Roysen skrev:
RoDa,
Jeg ber deg tenke deg om en gang til. Synes du virkelig det er positivt at vi har en skare med medlemmer på HFS som hverken har ører eller anlegg til å skille på noen CD transporter, kabler eller tweaks og som dermed søker oppmerksomhet og feelgood i å kverulere til å fortelle oss andre hva som er godkjente produkter og ikke når de ikke har hverken praktiske eller teoretiske kunnskaper som gjør de i stand til å avgjøre noe slikt?
Mvh
Roysen
Jeg synes ikke det er fordelaktig for sentralen når debattene blir som denne med drittkasting begge veier.
Spesielt ikke når dette produktet det krangles om er noe som de aller aller fleste av oss har avvist uten å prøve det.
Jeg synes det er postitivt med noen som taler imot den veien tweaks og kabel "industrien" er på vei.
Prisene tar helt av og dette begynner å bli mer tragikomisk enn noe annet. At for eksempel Oblivionkablene jeg hadde hjemme for litt siden koster tjue tusen kroner er hinsides all fornuft! Det triste er at om Celius ville selge disse billigere så ville han ikke blitt tatt seriøst!
Men jeg selv har blitt forundret over de tingene jeg faktisk har hørt forskjeller på, og synes man skal ha et åpent sinn i forhold til dette.
Sånn sett blir det kanskje feil å snakke skit om produkter man ikke har prøvd. Jeg forholder meg avvisende til klinkekulene på glass og telefontrikset.
Dersom man blir støtt av det så er det muligens på tide å klappe ned lokket på laptopen?
Hifi er en alt for snever hobby til at den blir forsket på, og dermed vil ikke våre "hemmeligheter" bli avslørt.
Den dagen det kreves vitenskapelige bevis på at man har hørt det man har (trodd man har) hørt, så melder jeg meg ut av HFS.
En hver får finne ut hvor sterke beviser man behøver for å kjøpe en komponent, er ikke verre enn det.
Nå virker det som oim man skal konstruere opp uenigheter for å kunne krangle ut den frustrasjonen som finner i kroppen.
(Ref vredens forsøk på å fortelle at jeg var uenig med han i værtråden)
Det er spennende med debatter så lenge man holder det på et høflig plan, her kunne moderatorene vært sterkere fremme og minnet på normal folkeskikk.
Men jeg mistenker at da måtte det vært mange flere som hadde moderator-rolle, tror de stakkarene som gjør det nå og får kjeft er overarbeidet.
Ellers gikk det fin å grave ned og støpe kantsteinene i dag, og jeg gleder meg veldig til i morgen!!!
Mvh og i beste mening
Rolf