Høres ut som selgeren visste hvilke musikk han skulle demonstrere for deg. ;Dxtz 69 skrev:Som sagt tidligere, rommet er lite... 4x4 meter, og jeg har en ganske stor tv benk fra bohus som gir ca 1 meter plass mot begge sideveggene,skal prøve å dempe med teppe på gulvet osv.. den forrige eieren spilte for så vidt rolig pen musikk når jeg var der å lyttet som dire straits ol.. med slik musikk (dire straits, diana crall, kari bremnes andrea boselli osv.) funker det helt fint hos meg og... Det skal sies at jeg bruker pc og a-dac fra abrahamsen, og han brukte cd spiller med rør,,,,problemet dukker opp når jeg ønsker å spille rock, en del tecno og litt røffere musikk, spesielt rock.. guns and roses, rage against the machine osv.. på sånn musikk kommer denne sss sssh lyden frem..
Har en del rør som jeg kan prøve, og skal se om det er mulig å få lånt seg en bedre dac, og så kom jeg til å tenke på at han brukte music angel som leverer 2x65 watt... jeg har selv denne forsterkeren, og kan teste ut den... kan jo også prøve å koble til surroundresiveren min.. en denon avr-3312... bar for å nevne noen tiltak som jeg kan prøve selv
Du må alltid høre på egen musikk og musikk som er variert når du skal lytte til høyttalere. Rock har hardere musikk låter ofte litt lyst. Jeg tror du har kjøpt deg høyttalere som lett kan vippes i feil retning. Det betyr ikke at du ikke kan komme i mål, men du må kanskje jobbe litt ekstra.
Ingen av forsterkerne dine er spesielt strømsterke. Denonen er nok den kraftigste. Den kan gi deg en pekepinn på om du mangler krefter. Bruk den til å biampe, hvis den har den muligheten.
Det er nok ingenting gale med DACen din. Den er mer mørk og varm enn lys skal vi tro andre eiere. Når du har testet en kraftigere forsterker, så er på tide å se på akustikken. Høres ut som om du har lite demping. Et tykt teppet bør det alltid være mellom høyttalerne og sitteposisjonen. Refleksjoner fra nærliggende vegger bør dempes med absorbenter. Så må det jobbes med plassering. Forhåpentligvis kan du komme i mål uten å bytte høyttalere.