Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    811
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Du betaler for bedre chassis og effekt. Ja, å gå til 400 er et bedre alternativ enn 250 hvis du ikke skal går for 800 på sikt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    I følge Acoustic Tuning spiller Devialet 400 bedre enn 250.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    811
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Det er nok bare pga litt mer pondus
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.782
    Torget vurderinger
    6
    Hei E.I.A

    Det stemmer godt det Acoustic Tuning sier. D400 spiller bedre enn 250. Eneste grunnen til å kjøpe D250 er for å utvide senere til D800.
    D400 og D250 koster det sammen.

    Mvh
    Morten N.A.T

    I følge Acoustic Tuning spiller Devialet 400 bedre enn 250.
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
    Gratulerer med D200. Om en ukes tid er det min tur til å teste D200 på Marten Django. Gleder meg. Må også berømme Morten hos NAT som låner ut forsterker for hjemlån.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    727
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ..uffda for en tabbe å ha kjøpt en 250 ???!!!

    :rolleyes: hehe ,det er delte meninger om dette av folk som har disse,men 400 har jo noe mer og gå på ,så da så

    Devialet gennerelt bør ta ett kurs i kundeoppfølging og innformasjon !!
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.782
    Torget vurderinger
    6
    Hei Rolf.

    Ingen tabbe og kjøpe 250. Forsatt bedre enn 200. Du har da også muligheten til å oppgradere til 8008)

    Mvh
    Morten N.A.T
    Hei E.I.A

    Det stemmer godt det Acoustic Tuning sier. D400 spiller bedre enn 250. Eneste grunnen til å kjøpe D250 er for å utvide senere til D800.
    D400 og D250 koster det sammen.

    Mvh
    Morten N.A.T

    I følge Acoustic Tuning spiller Devialet 400 bedre enn 250.
    ..uffda for en tabbe å ha kjøpt en 250 ???!!!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik

    Gabster

    Fersking
    Ble medlem
    01.11.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Gratulerer med D200! Spennende med Auralic også, mener du det vil være en lydmessig gevinst ved å spille Wimp Hifi derfra, fremfor vanlig streaming over AIR direkte til D200?

    Dette var ment som svar til Torew....
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg streamer fra iPAD og Apple støtter ikke Devialet AIR såvidt meg bekjent.

    Gratulerer med D200! Spennende med Auralic også, mener du det vil være en lydmessig gevinst ved å spille Wimp Hifi derfra, fremfor vanlig streaming over AIR direkte til D200?

    Dette var ment som svar til Torew....
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hyggelig at folk er fornøyde. Kanskje noen blir enda mer fornøyde dersom de leser denne reviewen av Sf Amati Futura som etter hvert også blir en hyllest til Devialet 200:

    The Sonus Faber Amati Futura Speaker Review | STEVE HUFF PHOTOS
    SF er tydeligvis en god match med Devialet; han skriver bl.a.:

    "I feel the combo of the Devialet 200, Nordost Cables and Power products along with the Sonus Faber sound is just about a perfect match up."
    Ja, jeg er fortsatt ikke kommet så langt som til å prøvehøre Devialet hjemme, men jeg har lovet Morten å stikke innom for et lån. Når det gjelder anmeldelsen har jeg en følelse at anmelderen ikke har hørt all verdens kombinasjoner, og f eks ikke prøvd å koble en 1000 watter eller et sett Ypsilon-komponenter til Futuraene. Men uansett er det spennende at han var så ubetinget fornøyd. Jeg har i alle fall sjekket ut at Futura har SAM, og det samme gjelder vel dine?:)
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.082
    Antall liker
    147
    Torget vurderinger
    3
    Devaliet har fått meget gode omtaler . Men jeg lurer på hvordan Devaliet 120 vil spille kontra min Wavac MD 300B Singel ended klasse A forsterker med volumkontroll og Auralic Vega Dac . Noen med synspunkter på dette .
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    162
    Antall liker
    411
    Sted
    Danmark
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
    Gratulerer med Devialet. Super lækkert :cool:

    Lige et spørgsmål. Hvorfor købe en Auralic Aeris? Mener Devialet kan streame WIMP? Eller er der noget jeg har misforstået?
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    162
    Antall liker
    411
    Sted
    Danmark
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
    Gratulerer med Devialet. Super lækkert :cool:

    Lige et spørgsmål. Hvorfor købe en Auralic Aeris? Mener Devialet kan streame WIMP? Eller er der noget jeg har misforstået?
    Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
    Gratulerer med Devialet. Super lækkert :cool:

    Lige et spørgsmål. Hvorfor købe en Auralic Aeris? Mener Devialet kan streame WIMP? Eller er der noget jeg har misforstået?
    Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
    Ja.
     

    Gabster

    Fersking
    Ble medlem
    01.11.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
    Gratulerer med Devialet. Super lækkert :cool:

    Lige et spørgsmål. Hvorfor købe en Auralic Aeris? Mener Devialet kan streame WIMP? Eller er der noget jeg har misforstået?
    Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
    Ja.
    Man kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    162
    Antall liker
    411
    Sted
    Danmark
    Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
    Ja.
    Man kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
    Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for information :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
    Ja.
    Man kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
    Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for information :)
    Devialet AIR er et eget system som innstalleres på PC eller Mac, alså ikke det samme som Apple AIRPLAY.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    162
    Antall liker
    411
    Sted
    Danmark
    Man kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
    Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for information :)
    Devialet AIR er et eget system som innstalleres på PC eller Mac, alså ikke det samme som Apple AIRPLAY.
    Det er jeg klar over

    Som jeg forstår det installeres Devialet AIR på MacBook som herefter fungerer som mediaserver. Herefter forbindes Devialet 120/200/250 etc. til netværket via ethernet og fungerer som klient. Er det korrekt?
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Man kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
    Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for information :)
    Devialet AIR er et eget system som innstalleres på PC eller Mac, alså ikke det samme som Apple AIRPLAY.
    Det er jeg klar over

    Som jeg forstår det installeres Devialet AIR på MacBook som herefter fungerer som mediaserver. Herefter forbindes Devialet 120/200/250 etc. til netværket via ethernet og fungerer som klient. Er det korrekt?
    Det er korrekt. Ellers kan man jo også alternativt streame wimp osv fra pad/phone via airport express eller apple tv. Airport Express har ihvertfall optisk utgang som kan kjøres rett inn i Devialet forsterkeren.

    Mitt oppsett består blant annet av Apple MacBook Pro, med jRiver mediacenter. Det fungerer meget bra, både via USB, Ethernet og WiFi. Med Devialet Air bestemmer man selv om man ønsker Ethernet eller Wifi (erfaringen er dog at lyden er best med USB/Ethernet).
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    162
    Antall liker
    411
    Sted
    Danmark
    Det er korrekt. Ellers kan man jo også alternativt streame wimp osv fra pad/phone via airport express eller apple tv. Airport Express har ihvertfall optisk utgang som kan kjøres rett inn i Devialet forsterkeren.

    Mitt oppsett består blant annet av Apple MacBook Pro, med jRiver mediacenter. Det fungerer meget bra, både via USB, Ethernet og WiFi. Med Devialet Air bestemmer man selv om man ønsker Ethernet eller Wifi (erfaringen er dog at lyden er best med USB/Ethernet).
    Det var det som jeg tænkte. Har en SOtM sMS-100 netværksafspiller idag. Samme fremgangsmåde som med Devialet, hvor SOtM er klient i mit nuværende setup. Netop med min MacBook som server og LMS. Det var blandt derfor jeg spurgte ind til anskaffelsen af Aeris, da jeg personligt ville sælge min SOtM hvis jeg havde Devialet. Da jeg har en MacBook vil der ret beset ikke være grund til at have to ting der kan det samme.
     
    Sist redigert:

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Endelig fikk jeg testet ut en Devialet 200 hjemme i egen stue. Mine Marten Django L bretter godlyden ut på et nivå jeg slett ikke trodde var mulig. Jeg mener dette må være en fantastisk god kombinasjon.
    Teller nok opp i lommeboka på nyåret for å se om drømmen kan realiseres. Til alle dere Devialet eiere, Jeg er meget misunnelig
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    804
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Det skjer ting hos Devialet.

    Devialet

    En alt i ett løsning? Ser rimelig spesiell ut, men hvis den leverer slik alt annet de har gjør...
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Det skjer ting hos Devialet.

    Devialet

    En alt i ett løsning? Ser rimelig spesiell ut, men hvis den leverer slik alt annet de har gjør...
    Ser jo fett ut og er det nok óg. 3 kW guffe på den dyreste til 2000 Euro. Kan kobles og kobles og kobles ........ som de andre.

    Det blir interessant å høre hva importørene sier??
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    727
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Snakker vi om phantom eller dialog ?

    Quote:Compatible with PHANTOM and the existing range of Devialet amplifiers comes a brand new
    intelligent audio router called DIALOG.
    DIALOG creates a full wireless audio system in high resolution throughout your home, and can
    control and synchronize up to 24 PHANTOMs. It is connected to your own internet router,
    DIALOG can also directly access music from the cloud.

    Based on an extremely low-latency proprietary protocol realising 1,000,000 calls per second,
    DIALOG allows multiple users to seamlessly control the music being played and edit a shared playlist
    in real time. Every user contributes by making their music (stored on their mobile devices, or available
    from the cloud through the music services they have suscribed to) available to other users hooked
    up to the same DIALOG network.

    Thanks to the SPARK application, your PHANTOMs can be used alone as an independent music
    system, or grouped in pairs as a classical stereo installation, or in a scalable mulichannel system
    with 3, 4, 5 PHANTOMs or more
    ...
    The SPARK application also allows you to do live grouping, allowing to play different music in each
    room, or fill the house with the same music for a big party.

    DIALOG creates the most robust mesh network on the market today, by combining 3 dual-band
    Wi-Fi connexions, a 1Gbps Ethernet, and Power Line Communication of the latest generation.

    Each PHANTOM has an optical Toslink input and is able to share this input signal with any other
    PHANTOM on the network. Wired connectivity to the DIALOG network through a 1Gbps Ethernet
    RJ-45 port is also available.

    Based on the EVO

    platform, DIALOG will integrate more and more music streaming services natively,
    multichannel audio decoding, UPnP compatibility to access music from NAS devices, and much more
    .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    727
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Med denne vil man da ha en Devialet som man kan bruke som streamer til 1/3 av prisen til en Aries ������var det noen som sa

    noen som har bilder av denne saken?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg har etter hvert hørt noen slike "spillende fotballer". At de er "uten kanter" både visuelt og lydmessig, slik reklamen sier, tviler jeg ikke på. De fleste slike er det. Spørsmålet er om ikke også karakteren i musikken forsvinner. Det blir interessant å høre hva folk sier etter hvert som de får hørt dette her. Viktig ikke å ha alt for fastlåste meninger uten å ha hørt produktet. :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Synes personlig de var kule, som tatt rett ut ifra en science fiction film 8)
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Som julen på kjærringa ;)

    To stk Silver Phantom i bestilling :)

    Tålmodighetssalven er tatt fram igjen!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Spennende Tommykh :)
    Satt med fingen på kjøp knappen selv, men klarte og styre meg.
    Er spent på tilbakemeldinger etterhvert som de kommer på markedet.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    804
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Veldig spennende. Vet du når det er forventet at de kommer, og hva er prisen?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Norsk importør virker ikke å være helt på ballen her.
    Ingenting på hjemmesiden og heller ikke noe under HFS bransjenyheter....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn