Dan D’Agostino Relentless Preamplifier - tidenes heftigste forforsterker?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Relentless_Preamplifier (2 of 8).jpg


    Dan D’Agostino Master Audio Systems har lansert en ny flaggskipforforsterker som naturlig makker til monoblokkene Relentless Mono Amplifier. Relentless Preamplifier later til å være like nådeløst kompromissløs som sine monoblokkmakkere.

    Relentless Mono Amplifiers ble lansert våren 2018, og mitt første møte med dem var i et oppsett sammen med Sonus Faber Lilium i Munchen i 2019. På det tidspunktet ble de kombinert med en Momentum Preamplifier som forforsterker, siden det den gang ikke var konstruert en forforsterker i den nye flaggskipserien Relentless enda.

    Relentless Preamplifier

    Forforsterkeren kommer nå, men egentlig er det misvisende å kalle det en forforsterker, for dette er to monoblokk-forforsterkere med en tilhørende separat strømforsyning – altså et forforsterkerkonsept fordelt på tre kabinett.

    Strømforsyningen er plassert mellom de to mono forforsterkerkabinettene, og har omfattende elektrisk og magnetisk skjerming for å holde utstrålt interferens vekke fra forforsterkerkretsene. Strømmen til forforsterkertrinnene kommer fra to 150 VA ringkjernetrafoer, der den ene er for analoge kretser og en for digital- og kontrollkretser. Produsenten hevder at denne forforsterkeren har like kraftig strømforsyning som mange effektforsterkere, og det later til å stemme....

    Les hele nyhetsartikkelen om Relentless Preamplifier hos Audiophile.no

    Relentless_Preamplifier (5 of 8).jpg
     

    Kommentarer

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.432
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Om man ikke liker dette produktet eller vil henge det ut grunnet en pris de ikke finner fornuftig. Da mener jeg dere kan finne en annen tråd å poste å poste i hvor dere finner noe av deres interesse.

    Jeg er ikke i målgruppen for produkter i slike prisklasser men har full respekt for de som kjøper og produserer slikt.
    Ganske forutsigbart ja. Nå mangler bare målinger som viser at en Topping sak til under 10k gjør en like bra jobb. 😉

    Er absolutt ikke i målgruppen for dette, men syns det er artig både at noen produserer det og at det importeres til Norge. 👍🏻
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.909
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Sortland
    For å sitere Mythbusters:
    ''If something is worth doing,....it's worth overdoing!''
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.077
    Det er ingen tvil om at Agostino lykkes med det han vil oppnå her - masse oppmerksomhet...
    Noen skal jo være på toppen av prispyramiden, og jeg er ganske sikker på at alle (de få) forterkerne kommer til å gå unna. Det er ikke noe å bli provosert av. Kundene trenger ikke å velge mellom anlegg, Rolls eller BMV. De har alt det der.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.014
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det skjærer regelrett i øynene. Jeg liker i utgangspunktet litt steampunk-feel og sånn, men dette var ganske enkelt...

    bt.jpg


    Ser ut som det først og fremst sikter på på det kinesiske markedet.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Designet er ganske ekstremt. Steampunk med superfinish til hver minste detalj. Jeg kunne godt ha levd med det .
    Finner ingen bilder av Preamp innvendig, men monoblokkene i samme serie tåler dagslys både inni og utenpå .

    DDMAS-Dan-Angostino-with-Relentless.jpg
    942689ce38263e32d6c87e1e5a654470.jpg
    2018_05_11_dagostino_relentless_amplicatore_02.jpg
    relentless_monoblock_1.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.066
    Antall liker
    16.906
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Elsk eller hat design på denne pre. Synes det blir litt for mange forskjellige design elementer. Jeg ville tonet ned den midterste boksen med mindre bling. Sikkert mulig å spesial bestille hvis det skulle bli aktuelt…

    Monoblokkene er råflotte synes jeg.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Designet hadde jeg nok fint klart å integrere i grotta. Men pga pris er det uansett ingen drøm. Dessuten, produsenter som har fokus på irrelevant data som størrelse på trafo, lyttebank etc har ikke min tillit. Krell var skit, regner ikke med at dette er bedre. Basert på specs er det langt fra SOTA.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Må si meg enig at dette designet ikke treffer mine øyne særlig godt.. Men det er metallsløyd i den øverste liga for det...
    Det som jeg VIRKELIG syntes er estetisk vakkert... Det er kjøleribbene! Vakkert rett og slett !!!
     

    DMagnus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2021
    Innlegg
    90
    Antall liker
    39
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes designet er kjempelekkert, men folk har jo forskjellig smak. De ville kanskje ikke «passet» helt inn i en vanlig traust norsk stue, men hos en millionær med litt kul smak når det gjelder design tror jeg det hadde sett veldig bra ut.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.149
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Prisene på high-end for tiden gjør at det er uoppnåelig for de fleste dessverre.
    Så lenge det finnes kinesere som leverer SOTA ytelse i mer nøktern innpakking og til edruelige priser, så gjør det ingen ting at high-end segmentet kjører på med oligark-priser og oligark-innpakking.

    Mvh
    KJ
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes de er stilige. Art Deco industrial design . Hvordan den tykke kobberplata som sitter mellom utgangstransistorer og kjøleribber går gjennom hele forsterkeren og er synlig på fronten og toppen - gjennomtankt og stilig !
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg synes de er stilige. Art Deco industrial design . Hvordan den tykke kobberplata som sitter mellom utgangstransistorer og kjøleribber går gjennom hele forsterkeren og er synlig på fronten og toppen - gjennomtankt og stilig !
    Det som ikke er stilig er de kjipe kabelskoene og vago klemmer på en ting i den prisen ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.287
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ingen tvil om byggekvaliteten og eiergleden i sammenlikning med mye annet overpriset, som bare er drit....
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.077
    ingen tvil om byggekvaliteten og eiergleden i sammenlikning med mye annet overpriset, som bare er drit....
    Ja, og jeg tror ingen av de kommende eiere vil være misfornøyd med lydkvaliteten. Kjøpere av en forforsterker til et par millioner må være et litt "spesielt" segment....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Den eneste årsaken til at det er et market for slikt er at eieren av produktet kan påberope seg å ha den dyreste (antagelig) forforsterker som er å få kjøpt. Ingeniører som ikke klarer å realisere en helt kompromissløs forforsterker til en brøkdel av denne prisen er inkompetente.....
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.014
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den eneste årsaken til at det er et market for slikt er at eieren av produktet kan påberope seg å ha den dyreste (antagelig) forforsterker som er å få kjøpt.

    QFT. Konstruert for øyet og egoet heller enn for lyden, men det er jo greit nok det. Noe må man jo bruke sine overflødige milliarder på.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
988
Link til alle artikler
411
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

  • 0
I går den 18. april fikk vi vår tredje seanse med Linn sine nye flaggskiphøyttalere. Og i likhet med forrige seanse for et halvår siden var det den passive versjonen med aktive basser vi lyttet...
Fortsett
Audiophile.no
Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

  • 0
Blaz Erzetich har sendt oss en melding om at de lanserer en forbedret utgave av sine rimeligste håndlagede hodetelefoner. Den nye modellen heter V2024, og skal ha mange forbedringer. Erzetich...
Fortsett
Audiophile.no
X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

  • 2
Classics-serien til Estelon er den desidert mest omfangsrike serien, der vi finner de aller fleste modellene. Og toppmodellen i Classics-serien har nettopp fått en Signature Edition med svært...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

  • 0
På nytt har det gått alt for lang tid siden forrige platesmaking. Og atter en gang lover jeg at det ikke skal bli like lang tid til neste korsvei. I mellomtiden kan dere kose dere med et helnorsk...
Fortsett
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 2
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Topp Bunn