Den lille EM-tråden

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;D ;D ;D.

Bye bye, Italia :D :D :D :D :D :D.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.406
Torget vurderinger
1
Hehe. Artig for Spania. Vel fortjent da :D

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
31.755
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
2
Ganske jevnt dette her, men jeg tror at Spania kan by på mer gøy en Italia. Så jeg er glad for resultatet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
To lag som spilte fantastisk godt i forsvar, men det blir jo aldri like morsomt som å se godt angrepsspill.
Casillas' fantastiske redning av De Rossis' straffe skilte lagene.

Italia viste hvor avhengig de er av Pirlo, mens Spania viste at de sliter offensivt når de møter et godt forsvar.
Ikke mye godt spill, men hvilken nerve!

3 spennende kamper igjen.

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
Italia utrolig destruktive saa det var bra at Spania vant. De proevde i alle fall, selv om forsoekene ikke var veldig imponerende. Jeg tror fremdeles at Tyskland vinner dette EM'et, men haaper paa Russland!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
spain all the way.

gir russland juling i semien, akkurat som de gjorde i gruppespillet.

deretter rævkjører de gampene fra tyskland også.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.406
Torget vurderinger
1
Finn Schjøll skrev:
spain all the way.

Voldelige homofile altså, de spanjolene? ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bjornh skrev:
Finn Schjøll skrev:
spain all the way.

Voldelige homofile altså, de spanjolene? ;D
du får "Voldelige homofile" til å høres negativt ut? ???

;D

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
31.755
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
2
Det som jeg fryktet skjedde, Italienerne la seg ned som paddehatter, den råeste var når han først så at spania hadde go' mulighet til en grei kontring. Ja ja.. I det hele Italia virket litt.. redde. Tror dette kan bli bra jeg - i mine øyne har det vært et flott em.

Finalen..

Tyskland - Russland! Hvem vinner?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
HoJ skrev:
Det som jeg fryktet skjedde, Italienerne la seg ned som paddehatter, den råeste var når han først så at spania hadde go' mulighet til en grei kontring. Ja ja.. I det hele Italia virket litt.. redde. Tror dette kan bli bra jeg - i mine øyne har det vært et flott em.

Finalen..

For et nøytralt øye (mitt) så det ut som at det var spaniolene som lå mest nede.
Italia stoppet også kontringer når spaniolene lå nede, så den kritikken synes jeg var skivebom.
Og hvem var det som prøvde å filme seg til straffe?

Men alt i alt synes jeg det var greit at Spania gikk videre. De hadde mest spill, selv om de aldri klarte å spille seg igjennom det kompakte italienske forsvaret. Italia demonstrerte hvor avhengige de er av Pirlo. Det eneste kortet de hadde å spille på nå var innlegg til Toni, som var en av EMs store skuffelser. Men når det gjelder innlegg er det slående hvor mye norske spillere har å lære av de italienske. Når en nordmann legger inn går det på lykke og fromme. Når en italiener legger inn treffer han målet på 2 av 3, Men det hjalp lite når det spanske forsvaret pakket Toni fullestendig inn, og det nesten aldri kom løp fra midtbanen.

Jeg gleder meg til å se Spania - Russland. Jeg gikk glipp av deres første møte. Jeg er slett ikke sikker på om spaniolene klarer å slå russerne en gang til.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
823
Torget vurderinger
5
No forza today :'(

Spania imponerte ikke veldig mot et sterkt redusert Italia (uten Canavaro, Nesta, Materazzi, Pirlo og Gattuso). Skulle gjerne hatt med Totti og Inzaghi, en gåte at han ikke var med med tanke på formen og sin egen evne til å putte når det trengs som mest, i troppen også.
Forsvaret spilte bra, kanskje med unntak av Zambrotta som skuffet i de tre siste kampene, Grosso er fenomenal. Men hadde ventet mer av Villa/Torres douen.

Blir spennende å se hva Russland kan få til.
Utrolig mange gode kamper i dette mesterskapet.

Begynner å lukte tysk EM-gull nr 4 dette.

BT skrev:
Men når det gjelder innlegg er det slående hvor mye norske spillere har å lære av de italienske. Når en nordmann legger inn går det på lykke og fromme.
Kanskje ikke det eneste de har å lære ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi var i Wien i helgen og noen hyggelige mennesker med billetter syntes vi burde gå på Spania-Italia kampen så da gjorde vi det. Jeg har aldri sett en fotballkamp live før, men det var rett og slett en skuffende opplevelse…. kjedelig. Det virker mye mer fartsfylt når man ser det på TV, dette så mer ut som en gjeng med mannfolk som loffet lett uengasjert rundt på banen og ikke helt visste hva de ville.
Ikke fikk de mål heller, målene bør helt klart utvides både i bredden og høyden, dessuten tror jeg de bør øve seg mer på skyting…
Spania var jo best og var mest fremme og prøvde seg på mål selv om de ikke var flinke nok til å treffe, (men det var jo ikke så rart når det stod sånn cirka 10 italienerne i veien foran mål hele tiden), så seieren var vel fortjent. Spanjolene så merkelig små ut i forhold til italienerne vet ikke om det var synsbedrag, men det så rart ut.
Men hvordan de klarte å lose 50 000 mennesker ut og inn av det stadionet uten kø og kaos, DET var imponerende

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
;D
Enig!
Disse italienerne burde definitivt flyttet seg så spaniolene kunne blitt flinkere til å treffe mål.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:
;D
Enig!
Disse italienerne burde definitivt flyttet seg så spaniolene kunne blitt flinkere til å treffe mål.
Hvis de hadde tenkt litt så hadde de skjønt at for at de selv skulle få mål så måtte de fordelt seg litt bedre rundt om, at de ikke vet sånt etter å ha drevet med slikt så lenge?? ::)
Amatører, bra de er ute, men har liten tro på at den andre gjengen får så mye til videre heller, først må de lære seg å sikte i fart og ikke bare satse på straffespark..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Det er meningen de skal få til noen raske angrep innimellom, men mot Spania manglet de dirigenten, så de mistet rytmen...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.249
BT skrev:
HoJ skrev:

Finalen..

For et nøytralt øye (mitt) så det ut som at det var spaniolene som lå mest nede.
Italia stoppet også kontringer når spaniolene lå nede, så den kritikken synes jeg var skivebom.
Og hvem var det som prøvde å filme seg til straffe?
Nå er jeg ikke så sikker på om det finnes så mange nøytrale øyne blant folk med mer enn rudimentær interesse for europeisk fotball, og bortsett fra eventuelle nasjonale sympatier så vektlegges vel ofte også ulike aspekter ved fotballen som spill og sport:)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.838
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det største savnet er at vi ikke får høre den italienske nasjonalsangen flere ganger i dette mesterskapet.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
kibsgard skrev:
Italia utrolig destruktive saa det var bra at Spania vant. De proevde i alle fall, selv om forsoekene ikke var veldig imponerende. Jeg tror fremdeles at Tyskland vinner dette EM'et, men haaper paa Russland!
Så enig!
Håper Russland gruser Arrogante og kjedelige tyskere om det blir dem i finalen - Tyskland spiller ikke for annet enn å vinne, og til og med bruker tjuvtriks for å klare det. Buhuuu kjedelige tyskere ;)

Det blir nok Tyrkia-Russland i finalen. Tyrkerne tar tyskerne på overtid i andre ekstraomgang ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
BT skrev:
Det er meningen de skal få til noen raske angrep innimellom, men mot Spania manglet de dirigenten, så de mistet rytmen...
"noen raske angrep innimellom" og ellers bare pakke seg bakover på banen med 10 mann i 80% av kampen, og overlate all spillet til motstanderen...
er det en fotballstormakt som italia verdig? landet som er stappfullt av teknisk begavede spillere?
det hjelper ikke å skylde på at de mangler EN mann, selv om pirlo er glimrende.

hadde norge valgt en slik taktikk mot spania, så hadde jeg hatt forståelse for det.

italia spilte destruktiv drittfotball (ut ifra ressursene de hadde til rådighet), og det var godt de ble satt på flyet hjem igjen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Gamle fordommer er triste greier.
Italia manglet for øvrig halve laget og ikke èn spiller.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
823
Torget vurderinger
5
TJ skrev:
kibsgard skrev:
Tyskland spiller ikke for annet enn å vinne
???
hehehe, hva tror du de andre gjør?
Underholde maks i gruppespillet for deretter å dra hjem. Det viktigste er jo å delta... hehehe...
Hadde jeg vært trener hadde jeg da plukket ut de som ville vinne turneringen.

Ellers synes jeg nå at Tyskland har blitt et underholdende lag. Denne turneringen har vært ok og i VM sist spilte de kanskje turneringens mest severdige fotball.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
materazzi er i ræva form, derfor ingen savn for laget.
gattuso likeså. (han løp rundt som en hodeløs kylling og var knapt borti ballen da de fikk skambank av holland).
cannavaro ble riktignok skadet før em, men andre land sliter også med skader og fravær.
helt normalt.
den eneste som virkelig manglet, var pirlo.
men han var jo utestengt pga gule kort.
helt normalt, det også.

(merk at spania tillot seg å droppe folk som raul, guti, joaquin og vicente fra em-troppen).

dersom en fotballnasjon som italia må legge seg bakpå så fort pirlo ikke er med, så er det fremdeles godt at de ble satt på flyet hjem.

spania hadde ballen 69% av tiden, dobbelt så mange avslutninger, og dobbelt så mange cornere. og de var også totalt overlegne på posisjoneringsstatistikken (som viser hvor høyt på banen spillerne befant seg i gjennomsnitt under kampen).

bottom of the line: italia var ynkelige, og må nok vente på neste generasjon, gitt.
kanskje stjerne-juniorer som giovenco og abbiati kan ta opp arven etter baggio & co.
i mellomtiden bør de skifte trener fort som fy.

G

Gjestemedlem

Gjest
Viktigere enn de relativt kjedelige kampene er vel kåringen av den vakreste supporterpiken:

http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/24/539069.html?1214316066#1214316066

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Finn Schjøll skrev:
materazzi er i ræva form, derfor ingen savn for laget.
gattuso likeså. (han løp rundt som en hodeløs kylling og var knapt borti ballen da de fikk skambank av holland).
cannavaro ble riktignok skadet før em, men andre land sliter også med skader og fravær.
helt normalt.
den eneste som virkelig manglet, var pirlo.
men han var jo utestengt pga gule kort.
helt normalt, det også.

(merk at spania tillot seg å droppe folk som raul, guti, joaquin og vicente fra em-troppen).

dersom en fotballnasjon som italia må legge seg bakpå så fort pirlo ikke er med, så er det fremdeles godt at de ble satt på flyet hjem.

spania hadde ballen 69% av tiden, dobbelt så mange avslutninger, og dobbelt så mange cornere. og de var også totalt overlegne på posisjoneringsstatistikken (som viser hvor høyt på banen spillerne befant seg i gjennomsnitt under kampen).

bottom of the line: italia var ynkelige, og må nok vente på neste generasjon, gitt.
kanskje stjerne-juniorer som giovenco og abbiati kan ta opp arven etter baggio & co.
i mellomtiden bør de skifte trener fort som fy.
Du mener med andre ord at Spania var overlegne i denne kampen, og oset av angrepslyst.
Men deres eneste store målsjanse i løpet av 120 minutter var vitterlig da Buffon var nær ved å fomle en enkel ball i eget mål.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
spania angrep stort sett hele kampen, ja.
men ikke med nok trøkk, siden de var litt engstelige for kontringene til feige-italia.
de har lært av tidligere blemmer, hvor laget har vært for naive i avgjørende kamper.

dessuten forsvarte italienerne seg godt, med 10 mann på riktig side stort sett hele kampen - det skal de ha.
i den grad det å legge seg i forsvar er en bragd for en fotballstormakt som italia.

spania ble dessuten snytt for et soleklart straffespark - da villa ble kakket ned av ambrosini på hjørnet av 16-meteren.
men ok, alt i alt var det ingen imponerende kamp av spania, all den tid de ikke klarte å penetrere forsvaret til feige-italia.

likevel, det var godt at ynkelige-italia ble sendt hjem.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Villa? Du mener han som fikk gult kort for å prøve å filme seg til straffespark?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
BT skrev:
Villa? Du mener han som fikk gult kort for å prøve å filme seg til straffespark?
ja.
situasjonen med ambrosini var klar straffe som villa ikke fikk.
10 minutter etterpå slenger han seg og får fortjent gult kort.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Villa ville definitivt fått straffe i begge situasjonene dersom Øvrebø hadde dømt.
Nesten synd han ikke fikk det, så hadde det blitt litt mer fart i kampen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Den ene kampen jeg har sett i dette EM frister ikke til å bruke mer tid på å se overbetalte fotballspillere fjase rundt og lage dårlig underholdning. Italia var feige og Spania var udugelige men med litt mer vilje til å prøve å få mål. Begge lag hadde vel et tilfelle der en av spillerne la seg ned og rullet rundt og lekte nesten-død så spillet ble avbrutt før de spratt opp igjen og ikke engang giddet å halte litt.. Etter en utrolig tam start hvor det så ut som de hadde fått det for seg at de måtte finpusse litt på sentring foran eget mål, var i alle fall mitt inntrykk at det meste foregikk foran Italias mål hvor man samlet alle wanna-be-keeperne til seminar. Synd at dirigenten ikke hadde anledning til å komme..
At dette skal være Europas beste fotballspillere er absurd, hadde vi andre utført jobben vår like dårlig når det gjaldt hadde vi vel mistet jobben, og med den lønnen bør man vel i alle fall forsøke litt bedre enn dette.

Men Wien er en flott by, mye som er verdt å se der.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
I fotball er det trenerne som mister jobben.

Som da Rosenborg spilte mesterliga i fjor. Både treneren til Chelsea og Valencia mistet jobben etter å ha avgitt poeng mot RBK, og selvfølgelig også Tørum, som trente RBK.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.838
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Viktigere enn de relativt kjedelige kampene er vel kåringen av den vakreste supporterpiken:

Fy for ein smak dei har!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
Valentino skrev:
Gjestemedlem skrev:

Fy for ein smak dei har!
ikke vær så eplekjekk, husk dette er bilder uten modifikasjoner, vedder på du hadde pult de fleste av dem om du hadde sjansen.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.249
Komponenten skrev:
Men Wien er en flott by, mye som er verdt å se der.
Det kan vi saktens enes om. Er i byen med jevne mellomrom, og den har etterhvert seilt stadig høyere opp på min favorittliste over europeiske hovedsteder.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bare kvinnelige supportere eller??

Merkelig, jeg så da mange menn der nede, hvorfor får ikke de være med i sånne avstemninger?
De fikk visst ikke tatt bilde av meg heller ser det ut til.. ::)

Var blant annet innom en del av kirkene, de er jammen litt av et syn, den ene var ganske anonym sett utenfra, men inni var den helt utrolig, var en barokk kirke som vi ble anbefalt å se, men husker ikke navnet.
Tok en sightseeing buss så vi fikk sett oss rundt i byen, alltid greit, da får man en viss oversikt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Komponenten skrev:

Merkelig, jeg så da mange menn der nede, hvorfor får ikke de være med i sånne avstemninger?
Menn er da ikke vakre.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:
Komponenten skrev:

Menn er da ikke vakre.

Dummeste jeg har hørt på lenge, dette har du ikke peiling på.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Komponenten skrev:
BT skrev:
Komponenten skrev:

Menn er da ikke vakre.
Dummeste jeg har hørt på lenge, dette har du ikke peiling på.
Nei, heldigvis...

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.838
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
Valentino skrev:
Gjestemedlem skrev:

Fy for ein smak dei har!
ikke vær så eplekjekk, husk dette er bilder uten modifikasjoner, vedder på du hadde pult de fleste av dem om du hadde sjansen.
Nå, det er en annen sak, og jeg er ikke interressert i noe veddemål heller. Jeg tenkte på ansiktsmalingen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Valentino skrev:
Tor Nado skrev:
Valentino skrev:
Gjestemedlem skrev:

Fy for ein smak dei har!
Nå, det er en annen sak, og jeg er ikke interressert i noe veddemål heller. Jeg tenkte på ansiktsmalingen.
Ansiktsmaling kan vel være en erstatling for papirposer i noen tilfeller. ::)

Topp Bunn