Den lille EM-tråden

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Tor Nado skrev:
faen å at em går på idiot-kanalen TV2 , reklame og atter reklame, 40 sekunder redaksjonelt stoff i pausen. :mad:

og før kampen og etter kampen, reklame reklame reklame
Så vanvittig enig...
Takke meg til gamle dager eller NRK. Reelle referat og gjennomganger i pausen og etter kampen... Mykje meir interessant, skapte også bedre diskusjon i sofaen heime, eller på pub'en.. Aaargh! de kunne hatt nøyaktig 5 minutter reklame x1... IForutsigbart.
....dioter :mad:

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Men lisens, da? Ingen vil vel betale det? Vi får det vi ber om. Tv2 er skit og piss. Kanskje bortsett fra Øyvind Alsaker og han der Bengt-fyren.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
TJ skrev:
Tor Nado skrev:
faen å at em går på idiot-kanalen TV2 , reklame og atter reklame, 40 sekunder redaksjonelt stoff i pausen. :mad:

Så vanvittig enig...
Takke meg til gamle dager eller NRK. Reelle referat og gjennomganger i pausen og etter kampen... Mykje meir interessant, skapte også bedre diskusjon i sofaen heime, eller på pub'en.. Aaargh! de kunne hatt nøyaktig 5 minutter reklame x1... IForutsigbart.

Akk ja, Rolf Hovden, Knut Th Gleditsch, Kjell Kristian Rike og Arne Scheie. En håpløs og kun tidvis edru gjeng. Vil likevel innrømme at Drillo som sidekommentator var genial.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Det mest spennende i EM hittil er hva Nederland gjør i kveld. Er de smarte taper de mot Romania med vilje for å få to av favorittene; Italia og Frankrike ut av EM. Men kan et lag være taktisk og tape med vilje og samtidig ha æren i behold? De ville steget noen hakk i mine øyne dersom de tar poeng i kveld.

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Det mest spennende i EM hittil er hva Nederland gjør i kveld. Er de smarte taper de mot Romania med vilje for å få to av favorittene; Italia og Frankrike ut av EM. Men kan et lag være taktisk og tape med vilje og samtidig ha æren i behold? De ville steget noen hakk i mine øyne dersom de tar poeng i kveld.
Tror ikke de har noe å vinne på å tape denne kampen. De har jo vist tydelig at de kan banke begge disse lagene, og et tap tærer alltid på moralen... selv om der er med vilje. Ingen spillere liker å tape når hele verden ser på. Så jeg tror ikke det er noe fare for slike planer.

Nederland og Kroatia i finalen

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Er det ingen som vurderer muligheten for at Romania kan vinne uten at Nederland legger seg? Jeg tror Romania vinner ærlig å redelig i kveld, fordi de MÅ. Italia og Frankrike kommer i tilfelle uansett til å skylde på Nederland.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
BBking skrev:
TJ skrev:
Tor Nado skrev:

Så vanvittig enig...

Akk ja, Rolf Hovden, Knut Th Gleditsch, Kjell Kristian Rike og Arne Scheie. En håpløs og kun tidvis edru gjeng. Vil likevel innrømme at Drillo som sidekommentator var genial.

@BB
ikke bland snørr og barter er du snill, det er ikke noe i veien med de ansatte i TV2 sporten, det er konseptet som er på trynet.

og så dette latterlige dilldallprogrammet til Thorstvedt og den svimle berta da, usj.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
Birdman skrev:
Er det ingen som vurderer muligheten for at Romania kan vinne uten at Nederland legger seg? Jeg tror Romania vinner ærlig å redelig i kveld, fordi de MÅ. Italia og Frankrike kommer i tilfelle uansett til å skylde på Nederland.
Enig, Romania har en gylden mulighet her, de var i samme kvalik gruppe som Nederland og ble #1 (Nederland ble #2), så i utgangspunktet burde dette egentlig vært en 50/50 kamp, men med motivasjonsfaktoren i mente så bør en kunne sette penger på Romania om en finner odds på over 2.
Regner med at Van Basten hviler noen spillere, det ville garantert Italia ha gjort i samme situasjon.

fra kvaliken.

Nederland - Romania 0-0
Romania - Nederland 1-0

ser at de fleste bookies slasher oddsen på Romania nå, er ikke mange som tilbyr noe særlig over 2.20.

G

Gjestemedlem

Gjest
Tor Nado skrev:
Enig, Romania har en gylden mulighet her, de var i samme kvalik gruppe som Nederland og ble #1 (Nederland ble #2), så i utgangspunktet burde dette egentlig vært en 50/50 kamp, men med motivasjonsfaktoren i mente så bør en kunne sette penger på Romania om en finner odds på over 2.
Regner med at Van Basten hviler noen spillere, det ville garantert Italia ha gjort i samme situasjon.
Stemte det. Hele 9 hollendere fra de to første kampene på benken.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Italia har allerede bestilt hjemreisen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Men i stedet må de spille mot Spania i kvarten.
Selv 2.laget til Nederland klarte ikke å avgi poeng.

Portugal - Tyskland
Kroatia - Tyrkia
Nederland - Sverige/Russland
Spania - Italia

Kan bli noen godbiter det der.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Hm. Skal endelig del Piero eie et mesterskap? Får han muligheten?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
spania banker dritten av italia på søndag.

spania - holland i semi'en blir mesterskapets høydepunkt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Nå må bare Portugal slå Italia i finalen, i tillegg til at Sverige må ta seg videre i kveld, og Tyrkia må slå Kroatia, så vinner jeg tippekonkurransen på jobb og drøyt 11k i premie. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
Tor Nado skrev:
Birdman skrev:

fra kvaliken.

Nederland - Romania 0-0
Romania - Nederland 1-0

ser at de fleste bookies slasher oddsen på Romania nå, er ikke mange som tilbyr noe særlig over 2.20.
Jeg feiga ut igår og kjørte seier til Nederland og Italia, i tillegg fikk jeg inn en MBL dobbel så det ble et solid overskudd igår.
Uruguay banka Peru 6-0 inatt, så nå må bare Brasil slå Argentina til natta så renner det inn mer. Brasil er nok ute etter å
hevne tapet mot Paraguay sist.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.239
Deja vu, noen? Italia hangler seg såvidt gjennom gruppespillet på måter som gleder få fotballhjerter. Jeg håper Spania banker dem i Kvarten, men all erfaring skulle tilsi at spanjolene igjen skuffer når det gjelder som mest.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
noruego skrev:
Deja vu, noen? Italia hangler seg såvidt gjennom gruppespillet på måter som gleder få fotballhjerter. Jeg håper Spania banker dem i Kvarten, men all erfaring skulle tilsi at spanjolene igjen skuffer når det gjelder som mest.
Jeg har i allefall et fotballhjere som er glad Italia gikk videre, og jeg synes de hanglet seg gjennom gruppespillet langt bedre enn Romania og Frankrike, som bare maktet å score ett mål hver på tre kamper. Spania - Italia er uten tvil den 1/4-finalen jeg gleder meg mest til å se. Romania hadde på langt nær blitt det samme. Frankrike har vært den største skuffelsen i EM.

Taktisk er Italia i særklasse best i verden. Det at de alltid går på sparebluss i innledningen og viser klasse etter hvert er nettop det som gjør at de ofte hevder seg i mesterskap, mens andre storheter kjører med strikkmotor. Men jeg tror kanskje ikke italienerne nå er gode nok til å hente hjem den store bøtta.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Dårlig gjort av svenskene å holde en gå-sakte-aksjon i kveld.
Visste de ikke at jeg var avhengig av at de tok seg videre for at jeg skulle kunne vinne tippekonkurransen på jobben og drøyt 11k i premie tro?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
BBking skrev:
decibelius skrev:
Tror Sverige vinner hele dritten.
Men jeg får vel ikke no billigere sukker av denn grunn...

Denne karen kan jo spille ball på sitt beste da..
Tror svenskene blir leie å score på, samtidig som anngrepet er dritgiftig!
Heia Søta Bror!
Sverige har heldigvis ingen sjanse til å ta pokalen. Blir garantert slått ut.
Naturligvis.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.239
BT skrev:
noruego skrev:
Jeg har i allefall et fotballhjere som er glad Italia gikk videre, og jeg synes de hanglet seg gjennom gruppespillet langt bedre enn Romania og Frankrike, som bare maktet å score ett mål hver på tre kamper. Spania - Italia er uten tvil den 1/4-finalen jeg gleder meg mest til å se. Romania hadde på langt nær blitt det samme. Frankrike har vært den største skuffelsen i EM.
Ja, Frankrike har jo vært en slik skuffelse at man nesten syntes synd på dem.

Østerrike, derimot, har vært en av de mest positive overraskelsene for meg, og det selv uten Brann-helt Scharner.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.788
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Men local hero Roman Kienast har fått sine spaltemeter i Hamarpressen (det er bare én presse, riktignok, og den er rød. Nuvel.).

Litt sørgestemning på jobben i dag. Mange svensker. Til gjengjeld et par spente tyskere.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
F... ass...
Tyskland har ikkje vist nokke anna enn et frispark i innledninga, men videre kommer de seg alltid. Og så er det kvart, og da går de videre på (jada, det hadde de kanskje gjort likeve) pga. en feil dommeravgjørelse... Aargh! Hater det. De skal ha for de to første skåringane - 1. Nyyyydelig mål. Andre fantastisk slått frispark og elendig forsvarspill... Og ... Verden er bare ikkje med meg eller det rettmessige i dag heller :'(

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Fa..!!! Forba..a dritt! Og så får de Tyrkia eller Kroatia i semien. Vinner sikkert den. Med min flaks så møter de sikkert Italia i finalen. Håper inderlig at Nederland eller Spania fikser dette.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Ugh. Tapte ei flaske brennvin på det der. Kjøttboller. Heeeeele gjengen.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Sykt mange bra kamper.
Finale, tja Tyskland - Italia...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Tyrkia i semien, nesten uten å skape sjanser.
Kjedelig kamp, men i morgen får vi kanskje en høydare...

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
31.689
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
2
Huff, for en dønn kjedelig kamp ja.. Trist at Tyrika vant også (synes jeg)

Vel, en ny og bedre dag i morgen. Helt enig BT!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Har sett alle kampene til nå, men blir det Tyskland-Italia i finalen, tror jeg at jeg tar meg en fisketur.

Ventet 118 og et halvt minutt i dag i endeløs kjedsomhet før vi fikk oppleve et par syke minutter.

Skal bli artig å se om Tyrkia klarer å stille lag i semien ;D.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Beste mesterskapet jeg har sett til nå tror jeg.
Dramatikk i nesten alle kamper og veldig mye bra spill.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Birdman skrev:
Fa..!!! Forba..a dritt! Og så får de Tyrkia eller Kroatia i semien. Vinner sikkert den. Med min flaks så møter de sikkert Italia i finalen. Håper inderlig at Nederland eller Spania fikser dette.
Nederland fikser nok ikke Italia, men Russerne seiler nå opp.
Sikkert frustrenrende for treskofolket å knuse Italia og Frankrike i innledningen, for så å bli latterliggjort av Russland i kvarten. Skal bli spennende å se hva russertne får til mot smarte italienere eller fyrrige spanioler.

Jeg for min del synes det er 100 ganger bedre å se Tyskland enn Tyrkia, så jeg håper tyskerne går til finalen. Men hvem som trekker det lengste strået av Russland, Spania og Italia, det blir utrolig spennende.

Hvis du synes dette er uflaks, Frank, så håper jeg du fortsetter å ha uflaks for jeg synes dette er topp spenning, dramatikk og god fotball. Jeg kan ikke husk å ha sett tilsvarende siden VM i 82. Dette overgår kanskje 82 også.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
BT skrev:
Birdman skrev:
Nederland fikser nok ikke Italia, men Russerne seiler nå opp.
Sikkert frustrenrende for treskofolket å knuse Italia og Frankrike i innledningen, for så å bli latterliggjort av Russland i kvarten. Skal bli spennende å se hva russertne får til mot smarte italienere eller fyrrige spanioler.

Jeg for min del synes det er 100 ganger bedre å se Tyskland enn Tyrkia, så jeg håper tyskerne går til finalen. Men hvem som trekker det lengste strået av Russland, Spania og Italia, det blir utrolig spennende.

Hvis du synes dette er uflaks, Frank, så håper jeg du fortsetter å ha uflaks for jeg synes dette er topp spenning, dramatikk og god fotball. Jeg kan ikke husk å ha sett tilsvarende siden VM i 82. Dette overgår kanskje 82 også.
Har muligens fått en ny favoritt i Russland etter denne kampen. Faktisk klikket jeg på Russland på en sånn "stempåhvemdutrorvinner-greie" på vg.no før EM begynte. Kanskje jeg burde ha satt penger på det også!? Det hadde ihvertfall gitt gode odds.

Tyrkerne kan knapt stille lag i semien pga. skader og suspensjoner, så Tyskland burde være ganske bankers, men man kan visst aldri være helt sikker i dette EM'et.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Hittil har ingen av puljevinnerne overlevd kvartfinalene.
Kan Spania klare det mot Italia?
I morgon held dramatikken fram...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.343
Torget vurderinger
1
Jeg hadde litt forventninger til Nederland i kveld, men Russland overkjørte dem totalt. Jeg er imponert over russerene, i hvert fall.

Hilsen Bjørn

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Nå håper jeg at Spania lykkes med det Øvrebø ikke fikk til, nemlig å få Italia ut av EM. Dette blir spennende!!! :D.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.343
Torget vurderinger
1
Bra angrep nå. Og bom, for Spania.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.343
Torget vurderinger
1
Oioioi. Italia bommet på 2. straffe....!!!

Topp Bunn