- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 397
Å prøve ut driverne koster jo lite, jeg bruker ASIO nå, om det utgjør store forskjelle er vel relativt subjektivt men A-DAC låter alt annet enn sterilt i mitt oppsett.xtz 69 skrev:Hei, har ikke prøvd de forskjellige driverne, kjører vel på standard drivere, vil dette kunne Utgjøre store forskjeller..... Har ikke balanserte innganger på forsterkeren, så da måtte det i så fall bli en hybridkabel, men dettte har vel neppe så mye for seg?el_mariachi skrev:Hvorfor ikke angripe dette med en viss logikk?
Steg 1. Prøv forskjellige drivere, fortrinnsvis ASIO eller WASAPI.
Steg 2. Prøv å kjør balansert fra A-DAC til amp. Dette sett i sammenheng med at Abe gjør et poeng av at A-DAC er fullbalansert fra innput til output.
Abe skrev:The A-DAC is an USB unit designed to be used with a PC as an external sound card. The digital signal is up sampled from 16bit to 24bit and the frequency response is increased from 44.1 KHz to 192 KHz. This will reduce the noise floor by more than 10dB so that music signal previously masked by the noise now will stand out and amplified, and high frequency overtones will be reproduced without any distortion. To achieve maximum cancelation of distortion and low frequency noise, the amplifier stage is fully balanced from input to output.
To further reduce the distortion and improve linearity, all transistors are matched. This reduce the need for high negative feedback and thereby avoid the traditional transistor sound.
Angående den kabelen så er jeg usikker på om det er noe poeng med en hybrid, utgangsimpedansen skal være den samme på SE/Balansert så vidt jeg husker.