Den store kabelavledningstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Sleivspark..:
    Benekter ikke noe av det, du skriver, bortset fra det med Pluto...... en sånn kommentar er bare stupdum.
    Gryphon som merke har en lydsignatur. Det har de alltid hatt fra de første produkter, og det hadde noe å gjøre med,
    hva Flemmings ører forlangte. Tom, deres utvikler igjenem mange år har forstått det.
    Om du beveger deg opp gjennem "hierakiet" er det samme lydsignatur, bare "mere av det hele" jo større amps.
    Samme har Accuphase.
    For å nevne en som IKKE har, kan nevnes Pass Labs. Alle hans forsterkere lyder forskjelligt. Med andre ord, du kan ikke være
    sikker på at oppgradere en Pass Labs til større Pass Labs forsterker og gå ut fra, at du får den samme lydsignatur. Det kan du med Gryphon.
    Nelson Pass driver UTVIKLING. Og er ikke redd for å gå nye veier... Men om du er interessert, har de (Pass Labs) flere serier/typer forsterkere, og innen serien, er signaturen gjenkjennelig. Enda bedre; om du ennå er i villrede, går det faktisk å spørre sjefen selv, - han har "en anelse" oversikt...

    Men...kabler...siden jeg bare er "nesten" rocket-scientist; jeg foretrekker kabler fra produsenter som har (et fornuftig) data-blad! Av botique kabler, har QED (så langt jeg vet) alltid hatt datablad tiljengelig. Kimber har også, men var ikke tiljengelig før "nyere" tid. Pro-kabler har nesten alltid hatt, slik som Belden, Canare, ...

    Ønsker innspill om andre...
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.310
    Antall liker
    16.383
    Sted
    Østfold
    Fair enough det, jeg lar meg også rive med, som jeg har innrømmet tidligere i tråden! Det er vel likevel ingen unnskyldning for deg som jo tilsynelatende liker å bli tatt seriøst?
    Jeg tror de fleste som kjenner meg er svært klar over at jeg ikke er veldig selvhøytidelig. Poenget er vel snarere at om man ikke holder en spesielt lav profil vil det alltid være noen som går ganske systematisk til verks for å lage kvalm.

    Man stiller rett og slett bare spørsmål ved alt en står for og forutsetter at all empiri man legger til grunn bare er en del av en konspirasjon. Man kan da bare repetere de samme spørsmålene igjen og igjen så skaper man en slags konsensus rundt at spørsmålene er relevante. Hvis man selv også unngår å svare på spørsmål kan man holde folk opptatt ganske lenge. Det er den klassiske trollingoppskriften.

    Det er effektivt og fungerer på absolutt alle mennesker. Poenget er at den skreddersys for en enkeltperson eller en gruppe mennesker, og de må enten bare holde seg borte eller finne seg i å havne i dette.

    Det er uheldig at det ikke slås hardere ned på slike repetisjoner, at det ikke slås hardere ned på personangrep og at disse samme personene får lov til å stille spørsmål ved modereringen og til og med åpent hevde at modereringen har en helt annen årsak enn hva som et tilfellet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg tror de fleste som kjenner meg er svært klar over at jeg ikke er veldig selvhøytidelig. Poenget er vel snarere at om man ikke holder en spesielt lav profil vil det alltid være noen som går ganske systematisk til verks for å lage kvalm.

    Man stiller rett og slett bare spørsmål ved alt en står for og forutsetter at all empiri man legger til grunn bare er en del av en konspirasjon. Man kan da bare repetere de samme spørsmålene igjen og igjen så skaper man en slags konsensus rundt at spørsmålene er relevante. Hvis man selv også unngår å svare på spørsmål kan man holde folk opptatt ganske lenge. Det er den klassiske trollingoppskriften.

    Det er effektivt og fungerer på absolutt alle mennesker. Poenget er at den skreddersys for en enkeltperson eller en gruppe mennesker, og de må enten bare holde seg borte eller finne seg i å havne i dette.

    Det er uheldig at det ikke slås hardere ned på slike repetisjoner, at det ikke slås hardere ned på personangrep og at disse samme personene får lov til å stille spørsmål ved modereringen og til og med åpent hevde at modereringen har en helt annen årsak enn hva som et tilfellet.
    Du har jo rett.

    Men er det verdt det? Og hjelper det?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.310
    Antall liker
    16.383
    Sted
    Østfold
    Sleivspark..:


    Nelson Pass driver UTVIKLING. Og er ikke redd for å gå nye veier... Men om du er interessert, har de (Pass Labs) flere serier/typer forsterkere, og innen serien, er signaturen gjenkjennelig. Enda bedre; om du ennå er i villrede, går det faktisk å spørre sjefen selv, - han har "en anelse" oversikt...

    Men...kabler...siden jeg bare er "nesten" rocket-scientist; jeg foretrekker kabler fra produsenter som har (et fornuftig) data-blad! Av botique kabler, har QED (så langt jeg vet) alltid hatt datablad tiljengelig. Kimber har også, men var ikke tiljengelig før "nyere" tid. Pro-kabler har nesten alltid hatt, slik som Belden, Canare, ...

    Ønsker innspill om andre...
    Jeg tolker ikke @HasseBasse sitt innlegg som et sleivspark, om det var det du mente. Samtidig er jeg ikke så sikker på om dere egentlig er uenige.

    Poenget mitt er at Pass har holdt på en hel del med forsterkerkretser som har ulike elektriske egenskaper. Jeg er fristet til å ikke kalle det lydsignatur når vi snakker om forsterkere, men heller elektrisk signatur. Det er først sammen med høyttaleren at det blir en lydsignatur. Det kan tolkes som flisespikkeri men det er ikke sånn at en type elektriske egenskaper gir samme type påvirkning på lyden i alle høyttalere. For eksempel vil en ren spenningsforsterker (med lav utgangsimpedans) kunne ha lav forvrengning men få enkelte høyttalere til å forvrenge mer, mens en med høy utgangsimpedans kan måle høy forvrengning (fordi man egentlig måler forvrengning som funksjon av spenningssignalet ut, og ikke som funksjon av kombinasjonen spenning og strøm), men bringe forvrengningen i noen høyttalere ned. Dette kan imidlertid slå andre vein, så den ene forsterkeren kan få den ene høyttaleren til å låte "muddy" mens den andre forsterkeren kan få den andre høyttaleren til å låte "muddy".

    Pass er en av de svært få som har tatt dette alvorlig. Når en forsterkerkonstruktør forteller oss at det finnes bare én riktig måte å bygge en forsterker er det et temmelig sikkert bevis på at fyren ikke vet hva han holder på med. Dermed tror jeg vi kan si at variasjonen i Pass sine konstruksjoner understreker at han virkelig har skjønt hva han har holdt på med.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tror de fleste som kjenner meg er svært klar over at jeg ikke er veldig selvhøytidelig. Poenget er vel snarere at om man ikke holder en spesielt lav profil vil det alltid være noen som går ganske systematisk til verks for å lage kvalm.

    Man stiller rett og slett bare spørsmål ved alt en står for og forutsetter at all empiri man legger til grunn bare er en del av en konspirasjon. Man kan da bare repetere de samme spørsmålene igjen og igjen så skaper man en slags konsensus rundt at spørsmålene er relevante. Hvis man selv også unngår å svare på spørsmål kan man holde folk opptatt ganske lenge. Det er den klassiske trollingoppskriften.

    Det er effektivt og fungerer på absolutt alle mennesker. Poenget er at den skreddersys for en enkeltperson eller en gruppe mennesker, og de må enten bare holde seg borte eller finne seg i å havne i dette.

    Det er uheldig at det ikke slås hardere ned på slike repetisjoner, at det ikke slås hardere ned på personangrep og at disse samme personene får lov til å stille spørsmål ved modereringen og til og med åpent hevde at modereringen har en helt annen årsak enn hva som et tilfellet.
    Det var egentlig ganske mild kritikk og kanskje selvkritikk jeg kom med etter å ha lest gjennom tordentalen din, som jeg forøvrig likte. Jeg er nok ikke like opptatt av å redde hifimiljøet fra seg selv som det du er, men er likevel usikker på om dine/våre bidrag i en slik tråd bidrar til noe positivt.

    Ja, kanskje visse typer diskusjoner skulle vært kraftigere moderert og gjengangsforbrytere gitt en time out, men det får admin avgjøre.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    @Snickers-is har mengder med kunnskap.
    Selvhøytidelig er han ikke.
    Henger ikke altid med på alt han forklarer, men prøver så godt jeg kan.
    All respekt for att han gidder å forklare ting som ikke er riktig innen ganske mye.
    Ting som faktisk er bevist att ikke stemmer.
    Men att han/du blir revet litt kraftig med er ikke rart.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nei, det hjelper ikke. Jeg var mer på tanken i hvilken grad vi egentlig har et valg.
    Jeg mener også en bør ta til motmæle, men så lenge det, i dette tilfellet, bare går utover lommeboka til Lars Martin, mener i alle fall jeg en har et valg. Så vidt jeg har registrert, driver han ikke med forkynnende virksomhet, og da kan han jo bare ignoreres.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger vel en viss erkjennelse i denne setningen? At du og flere av de såkalt faglige er temmelig konfliktsøkende. Kan hende det er på tide å gå litt i seg seg selv også?
    Konfliktsøkende kan det jo fort sees på som fra utsiden, men i fagmiljø så har man noe som heter sharing is caring og man har gjerne faglige diskusjoner med stor takhøyde. Man er vant til å lese og dele informasjon, det som er feil blir rettet på og man kommer ganske enkelt til enighet (uten å være innom HR).

    Også har man åpne forum slikt som dette da.... Antivaxxere og leger på samme internett side, mangler bare flere åpne flat earthere. Tipper man har sånn ellers ganske jevnt fordelt basert på norsk befolkning med kriminelle, kulturelle opphav, handikappede etc. her inne. Burde nok vært søkt etter flere jenter som også er flat earthere i en "stillingsannonse" for rekruttering her inne, så slår man litt to fluer i en smekk.

    Problemet her inne er jo oftest basis kunnskaper og selvinnsikt, man vil aldri få til et bra fagmiljø på åpne forum innenfor hifi rett og slett. Når man er nødt til å ha barnehage pedagogisk utdannelse, og det er det viktigste faget så sier det seg jo selv at fagmiljøet innenfor elektronikk stiller utrolig svakt.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Trolling er å gå inn for å få folk til å tro at du er dum og/eller ond, for å få folk til å reagere. Som @Snickers-is sier er det noen gode, gamle triks som fungerer hver gang her. Spørsmålet er hvordan man bør reagere på det. Det å få folk til å tro at du er dum eller ond, er sånn jeg ser det en form for selvskading, fordi du påfører deg selv en (sosial) skade for å bli sett. I alle andre sammenhenger møter vi ulike former for selvskading med omsorg, fordi det er et uttrykk for en eller annen smerte.

    NB: Dette er IKKE et forsøk på å diagnostisere Lars Martin, men heller en generell tanke om hva trolling på internett kan være et uttrykk for. Jeg kjenner ikke Lars Martin og dette handler ikke om ham. Det handler om konseptet "trolling" forstått som "en handling som får en selv til å fremstå i et dårlig lys, med det siktemål å få reaksjoner om egen person".

    Hvorfor nevner jeg det da nå som vi snakker om LM? Ikke fordi jeg mener dette gjelder LM, men fordi vi snakker om trolling. Jeg er fascinert av hele konseptet, og som @Snickers-is sier er det utrolig vanlig på internett. Det skjer overalt. Jeg har fagbakgrunnen min fra pedagogiske og teoretiske fag, og synes dette er interessant og så vidt jeg vet ikke så veldig mye diskutert. I forskningen er det knyttet koblinger mellom trolling og å påføre andre smerte, men ideen om trolling som et uttrykk for selvskading eller en form for smertelindring, er lite diskutert.

    Det jeg derimot har å si om LM er at han fremstår som en veldig hyggelig fyr i Stereofil-videoen :)
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    9.752
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg tror det virker mot sin hensikt når fagfolk bruker tid å å besvare trollingen, det bidrar med et ufortjent skinn av kredibilitet.

    Det slenges absurditeter ut i øst og vest, krydret med et lite personangrep her og der når ting dabber litt av. Og så er vi igang igjen. Dette bør bare ignoreres, så
    kan jo de få som deler verdenssyn holde diskusjonene gående seg imellom.

    Det ligger ikke noe faktisk ønske om å lære noe som helst bak, det handler kun om oppmerksomhet til egen person og eget anlegg. Det som liksom forsøkes målt (uten å skjønne hva man skal måle, hvordan, eller hva man kan lese ut av resultatene) er kun et forsøk på å bekrefte det man tror man hører. Når det merkelig nok ikke har lykkes så langt er det bare å gå til frontalangrep på den som måtte påpeke svakheter eller direkte feil i måleutførelsen, ispedd et solid stråmannsargument eller to. Presenteres en faktisk forklaring på sakene blir det avfeid og møtt med de samme motspørsmålene som er blitt besvart en rekke ganger allerede.

    Blir man stengt ute fra én tråd er det bare å gå videre til neste. Samme fremgangsmåte, like strålende resultat.

    Om bare alle dere som har det minste snev av faglig tyngde kunne overse disse absurditetene ville det kanskje ta en slutt en gang.
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    3.282
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel kun en, 1, som har konstruert noe og det er vel den uferdige chip ampen til Asbjørn?
    @Armand har da konstruert Vera Audio sine effektforsterkere. Står respekt av de. Han bidrar her på HFS, saklig og høflig. Og tolmodig. Det siste sikkert noe han har utviklet i jobben som lærer i elektronikkfaget.

    Nå produseres det ikke lengre så mye lydutstyr i Norge. Men de som gjør det, velger stort sett en lav profil her på forumet. Flere gode grunner til det.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    @Armand har da konstruert Vera Audio sine effektforsterkere. Står respekt av de. Han bidrar her på HFS, saklig og høflig. Og tolmodig. Det siste sikkert noe han har utviklet i jobben som lærer i elektronikkfaget.

    Nå produseres det ikke lengre så mye lydutstyr i Norge. Men de som gjør det, velger stort sett en lav profil her på forumet. Flere gode grunner til det.
    Tja, det finnes en haug bokser i div design med Hypex på innsiden, Rowland, nad, +++
    eller med ice power...
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Tja, det finnes en haug bokser i div design med Hypex på innsiden, Rowland, nad, +++
    eller med ice power...
    Ja helt klart noe enhver idiot kan slenge sammen og definitivt ikke noe å skryte av her på sentralen, snarere tvert i mot. Å "matche" sammen et anlegg derimot..
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Dreide det seg ikke om å KONSTRUERE, ikke sette sammen?
    Jada, han har ikke engang viklet sine egne trafoer eller konstruert sine egne transistorer. Du vet godt at det er gjort mer enn å "sette sammen" når det gjelder Vera, men for all del kjør på med flere stikk til de få på forumet som faktisk har reell kunnskap innen elektrofaget.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Jada, han har ikke engang viklet sine egne trafoer eller konstruert sine egne transistorer. Du vet godt at det er gjort mer enn å "sette sammen" når det gjelder Vera, men for all del kjør på med flere stikk til de få på forumet som faktisk har reell kunnskap innen elektronikk.
    Som det sies her, litt større strømforsyning så..


    Trenger en noe mer enn inngang - utgang og en av og på knapp? Viss en på liv og død ønsker Hypex lyd?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Som det sies her, litt større strømforsyning så..


    Trenger en noe mer enn inngang - utgang og en av og på knapp? Viss en på liv og død ønsker Hypex lyd?
    Hva er egentlig poenget? Diskreditere Vera som et "ferdigprodukt", sette Armand litt på plass for å vinne en diskusjon? Å grave opp et knippe sinnssvake John Curl uttalelser fra Audioasylum skal ta meg mindre enn 5 min, jeg mener hvis det var viktig for meg å "vinne" diskusjonen.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.015
    Sted
    Kongsberg
    Det er helt riktig at jeg ikke har utviklet et klasse D trinn. Tviler sterkt på at jeg hadde klart det bedre enn Hypex og Purifi.
    Buffertrinnet vi bruker er jeg imidlertid ganske stolt av. Gainkontroll med 0,01dB nøyaktighet, noise uavhengig av gain på 2uV og CMRR ved 1kHz på over 100dB ved alle gain er det ingen andre som har. Fire lags PCB og greier... Regulatorer med 0,8uV noise (helt uavhengig av støy fra strømnettet forøvrig).
    Så er det jo styring med mikrokontroller noen sider med kode. RF filter ESD sikring osv. Sikkert enkle greier for Ymir dette :ROFLMAO:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Folk som ikke vet hva som ligger bak en vellykket forsterkerkonstruksjon (som innebærer mye mer enn bare "å smelle sammen" en Hypex modul og en av/på bryter i en boks) burde avholde seg fra å kommentere. Særlig når det er negativt ladet, preget av billige poenger og besserwissertakter. Ufint og unødvendig.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.310
    Antall liker
    16.383
    Sted
    Østfold
    - Du lytter ikke på musikk
    - Du er ikke noe verdt sammenliknet med mine helter
    - Det du gjør tilfører ikke verden noe, det er noe hvem som helst kunne ha gjort
    - Argumentene dine stammer fra en konspirasjon
    - Alle er uenige med deg
    - All praksis viser at du tar feil
    - Du er en imposer

    Er det ikke fantastisk hvor rause folk er for tiden?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det å stå opp og si ifra at dette er tøv, er nettopp for å si fra at det ikke er greit å lure mennesker.
    Sier man ikke ifra så kan en nok dessverre se at mangelen på motmæle er aksept.
    Ønsker man det?

    At vi pakkes på allverdens dritt, bare fordi de som kan noe ikke gidder å si ifra at de gjør det de kan for å lure oss som tror vi forstår fordi vi hører noe som trigger nervosene våre?

    Deler av hifibransjen er i ferd med å dolke oss i ryggen - de vil selge oss unødvendig fjas. Dyrt fjas. Prøver nå forvirre og drive mersalg. Men har man kjøpt en dings så må jo mersalget være anheng til denne dingsen.
    Det er litt som smykker. Ja de kan være fine, de kan være dyre, men det er alt de er.

    Vær glad for de som sier fra og arresterer når det er kvasivitenskap som rår. Vi kan bli reddet av nettopp det.
    At noen har tatt seg bryet med å forklare at det er tøv når en hifipusher som ønsker å øke bonusen sin eller bunnlinja og dra derifra med det en kom for å handle, for det ekstra er ikke annet en smykker. Fine og dyre...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    - Du lytter ikke på musikk
    - Du er ikke noe verdt sammenliknet med mine helter
    - Det du gjør tilfører ikke verden noe, det er noe hvem som helst kunne ha gjort
    - Argumentene dine stammer fra en konspirasjon
    - Alle er uenige med deg
    - All praksis viser at du tar feil
    - Du er en imposer

    Er det ikke fantastisk hvor rause folk er for tiden?
    Hehehe... - raushet, cred, ydmykhet, respekt.... dette er begreper som virker uforenelige med en kontingent personer på flere fora dessverre. Ikke kun HFS.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Det å stå opp og si ifra at dette er tøv, er nettopp for å si fra at det ikke er greit å lure mennesker.
    Sier man ikke ifra så kan en nok dessverre se at mangelen på motmæle er aksept.
    Ønsker man det?
    Og akkurat der ligger essensen, om man ikke sier fra når det er så mye tøv så ender hele forumet opp i kvasiland med bare konspirasjoner og myter der alle som har interesse innen hifi kan komme inn og lese og ender bare opp med å bli enda dummere enn de var fra før.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Og akkurat der ligger essensen, om man ikke sier fra når det er så mye tøv så ender hele forumet opp i kvasiland med bare konspirasjoner og myter der alle som har interesse innen hifi kan komme inn og lese og ender bare opp med å bli enda dummere enn de var fra før.
    Jo, men hvor mye energi og oppmerksomhet skal vi vie én person? La han nå bare holde på. Jeg opplever ikke at han «forkynner» eller prakker preferansene sine på andre (uvitende) medlemmer.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jo, men hvor mye energi og oppmerksomhet skal vi vie én person? La han nå bare holde på. Jeg opplever ikke at han «forkynner» eller prakker preferansene sine på andre (uvitende) medlemmer.
    Det er ikke personen som får oppmerksomhet. Dersom hvem som helst hadde kommet med kvasivitenskap så ville innholdet fått oppmerksomhet, ikke personen som fremlegger de.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg har trolla hele tiden, klart jeg er enig med dere.
    Har hele tiden hatt 2 stk av disse i eget fulldempet rom satt opp i stereo. Aktive høyttalere er definitivt veien å gå, batteridrevet og med innebygget blåtann.
    Tro det eller ei, men det er helt tyst, så her snakker vi kvalitet i highend klassen! God bass med horn oppover i frekvens er noe helt spesielt. Kjører sveip og kalibrer i medfølgende app så det spiller og måler perfekt! ☺
    Har stilt så diskanten yter så mye som 110db så dette spiller fletta av det meste!
    Jeg hører det er noe mer kapasitet i hovedanlegget, men fytti helvete for en lyd! Glad jeg endelig har forstått alt jeg har drevet med før var tull og dere førte meg på rett spor! Hjertelig takk for gode innspill! ❤

    3951CD60-6CB2-447A-9271-9AFF27C74593.jpeg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Rass høl , du vet vel at det er realiteten for enkelte folke grupper
    "Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig"
    Regner med du vet bildet Valentino postet er fra "Monty Python and the Holy Grail - Black Knight"?
    Jeg tolket poenget fra Valentino om å ha en viss grad av selvinnsikt og en fornuftig tilnærming av verden rundt seg, noe som vel kan være greit å ha i tråder som dette.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    3.282
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har trolla hele tiden, klart jeg er enig med dere.
    Har hele tiden hatt 2 stk av disse i eget fulldempet rom satt opp i stereo. Aktive høyttalere er definitivt veien å gå, batteridrevet og med innebygget blåtann.
    Tro det eller ei, men det er helt tyst, så her snakker vi kvalitet i highend klassen! God bass med horn oppover i frekvens er noe helt spesielt. Kjører sveip og kalibrer i medfølgende app så det spiller og måler perfekt! ☺
    Har stilt så diskanten yter så mye som 110db så dette spiller fletta av det meste!
    Jeg hører det er noe mer kapasitet i hovedanlegget, men fytti helvete for en lyd! Glad jeg endelig har forstått alt jeg har drevet med før var tull og dere førte meg på rett! Hjertelig takk for gode innspill! ❤

    Vis vedlegget 863793
    Helt kabelfritt. Ingen nettkabel, ingen signalkabel. Genialt og helt uangripelig, selv for dine argeste kritikere.
    Fire Anuz Darkz T2 dempeklosser og du er i mål!
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Helt kabelfritt. Ingen nettkabel, ingen signalkabel. Genialt og helt uangripelig, selv for dine argeste kritikere.
    Fire Anuz Darkz T2 dempeklosser og du er i mål!
    Gummi er tingen, fåes gratis på helsestasjon!
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Jeg har trolla hele tiden, klart jeg er enig med dere.
    Har hele tiden hatt 2 stk av disse i eget fulldempet rom satt opp i stereo. Aktive høyttalere er definitivt veien å gå, batteridrevet og med innebygget blåtann.
    Tro det eller ei, men det er helt tyst, så her snakker vi kvalitet i highend klassen! God bass med horn oppover i frekvens er noe helt spesielt. Kjører sveip og kalibrer i medfølgende app så det spiller og måler perfekt! ☺
    Har stilt så diskanten yter så mye som 110db så dette spiller fletta av det meste!
    Jeg hører det er noe mer kapasitet i hovedanlegget, men fytti helvete for en lyd! Glad jeg endelig har forstått alt jeg har drevet med før var tull og dere førte meg på rett! Hjertelig takk for gode innspill! ❤

    Vis vedlegget 863793
    Så hvor er bikkja til waters?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn