Digitale avspillere Det Ultimate CD drivverk til betalbar pris - finnes det ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg er av dem som ikke gir slipp på CD mediet og jakter på mitt "siste" drivverk uten å tømme sparegrisen helt. Så folkens - hva finnes der ute ?

    På min short-list står Pro-ject CD Box RS2 T - som altså er en ren transport med nyutviklet drivverk. Sammen med tilhørende DAC/PRE har det vunnet Eisa prisen 2019/2020 , men utover det virker det som få bryr seg nevneverdig. Hvorfor er det ikke mer tester på web'en av dette drevet. Er CD virkelig så lite interessant for folk flest ?

    Kom gjerne med innspill og forslag til den ultimate CD spinner !


    pj-cd-box-rs2-t-silverscreen__large_full.jpg


    Pro-Ject-CD-BOX-RS2-T-12.jpg

    Pro-Ject-CD-BOX-RS2-T-08.jpg

    Pro-Ject-CD-BOX-RS2-T-09.jpg

    Pro-Ject-CD-BOX-RS2-T-04.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.233
    Antall liker
    20.448
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig så synes jeg at det er litt artig at det fremdeles finnes et marked for slikt, men jeg bør vel holde kjeften min. Se hva som skjedde med markedet for vinyl og platespillere.
    Søt den Pro-Jecten. Det viktigste med en slik dings må vel være at den er mekanisk solid nok til å gå i arv, slik gode platespillere kan? Datastrømmen ut får jo uansett ikke lov til å være annet enn førsteklasses, slik at sakene er transparente lydmessig.

    (Selv har jeg ikke hatt CD-spiller i anlegget på 10 år omtrent. Jeg har en DVD-snurre i datamaskinen som driver anlegget, slik at jeg kan rippe FLAC til flash-disken i den.)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Phillips
    Det er jo brukt av kanskje beste CD spiller Electrocompaniet med flere.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Egentlig så synes jeg at det er litt artig at det fremdeles finnes et marked for slikt, men jeg bør vel holde kjeften min. Se hva som skjedde med markedet for vinyl og platespillere.
    Søt den Pro-Jecten. Det viktigste med en slik dings må vel være at den er mekanisk solid nok til å gå i arv, slik gode platespillere kan? Datastrømmen ut får jo uansett ikke lov til å være annet enn førsteklasses, slik at sakene er transparente lydmessig.

    (Selv har jeg ikke hatt CD-spiller i anlegget på 10 år omtrent. Jeg har en DVD-snurre i datamaskinen som driver anlegget, slik at jeg kan rippe FLAC til flash-disken i den.)
    Er vel mange som deler ditt syn på saken , og derfor markedet ikke kaster seg over nyvinninger.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Phillips
    Det er jo brukt av kanskje beste CD spiller Electrocompaniet med flere.
    Hadde Electrocompaniet da den kom og noen etterfølgende år. Noen få bygger drev basert på eldre Philips enda , men problemet er at deler kan bli et problem.
    Nå er det nettopp folkene bak noen av de kjente Philips drevene som har utviklet et nytt (og etter deres påstand) bedre verk i den nevnte Pro-Ject spilleren.

    En annen viktig ting i tillegg til selve verket er reklokking av signalet. Mange eldre og bunnsolide verk som f.eks Studer har til til dels håpløst masse jitter . Så mitt poeng er at det må da kunne lages et drev i dag som danker ut disse gamle og til dels utdaterte drevene uten at det koster 100.000 ++

    Har Pro-ject klart det ? Eller er det andre som gjør det bedre ?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Personlig ser jeg ikke poenget rent lydmessig med noe mer kostbart enn en blu-ray spiller som bufrer signalet og dermed vel også sender fra seg en perfekt bitstream.

    Som for eksempel denne fra Sony, jeg har forgjengeren selv og klarte ikke høre noen degradering av lyden når den og en ECD-2 DAC erstattet EMC-1 UP, snarere tvert i mot. Jeg syns lyden ble bedre. Bruker den også til film, og ikke minst strømming av musikk og musikkvideoer fra youtube på anlegget når jeg føler meg lat, eller bare vil sjekke ut ny musikk. Lever veldig godt med denne løsningen, og til nesten ingen penger.

    Når det gjelder eierglede og brukeropplevelse er jeg helt med på at det er kult med et skikkelig drivverk som gir en god følelse under bruk. Gjerne toppmatet.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    9.276
    Sted
    Interiore Simplicitate
    I min jakt etter drivverk endte jeg med audiolab 6000cdt. Det er få alternativer i alle prisklasser virker det som.

    Det er neppe det ultimate drivverk, men det gjør jobben på en glimrende måte syns jeg. Jeg måtte bare legge vekk fordommene mot slot-matingen, den fungerer fint og det at det ikke er en skuff som går ut og inn er antagelig bare et pluss.

    Veil. pris kr 5000, fortsatt på tilbud fra HiFiFreaks til 1500 mindre enn det levert på døra.

    Et glitrende godt kjøp med mindre du er avhengig av å spille SACD.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Det er ikke store forskjeller på et fornuftig bygget moderne drev, men nyansene er der. På mitt anlegg nr. 2 (Primare / Montana) ville jeg neppe hørt særlig forskjell , men jeg har testet 3 drev mot hverandre i hovedanlegget.

    Cary 306 SACD - basert på Sony SACD drev.
    Nad M50 - slot-drivverk som bufrer og reklokker signalet.
    CEC TL 5 cd transport - remdrevet verk utviklet av CEC.

    Alle kjørt opp mot Auralic Vega DAC som står i hovedanlegget.

    Vi snakker som nevnt nyanser - og ikke de store forskjellene , men de er der. Av de 3 nevnte drev trakk kanskje CEC det lengste strået . Men byggekvalitet og derved eiergleden ved denne boksen står for meg ikke i forhold til prisen. Rent lydmessig spiller det bra , men ikke så mye bedre enn de to andre at det alene heller forsvarer prisen. Dette er min subjektive vurdering - og ingen vitenskapelig dokumentasjon !!!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.293
    Antall liker
    3.088
    Torget vurderinger
    4
    . Men byggekvalitet og derved eiergleden ved denne boksen står for meg ikke i forhold til prisen. Rent lydmessig spiller det bra , men ikke så mye bedre enn de to andre at det alene heller forsvarer prisen. Dette er min subjektive vurdering - og ingen vitenskapelig dokumentasjon !!!
    Har fått inntrykk av at C.E.C hadde bra byggekvalitet, men du fikk ikke det inntrykket? Har vurdert et par brukte C.E.C da jeg har endel cder, Bruker nå et eldre Cyrus + psu nå, men får bedre lydkvalitet med streaming hos meg så jeg har ikke klart å rettferdiggjøre noe nytt drivverk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    10.900
    Torget vurderinger
    2
    Antar at C.E.C. TL5 bør nevnes i denne sammenhengen. Veil 30 000,-

    Jeg hører vel med blant de som mener at det ikke er voldsomme forskjeller på fornuftig oppbygde drivverk, men ettersom jeg har hatt noen opplevelser som kan tyde på at det ikke er helt enkelt, holder jeg muligheten åpen.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Antar at C.E.C. TL5 bør nevnes i denne sammenhengen. Veil 30 000,-

    Jeg hører vel med blant de som mener at det ikke er voldsomme forskjeller på fornuftig oppbygde drivverk, men ettersom jeg har hatt noen opplevelser som kan tyde på at det ikke er helt enkelt, holder jeg muligheten åpen.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Den er en av de jeg testet ref. innlegg 10 i tråden. Men som nevnt til 30k forventer jeg bedre byggekvalitet. At det kan kjøpes i Japan til 1/3 av prisen sier vel noe om at den er litt aggressivt priset her på berget. Ikke for å henge ut verken forhandler eller produsent - jeg vet det koster å drive butikk i Norge ,men dette er min vurdering som kunde.
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Skjønner ikke helt behovet for denne type utstyr? En cd-rom til datamaskin har vel bortimot ikke en eneste feil (en bit forkjert -og programmet kan crashe) og hastigheten gjennom dac'en styres av dennes klokke??
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Holder meg til min gode (og gamle) Consonance cdp 5.0. Veldig fornøyd med den. :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Skjønner ikke helt behovet for denne type utstyr? En cd-rom til datamaskin har vel bortimot ikke en eneste feil (en bit forkjert -og programmet kan crashe) og hastigheten gjennom dac'en styres av dennes klokke??
    I teorien har du vel rett i det, men jeg har opplevd nok forskjeller til at jeg ikke slår meg til ro med saken :)
    Men f.eks min NAD M50 er uhyre bra til prisen - og den streamer og spiller fra HD i tillegg.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Skjønner ikke helt behovet for denne type utstyr? En cd-rom til datamaskin har vel bortimot ikke en eneste feil (en bit forkjert -og programmet kan crashe) og hastigheten gjennom dac'en styres av dennes klokke??
    I teorien har du vel rett i det, men jeg har opplevd nok forskjeller til at jeg ikke slår meg til ro med saken :)
    Men f.eks min NAD M50 er uhyre bra til prisen - og den streamer og ripper/spiller fra HD i tillegg.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Joda , lov å drømme , men tror du overså "betalbar pris" :)
    Rega har noen fine modeller... Og fungerer ofte godt som drivverk. Blueray, har jeg selv.. Funker bra det, men litt irriterende med delay..
    Ja, i TV anlegget bruker jeg selv et Cambridge CXUHD Multi-drivverk. NAD M50 gir også litt delay grunnet bufring av signalet, men ikke det store problemet.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.649
    Antall liker
    1.695
    Torget vurderinger
    1
    Her i huset brukes blant annet Electrocompaniet EMC 1 UP og Teac VRDS 10, har andre spillere blant annet en eldre C.E.C. Men synes disse er bedre totalt sett.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    833
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er CD virkelig så lite interessant for folk flest ?
    Ja, må vel bli svaret til det.
    Det er vel for det meste folk i hifi-miljøet som spiller CD, resten bruker Spotify, Tidal og andre strømme-tjenester.
    Av de som bruker CD, så er det vel mange som bruker sin Blu-ray spiller, og spiller via DAC, om de skal spille CD.

    Av «vanlige» folk som spiller CD, så bruker de enten sin gamle CD-spiller, DVD-spiller eller Blu-ray spiller, evt 4K spiller.

    Skal en ha høyoppløst lyd, så holder ikke CD.
    Gode nettsider som HDtracks er nok å foretrekke, fremfor et format som CD.

    Selv rippet jeg min CD-samling til FLAC-format, og lagret den på harddisk.
    Med gode programmer som DBPoweramp, så er det enkelt å lagre mye «ekstra» informasjon om de aktuelle platene også.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Min mistanke ble langt på vei bekreftet med denne tråden. De fleste som enda snurrer en sølvskive er fornøyd med en eldre spiller eller en multispiller. Bransjen satser ikke på mediet lenger - og det lages derfor få spillere / drivverk. Jeg burde kanskje slå meg til ro med mine Nad M50 og Cary 306 SACD , men kommer nok til å drive litt Research i det stille. Så skal jeg heller rope ut hvis jeg finner noe fantastisk :)
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Kanskje tenk på at skaffe deg en laser før den går i stykker og er slutt på reservedeler. Jeg sitter med en Pioneer PD06 - som ikke kan spille pga. laseren ødelagt - og slutt på deler...:-(
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Min mistanke ble langt på vei bekreftet med denne tråden. De fleste som enda snurrer en sølvskive er fornøyd med en eldre spiller eller en multispiller. Bransjen satser ikke på mediet lenger - og det lages derfor få spillere / drivverk. Jeg burde kanskje slå meg til ro med mine Nad M50 og Cary 306 SACD , men kommer nok til å drive litt Research i det stille. Så skal jeg heller rope ut hvis jeg finner noe fantastisk :)
    Det finnes ennå de av oss som handler nye spillere, det er det som er det fine at man har et valg..! :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Min mistanke ble langt på vei bekreftet med denne tråden. De fleste som enda snurrer en sølvskive er fornøyd med en eldre spiller eller en multispiller. Bransjen satser ikke på mediet lenger - og det lages derfor få spillere / drivverk. Jeg burde kanskje slå meg til ro med mine Nad M50 og Cary 306 SACD , men kommer nok til å drive litt Research i det stille. Så skal jeg heller rope ut hvis jeg finner noe fantastisk :)
    Ikke helt enig der. Massiv forskjell i lyd fra Doxa dacen fra forskjellige kilder. Jeg har Oppo bdp105, Yamaha bdp1060 og Roksan Blak i heimen. Har lånt noen gamle spillere fra kompiser for å teste også. Bemerkelsesverdig hvor mye av "egenlyden" på kilden som slipper gjennom.
    Jeg har en Ifi Ispdif-purifier også, og kjører jeg kilden gjennom dem så høres nesten alt likt ut. Yamaha'en og (spesiellt) Oppo'en låter bedre gjennom den, mens Roksan låter mye bedre uten. Go figure :confused: Man bør i det minste teste før man slår seg til ro er nå min mening og anbefaling.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.119
    Sted
    Trondheim
    Jeg har 5 CD-spillere. Foretrekker helt klart CD framfor noe annet. Jeg fortrekker et fysisk medium. Vinyl er sikkert flott, men det er dyrt og kronglete, og CDer lyder fantastisk på mitt anlegg. Streaming fører for min del bare til hopping fra spor til spor og man får ikke noe forhold til musikken på samme måte som med et fysisk medium. I tillegg spiller jeg hovedsakelig klassisk musikk, og det er slettes ikke alt man er interessert i som er tilgjengelig på strømmetjenestene. Man finner nok mesteparten av musikken, men ikke nødvendigvis med de artistene man vil høre. Jeg har rippet hele CD-samlingen så jeg har den tilgjengelig til streaming, men streamer sjelden.
    Min spillerpark har jeg vel opplyst om før, men jeg har en Krell, en Rega, en Pioneer og 2 SONY. De 3 siste er SACD-spillere.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har 5 CD-spillere. Foretrekker helt klart CD framfor noe annet. Jeg fortrekker et fysisk medium. Vinyl er sikkert flott, men det er dyrt og kronglete, og CDer lyder fantastisk på mitt anlegg. Streaming fører for min del bare til hopping fra spor til spor og man får ikke noe forhold til musikken på samme måte som med et fysisk medium. I tillegg spiller jeg hovedsakelig klassisk musikk, og det er slettes ikke alt man er interessert i som er tilgjengelig på strømmetjenestene. Man finner nok mesteparten av musikken, men ikke nødvendigvis med de artistene man vil høre. Jeg har rippet hele CD-samlingen så jeg har den tilgjengelig til streaming, men streamer sjelden.
    Min spillerpark har jeg vel opplyst om før, men jeg har en Krell, en Rega, en Pioneer og 2 SONY. De 3 siste er SACD-spillere.
    Her er også CD hovedmediet. Vinyl kun for nostalgien , som blir brukt mindre og mindre. Når jeg streamer spiller jeg stort sett hele album , men lyden er best fra CD.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Kjøpte meg Moon 260D drivverk og den spiller mye bedre enn min Oppo 103D Blu Ray , og litt bedre enn Audirvana/Bryston USB/ Dac oppsett matet fra eksterne disker. Så Moon har innfridd så langt👍
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.147
    Antall liker
    2.064
    Forskjellen mellom forskjellige drivverk kan være som dag og natt. Jeg synes også det er pussig at mange uttaler seg friskt om noe de tydeligvis ikke har prøvd. I en "god gammeldags hi-fi rigg" er det dessuten avsender som styrer datastrømmen så fremt man ikke har drivverk med med inngang for ekstern klokke. Jeg har mange CD-spillere, toppklasses DVD-spillere og Blu-Ray spillere. Opplever store forskjeller. For eksempel er forskjellen i TV-anlegget mitt så stor mellom en tidligere (dårlig) toppmodell Blu-Ray fra Sony (BD770, hvis jeg ikke husker feil) og Sony SACD-spiller SCD555ES at jeg ikke hadde orket å spille musikk via førstnevnte når jeg kobler disse til en Hegel-DAC. Likeledes er forskjellen stor når jeg kobler inn en Stello 500-spiller til min DCS Puccini. Med data fra Stello virker lyden fyldig og behagelig, men tåka letter virkelig når jeg kobler over til VRDS-drivverket i Puccini, selv uten å koble inn den eksterne klokka til DCS. Stello har påkostet tung mekanikk til sitt toppmatede Sanyo-drivverk, men må ha elendig styring av datastrømmen.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.764
    Antall liker
    11.165
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mange merkelige påstander og vurderinger her.... På DIYAudio startet i 2008 en tråd kalt "The Shigaclone Story" - om et DIY CD drev. Tråden ble startet om omfattet fort noen av de ypperste DIY-gutta på der forumet, - folk med full kontroll på teknikken....
    Det aktuelle drevet som ble brukt som basis var hentet fra en 1000kr blaster, - som det så ble bygd kontroller og buffere etc rundt....
    Dette ble bedømt som fullt på høyde med drivverk i mange titallstusen klassen....
    Mye av det vi ser av fancie drev er i stor grad kosmetikk, fullstendig uten faktisk påvirkning av digitalsignalet ut. Jitter blir stadig framhevet som et stort problem, - dette er noe som løses i buffer - og drivkretser, med kretsløsninger som normalt ikke koster særlig..
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har 5 CD-spillere. Foretrekker helt klart CD framfor noe annet. Jeg fortrekker et fysisk medium. Vinyl er sikkert flott, men det er dyrt og kronglete, og CDer lyder fantastisk på mitt anlegg. Streaming fører for min del bare til hopping fra spor til spor og man får ikke noe forhold til musikken på samme måte som med et fysisk medium. I tillegg spiller jeg hovedsakelig klassisk musikk, og det er slettes ikke alt man er interessert i som er tilgjengelig på strømmetjenestene. Man finner nok mesteparten av musikken, men ikke nødvendigvis med de artistene man vil høre. Jeg har rippet hele CD-samlingen så jeg har den tilgjengelig til streaming, men streamer sjelden.
    Amen, broder!

    I en "god gammeldags hi-fi rigg" er det dessuten avsender som styrer datastrømmen så fremt man ikke har drivverk med med inngang for ekstern klokke.
    Dette gjelder jo når avspilleren styrer dacen via s/pdif, så jeg synes det er logisk at det kan være forskjeller med en del eldre dacer og/eller tradisjonelle oppsett. Men det får vel straks mindre å si hvis man sender signalet digitalt til en DSP-boks som oppsampler og reklokker signalet, feks? Har også inntrykk av at moderne gode dacer er mer "motstandsdyktige" mot jitter osv enn de var før?
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    254
    Antall liker
    149
    Sted
    Tromsø
    Hei

    Innenfor betalbar pris ?????? Sjekk ut Tascam cd 200 , ikke spesiellt pen å se på men 2490,- inkl frakt må jo være godt innfor betalbart.

    John Atkinson (Stereophile) kjøpte sin tascam på bakgrunn ev deres (stereophile) test i 2014 , denne er gått ut av produksjon men finnes på div lager rundt i europa ++

    Lyd ???? Side ved side Eximus cd10 nesten der , bare nyanse forskjeller , som drivverk via lys lederen til Primare dac 30 , vel jeg kan ikke hør forskell på dac 30 og

    Tascam spilleren , denne er rett og slett et løp og kjøp . testet denne ut i 3 uker så bestillte jeg en til sånn for sikkerhets skyld spiller nydelig som den er , en positiv side

    effekt er at på denne spilleren kan jeg høre på div plater som har pre ringinga i toppen ( sent 85-95 ca) uten å få konstant øre betennelse eller bare vondt i øra .

    Et kupp til prisen

    Mvh Morten .
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.895
    Antall liker
    32.615
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Tascam ser ut som et bra kupp til prisen som du sier, men havner ikke blant ultimate cd drev på min liste. Som rimelig og bra spiller derimot - så virker den veldig bra.

    Jeg burde kanskje spesifisert ultimate drivverk og betalbar pris. Med ultimate så mener jeg bygd som en tanks , og det skal levere datastømmen på plata så "ren" og presis som overhode mulig. Kan godt betale litt ekstra for solid / overdimensjonert fremførelse . Pro-ject som jeg nevnte innledningsvis koster ca 25.000 kroner. Det er vel egentlig over smertegrensa , men antyder samtidig hvor langt jeg er villig til å strekke meg for det rette produktet. Komplett spiller / innebygd dac gidder jeg ikke betale for - da det uansett skal brukes opp mot separat enhet.

    Det finnes rene drivverk opp til flere hundre tusen. De dyreste fra CEC , Esoteric , mbl med flere. Så min søken dreier som å finne noe som ytelsesmessig ligger så nærme som mulig disse "cost no objekt" transportene - til en mer spiselig pris.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn