Sport, sykkel og trening Den store el-sykkel tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.980
    Antall liker
    6.200
    Snedig at de fleste el-biler er så stygge. Litt som el-bilen før Tesla.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.998
    Antall liker
    12.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skulle gjerne selv hatt en tøff elsykkel, men denne gangen var det fruen som ville velge hvilken. Da ble det Kalkhoff damesykkel fra Oslo Sykkelverksted.

    kalkhoff-agattu-b7.jpg

    Mest for bruk til bringing og henting i barnehage.
    Hatt den i ca. 2 uker nå og kjører fortsatt på første lading, og ennå er det 50 % igjen.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Rakk noen sykkelturer da, før en bil fra venstre klarte å sende meg i bakken.
    MEN.... hell i uhell, da bilens støtfanger traff pedalen og ikke leggen, så jeg er like hel.
    Forsikringssak såklart, men kjedelig å være uten sykkel en stund.
    Det ble et par dype lakkskader og andre småriper, antagelig nok til at det blir ny sykkel etterhvert.

    Bildet viser venstre pedalarm, og den ene lakkskaden.
    venstre side pedal og lakk_1920.jpg
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.065
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har i det siste fått opp øynene for lastesykler, i forbindelse med spørsmål fra venner og kolleger som er dumme nok til å spørre meg om ting jeg ikke har peiling på.
    Har prøvekjørt en hel del, og det er _ufattelig_ hvor stor forskjell det er mellom de ulike modellene, spesielt på faktisk kjørbarhet.

    Dessverre er prisnivået ganske ufattelig også.
    Men må innrømme at det er fristende til jobbkjøring og hverdagstransport sånn generelt. Jeg bruker stort sett aldri bil til annet enn turkjøring og storhandling uansett.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.065
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hittil prøvekjørt:

    Birk E-Cargo Compact 2wheel
    Riese&Müller Load 60
    Riese&Müller Packster 60 eller 80 (litt usikker, presisering kommer senere når jeg finner fasiten)
    Yuba Supermarché

    Birk skiller seg ut ved å være den eneste som hadde Shimano Steps 6000-serie motor.
    Alle andre hadde Bosch Performance CX motor. Yuba hadde 400wh batteri, R&M stiller med 500wh inkludert.

    Kort sagt;
    På testtidspunktet var Birk den billigste med sine 26000 kroner. Nå ser jeg at de har dratt opp prisen med ti tusen ekstra. Det er den IKKE verdt.
    Motoren føles som en dårlig spøk, og utstyret den er satt opp med er så billig og dårlig at det må påregnes mist fem tusen kroner for å bare få fiksa den så den blir noenlunde akseptabel. Bremsene er det første som må fikses, de er ganske dårlige. Tør ikke tenke på hvordan dette funker med femti kilo i kassa.
    Kassa som følger med fremstår derimot som god. Kjøremessig oppleves sykkelen som treg og vinglete. Føles som at alt flekser.
    Den er skikkelig tung å tråkke, så det er ikke noe vits å prøve å kjøre uten assistanse eller å prøve å tråkke den opp i hastigheter over 25km/h. Giringa er uansett helt feil satt opp, så denne må for all del dreves om dersom man virkelig har bestemt seg for å kjøre fortere enn 25.
    Til 25-26K kan den selvsagt vurderes, men den anbefales ikke. til 35-36K er det bare en ting å si: Styr unna!

    Yuba Supermarché var testens høydepunkt prismessig. Dog, nå virker det som at prisene vingler ganske mye her også, med mye kunstige før og nå-priser, men da jeg testet den kostet den 29K fra Sykkelpikene i strippa utgave, og så med tillegg for kasse og tilbehør.
    Denne fremstår som en litt rar sykkel, siden den har 20" hjul både foran og bak, men det gir en del bedre plass til å sitte skikkelig mens man tråkker, uten at sykkelen blir for lang, eller at kassa må krympes.
    Kassa den vanligvis selges med virker bra, dog ikke like strømlinjeformet som kassa til Birk. Modulariteten til sykkelen virker betydelig bedre enn alternativene. Det er bøttevis med montasjemuligheter og det virker som en veldig god base for personlige tilpasninger. Det kan ikke sies om Birk. Motoren trekker betydelig bedre, men de små hjulene gjør nok at den ikke er så godt egnet for lange turer. Kjøring uten assistanse går "greit nok".
    Dette er testens best utstyrte sykkel sett fra et vanlig sykkelperspektiv. Blant annet har den veldig gode Magura bremser.
    Styreløsningen er litt spesiell og er basert på wireoverføring mellom styre og gaffel. Denne krever å bli satt opp med skikkelig stramming, ellers blir sykkelen ustabil. Virker ikke som at mekanikerne på Sykkelpikene er spesielt nøye på dette, for demosykkelen var vinglete som bare faen, og hadde absurd mye dødgang som fikk sykkelen til å fremstå som et uaktuelt kjøp. Jeg fiksa dette selv, og etterpå ble det såpass bra at jeg måtte endre konklusjonen min fra uaktuell til absolutt aktuell.
    Jeg er ikke en personlig fan av det nuvici-baserte navgiret, men det er vel egentlig det eneste tekniske ankepunktet jeg har mot denne sykkelen annet enn at den er litt lett giret. Siden denne har kjede istedenfor beltedrift er det enklere å endre dette selv etter eget forgodtbefinnende.
    Alt annet går på komfort og effektivitet. 20" hjul er ikke for alle, men til prisen er dette definitivt det beste alternativet. Bør tas med i vurderingen.

    Så tar det plutselig helt av prismessig med et besøk hos Evo Elsykler.
    Riise&Müller Packster 60 (eller muligens 80) blir testet og oppleves som en langt mer egnet for lengre turer og kjøring i høyere hastigheter der man må tråkke selv.
    Denne kommer i utgaver både med tradisjonelle eksterne gir, og Nuvici-basert navgir. Sistnevnte er "veldig enkelt" men gir betydelig mer motstand , og det merkes når man må tråkke selv, enten fordi man er teit og skrur av assistansen på trass, eller når man skal tråkke seg opp i hastigheter over 25km/h
    Demper på forhjulet virker kanskje fjollete, men gjør faktisk at den føles en del greiere å håndtere. Husk at dette er lange sykler med små forhjul, så det skal ikke så mye til for at man får en bedre følelse med underlaget.
    Styringen opplevdes som noe bedre enn Yuba, og milevis foran Birk (som vi ikke engang snakker om lenger). Utstyrsnivået oppleves som litt gjerrig med tanke på prisen på sykkelen, men det er godt nok. Bremsene fungerer, styret og sete og alt sånt føles brukbart. Ingen umiddelbar grunn til å endre ting annet enn for personlige preferanser.
    Et godt valg for en som kommer til å kjøre mye. Finnes også i en kort utgave som heter Packster 40 som jeg ikke har fått testet selv ennå, men som høyst sannsynligvis føles betydelig bedre å styre enn de lengre utgavene, da forhjulet er litt mer innen rekkevidde. Dette hjelper veldig på stabilitet, spesielt i lave hastigheter. For meg som ikke skal ha unger foran, eller som ikke ser for meg behov for ekstremt stor last (en propantank om gangen holder sannsynligvis) så bør faktisk 40 modellen vurderes som et alternativ, da jeg tror den bør oppleves som betydelig morsommere å sykle, og man slipper å føle at handleposer og sånt rauser rundt i en alt for stor kasse.

    Men så:
    Riise&Müller Load 60, en av de få fulldempa utgavene på markedet. Dette høres ut som overkill tenkte jeg, før jeg tråkka avsted. Men fyttirakkern så bra det funker. Den styrer definitivt best av ALLE syklene jeg har testet så langt, og komfortnivået er svært bra. Men det viktigste er at sykkelen føles ekstremt godt konstruert, den er stiv sideveis og veldig forutsigbar og fin. I utgaven jeg testet med vanlige eksterne gir var det heller ikke noe stort problem å tråkke den helt uten assistanse. Det føltes mest som en tung sykkel, men ikke noe mer dramatisk enn det.
    Dette er en kostbar sak. Veldig kostbar. Men det er sannsynligvis allikevel den som gir mest sykkel for penga. Denne kan kjøres som en skikkelig sykkel, selv om den selvsagt er lang, men den føles ekstremt trygg og letthåndterlig.
    Kan absolutt anbefales, dersom man er ute etter en sykkel som skal erstatte en bybil.
    Grunnet den gode og forutsigbare håndteringen oppfører den seg veldig godt på grusveier også, og sånn sett må være et fabelaktig turverktøy.
    Eneste ulempen er at konstruksjonen gjør at man ikke kan sette inn noen diger kasse. Så dette blir en smal lastesykkel sammenlignet med de fleste andre man vurderer. Men det er også medvirkende til den fantastiske håndteringen.

    Så konklusjonen:
    Load 60
    Packster 60 (og 40 anses som sannsynligvis enda bedre, basert på hvordan de lengre utgavene oppfører seg)
    Supermarché

    Alt ettersom hvor mye penger man ønsker å legge i det.


    Birk er diskvalifisert, spesielt nå som prisen har gått opp igjen.


    Fra en kollega som har testet de samme som meg, men også inkluderer mye kjøring med Urban Arrow, så vinner fremdeles Load 60. Urban Arrow legger seg ca på samme nivå som Packster.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.065
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg jobber like ved Evo Elsykler, så det er enkelt for meg å prøvekjøre modeller de har tilgjengelig dersom det er noe som virker interessant for dere.

    Om jeg ikke glemmer det bort i iveren etter å dra hjem i dag, så skal jeg prøve å få testet Packster 40 i dag, samt å få avklart om det var 60 eller 80 jeg prøverkjørte her om dagen.
    Si i fra om det er noe dere ønsker at jeg skal teste.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.065
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg testet Packster 40, og kan dessverre medgi at selv om denne hadde enda litt bedre håndtering enn packster 60 (som var modellen jeg testet tidligere, da jeg var usikker på om det var 80 eller 60), så kan den ikke sammenlignes med Load 60.
    Load er rett og slett overlegen på stabilitet og flytfølelse, selv når demperne er helt irrelevante Det er noe med geometrien som gjør den ufattelig mye bedre å kjøre enn samtlige andre modeller.
    Har ikke testet Load 75, men anser det som ikke kjemperelevant i denne sammenhengen.

    Dessverre ser det ut som at konklusjonen fremdeles tilsier at dyrest er best.
    Load er overlegen.

    Eneste som er trist er at samtlige av disse svært kostbare modellene fra Riise&Müller er ganske kjipt utstyrt. Pedalene er ikke mindre enn en fornærmelse, bremsene er noe du forventer å finne på en sykkel til 8000 kroner, demperne er det billigste som finnes av ting som faktisk virker, og ellers er det ikke sånn voldsomt mye å juble for. Men det funker. Det føles bare ikke så kult å vippe over seksti tusen ut fra konto for å kjøpe en sykkel som du føler er spekka direkte dårlig.
    De har vel å merke en modell med Ergon holker og Brooks sete som standard. Det er ganske fint. Men man betaler jo virkelig for det.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.097
    Antall liker
    9.396
    Og da ble Pantheren delvis elektrifisert. Merida eSpresso 300 unisex. Håpet er at mor også fatter interesse for denne måten å bevege seg på, foreløpig er hun meget skeptisk.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått meg el-sparkesykkel. Fungerer veldig bra til småpendling.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.351
    Antall liker
    3.267
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Kona har ønsket seg el-sykkel i lang tid (helst damevarianten med kurv). Undertegnede har ikke hatt spesiell interesse for el i det hele tatt, men har også innsett at min tidligere iver etter å sykle i skauen med min "noe" tilårskommen Cannondale er borte...

    Etter en tid med grubling så kom lysten til å sette seg på et sykkelsete tilbake, men med min komfortkropp så kunne jeg trenge litt drahjelp. Hva med el..? Så søking på nettet ble igangsatt og div. sykler ble sjekket - Trek hadde en modell som jeg kunne tenke meg å se litt nærmere på - nemlig Powerfly 5. Tok med kona på råd og anbefalte henne å kutte ut kurvsykkelen og heller gå for en modell vi kunne komme oss i ut marka med. Hun var enig(!!) og jeg begynte å "mase" litt om Trek sykkelen. Vi ble igjen enige, og jeg startet søk for å finne modellene (størrelse / farge) vi var interesserte i.

    Etter noen runder med sjekk av lagerstatus via flere nettsteder, så det ikke videre oppløftende ut. Det var tydeligvis svært vanskelig å oppdrive enkelte modeller - inkludert Powerfly 5. Tilbake på lager i 2022 var svaret når jeg tok en ringerunde. Men den som gir seg er en dritt(?), så tok kontakt med Spinn på Majorstua. La frem mitt ønske om modell, størrelse og fargevalg. Fargene ikke mulig var svaret. Men de hadde to stk. røde i riktige størrelser i selve butikken hvis jeg var interessert i det (disse to var ikke å finne i nettbutikken..). Jeg nærmest skrek i telefonen at de måtte holdes tilbake hvis noen andre dukket opp og var interessert - noe de var villige til ut dagen. Lempet skrotten inn i bilen, hentet kona på jobb, og 1 time senere hadde jeg lettet lommeboka for ca. 80 høvdinger.

    Så, 2 x raue og fine el-sykler her i gården. Nå venter vi på is/snøfrie veier & stier (gidder ikke piggdekk) - og en plan for å sykle på Dovrefjell i sommer driver og maler i bakhodet...
     

    Vedlegg

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.065
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Oi, denne tråden hadde jeg helt glemt!
    Da passer det sikkert å oppdatere med at jeg kjøpte meg til slutt elsykkel selv, som noen sikkert har fått med seg allerede.
    Jeg innså etterhvert at de store kassesyklene ikke ville være det riktige valget for meg. En ting var prisen, men de er så store at jeg ikke har noe sted å parkere den, og det går ikke an å få den opp den lille trappa og inn døra hos meg for å parkere den inne heller. Så jeg begynte å tenke på andre løsninger.
    Til slutt endte jeg opp med en "kompakt longtail" som med 24" hjul ikke fremstår som spesielt lang egentlig. Men den er utrolig praktisk og lettkjørt.
    Jeg har gjort noen små endringer på den (bytta styre og stem grunnet personlige preferanser, og satt på større bremseskive foran), men ellers funker den bra.
    For å øke anvendeligheten satte jeg på et frontrack og en "barnegrind" bak som jeg bruker som lasteplan. I tillegg er sideveskene som er laget for disse syklene kjempestore, så det er masse gode løsninger her.



    Motoren trekker bra, og spesielt i lav hastighet på lett gir er det artig. Fant meg den bratteste bakken i hele bydelen og dro opp der med 40 kilo på planet en gang. Det var litt spennende, men det viste seg at det var sjokkerende udramatisk. Det bare funka.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    35.013
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker anbefaling her. Maks pris 30k. Kommer til å sykle for det meste på asfalt...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått meg el-sparkesykkel. Fungerer veldig bra til småpendling.
    Er egentlig rart atde kalles -sykkel. Ingen egeninnsats når beina ikke går rundt. Ikke mye til sykkel da.
    Jada, jeg vet at sykkel kommer fra bicycle/bicicleta, i meningen to sykler/to hjul. Men en sykkel er ingen sykkel uten at føreren må bidra med fysisk arbeid til framdriften.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    35.013
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vel, de sykkelene jeg har prøvd står helt stille hvis en ikke tråkker...
    Prøvde kona sin i går, syklet ca en mil, ble faktisk litt svett. Nå skal det sies at jeg brukte motoren kun i oppoverbakker.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Du må jo bruke fysikken, sparke i gang, og bruke kroppen for å hold balansen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    35.013
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Men igjen, elsykkel, kona sin har Boschmotor, den jeg lurer på har Yamahamotor - hvordan er kvaliteten på de?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.618
    Antall liker
    15.692
    Torget vurderinger
    2
    Er egentlig rart atde kalles -sykkel. Ingen egeninnsats når beina ikke går rundt. Ikke mye til sykkel da.
    Jada, jeg vet at sykkel kommer fra bicycle/bicicleta, i meningen to sykler/to hjul. Men en sykkel er ingen sykkel uten at føreren må bidra med fysisk arbeid til framdriften.
    Så lenge den er registrert som moped går det vel greit. Om man ikke gjør det og kommer i et uhell er helsike løs.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Disse eldoarkesykkene som ligger slengt på fortau og g/s-veier er definert som sykler av de som bestemmer slikt. Beats me.
    Du må jo bruke fysikken, sparke i gang, og bruke kroppen for å hold balansen.
    Holder ikke for meg. Ingen kardiovaskulær utfordring i denslags.
     
    Sist redigert:

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Har en Cube Nutrail Hybrid fatbike med Bosch CX motor som er 4 år. Kjøpte den brukt da den var ett år og hadde gått 400 km. Har vel kjørt 5-6000 tusen med den. CX motoren har max dreiemoment på 75 nm.
    Har overtatt en HR electric damesykkel med Shimano motor. Den har høyere utveksling på det laveste giret og kun 45 nm dreiemoment.

    Damesykkel klarer ikke bakker over 10-12%, da utveksling ikke er lav nok. Man må da trå meget iherdig selv.
    Passer best i moderate bakker.

    På flata på asfalten går den bra.

    Terrengsykler har bedre gir system hvis man skal kjøre bratte bakker, i tilleg er motor litt kraftigere.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Holmestrand
    Men igjen, elsykkel, kona sin har Boschmotor, den jeg lurer på har Yamahamotor - hvordan er kvaliteten på de?
    Kjøpte Raymon først til kona, så meg selv tidligere i sommer. Begge med Yamaha. Veldig fornøyde, begge 2.
    På tur med barnebarna for å spise is.
    kona har vært i byen på sykkel 4 ganger i sommer. Ca 1 mil hver vei. Hver gang hennes forslag. Og dette er i tillegg til andre turer. Både kortere og lengre. De foregående 25 åren: null sykkelturer. 🤗
    E87692D1-63E0-4D25-9A00-25651074C881.jpeg
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Holmestrand
    Er egentlig rart atde kalles -sykkel. Ingen egeninnsats når beina ikke går rundt. Ikke mye til sykkel da.
    Jada, jeg vet at sykkel kommer fra bicycle/bicicleta, i meningen to sykler/to hjul. Men en sykkel er ingen sykkel uten at føreren må bidra med fysisk arbeid til framdriften.
    Det er ikke en sparkesykkel.
    Det er en moped/scooter uten sete.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Holmestrand
    Jeg synes jo denne er kul da , men fornuften sier at jeg lander på noe ala den på de nederste bildene. Hadde håpet på et høstsalg hos XXL , men ser ut som de selges unna .


    Vis vedlegget 745652
    Skal du ha sykkel med pedalene langt foran, så må det være en liggesykkel.
    Men Scott-sykkelen ser interessant ut!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.036
    Antall liker
    33.595
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Skal du ha sykkel med pedalene langt foran, så må det være en liggesykkel.
    Men Scott-sykkelen ser interessant ut!
    Scott sykkelen er ikke dum, dessuten liker jeg fargen ! Et noe rimeligere alternativ er Momas All Terrain 2021. Samme gir (Deore) - og ellers ganske likt utstyrt. Momas koster 24k , mens Scott ligger på 32 k. Men jeg liker ikke lakken på Momas.....


    all-terrain-1.jpg
    all-terrain-6.jpg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Holmestrand
    Scott sykkelen er ikke dum, dessuten liker jeg fargen ! Et noe rimeligere alternativ er Momas All Terrain 2021. Samme gir (Deore) - og ellers ganske likt utstyrt. Momas koster 24k , mens Scott ligger på 32 k. Men jeg liker ikke lakken på Momas.....


    Vis vedlegget 745721
    Vis vedlegget 745722
    Ser OK ut, men Tektrobremser. Jeg insisterte på Shimano (xt) på det punktet.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.036
    Antall liker
    33.595
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ser OK ut, men Tektro bremser. Jeg insisterte på Shimano (xt) på det punktet.
    Ja, Scott er nok hakket bedre. Den har bedre gaffel også. Scott bruker Bosch motor , mens Momas har Bafang. Vet ikke hva som er best av dem.....
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Selv om sportsykkelistene mener at elsykkel ikke er noe sykkel, så kan man ikke være helt enig. Alt kommer an på hvor mye asistanse man velger. Jeg sykkler ofte ned på 1-2-3 i tyngre stigninger, og da er det vel så tungt med elsykkel som er dobbelt så tung med sine 25 kg. Har vært ut for at at batteri har koblet helt ut. Da var det tyngre enn en sportsykkel som ikke veier noe 🙂 Sykklet 5 mil i helga i finværet. Bedre enn å sitte på en campingplass hele tiden. Trenger noe trim eller bevegelse når en begynner å bli gammal;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn