. Kan konfigurere ICM, DPM, SAM V2, RAM via fjernkontrollen mens man spiller musikk.
    Alle Bugs er fikset og det låter knallbra. Ellers er det ingen lydmessige forskjeller på 7.1.3 og 8.1.0 i mine ører.
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    OK. Da blir det vel et forsøk med 8.1 om en stund.
    Får se om jeg kan leve med den.

    Lydkvaliteten vil uansett være det viktigste for meg.
    Så får ekstra fasiliteter komme i annen rekke.
    Men fungerende configurator hadde vært en fordel.
    Håper derfor at 8.1 vil fungere for meg.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Da blir det vel fortsatt 7.1.3 som i mine ører spiller fantastisk, men dessverre er ikke den nye configurator back-kompatibel.
    Hva mener du her? Det er jo mange som har gått tilbake til den gamle versjonen etter å ha prøvd den nye.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Fra Devialet Chat: One EXCEPTIONALLY interesting point made to us by Devialet (and one that I was fairly taken aback by) is that there is apparently no difference in how 8.1.0 and 8.0.0 process audio. The only difference in the two FW versions is in the human interface.

    Da har det vel lite for seg å forsøke 8.1.
    Mitt forsøk med 8.0 via USB var ikke vellykket med tanke på lydkvalitet.
    Da blir det vel fortsatt 7.1.3 som i mine ører spiller fantastisk, men dessverre er ikke den nye configurator back-kompatibel.

    Noen som har sammenliknet 7.1.3 og 8.1 (som nå skal være uten bugs)?
    Hei, hva nener du med at den nye Configurator ikke er back kompatibel ?

    Har du mulighet fore at udybe dette lidt?

    Min 200 ligger stadig ikke nedpakket og er konfigureret til 7.1.3

    Mener du at vis jeg opgraderer til 8.1 forsvinder muligheten for at gå tilbage til 7.1.3 softvaren ?
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Nei det er ikke noe problem å gå tilbake fra 8.x til 7.1.3 eller 7.1.1
    Har utført dette selv
    Men så vidt jeg forstår må en da ha konfigurasjon av innganger, RIAA, SAM etc. tilgjengelig fra "tidligere" konfigurator?

    Mottar gjerne korreksjon på dette`dersom noen har info..
    Men er i tvil om en kan konfigurere 7.1.x med den "nye" konfigurator som kom i forbindelse med 8.1

    From the release notes 8.1 som gjelder back-kompatibilitet mellom 8.1 og 8.0:
    Le configurateur does not allow you to use SAM with the 8.0.0 firmware anymore.
    If you are still on firmware 8.0.0, please upgrade to the 8.1.0.

    Om det samme gjelder mellom 8.1 og 7.1.x er kanskje ikke helt klart...
    Muligens kan funksjoner som er tilgjengelig i 7.1.x konfigureres med ny konfigurator...
    7.1.x støtter jo ikke RAM, SAMv2, ICM, DPM..

    Det kom også en brukermanual ifm. 8.1 - sjekk den
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Wired har testet Phantom. Skal visst låte bra.
    "This thing is worth every euro-converted dollar that you scrape and claw for in this godforsaken and cutthroat world. Yes, it sounds that good."
    Review: Devialet Phantom | WIRED
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Wired har testet Phantom. Skal visst låte bra.
    "This thing is worth every euro-converted dollar that you scrape and claw for in this godforsaken and cutthroat world. Yes, it sounds that good."
    Review: Devialet Phantom | WIRED
    Til prisen og bruken, ja.
    High end, neppe.
    Sant det, men virker å være et greit steg i riktig retning sammenlignet med den gjengse BT-høyttaleren.
    Enig
    Kunne godt kjøpt den bare for designet.
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Prøver ut en Devialet 120 for tiden. Sykt imponert i hakeslipp-klassen. Min trofaste Krell står forskremt nedpå gulvet. :)
    DSC_0623.jpg
    DSC_0624.jpg
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Farlig bra, ja- det er spørsmålet, om ikke tiden er ved at rende ut for tradisionel forstærker teknologi.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Fik mail fra Morten,NAT.

    Kunne se ut som han har fået Phantom ind nu, må få hørt disse næste gang vi er i Oslo.
     

    kjeorb

    Medlem
    Ble medlem
    27.03.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Hello..

    har nå nylig fått 2 stk silver Phantom + dialog. Venta på disse en god stund så det var en fornøyelse da de endelig kom. Har tilgode og høre hva dem har å gi, da samboeren har vært hjemme samtidig, men håper å kunne trykke på litt til helga😀😀

    Noen andre her med phantoms?

    Har dog et problem. Prøver å koble optisk inn i Dialog men den passer bare ikke! Optisk toslink kabel(meg bekjent) som glir rett inn i selve phantom ht, Apple tv og tvn, men ikke i dialogen. Av utseende så ser det jo ut til at både phantom ht og dialogen har akkurat samme optiske inngang.
    noen med samme problem??
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Tillykke, med Phantom, ser frem til at høre om hva du synes når du er blevet lidt mere familier med disse.
    Vedrøende tilslutnings problemerne,- ta en prat med forhandleren hvor du købte disse.

    Mvh.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hello..

    har nå nylig fått 2 stk silver Phantom + dialog. Venta på disse en god stund så det var en fornøyelse da de endelig kom. Har tilgode og høre hva dem har å gi, da samboeren har vært hjemme samtidig, men håper å kunne trykke på litt til helga������������

    Noen andre her med phantoms?

    Har dog et problem. Prøver å koble optisk inn i Dialog men den passer bare ikke! Optisk toslink kabel(meg bekjent) som glir rett inn i selve phantom ht, Apple tv og tvn, men ikke i dialogen. Av utseende så ser det jo ut til at både phantom ht og dialogen har akkurat samme optiske inngang.
    noen med samme problem??
    Gratulerer med Phantom! Sitter selv og venter på at mine Silver Phantom med Dialog skal komme seg oppover med melkeruta til vakre/kalde nord. Angående toslink som ikke passer er det et kjent problem i følge Devialetforumet. Det er noen kabler som passer, husker i farta ikke hvilke. Skal se om jeg finner ut hvilke det et snakk om. Hva er førsteinntrykket ditt av høyttalerne? Har de levd opp til forventningene?
     
    Sist redigert:

    kjeorb

    Medlem
    Ble medlem
    27.03.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Hello..

    har nå nylig fått 2 stk silver Phantom + dialog. Venta på disse en god stund så det var en fornøyelse da de endelig kom. Har tilgode og høre hva dem har å gi, da samboeren har vært hjemme samtidig, men håper å kunne trykke på litt til helga������������

    Noen andre her med phantoms?

    Har dog et problem. Prøver å koble optisk inn i Dialog men den passer bare ikke! Optisk toslink kabel(meg bekjent) som glir rett inn i selve phantom ht, Apple tv og tvn, men ikke i dialogen. Av utseende så ser det jo ut til at både phantom ht og dialogen har akkurat samme optiske inngang.
    noen med samme problem??
    Gratulerer med Phantom! Sitter selv og venter på at mine Silver Phantom med Dialog skal komme seg oppover med melkeruta til vakre/kalde nord. Angående toslink som ikke passer er det et kjent problem i følge Devialetforumet. Det er noen kabler som passer, husker i farta ikke hvilke. Skal se om jeg finner ut hvilke det et snakk om. Hva er førsteinntrykket ditt av høyttalerne? Har de levd opp til forventningene?

    Du må gjerne undersøke dersom det bare er noen spesifikke kabler som passer. Merkelig da den jeg har går rett inn i høyttalerne. Tenkte jeg skulle få koblet til Apple tv så jeg kan få brukt AirPlay også.
    førsteintrykket ut av esken var at dem var ganske tunge og solide! Men dem ser utrolig bra ut synes jeg. Noe unikt og annerledes med dem i forhold til andre ht?????? stilig hvordan dem kobles opp med bare en berøring på toppen av skallet.

    har enda ikke fått spillet så høyt på dem, så er fortsatt usikker på hvor god punch og bass dem har, men lyden er krystallklar uansett volum! fyller stua mi på ca 45kvm med stor lyd og deilig dyp bass selv på lave volum(25-30/100).

    Litt negativ til Spark, da en ikke får brukt tidal utenom. For interfacen her er ganske tungvint. På spotify/tidal osc kan en bare trykke seg rundt og finne lister/sanger og trykke play. Her må man "adde" sanger eller lister, bla til neste side for så å trykke play, og bla til neste side igjen for å styre volum.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Spennende å høre etterhvert som inntrykkene får satt seg.
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Fungerer det å bruke software equalizer samtidig med SAM? Det har vel kommet en software equalizer?

    Hvis man da vil justere equalizeren igjen etter å ha satt sd kortet i devialen igjen, må man da ta ut sd kortet fra devialen og sette sd kortet i pc/mac for å justere equalizeren?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    HiFi Choice har nå testet Phantom, her er konklusjonen sakset fra Devialetforumet:

    "Despite the lifestyle branding, the Silver Phantom is a genuine hi-fi proposition that's firmly rooted in high-end audio. What's more, as a complete music system that comes fully loaded with Devialet's latest technology and wi-fi streaming to boot, it's also exceptional value, especially given you could start with a single unit and add a second Phantom as funds permit. And pair them up you should, as being configured in stereo takes them up to the next level in the audio stakes, with a sound that's open, full bodied and blessed
    with a bass quantity and quality that really pushes the boundaries of what you'd expect from a compact system."

    Fikk "Editors Choice" og full pott på alt unntatt "features", da 4,5 av 5. Lover bra dette.
    Noen som har lest hele testen?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da er Phantom i hus og førsteinntrykket er bra. Eneste skåret i gleden er en irriterende suselyd/støy som kommer ved avspilling av musikk fra alle kilder. Når jeg trykker på pause forsvinner lyden etter et par sekunder. Volum på suselyden er konstant uansett volum i Spark. Det høres altså best på lavt volum. Ikke helt som forventet. Stereofil har bekreftet at de opplever samme fenomenet på sin demorigg. Devialet er kontaktet, er spent på tilbakemeldingen. Regner med at de kommer med en sw-fiks om ikke lenge. Problemet er også beskrevet av flere på Devialetchat.
    @kjeorb: kunne du sjekket om du har samme problemet? Angående toslink bruker jeg en billig Monstersak som passer fint i Dialog.

    En litt mer utfyllende post om lytteinntrykk mm finner dere her
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Da er Phantom i hus og førsteinntrykket er bra. Eneste skåret i gleden er en irriterende suselyd/støy som kommer ved avspilling av musikk fra alle kilder. Når jeg trykker på pause forsvinner lyden etter et par sekunder. Volum på suselyden er konstant uansett volum i Spark. Det høres altså best på lavt volum. Ikke helt som forventet. Stereofil har bekreftet at de opplever samme fenomenet på sin demorigg. Devialet er kontaktet, er spent på tilbakemeldingen. Regner med at de kommer med en sw-fiks om ikke lenge. Problemet er også beskrevet av flere på Devialetchat.
    @kjeorb: kunne du sjekket om du har samme problemet? Angående toslink bruker jeg en billig Monstersak som passer fint i Dialog.

    En litt mer utfyllende post om lytteinntrykk mm finner dere her

    Så bra! Og kjedelig.. Med susingen. Merkelig på et produkt med nesten fraværende støygulv. På min 200 er det helt tyst og kan ikke skjønne hvorfor det skal være særlig annerledes på phantom. Kan det være dialog som er problemet?

    Høres uansett ut som et sw-problem som nok fikses i en ikke altfor fjern fremtid.

    Spent på hvordan det utvikler seg.
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    236
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Den typen hvit lyd har jeg opplevd på alle aktive høyttalere jeg har brukt, samt en Naim mu-so som jeg benytter nå.

    Jeg har aldri klart å gjøre stort med det.
     

    kjeorb

    Medlem
    Ble medlem
    27.03.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Kan høre en svak lyd om jeg holder øre nærme høytaleren. Men ikke noe ellers.. Kan undersøke det litt nærmere.

    Ang toslink kabel så skåret jeg bort alle kanter og lignende på selve hodet men den er fortsatt svært vanskelig å få inn. Den må virkelig presses inn og over tid ser jeg for meg at dette vil knekke noe i dialogen. Jeg fikk lyd på denne måten via kabel men den sitter selvfølgelig da ikke låst fast lenger. Samme kabel klikker rett på plass i begge Phantom, så det må være noe muffins med dialog.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som om det er noe rart med toslinken på Dialogen din ja. Godt du ikke er like plaget med støy, hos meg er den godt hørbar 4 meter unna høyttalerne, jeg må opp i ca 15 i volum for å overdøve den. Selv da hører jeg den godt på stille partier i musikken.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Har Hifi Choice i digital format på iPad, sitter og leser akkurat nå :)

    image.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har alt nå fått svar fra Devialet angående støyen. Det gikk imponerende raskt! Ser ut til at det blir en løsning i løpet av måneden :)

    "Devialet Support (Devialet)
    Jul 13, 08:24

    Dear Ragnar,

    Thank you for your message.

    Indeed our engineers are aware of this issue and are working on a solution. This noise will be progressively decreased in each new update of the firmware. One should by the way be issues around the end of July.

    We will do our best to keep you informed on this point.

    Best regards,

    Océane Turpin

    Customer Care"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn