Digitale avspillere Det Ultimate CD drivverk til betalbar pris - finnes det ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    334
    Torget vurderinger
    0
    Ser at Pro-ject RS2 T har steget fra 26000,- til 33000,-. Var dyr før. Nå er den surrealistisk dyr. Grrrrr!!!
    27% prisøkning virker litt i overkant på et år. Kan det være at etterspørselen, og vissheten kundene (vi) gir om et godt produkt, driver prisene opp? Kanskje en uunngåelig effekt av slike diskusjoner.. Dumt, men...
    Skal fortelle om mine erfaringer i en egen post...
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    334
    Torget vurderinger
    0
    Har hatt noen spillere... Philips, Denon, Original (CD-A8T, Kina-import). Sistnevnte hadde også digital utgang. Var rimelig fornøyd med denne, helt til jeg var på besøk hos broderen... Jeg hadde rippet platene mine, og la inn noen av låtene (WAV) på et minnekort. Dette spilte vi av på hans PC, til hans nye store Hegel integrerte, med innebygd DAC. Her var mer "svart" og stille bakteppe, bedre dynamikk, stemmer og solister sto frem på en helt annen måte. Der og da ble jeg overbevist om at jeg trengte en ny DAC. Fikk tak i en LM demo, som jeg ennå har, bare med nye rør. Koblet den til den digitale utgangen på CD-spilleren og fikk en bra forbedring. Var likevel ikke helt I mål, og kom etter hvert over en brukt CD transport fra CEC: TL-3N. Dette var en helt annen divisjon! Har kjøpt mye CD-plater siden.. 😊. Takknemlig for alle delte erfaringer på HFS, som kan hjelpe en til å få tak i utstyr og forstå prinsipper som øker musikknytelsen!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    27% prisøkning virker litt i overkant på et år. Kan det være at etterspørselen, og vissheten kundene (vi) gir om et godt produkt, driver prisene opp? Kanskje en uunngåelig effekt av slike diskusjoner.. Dumt, men...
    Skal fortelle om mine erfaringer i en egen post...
    Råvaremangel og transport er det som driver prisen mest opp nå om dagene.
    Tilogmed personell... er det mangel på rundt om....
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Absolutt, men det er større forskjell på kabler (y)
    Nogle kabler er der stor forskel på, og andre mindre.
    Drev er der også forskel på. Jeg lytter grundigt til et drev jeg har lånt af Drossel, som er fra PS Audio. Også en DAC fra PS Audio har jeg lånt. Tydelig forskel på det jeg selv har med et drev fra Pro-ject og en Pro-ject strømforsyning og min DAC fra HQ Audio.
    Et drev har altså en del at sige, og jeg undrer mig over, at mennesker lægger cd'er ind på computeren og kassere cd'erne. Har man hentet alt ud af cd'en. Der kommer nye drev til og det nye fra PS Audio skulle være så fremragende ifølge Poul McGowan.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nogle kabler er der stor forskel på, og andre mindre.
    Drev er der også forskel på. Jeg lytter grundigt til et drev jeg har lånt af Drossel, som er fra PS Audio. Også en DAC fra PS Audio har jeg lånt. Tydelig forskel på det jeg selv har med et drev fra Pro-ject og en Pro-ject strømforsyning og min DAC fra HQ Audio.
    Et drev har altså en del at sige, og jeg undrer mig over, at mennesker lægger cd'er ind på computeren og kassere cd'erne. Har man hentet alt ud af cd'en. Der kommer nye drev til og det nye fra PS Audio skulle være så fremragende ifølge Poul McGowan.
    Hei Sven
    Enig i at det å kaste/selge cdene etter ripping er dumt, men dersom man har rippet samlingen med dBpoweramp eller annet program som sjekker mot database har man en eksakt kopi av cden lagret. Ingen andre eller nye drev kan grave frem noe mer informasjon når du allerede har lagret 100% av informasjonen i filene dine.

    Så hvis du da avspiller disse filene via bufret overføring (nettverk eller USB) til streamer så har du unngått eventuelle forskjeller på drev 👍🏻
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Et drev har altså en del at sige, og jeg undrer mig over, at mennesker lægger cd'er ind på computeren og kassere cd'erne. Har man hentet alt ud af cd'en...
    For den som ripper til FLAC er det dumt å kassere CD'er hvis man hører forskjell ift. WAV
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Bruker Audiolab 6000CDT og har observert de første karakteristiske ripene på minst en cd som jeg har brukt flittig i forbindelse med innspilling av en forforsterker. Er tidligere omtalt på minst et utenlandsk forum https://forums.stevehoffman.tv/threads/audiolab-6000cdt-cd-transport.860164/. Vanskelig å fotografere og det er flere karakteristiske "striper" enn det som kan sees på bildet som er vedlagt. Ikke bra og uholdbart for mitt vedkommende.
    DSCF0252-2.jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Bruker Audiolab 6000CDT og har observert de første karakteristiske ripene på minst en cd som jeg har brukt flittig i forbindelse med innspilling av en forforsterker. Er tidligere omtalt på minst et utenlandsk forum https://forums.stevehoffman.tv/threads/audiolab-6000cdt-cd-transport.860164/. Vanskelig å fotografere og det er flere karakteristiske "striper" enn det som kan sees på bildet som er vedlagt. Ikke bra og uholdbart for mitt vedkommende.
    Der er derfor det er best å styre unna slot-loaders og heller gå for skuff eller top-loader. Det er mulig det kan hjelpe med rengjøring av hullet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bruker Audiolab 6000CDT og har observert de første karakteristiske ripene på minst en cd som jeg har brukt flittig i forbindelse med innspilling av en forforsterker. Er tidligere omtalt på minst et utenlandsk forum https://forums.stevehoffman.tv/threads/audiolab-6000cdt-cd-transport.860164/. Vanskelig å fotografere og det er flere karakteristiske "striper" enn det som kan sees på bildet som er vedlagt. Ikke bra og uholdbart for mitt vedkommende. Vis vedlegget 779479
    Ville kjøpe en som var til salgs nylig, men var for sent ute. Godt var det ...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Bruker Audiolab 6000CDT og har observert de første karakteristiske ripene på minst en cd som jeg har brukt flittig i forbindelse med innspilling av en forforsterker. Er tidligere omtalt på minst et utenlandsk forum https://forums.stevehoffman.tv/threads/audiolab-6000cdt-cd-transport.860164/. Vanskelig å fotografere og det er flere karakteristiske "striper" enn det som kan sees på bildet som er vedlagt. Ikke bra og uholdbart for mitt vedkommende. Vis vedlegget 779479
    Var akkurat dette jeg "mistenkte" eller var redd for når jeg først hørte om dette drivverket med slotloading. Men tenkte at det sikkert bare var jeg som var paranoid som vanlig. Takk for advarselen, da vet jeg iallfall nå hva jeg må styre unna.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Bruker Audiolab 6000CDT og har observert de første karakteristiske ripene på minst en cd som jeg har brukt flittig i forbindelse med innspilling av en forforsterker. Er tidligere omtalt på minst et utenlandsk forum https://forums.stevehoffman.tv/threads/audiolab-6000cdt-cd-transport.860164/. Vanskelig å fotografere og det er flere karakteristiske "striper" enn det som kan sees på bildet som er vedlagt. Ikke bra og uholdbart for mitt vedkommende. Vis vedlegget 779479
    Kanskje derfor den nye Omnia har fått cdskuffe selv om den er basert på 6000CDT?
    audiolab cd tray.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Merkelig at det ikke er mulig å konstruere spilleren slik at slot-matingen ikke lager riper?

    Nå kjente jeg plutselig at jeg ble litt paranoid med tanke på CD-ene jeg har brukt i bilen ...

    Edit: Tok noen stikkprøver på plater jeg har spilt mye i bil. Ingen riper der. Snakker om CD-spiller i en gammel Mazda. Da burde søren meg et kvalitetsmerke som Audiolab ikke være noe dårligere!
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    2.502
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fikk den i hus i går 😀
    Intresant product , kommer du til å bruke i2s ? Håper du vil beskrive lytte intrykk versus .Jeg har alltid vært tilhenger av tunge top spinnere / clamp models , de gjør noe for lyden ",,,,, (contra slot players selv de dyre )
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Vil tro at det med mulige riper kan vel lett dobbeltsjekkes med feks en brennt CD. Tar den inn og ut et antall 100 ganger og sjekk om det blir riper. Hvis det er tilfelle bør det meldes inn som reklamasjon. Eller sjekkes om evt. noe filt som skal beskytte mot riping har løst seg (nå vet jeg ikke hvordan designet er ellers, siden jeg ikke har en Audiolab.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Bruker forøvrig CD'er i bilen hele tiden, men bare brente kopier. De blir stablet og herjet med, og ser generelt ganske herpa ut etter en stund, men kan jo bare kastes hvis de blir uspillbare.

    I det minste er det ikke plastsugerør, da.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Litt OT siden disse nok bare er betalbar for noen veldig få, men interessant at CH Precision nettopp valgte å lansere en ny egenutviklet high end cd/sacd transport. Har nok Asia (Japan) som et viktig marked for disse da de også støtter Mqa.
    Heftige (og dyre) greier.


    CH-Precision-MORSe-Disc-Transport-Mechanism.jpg


    ch p transport.png


    d1-5-cd-sacd-player-square.jpg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gjallarhorn har en sånn til salgs på Torget nå. Ikke dum den heller:

    1642159896274.png
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Vær oppmerksom på at når endel disse firmaene snakker om "egne SACD verk" så er det den mekaniske delen de snakker om; f.eks skuffemekanisme. Tviler på om noen av disse små bedriftene designer og lager sine egne lasermekanismer og tilbehør. Tipper at det meste er fra Sony(?) eller tilsvarende.....
     

    TeeBee

    Medlem
    Ble medlem
    07.04.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Intresant product , kommer du til å bruke i2s ? Håper du vil beskrive lytte intrykk versus .Jeg har alltid vært tilhenger av tunge top spinnere / clamp models , de gjør noe for lyden ",,,,, (contra slot players selv de dyre )
    Har hatt den noen uker nå. Lyden er veldig god. Klar og flott definert. Jeg har inntrykk av at den ofte er bedre enn Hi-Res fra Qobuz (men skal innrømme at det kan selvsagt ha noe med ulike mastringer).

    Når det gjelder I2S: Her er jeg ganske skuffet over Pro-Ject. De skriver " Transport-only matters, because many already have a very good DAC, which means we do not have to add a DAC and drive costs up. So we concentrated to make the best CD transport we possibly could." i beskrivelsen av RS2T på sine sider. Men de er overhode ikke villige til å dele hvordan de bruker HDMI for å overføre I2S. Selv den norske importøren (tusen takk til Lars som forsøkte) får ikke noe informasjon ut av dem.

    Her sliter jeg med å forstå Pro-Ject sin holdning :(

    Jeg har heller ikke funnet noen på nettet som kjenner til hvordan Pro-Ject gjør det. En italiensk produsent av DAC (CanEVER) kjenner visstnok til hvordan, men de beklager at de må henvise meg til Pro-Ject).

    Så da blir det nok COAX i overskuelig fremtid ;)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Når jeg leser i denne tråden lurer kjeg egentlig på hvilke tekniske kriterier dere legg til grunn for " det optimale drev".....??
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Takk for det. Skal bli artig å lytte etter forskjellene mellom Audiolab'en og Pro-ject'en.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Tok bare noen sekunder. Har en komplett pakke med Shakespeare's skuespill og stykker utgitt på Decca. Holografi og romfølelse er vilt mye bedre på RS2 T. Ja, alt er bedre. Inkludert dynamikk. Hvem sa at det ikke er forskjell på drivverk? Utrolig.
    DSCF0257-2.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.919
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Så gøy. Jeg opplevde også såpass forskjell at jeg tenkte er det sånn masteren var ment å høres ut ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^
    Jeg hadde AudioLab 6000, og kjøpte Pro-Ject. Hadde i utgangspunktet verken lyst til, eller tro på, at det var hørbare forskjeller.

    Hvor feil man kan ta. Det er virkelig noe eget med det Pro-Ject drivverket.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Synes dere Pro-ject responderer på ulike underlag/hyller etc.? Har noen gamle Seismic Sink hyller. De "fiser" litt (som alle gamle) og må pumpes opp nå og da, men har stort sett alltid likt resultatet. Må få prøvd det, men kunne vært artig å høre først hva andre synes om forskjellen mellom "fast og flytende" underlag.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.919
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Synes dere Pro-ject responderer på ulike underlag/hyller etc.? Har noen gamle Seismic Sink hyller. De "fiser" litt (som alle gamle) og må pumpes opp nå og da, men har stort sett alltid likt resultatet. Må få prøvd det, men kunne vært artig å høre først hva andre synes om forskjellen mellom "fast og flytende" underlag.
    Anlegget mitt står på en tung massiv eikeskjenk , og vibrasjon er ikke det største tema. Men , det dukket opp noen dempeføtter fra Townshend på torget - så jeg tenkte hvorfor ikke? Brukte en marmorplate jeg hadde liggende - som er tenkt erstattet med noe penere. Dette har gjort at tyngden på hele greia er meget massiv og med bra spenst i føttene så den føles ganske stabil.

    Om det gjorde noe med lyden ? Helt ærlig - ikke noe jeg registrerte sånn umiddelbart , men patenten blir stående da jeg liker å gi transporten de beste betingelser. Noe som utgjorde større forskjell for min del var å bytte det switch poweret til en skikkelig lineær strømforsyning. Jeg kjøpte Pro-ject Powerbox RS Uni 1-way som har samme mål som transporten. Den medfølgende switchboksen lagde støy som slo inn på den forrige dac'en min. Med nytt power ble alt på stell. Støyende små switchpowere bør holdes unna kvalitetsutstyr etter min mening.

    A.jpg
    B.jpg


    AVimg_35536.jpg
    AVimg_35534.jpg
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Takk for fyldig og god tilbakemelding. Lineær strømforsyning kommer nok. Spørsmålet er bare hvilken. Bør vel ha original for å unngå at garantien går fløyten, men det er jo som kjent forskjeller i lyden mellom lineære strømforsyninger også https://audiobacon.net/2021/08/06/the-worlds-best-audiophile-linear-power-supplies/

    Litt pussig å se inni en av de absolutt dyreste (60-70000,-). Gjenkjenner Toroidy nettrafo og Kaisei kondensatorer. Vanskelig å skjønne at den koster så pass mye. https://audiophilestyle.com/ca/revi...-sound-application-pgi-tt-7-part-1-of-2-r973/
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.919
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Takk for fyldig og god tilbakemelding. Lineær strømforsyning kommer nok. Spørsmålet er bare hvilken. Bør vel ha original for å unngå at garantien går fløyten, men det er jo som kjent forskjeller i lyden mellom lineære strømforsyninger også https://audiobacon.net/2021/08/06/the-worlds-best-audiophile-linear-power-supplies/

    Litt pussig å se inni en av de absolutt dyreste (60-70000,-). Gjenkjenner Toroidy nettrafo og Kaisei kondensatorer. Vanskelig å skjønne at den koster så pass mye. https://audiophilestyle.com/ca/revi...-sound-application-pgi-tt-7-part-1-of-2-r973/
    Siden den skal forsyne en transport tviler jeg på at det er like kritisk hva man bruker av komponenter. RS Uni ser slik ut innvendig. Jeg synes det er stilig at den matcher størrelse/utseende (selv om jeg har den gjemt i et skap) :ROFLMAO: JEg bruker en 1000VA isotrafo også på transport/dac, men den påvirker nok kun DAC'en rent lydmessig.


    pro-ject-power-box-rs-uni-1way-silver-int.jpg
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    1
    Ja, RS2 T drivverket gir uten tvil et generelt løft i lyden. Og hørbart for alle vil jeg tro om man prøver i praksis, med mindre det er andre ting i kjeden som maskerer for mye eller rommets unoter er for dominant.

    Jeg har også kjøpt separat lineær strømforskyning - bestilte opprinnelig en fra Pro-ject, men etter lang ventetid og ingen varslet levering gikk jeg på E-bay og fikk laget en 230V/20DC til halve prisen. For min del hørte jeg forskjell umiddelbart når den ble satt inn: mer ro, tydelighet og økt oppløsning.

    LPS .png


    Dette med underlag er jeg mer usikker på. Marmor er sikkert ikke galt (litt myk stein med vekt). Men er det ikke Rega som går for det stive og lette? Inspirert av ideen laget jeg en stereobenk i bambus for et nytt oppsett (IKEA benkeplate for bad), den har kryssende lag med bambus og er relativt lett, stiv og med god bærevekt. Min før dette var marmor/demping/eikebjelker. Men forskjell? Hehe, direkte sammenlikning er ikke foretatt av praktiske grunner (og et annet rom) :)

    Derimot er dempe-remedier etter mitt syn av betydning. Har prøv ulike - har alltid ved testing foretrukket myk avdemping, spikes har ikke jeg fått til å fungere for hele frekvensspekteret så der holder jeg meg notorisk unna. Har også prøved ulike dempeputer - de fungerer - så prøvde jeg Iso acoustics Gaia for høyttalerne - wow - god effekt hos meg, så får min anbefaling!

    Så må man prøve Iso acoustics også for komponentene (type Orea) , herunder for RS2 T. Tok sats og kjøpte for drivverket, dac og forsterker samtidig, og puttet inn for alle (litt latskap mht å teste ut stegvis for en og en komponent). Joda, med Orea er det også mer å hente basert for min del. Soundstage blir større, mer distinkt, mer 3D/dybde, større seprarasjon og mer stofflighet/detaljer - alt virker "renere" - et fint løft igjen. Samtidig har jeg også en fornemmelse av at tonaliteten skifter en aning mot det lysere, og det bringer meg litt inn i filosofi-land. Har forsåvidt fire involverte: vibrasjoner, høyere oppløsning, luftfuktighet og rommets beskaffenhet. Første tanke er at med økt innsikt, presisjon, nærvær i tekstur, så blir det relativt mer inntog av det lysere registeret, hvilket også endrer til mer en relativ vekt i helheten - samtidig med at opplevelsen av det nedre registereret også blir bedre, vil jeg si. Men følelsen av at noe av malmen/indre masse blir bort på vokalene er der også, sammenlikniknet med i følelsen fra lytting litt tilbalke i tid. Dette kjente jeg da også på før Orea'ene ble satt inn - så jeg tror jeg egentlig skriver det på kontoen for at relativ luftfuktighet i lytterrommet har gått ned, som har beveget seg fra 40-tallet ned til de lave 20 nå med kulden ute. For tørr luft inne selvsagt også for husets beboere, men hva gjør man når det er krav om balansert ventilasjon...? Så var det vibrasjoner - tror kanskje erfaringen min er at mangelfull avkobling av komponenter drar med seg vibrasjoner som kan høres ut som mer "body" - og samtidig som maskering øker, soundstage krymper noe - så kan man med hjelp av "ikke avdempede vibrasjoner" få et lite skift mot en noe mørkere tonalitet? Tonalitet er viktig, og kanskje det viktigste for meg. Så, hvis man ikke ønsker denne kanskje opplevde tilten mot det litt mer opplyste som trioderør evner å kunne gi om de blir bedt om å spille opp (og da mener ikke slikt digitalis tilskjær som DAC'er med myriader av oppløste (og frakoblede) detaljer som tar overhånd, kan gi), så skal man kanskje holde på komponentene med bare vanlig, myk avdemping? Dog, dette er vel igjen veldig rom-spesifikt vil jeg tro - mye refleksjoner i rommet, og alle disse diskuterte parametrene blir jo bare lapskaus og vanskelig å forstå som enkeltbidrag. Mitt forrige rom i trepanel har annen adferd enn vegger i gips/glass som er dempet i refleksjonspunkter, som rommet jeg sitter i nå. Nå har forresten rørforsterkeren blitt varm mens jeg har skrevet, og det troverdige, organiske og selve tilstedeværelsen har økt. SET-rør, ekte kjærlighet for den som skjønner seg på sine egne ører :) Jo, forresten - ennå en parameter - strømkvalitet synes også å variere over døgnet, og når den er på den gode siden så danner den fin symbiose med et hode i lav-puls-mode utover en rolig kveld mot sen natt. Gratis tweak!

    Så mht avdemping: Min rapport er i alle fall at Iso acoustics Orea er det beste jeg har prøvd, de rydder opp litt mer i scenen, ekspanderer soundstage og gir mer nærhet til detaljer. Dette kan sikkert oppleves ulikt - mer transparens/oppløsning kan også avdekke "unoter" andre steder i anlegget - da er man inne i tolkning/forståelse - for tolkning av unoter i anlegget er utøvelse av skjønn, og kan lett bære galt avsted, tilskrives en uskyldig komponent/noe samspill, eller avdempingsmediet selv - prøving, undersøkelse og bruk av ører må til - og, ett skal sies - fra den nytende, perfeksjonistiske lytters perspektiv - det helper neppe å gjøre teoretiske betraktninger bak et skrivebord i sakens anledning!

    Men et annet tips for RS2 T: Har testet flere 75/110 kabler - fikk gode resultater med billige Blue Jeans (Belden 1694A med RCA/BNC (mot drivverk)), men etter et noen runder ble det Mogami 3173 110 ohm AES/EBU. Veldig leit dette med at Pro-ject ikke vil oppgi pin-out på I2S utgangen på drivverket, som nok er den beste overføringen, henvendte meg direkte til PJ jeg også to ganger, uten resultat. Tildels useriøst det der at PJ ikke gir slik informasjon for utgang på et enkeltstående produkt de selger, og som kjøper nødvendigvis må koble videre mot en dac.

    Mvh, tom-a
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn