Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Heisann sober.
    Nei her er det samme problem fortsatt. Har fått flere config filer fra ingeniørene hos devialet uten at det har hjulpet. Så nå pakkes den ned for få å seg en luftetur til Frankrike.

    Mvh Sviggum
    Da er jeg redd boksen din er defekt. Alt du har vist så langt fungerer uten problem på min.
    Er redd for det jeg og :(
    Sub´n er det liv i når jeg kjører den gjennom DSPeaker Anti-Mode 2.0 DC og det er liv i inngangen når jeg setter den som digital og kjører Sonos.

    Er vel bare å kontakte forhandler i morgen.
    fant du ut av det? Erfarte det samme med ny configurator. Måtte lage en ny profil fra scratch, da våkna suben... Gammel config var bare å slette...
     
    Sist redigert:

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Hei alle i denne vennetråden!
    jeg melder meg på for jeg er i ferd med å teste ferdig 400 og vil etter all sannsynlighet gå til anskaffelse. Har hatt en Gryphon Diablo som jeg har vært meget fornøyd med. Men ser at denne løsningen er bedre teknisk og samler alt i en. Har også savnet mulighet til å spille vinyl. 400 har en helt annen klangsignatur enn Diablo som er et villdyr og gir utrolig mye dynamikk. 400 gir også masse dynamikk i tillegg til det ekstra løftet på oppløsning og detaljer, graver enda litt mer ut av høyttalerne som er Audiovector SR 6 AA. La forresten tepper foran høyttalerne for å få vekk litt for mye skarphet i øvre vokal og piano. Det virket!
    veldig lett å fokusere på ustyret og glemme akustikken i lytterommet. Fikk forresten tips fra noen danske audiophile som anbefalte å sette Devialet på spikes el.l. for å unngå svinginger i chassis når du drar på...
    Per Erik
     

    Vedlegg

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Godt valg :)
    Regner med at det var du som hadde lånt de fra NAT? Skulle innom å høre på PMC med SAM forrige helg...

    Stig O
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Hei, igjen!
    Du har helt rett i det:)
    Jeg rakk også å høre kombinasjonen din i kjelleren hos NAT og det låt utrolig bra.
    Pe
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Noen som har testet Devialet på Magnepan 3.7 (lav følsomhet og 4 ohm)? Evt hvilke modell fra Devialet?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hei, igjen!
    Du har helt rett i det:)
    Jeg rakk også å høre kombinasjonen din i kjelleren hos NAT og det låt utrolig bra.
    Pe
    Nesten samme kombinasjon. Har storebroren i den utgåtte I-serien. Skal opp å høre på Twenty 26 med SAM idag faktisk.

    StigO
     

    Gabster

    Fersking
    Ble medlem
    01.11.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Da får jeg benytte mitt første innlegg her på sentralen til å søke opptak som venn av Devialet. Tok til fornuften og bestilte en 200 i dag:). Spiller på dynaudio focus 160 så ser fram til å få testet dette med SAM (var ennå ikke SAM ready da jeg hadde Devialet'en på hjemlån for en tid tilbake). Noen andre her med erfaringer fra Devialet med Dynaudio?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har hatt en Gryphon Diablo som jeg har vært meget fornøyd med. Men ser at denne løsningen er bedre teknisk og samler alt i en. Har også savnet mulighet til å spille vinyl. 400 har en helt annen klangsignatur enn Diablo som er et villdyr og gir utrolig mye dynamikk. 400 gir også masse dynamikk i tillegg til det ekstra løftet på oppløsning og detaljer, graver enda litt mer ut av høyttalerne som er Audiovector SR 6 AA.
    Per Erik

    Hva hadde du valgt, skulle du måtte velge mellom Gryphon og Devialet som du har? Regner med den 400 du har kan drive det aller meste nesten, da jeg ser at tilogmed 120 driver svært tunge laster
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Jeg hadde Gryphon og valgte Devialet, ikke spesielt pga av lydsignaturen, men teknologi, design og fleksibilitet.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Etter at Janfrt bestemte seg for Devialet har sevl jeg begynt å interessere meg. Da ikke som eneste løsning, men i tillegg til det jeg alt har. Anmeldelsene rundt om er jo utrolig gode, og jeg har pr i dag ingen muligheter for streaming. Jeg har et par "begynnerspørsmål" som jeg håper noen kan svare på:

    1. Har noen peiling på hvor lenge disse underverkene holder? De er jo fulle av elektronikk og ser omtrent ut som laptoper. Garantien er visstnok 5 år, men hva skjer deretter?

    2. Ser at de har pre out. Er det uproblematisk å koble dem til en 400 W dual mono klasse D forsterker, eller mister jeg da noen funksjoner??

    3. Er det noen som har sammenliknet den innebygde RIAA'en med virkelig gode analoge vinylanlegg?

    Takknemlig for svar.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    3.737
    Torget vurderinger
    6
    Etter at Janfrt bestemte seg for Devialet har sevl jeg begynt å interessere meg. Da ikke som eneste løsning, men i tillegg til det jeg alt har. Anmeldelsene rundt om er jo utrolig gode, og jeg har pr i dag ingen muligheter for streaming. Jeg har et par "begynnerspørsmål" som jeg håper noen kan svare på:

    1. Har noen peiling på hvor lenge disse underverkene holder? De er jo fulle av elektronikk og ser omtrent ut som laptoper. Garantien er visstnok 5 år, men hva skjer deretter?

    2. Ser at de har pre out. Er det uproblematisk å koble dem til en 400 W dual mono klasse D forsterker, eller mister jeg da noen funksjoner??

    3. Er det noen som har sammenliknet den innebygde RIAA'en med virkelig gode analoge vinylanlegg?

    Takknemlig for svar.
    Hei grammofon.

    1. Devialet er det produktet jeg har/har hatt som har minst feil gjenom mine over 20 år i bransjen! Det er kvalitet hele veien igjenom produktet, fra print til utgang.

    2. Du kan sette på hva du måtte ønske av effektforsterkere, subber eller annet som krever pre out. Det du mister er 2 inn/utganger. Du kan også juster utgangen fra 0,2 Vrms til 4,0Vrms, så den er veldig fleksibel til det meste.

    3. Har en MEGET god MM/MC RIAA.

    Mvh
    Morten N.A.T
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Etter at Janfrt bestemte seg for Devialet har sevl jeg begynt å interessere meg. Da ikke som eneste løsning, men i tillegg til det jeg alt har. Anmeldelsene rundt om er jo utrolig gode, og jeg har pr i dag ingen muligheter for streaming. Jeg har et par "begynnerspørsmål" som jeg håper noen kan svare på:

    1. Har noen peiling på hvor lenge disse underverkene holder? De er jo fulle av elektronikk og ser omtrent ut som laptoper. Garantien er visstnok 5 år, men hva skjer deretter?

    2. Ser at de har pre out. Er det uproblematisk å koble dem til en 400 W dual mono klasse D forsterker, eller mister jeg da noen funksjoner??

    3. Er det noen som har sammenliknet den innebygde RIAA'en med virkelig gode analoge vinylanlegg?

    Takknemlig for svar.
    Hei grammofon.

    1. Devialet er det produktet jeg har/har hatt som har minst feil gjenom mine over 20 år i bransjen! Det er kvalitet hele veien igjenom produktet, fra print til utgang.

    2. Du kan sette på hva du måtte ønske av effektforsterkere, subber eller annet som krever pre out. Det du mister er 2 inn/utganger. Du kan også juster utgangen fra 0,2 Vrms til 4,0Vrms, så den er veldig fleksibel til det meste.

    3. Har en MEGET god MM/MC RIAA.

    Mvh
    Morten N.A.T
    Takk for svar, Morten. Jeg har fortsatt ikke helt gitt opp Ypsilon, men trenger uansett noe "annerledes". Kan ikke sitte og lytte til vinyl hele dagen. Tar kontakt om ikke lenge.
    Harald
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    3.737
    Torget vurderinger
    6
    Etter at Janfrt bestemte seg for Devialet har sevl jeg begynt å interessere meg. Da ikke som eneste løsning, men i tillegg til det jeg alt har. Anmeldelsene rundt om er jo utrolig gode, og jeg har pr i dag ingen muligheter for streaming. Jeg har et par "begynnerspørsmål" som jeg håper noen kan svare på:

    1. Har noen peiling på hvor lenge disse underverkene holder? De er jo fulle av elektronikk og ser omtrent ut som laptoper. Garantien er visstnok 5 år, men hva skjer deretter?

    2. Ser at de har pre out. Er det uproblematisk å koble dem til en 400 W dual mono klasse D forsterker, eller mister jeg da noen funksjoner??

    3. Er det noen som har sammenliknet den innebygde RIAA'en med virkelig gode analoge vinylanlegg?

    Takknemlig for svar.
    Hei grammofon.

    1. Devialet er det produktet jeg har/har hatt som har minst feil gjenom mine over 20 år i bransjen! Det er kvalitet hele veien igjenom produktet, fra print til utgang.

    2. Du kan sette på hva du måtte ønske av effektforsterkere, subber eller annet som krever pre out. Det du mister er 2 inn/utganger. Du kan også juster utgangen fra 0,2 Vrms til 4,0Vrms, så den er veldig fleksibel til det meste.

    3. Har en MEGET god MM/MC RIAA.

    Mvh
    Morten N.A.T
    Takk for svar, Morten. Jeg har fortsatt ikke helt gitt opp Ypsilon, men trenger uansett noe "annerledes". Kan ikke sitte og lytte til vinyl hele dagen. Tar kontakt om ikke lenge.
    Harald
    Ypsilon er ikke å forakte;) Du skal være velkommen så kan du få en innføring i Devialet universet....

    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Vedrørende spikes er min erfaring att Devialet trives best på myke antivibrasjons føtter,lydmessig bedre "sounstage"og litt varmere eller mindre skarp for og si det sånn

    Man bør prøve seg fram
     

    Gabster

    Fersking
    Ble medlem
    01.11.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei, min 200 begynner sakte men sikkert å bli innspilt her etter noen dager med mye lytting og masse glede, dette låter bra!:) Et spørmsål til dere som hatt Devialet en stund: Opplever innimellom ved streaming (wimp hifi) at musikken begynner å "hakke", type "flapp-flapp-flapp"... Trodde dette var et resultat av litt for dårlig wifi signal til Devialet'en, men har nå også opplevd samme når Devialet er tilkoblet med ethernet kabel (macbook fortsatt over air). Noen som har opplevd det samme og evt har noen tips?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vedrørende spikes er min erfaring att Devialet trives best på myke antivibrasjons føtter,lydmessig bedre "sounstage"og litt varmere eller mindre skarp for og si det sånn

    Man bør prøve seg fram
    Jeg bruker myke antivibrasjonsføtter på alt jeg har av utstyr, også Devialet, såfremt det står stødig.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Hei, min 200 begynner sakte men sikkert å bli innspilt her etter noen dager med mye lytting og masse glede, dette låter bra!:) Et spørmsål til dere som hatt Devialet en stund: Opplever innimellom ved streaming (wimp hifi) at musikken begynner å "hakke", type "flapp-flapp-flapp"... Trodde dette var et resultat av litt for dårlig wifi signal til Devialet'en, men har nå også opplevd samme når Devialet er tilkoblet med ethernet kabel (macbook fortsatt over air). Noen som har opplevd det samme og evt har noen tips?
    Jeg får ikke god nok kommunikasjon med WiFi (hakking) og benytter derfor optisk fra iMac til Devialet´en. Skal flytte litt på sistnevnte i rack´et for å sjekke om forbindelsen kan bedres.
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Dessverre er ikke mine Audiovector SR6 AA blitt SAM tilgjengelige ennå, men sanker stemmer og har mailet ned til de for å påvirke. Er ikke ute etter stemmer her, men synes min Devialet 400 spiller litt for skært på de høye pianotonene når jeg guffer på. Spurte Roysen som er en av guruene til råds, i hvert fall når det gjelder å ha utstyr. Han svarte at Devialet dessverre hadde en klanbalanse i tråd med min beskrivelse.
    Hva er erfaringene fra dere andre i "familien" og har dere noen tips det være seg akustikk eller andre ting som kan gjøre endringer?
    bernts
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Er enhetene dine innspilt? (har lest alt fra 5 til 500 timer).
    Benytter du digitalkabelen som var med mellom enhetene? Den ble hvertfall feil i mitt oppsett (benytter ikke den).
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Devialet slik jeg opplevde den var aldri skarp, men den er nok litt tynnere/mer detaljert enn "vanlig" hifiutstyr på godt og vondt.
    Kan også oppfattes som kjøligere i klangballansen enn det meste annet, selv om det er kl.A.
    Tror mye av denne oppfattelsen av klangballansen er siden det ikke blir trukket fra eller lagt til noe.
    De fleste andre produsenter legger jo som regel inn litt fyldighet og varme for å gjøre lydbildet mer analogt og innsmigrende.
    Iom at den også er den mest støysvake forsterkeren jeg vet om blir det ingenting og sjule seg bak, altså en utrolig ærlig forsterker, ikke alle som takler det.
    Skulle likt og testet ut Bam før jeg solgte min, ser mine Piega 30.2 er på listen.
    Leser i testen at ting blir litt fyldigere med bedre bass når Bam er aktivert.
    Allt i Allt er Devialer et referanseprodukt, bare ikke for alle :)
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Jeg synes faktisk at mine 400 godt kunne vært litt mere "frem på"! At de skal ha noe 100 timer på baken er helt sikkert, blir fortsatt bedre og bedre selv etter 500+. Jeg er aldri brukt med medfølgende Crystal kabel da det ikke er lang nokk. Har målt på det og får det heller ikke det til å stemme med spdif standarten for 75 ohm kabel. Er dog ikke helt sikker på hvordan kan egentlig måler det.. Bruker et ca 5 m. Synergistic coax
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Takk for gode tilbakemeldinger!
    jeg skal ha demo for noen lyttekamerater på fredag og er derfor ekstremt kritisk nå. For å detaljere det ytterligere, så bruker jeg den medfølgende kabel. De er nok heller ikke helt spilt inn. Har begynt å åpne seg mer og gir nå ekstremt god dynamikk og oppløsning. Når jeg sammenligner med Gryphon Diabo er 400 bedre. Derom ingen tvil. Her er det mer oppløsning og dynamikk. På tross av at Diablo går for å leve opp til navnet. Men det siste som gjør at du kan blåse ut skikkelig uten at det skjærer i ørene skal jeg prøve å hente ut. Det er jo på godt og vondt det som driver oss entusiastene videre. Samtidig må vi også ta hensyn til at kvaliteten på det vi spiller er utrolig varierende. Shit in skit out. Veldig lett å gå i fella på det også. jeg skal følge opp denne dialogen med tilbakemeldinger etter at jeg får lyttepanelets dom på fredag. De legger nemlig ikke noe i mellom...
    bernts
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Driver å tester ut Devialet 200 for tiden. Virker veldig lovende så spørs om ikke det blir et kjøp.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Takk for gode tilbakemeldinger!
    jeg skal ha demo for noen lyttekamerater på fredag og er derfor ekstremt kritisk nå. For å detaljere det ytterligere, så bruker jeg den medfølgende kabel. De er nok heller ikke helt spilt inn. Har begynt å åpne seg mer og gir nå ekstremt god dynamikk og oppløsning. Når jeg sammenligner med Gryphon Diabo er 400 bedre. Derom ingen tvil. Her er det mer oppløsning og dynamikk. På tross av at Diablo går for å leve opp til navnet. Men det siste som gjør at du kan blåse ut skikkelig uten at det skjærer i ørene skal jeg prøve å hente ut. Det er jo på godt og vondt det som driver oss entusiastene videre. Samtidig må vi også ta hensyn til at kvaliteten på det vi spiller er utrolig varierende. Shit in skit out. Veldig lett å gå i fella på det også. jeg skal følge opp denne dialogen med tilbakemeldinger etter at jeg får lyttepanelets dom på fredag. De legger nemlig ikke noe i mellom...
    bernts
    Ser fram til en slik ærlig "review". Er litt i tenkeboksen selv på en 120/200, men vet ikke om jeg tar sjansen om den skulle låte for kaldt, analytisk og sterilt. Kjipt å kjøpte en slik dyr sak og måtte legge den ut igjen på bruktbørsen med flere 10K i tap etter bare en måned :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Takk for gode tilbakemeldinger!
    jeg skal ha demo for noen lyttekamerater på fredag og er derfor ekstremt kritisk nå. For å detaljere det ytterligere, så bruker jeg den medfølgende kabel. De er nok heller ikke helt spilt inn. Har begynt å åpne seg mer og gir nå ekstremt god dynamikk og oppløsning. Når jeg sammenligner med Gryphon Diabo er 400 bedre. Derom ingen tvil. Her er det mer oppløsning og dynamikk. På tross av at Diablo går for å leve opp til navnet. Men det siste som gjør at du kan blåse ut skikkelig uten at det skjærer i ørene skal jeg prøve å hente ut. Det er jo på godt og vondt det som driver oss entusiastene videre. Samtidig må vi også ta hensyn til at kvaliteten på det vi spiller er utrolig varierende. Shit in skit out. Veldig lett å gå i fella på det også. jeg skal følge opp denne dialogen med tilbakemeldinger etter at jeg får lyttepanelets dom på fredag. De legger nemlig ikke noe i mellom...
    bernts
    Ser fram til en slik ærlig "review". Er litt i tenkeboksen selv på en 120/200, men vet ikke om jeg tar sjansen om den skulle låte for kaldt, analytisk og sterilt. Kjipt å kjøpte en slik dyr sak og måtte legge den ut igjen på bruktbørsen med flere 10K i tap etter bare en måned :)
    Det synes jeg absolutt at du skal gjøre. ;)
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    504
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Takk for gode tilbakemeldinger!
    jeg skal ha demo for noen lyttekamerater på fredag og er derfor ekstremt kritisk nå. For å detaljere det ytterligere, så bruker jeg den medfølgende kabel. De er nok heller ikke helt spilt inn. Har begynt å åpne seg mer og gir nå ekstremt god dynamikk og oppløsning. Når jeg sammenligner med Gryphon Diabo er 400 bedre. Derom ingen tvil. Her er det mer oppløsning og dynamikk. På tross av at Diablo går for å leve opp til navnet. Men det siste som gjør at du kan blåse ut skikkelig uten at det skjærer i ørene skal jeg prøve å hente ut. Det er jo på godt og vondt det som driver oss entusiastene videre. Samtidig må vi også ta hensyn til at kvaliteten på det vi spiller er utrolig varierende. Shit in skit out. Veldig lett å gå i fella på det også. jeg skal følge opp denne dialogen med tilbakemeldinger etter at jeg får lyttepanelets dom på fredag. De legger nemlig ikke noe i mellom...
    bernts
    Ser fram til en slik ærlig "review". Er litt i tenkeboksen selv på en 120/200, men vet ikke om jeg tar sjansen om den skulle låte for kaldt, analytisk og sterilt. Kjipt å kjøpte en slik dyr sak og måtte legge den ut igjen på bruktbørsen med flere 10K i tap etter bare en måned :)
    Smaken er jo som baken, men hos meg låter det i alle fall ikke kaldt og diskanten blir heller aldri skarp. Men det er jo i mitt rom, med Devialet 200 og mine høyttalere...Og ikke minst mine ører.

    Forøvrig er det i min bok ingen motsetning mellom analytisk og varmt. Mellomtonen kan godt være gyllen som rav samtidig med at diskanten er luftig og oppløst uten å være skarp. Hørt det mange ganger hjemme hos meg selv :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har brukt min Devialet 200 i ca. 50 timer nå og det låter ikke skarpt i det hele tatt. Satt opp sammen med Sonus Faber Olympica III og med SAM. Det er en fryd for øret! :) Og bedre skal det bli.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Jeg har brukt min Devialet 200 i ca. 50 timer nå og det låter ikke skarpt i det hele tatt. Satt opp sammen med Sonus Faber Olympica III og med SAM. Det er en fryd for øret! :) Og bedre skal det bli.
    Det er nok en finfin kombo, gratulere!
    Er heller ikke plaget med at det er skarpt på mine PMCer, derfor jeg tror ting ikke er helt innspilt
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Da er jeg fremme med en usminket review fra gårsdagens lyttekveld. Devialetene hadde på forhånd vært varmet opp i et døgn og begynner nå virkelig å bli innkjørt. I tillegg hadde jeg lagt et teppe på gulvet foran høyttalerne og trukket ned alle liftgardinene foran de 4 vinduene i stua. Vi testet ut ITunes, Wimp Hifi med Ethernet Air og JRiver med USB kabel.
    jeg må si at dette låt utrolig bra. Borte er all tvil. Det var oppløsning, dynamikk og et perfekt trykk nedover. Ikke låt det skarpt på noen som helst måte. Vi spilte alt av musikk; pianoklimpring, rock, jazz, køntri og blues. Var ikke innom noe klassisk. Ikke mulig å høre forskjell mellom JRiver med USB og Ethernet Air. Men Air Wifi er hakket dårligere enn kabel. Devialetene er usminket og nådeløse. Men gir samtidig enormt mye rom og liv. Synes jeg.
    jeg konkluderer med at disse badevaktene trenger utrolig lang innspillingstid opp mot 500 timer og må stå noen timer før de yter maks. Akkurat nå dagen derpå må jeg si at er krevende å finne en bedre løsning enn dette.
    Bernts
     

    Vedlegg

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Da er jeg fremme med en usminket review fra gårsdagens lyttekveld. Devialetene hadde på forhånd vært varmet opp i et døgn og begynner nå virkelig å bli innkjørt. I tillegg hadde jeg lagt et teppe på gulvet foran høyttalerne og trukket ned alle liftgardinene foran de 4 vinduene i stua. Vi testet ut ITunes, Wimp Hifi med Ethernet Air og JRiver med USB kabel.
    jeg må si at dette låt utrolig bra. Borte er all tvil. Det var oppløsning, dynamikk og et perfekt trykk nedover. Ikke låt det skarpt på noen som helst måte. Vi spilte alt av musikk; pianoklimpring, rock, jazz, køntri og blues. Var ikke innom noe klassisk. Ikke mulig å høre forskjell mellom JRiver med USB og Ethernet Air. Men Air Wifi er hakket dårligere enn kabel. Devialetene er usminket og nådeløse. Men gir samtidig enormt mye rom og liv. Synes jeg.
    jeg konkluderer med at disse badevaktene trenger utrolig lang innspillingstid opp mot 500 timer og må stå noen timer før de yter maks. Akkurat nå dagen derpå må jeg si at er krevende å finne en bedre løsning enn dette.
    Bernts
    Flotte greier! Da må jeg innom NAT ved neste Oslo-tur.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Devialet virker veldig spennende. Ser at de har kommet med SAM for en av Harbeth modellene også nå. Forstår det slik at 120 og 200 kanskje er innstegsmodeller? Når vi kommer opp i modell 250 dobler prisen seg nesten. Hva gjør at denne og de neste modellene blir så mye dyrere? Kan ikke se noe spesiellt på spesifikasjonene bortsett fra at de istedet for air har noe som kalles air2. Lurer litt på hva forskjellen på air og air2 også er? Noen som orker å ta en liten orientering....
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    200 og 250 er bygget på samme lest. Bedre/finere chassis på 250 og mer ytelse. 120 har en annen strømforsyning og litt færre funksjoner. Det var vel den enkle forklaringen.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    200 og 250 er bygget på samme lest. Bedre/finere chassis på 250 og mer ytelse. 120 har en annen strømforsyning og litt færre funksjoner. Det var vel den enkle forklaringen.
    Ok, takk. Får lese meg opp litt, hadde vært interressant å forsøke på Harbeth.
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Men er dette noe som skulle tilsi at 250 spiller bedre enn 200. Kan jo kjøpe 2 stk D200 for omtrent samme pris som en D250. Da får en ihvertfall mer effekt. Jeg lurer litt på dette av den grunn at jeg for tiden har en D200 på hjem lån og vurderer å kjøpe den, for den spiller veldig bra i mitt oppsett. Men er det verdt de ekstra kronene for en D250???

    MVH
    Tore Wilhelmsen


    200 og 250 er bygget på samme lest. Bedre/finere chassis på 250 og mer ytelse. 120 har en annen strømforsyning og litt færre funksjoner. Det var vel den enkle forklaringen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn