G
Gjestemedlem
Gjest
2 timer før avspark:
Vedlegg
-
392.5 KB Visninger: 123
Så enig så enig.....TJ skrev:Satan så eg hater det tyske landslaget.
Nok en gang spilte de uinteressert og kjedelig fotball, men skåra de nødvendige målene. Fortjent? Neppe. Fire kamper på rad med søplefotball, og likevel til finalen. Det går ikkje ann. Det suger Vannbøffelballe. Tyskland i Euro 2008 er totalt usmakelig. Det har vært masse skriverier om spill som dreper gleden. Tyskland dreper all fotballglede for alle andre enn tyskere og folk som av en eller annen grunn (sikkert pga gamle øyeblikk i svunnen tid) fortsatt heier på dette møkkalaget. Hrmf, argh og dobbeltargh!
Kverulant, du skjønner hva vi mener... :-*emotikon skrev:Er det ikke slik at de som vinner, er de beste da ???
Finnes det en alternativ måte å avvikle en turnering på kanskje...?
Hvis man ikke hadde irritert seg når det går dårlig, gleda seg når det gikk bra osv. hadde det ikke vært noen vits å se på/følge med, eller for den del leve om man ser generelt på ting. Følelser kalles det!Billa skrev:Det går an å irritere seg over slikt til krampa tar en, men det er og blir resultatet som teller. Hadde vi fått inn den tyske mentaliteten hadde også vi vært bedre.
Heia Spania forresten 8)....
Det er garantert mange som ville støttet at stilpoeng ble tellende for resultatet i fotballkamper, ikke bare antall scorte mål.emotikon skrev:Er det ikke slik at de som vinner, er de beste da ???
Finnes det en alternativ måte å avvikle en turnering på kanskje...?
Åhh, så du er av den sorten som liker gode fotballkamper!Valentino skrev:Jeg liker gode fotballkamper.
Jepps ikke umulig det.Fush skrev:Det er garantert mange som ville støttet at stilpoeng ble tellende for resultatet i fotballkamper, ikke bare antall scorte mål.emotikon skrev:Er det ikke slik at de som vinner, er de beste da ???
Finnes det en alternativ måte å avvikle en turnering på kanskje...?![]()
Touché. Underholdning kan være så ymse.noruego skrev:Åhh, så du er av den sorten som liker gode fotballkamper!Valentino skrev:Jeg liker gode fotballkamper.
Selv Lillestrømsupportere er vel også av den oppfatning at det har vært en "god" kamp så sant kanarifuglene har vunnet 1-0 etter å ha brøytet et hjørnespark i mål sånn helt på tampen...
Vi kan jo være enig om at de i det minste var best til å vinne.emotikon skrev:Er det ikke slik at de som vinner, er de beste da ???![]()
Hmm. Hva vil det da si å være "best" i fotball?BT skrev:Hadde de beste alltid vunnet ville fotball vært kjedelig.
Med den typen tabell ville Liverpool ha vært i conference leauge og Roma burde begynne å skjelve.Gjestemedlem skrev:Jepps ikke umulig det.Fush skrev:Det er garantert mange som ville støttet at stilpoeng ble tellende for resultatet i fotballkamper, ikke bare antall scorte mål.emotikon skrev:Er det ikke slik at de som vinner, er de beste da ???
Finnes det en alternativ måte å avvikle en turnering på kanskje...?![]()
Alternativ poengberegning:
10 poeng for scoring
20 poeng for keeperscoring utenom straffe
5 poeng for straffescoring
+5 poeng for scoring fra +25m eller frispark som går rett i mål
+10 poeng for scoring fra +30m
2 poeng for å drible med ballen mer enn 40m
2 poeng for tunnel
-4 poeng for filming
1 poeng for stlig skudd mot mål
1 poeng for estetiske prestasjoner
-1 poeng for pasninger lenger enn 40m fra andre enn keeper
-1 poeng for tilbakespill til keeper fra utenfor 16m
-1 poeng for felling, hands, holding etc.
-1 poeng for å måke ballen til innkast, eller fremover for å vinne tid
-2 poeng for å mase på domeren
+3 poeng for bortepublikums sang målt til +70dB midt på banen
Hva mener du med "dårlig"? De har da vitterlig vunnet 4 av 5 kamper de har spilt, og scoret i snitt 2 mål pr kamp. Med 10 mål totalt har de nest flest i hele turneringen. Hvordan kan det på noen måte kalles dårlig??f skrev:Det er direkte flaut at et så dårlig lag som Tyskland kommer til en finale.
Giftige, men mest kjedelige og middels gode :Fush skrev:Hva mener du med "dårlig"? De har da vitterlig vunnet 4 av 5 kamper de har spilt, og scoret i snitt 2 mål pr kamp. Med 10 mål totalt har de nest flest i hele turneringen. Hvordan kan det på noen måte kalles dårlig??f skrev:Det er direkte flaut at et så dårlig lag som Tyskland kommer til en finale.
Det kan kalles dårlig fordi vi kjeder livskiten av oss når vi ser Tyskland spille. 10 mål betyr bare at de har skårt på alle sjansene de har hatt. Heia Spania!!!Fush skrev:Hva mener du med "dårlig"? De har da vitterlig vunnet 4 av 5 kamper de har spilt, og scoret i snitt 2 mål pr kamp. Med 10 mål totalt har de nest flest i hele turneringen. Hvordan kan det på noen måte kalles dårlig??f skrev:Det er direkte flaut at et så dårlig lag som Tyskland kommer til en finale.
Jeg er litt mer konservativ av meg og tipper at den som vinner, vinner med ett mål eller mer.joaquin skrev:helt åpent kamp ikveld.
den som vinner, vinner med to mål eller mer.
Uavgjort tror ikke jeg på heller, i en finale ;Djoaquin skrev:jeg ser for meg to ulike scenarioer for kamputviklingen:
1) tyskland gamper på og scorer et tidlig mål. panikk hos de uerfarne spanjolene, choke, går seg fast, og tyskerne putter på flere.
2) spanjolene holder hodet kaldt og klarer å stå imot de 10 første hektiske minuttene. viser etter hvert at de er langt bedre teknisk enn tyskerne. får det første målet. tyskerne åpner seg, og blir ytterligere kontret i senk.
dermed storseier til et av lagene.
tror ikke på uavgjort eller etmålsseier.
men håper jeg tar feil, og at vi får en jevn kamp med 4-3 sier til spania! ;D
klart det KAN bli uavgjort og ekstraomganger.HoJ skrev:Uavgjort tror ikke jeg på heller, i en finale ;Djoaquin skrev:jeg ser for meg to ulike scenarioer for kamputviklingen:
1) tyskland gamper på og scorer et tidlig mål. panikk hos de uerfarne spanjolene, choke, går seg fast, og tyskerne putter på flere.
2) spanjolene holder hodet kaldt og klarer å stå imot de 10 første hektiske minuttene. viser etter hvert at de er langt bedre teknisk enn tyskerne. får det første målet. tyskerne åpner seg, og blir ytterligere kontret i senk.
dermed storseier til et av lagene.
tror ikke på uavgjort eller etmålsseier.
men håper jeg tar feil, og at vi får en jevn kamp med 4-3 sier til spania! ;D